Star Trek

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Star Trek
05.11.2015 12:19 #21

Enterprise hyvinkin seuraavaksi. Minulla ei ajasta ole puutetta. Leluja en harrasta, mutta kävin tässä välissä New Yorkissa katsomassa avaruussukkula Enterprisea ja syömässä pakastekuivattua jätskiä :wink:

max kirjoitti: Jos vedät vielä Enterprisen kaikki neljä kautta vielä samaan putkeen niin se on jo kovaa omistautumista. Niihin verrattuna Voyager on vielä juhlaa. Jos niissä kokee jotain kiehtovuutta, niin sitä pitää katsojan alkaa kaivella syvältä tyhjiöpakatun ST-lelukokoelmansa uumenista.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Star Trek
24.11.2015 15:45 #22

Entepriseen pääsin hyvin sisään heti pilotista, samoin suosikkihenkilö oli alusta lähtien selvä - T'Pol luonnollisesti. Tällä kertaa alkupuolisko oli paljon kiinnostavampi - ensimmäisen pitkänmatkanekskursion hapuilussa ja suhteissa vulkaaneihin riittäisi aihetta enemmänkin. Andorialaiset on päivitetty kohtuullisen kiinnostavaksi lajiksi. Toisen puoliskon ylenpalttisia uhkia on ihmiskunta kyllin kohdannut myöhemminkin, ja vähempi aikamatkustelu olisi riittänyt. Ja vaikka Trekissä erityisesti pidän siitä, että sillä on historia ja tutut tapahtumat ja henkilöt ponnahtavat esiin muodossa tai toisessa, niin ei niitä ehkä ihan kaikkia olisi tässä tarvinnut esitellä.

14.12.2015 21:05 #23

Star Trek Beyondin ensimmäinen traileri:

Minä tykkäsin Into Darknessista, vaikka tuntui siltä, että netissä kaikki Trek-fanit lyttäsivät sen. No pidin myös Prometheuksesta, Man of Steelistä sekä Hobitti-trilogiasta... Ei kakkosleffa kuitenkaan niin hyvä ollut kuin ensimmäinen uusista Trek-filmeistä. Beyondissa epäilyttää se, että Abrams ei ole enää puikoissa.

23.05.2016 19:16 #24

Uusi traileri Beyondiin. Tästä jäi paremmat fiilikset kuin ekasta trailerista.

max
max vastasi aiheeseen: Star Trek
20.07.2016 09:08 #25

Oisko tässä vuoden kulttuuriuutinen? Koko Star Trek Netflixiin, vanhat ja uudet

24.07.2016 11:02 #26

24.07.2016 11:47 #27

Pitkästä aikaa näyttää valoisammalta Star Trekin suhteen.
- Uusi sarja tulossa 2017
- Neljäs elokuva suunnitteilla reeboot(Kelvin timeline) jatkumoon
- Okudat löytäneet Roddenberryn omista arkistoista kadonneita filmikeloja ja bluraytä tulossa näistä loppu vuodesta.
- reeboot leffat tulossa 4K levyinä. (kaksi on jo julkaistu Jenkeissä)
- The Wrath Of Khan tulossa 4K levynä.

24.07.2016 22:42 #28

Teaseri, Star Trek: Discovery:

CGI näyttää kyllä pahalta, mutta jos vain ei ole hiottu loppuun tota...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nylkky

19.01.2017 11:17 #29

Uuden trekkisarjan alkaminen siirtyy toukokuulta määrittelemättömään tulevaisuuteen. Ja tuotanto alkaa kuulemma ensiviikolla, taikka ihan kohtapuolin... Voipi olla että on aika turha odotella tätä soppaa.

arstechnica.com/the-multiverse/2017/01/star-trek-discovery-gets-stuck-in-spacedock-for-at-least-a-little-longer/

Viimeksi muokattu: 19.01.2017 11:19 : HVM.

08.03.2017 16:59 #30

09.03.2017 12:58 #31

Tämähän näyttää pahemmalta kuin ikinä edes pystyi kuvittelemaan. Jotenkin se Fullerin lähtö tuntui erikoiselta vaikkei näin olisi mennytkään. Ihan hyviä näyttelijöitä ovat kasaan saanneet, mutta kun tarina on tärkein ja jos ei se toimi...

19.05.2017 11:24 #32

Otetaanpa hiukka takaisin, uusi traileri näyttää paremmalta.

17.09.2017 21:59 #33

Star Trek Discovery olisi tulossa 25. syyskuuta Netflixiin.

19.09.2017 13:31 #34

Kai tuo Netflix on sitten keväällä 2018 hankittava, kun on koko ensimmäinen kausi saatavilla.
Aika pitkään olen taistellut, mutta Star Trek ehkä katkaisee selän. Toki GoT:n vikat jaksot on myös katsottava suorana. Nyt olen jaksanut odottaa kausi boksia bluraynä, kun sarja joka tapauksessa jatkuu taas vuoden päästä.

25.09.2017 13:52 #35

HVM kirjoitti: Niin ja tähän huomautus, jota en ole tiennyt, uusi sarja sijoittuu TOS:n ja TNG:n maailmaan, eikä siis uusien elokuvien jatkumoon.

Juu ei, Discovery on puhtaasti rebuutti eikä siis sijoitu TOS/TNG:n taikka uudempien elokuvien maailmaan. Kaikki piinkovat trekkerit luultavasti vihaavat tätä pelkästään siitä syystä ettei sarja vastaa tunnelmaltaan TNG:n maailmaa, kuten myös Klingonien 'päivitystä'. Itseäni ei rebuuti haittaa, pilotti on jaettuna kohteen jaksoon, ja se jokseenkin toimiva, jopa parempi kuin aikaisempien trekkien pilotit. Miten sarja toimii jatkossa, jää nähtäväksi.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Star Trek
25.09.2017 14:07 #36

Mitenköhän tuohon nyt suhtautuisi...

Originaalitrekkien maailmankuva on päässyt vähän vanhenemaan nostalgisella tavalla, eikä enää toimisi uusissa tuotteissa yhtä hyvin kuin vanhoissa (ja on turhan ristiriitainen: niin käytettiinkö tulevaisuudessa rahaa vai ei?). Tosin Enterprisessä viehätti nimenomaan se, että sarjassa oli 60-luvun sarjan henkisiä hönöjä alieneita.

Tuoreimpien leffojen maailmasta taas en ota mitään tolkkua, koska se kaikki hukkuu turboahdetun silmäkarkin alle.

Toisaalta minua aina mietityttää, että jos pistetään asioita reippaalla kädellä uusiksi, niin olisi ehkä parempi tehdä kokonaan oma sarja. Mutta sitä taas ihmiset eivät katsoisi, koska ihmiset maksavat mieluummin jatko-osista ja rebooteista - eli tutuista brändeistä.

Kai tuonkin voisi lisätä joskus katsottavien rästisarjojen pinoon.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

29.09.2017 11:26 #37

04.12.2017 13:55 #38

Tämä on ehkä väärä ketju puhua asiasta... Mutta Trek-faneja saattaa kiinnostaa se, että Suomen Fox-kanava alkaa näyttää 1. tammikuuta uutta humoristista scifi-sarjaa The Orville . Esitysaika on maanantaisin klo 20.00. Orville alkoi Amerikan televisiossa syyskuussa. Katsojaluvut ovat hyviä, ja toinen kausi vahvistettiin nopeasti.

Emmy-palkitun Seth MacFarlanen luoