Star Wars

17.04.2015 14:57 #41

Joo otetaan nyt vähän takasin, kakkostraileri näytti paljon paremmalta.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Star Wars
17.04.2015 15:37 #42

Löysin taas ihan hauskan testin:
www.matthewbarr.co.uk/personality/

Emperor Palpatine tuli... Oon myös syntynyt sama päivänä kuin Hitler (eri vuosi tietenkin) joten mulla vois olla hyvä ura diktaattorina? :lol:

Innolla odotan tulevaa elokuvaa. Itse pidin Abramsin Trekkejä keskivertoa parempina. Eka pääsi jopa top kolmoseen. Yritän välttää spoilereita eli trailereitakaan en katso etukäteen.

Se harmittaa kun huhujen mukaan vanhojen Star Wars kirjojen universumi ei ole yhteensopiva tulevien elokuvien kanssa? Noita on tullut luettua useampia kymmeniä ja kaikki suomennetutkin löytyvät hyllystä yhtä lukuunottamatta.

17.04.2015 16:13 #43

Minä en pidä kirjoja edes viralliseen canoniin kuuluvina. Ne ovat pikemminkin AU. En tosin näitä uusia elokuviakaan tule luultavasti pitämään canonina. Vanha kunnon canon on leffat 1-6, eikä mitään muuta. Sarjakuviakin on tehty lukemattomasti Star Warsin pohjalta ja varmasti ne kompastelevat toinen toisiinsa pitkin poikin.

04.05.2015 20:06 #44

"Abrams suunnittelee palaamista fyysisiin efekteihin tietokoneella luotujen hahmojen ja efektien sijaan." - Jes! Mahdollinen Jar Jar Binksin luuranko sen sijaan tuntuu vähän turhan morbidilta ilonaiheelta, vaikkei omiinkaan Lucasin suosikki-ideoihin kuulu.

04.05.2015 21:12 #45

Uusi teaseri näytti ihan hyvätä mutta stormtrooperin päivitetyssä kypärässä kyllä joku häiritsee:

04.05.2015 22:55 #46

Minä tykkäsin Jar Jarista, varsinkin episodissa 2. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista jos hänen luurankonsa löytyisi jostain se hieno kaapu yllään.

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Star Wars
04.05.2015 23:11 #47

Olin aika huolissani Adam Driverista, en tykännyt tyypistä Girlsissä enkä oikein uskonut hänen sopivan Star Warsiin mutta näiden promokuvien jälkeen olen jokseenkin toiveikas.

J.J. Abrams sen sijaan... :huh: Jos joku tämän ryssii niin ohjaaja. Jatko-osankaan ohjaaja (mies jolla on kontollaan Looper-sotku) ei yhtään vakuuta.

05.05.2015 08:35 #48

Mitä niin huonoa JJ Abrams on muka tehnyt?
-Felicityä en ole nähnyt mutta kuulemma ihan ok ysärisarjaksi
-Alias: omana aikanaan 9/10 tasoa, nykyisin ehkä vähän vanhentunut
-Lost: loppupuoli jakaa toki mielipiteitä mutta verrattuna 99% muista sarjoista aika omaa luokkaansa
-Fringe: paras X-Files korvike minkä voi tehdä
Lisäksi auttanut luomaan Almost Humanin ja Person of Interestin. Molemmat reilusti yli keskitason sarjoja. Missäs muussa Abrams on ollut mukana.. Revolution on niin hyvä kuin Supernaturalin keksijän tekemä sarja voi olla. Entäs Brianista en tiedä mitään. ja Alcatraziakaan en ole nähnyt, mutta ihan ok imdb-arvosanat..

-Mission Impossible 3: on aliarvostettu, ei mikään mestariteos mutta ihan tarpeeksi hyvä toimintarymistelyksi
-Star Trek: en keksi mitä muuttaisin. Helppoahan se olisi ollut vetää taas hatusta joku keskinkertaista jaksoa muistuttava "leffa". Mutta sille on ihan syynsä miksi Star Trek on pitkään ollut vain nörttien suosiossa ja Star Warsin varjossa.... Toki suhtautumistani helpottaa se että en ole syntynyt 1800-luvulla, joten pidän TNG-hahmoja läheisempänä kuin varhaisia, mutta alternate universe-muutokset nyt on hyväksyttäviä joka tapauksessa, etenkin kun ne alkuperäishahmot on pahvikarikatyyreja.
-Super 8: Mahtava leffa Spielberg-faneille.
-Star Trek Into the Darkness oli ekaa osaa heikompi mutta ihan viihdyttävä ja varmaan myöskin hyvää johdatusta tuleville Trekkie-sukupolville. Lisää vaan näitä, niin ehkä saadaan vihdoin taas Star Trek telkkariin ja sen voi tehdä taas perinnetietoisemmin...

Itselläni JJ Abrams on aikalailla siellä kärjessä kun mietin ohjaajia keiden haluaisin tekevän Star Warsia. Tai sanotaan suoraan ykkösenä. Ehkä jos ultimaattista kolmikkoa hakisin ohjaajaksi unelmamaailmassani, niin Whedon,Abrams ja Spielberg voisivat vetäistä yhden osan jokainen, ja käsikirjoittajina EU-kirjailijoita ja Kasdan.

Rian Johnsonista en minäkään ole erityisen innoissani. Looper oli ihan ok leffa mutta aiempi kokemus on lähinnä indie/taide-elokuvien puolelta (Star Warsin vastakohta), vaikka tekihän Lucaskin jotain taidehäröilyjä ennen THX1138:aa, Svengijengiä ja Star Warsia, joten ehkä ne on ihan hyvä pohja. Tietää ainakin millaista ei kannata tehdä jos haluaa massojen innostuvan siitä.

Viimeksi muokattu: 05.05.2015 08:44 : max.

05.05.2015 12:05 #49

Minä en ole Abrammssilta muuta nähnyt kuin Trekit, ja ne olivat mielestäni aika heikkoja leffoja. Oikeastaan pidin kyllä kovasti Into Darknessin eeppisyydestä ja varsinkin leffan ensimmäiset minuutit Lontoossa olivat täyttä kultaa. Myöhemmin häiritsi nopea tahti, tärisevä kuva ja suttuinen ruutu. Välillä oli niin paljon melskettä, että tuskin sai selvää mitä kohtauksessa tapahtui. Ensimmäinen Trek taas oli epämääräinen ja molemmissa leffoissa oli ärsyttäviä Wars-viitteitä. Kaiken kaikkiaan näiden leffojen perusteella en valitsisi Abrammssia, MUTTA kuten sanottua, en ole nähnyt häneltä mitään muuta ja ainakin tähän asti näytetyt trailerit ovat antaneet jotain toivoa.

Viimeksi muokattu: 05.05.2015 16:09 : Niksu.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Star Wars
05.05.2015 14:48 #50

En pitäisi Abramsia takuuvarmana ryssijänä, mutta en kyllä odottaisi mitään taiteellista riemuvoittoakaan. Hänen nimensä tarkoittaa minulle yleensä sellaista takuuvarmaa keskinkertaista laatua johon voi luottaa (suuntaan tai toiseen). (Muoks: Siis kirjoitin tuon kommentin ajatellen hänen tuotantohistoriaansa, jossa ei varsinaisia idioottimaisuuksia mutta ei neronleimauksiakaan esiinny. Mutta kyllä kommentti pätee ohjaustöihinkin)

Ei Tapsan kommentista ihan hernettä kannata nenään ottaa, jo maininta Looper-sotkusta sai mut päättelemään, että rima on vain hyvin korkealla tai sitten asetettu hyvin valtavirrasta poikkeavaksi.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 05.05.2015 15:06 : Rasimus.

05.05.2015 15:53 #51

Tosin millainen leffa edes olisi Star Wars joka olisi taiteellinen riemuvoitto? :tongue: Sen enempää Trek/Wars-vastaikkaanasetteluun lähtemättä (kykenen fanittamaan ja tarvittaessa kritisoimaan molempia tasapuolisesti!) - ainakin minulle koko Star Wars ylipäänsä merkkaa takuuvarmaa keskenkasvuista laatua jota voi katsoa kun lapsettaa ja haluaa nähdä lasereita avaruudessa vs. esim. Star Trek, joka joskus herättää jotain ajatuksiakin. Ainakin itse odotan että se mistä Abramsia Star Trek -ohjauksissaan kritisoitiin (tiivistetysti ehkä tietynlainen 'tyhmyys') on juuri sellaista ainesta joka Star Warsia ohjatessa puhkeaa kukkaan eikä SW-fandomin puolella harmita paljon ketään.

Viimeksi muokattu: 05.05.2015 15:53 : max.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: Star Wars
10.05.2015 11:37 #52

Mulle uusi traileri oli emotionaalisesti aivan loistava kokemus. Luken ääni sai minut kyyneliin, uusi naishahmo vaikuttaa sopivan badassilta, on mahtavaa saada tummaihoinen pääosa messiin, Brienne of Tarth on varmasti mainio pahis, se uusi mustahiuksinen tyyppi oli kuuma ja ne musiikit ja lentokohtaukset ja tietysti lopun Han... Ja mekaaninen käsi. Ja Millenium Falcon. Ja, no, kaikki.

On mahdollista, että koko juttu kosahtaa ja odotukset eivät tule täyttymään, mutta mä silti ajattelin mennä jonottamaan. Jo pelkästään Luken takia. Jos tämä sitten on ihan kaameaa kuraa, varmaan saatan tyytyä ostamaan netistä liput seuraaviin leffoihin.

(Tosin EU:n skippaamista en kyllä ikinä anna anteeksi, koska Thrawn. Ja Mara Jade. Ja paha jedimestari ja kloonit ja Kyp Durron ja Luke jedimestarina ja Hanin ja Leian kaksoset ja no, kaikki.)

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

12.08.2015 23:25 #53

19.10.2015 17:09 #54

Juliste julkaistu (löytyi FB:stä jostainsyystä Ruotsi-versiona):

Kurkkiikos se Leia tuolta Han Solon takaa?

20.10.2015 12:27 #55

Vaan missä on Luukas Taivaskävelijä, ei näy trailerissa eikä julisteessa? Eikai vain Luke ole tehnyt "Vadereita"...

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Star Wars
20.10.2015 15:20 #56

HVM kirjoitti: Eikö uusi traileri vakuuttanut kun ei ole keskustelua? Minusta tuo vaikutti hyvältä.

Joidenkin mielestä tuo käsi, joka taputtaa R2D2:sta on Luke.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

20.10.2015 15:46 #57

Minusta vähän mitäänsanomaton traileri, kaikki otokset oli jo enemmän tai vähemmän esillä promokuvissakin. Vaderin kypärä oli tietysti siisti, ja saatiinpa vähän lisää ajelua edelleen jännän hyväkuntoisella Millennium Falconinlla. Mutta muuten... vähän tylsää. Toivottavasti leffassa on muutakin juonta kuin edestakaisin juoksemista.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Star Wars
20.10.2015 16:03 #58

Mielestäni leffa näyttää trailerin perusteella aika tavalliselta modernilta toimintaelokuvalta. Eipä sillä, mulla ei ole intohimoja Star Warsia kohtaan. Katsoin alkuperäisen trilogian joskus 12-vuotiaana, en tiedä olinko väärän ikäinen vai mitä.

Vähän harmittaa, etten taannoin ostanut UFFilta Jar Jar Binks-paitaa, onhan kyseessä ihan perusteettomasti leffojen vihatuin hahmo. Itse pidän Chewbackaa huomattavasti häiritsevämpänä.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Viimeksi muokattu: 20.10.2015 16:04 : Puolikuu.

20.10.2015 16:16 #59

Luken puuttuminen myös jännää minuakin. Leia vilahti trailerissa, ja vaikutti erittäin tyylikkäältä mummelilta. ^^

Ehkä Lukesta on tullut tuo kypärässä hengaava pahis?? :shock:

Viimeksi muokattu: 20.10.2015 16:17 : Dyn.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Star Wars
20.10.2015 21:52 #60

Vaisuksi jätti tämä viimeisin traileri, Han ja Leia ainoana ilopilkkuna. No, lopullinen tulos ratkaisee... :huh:

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Ronja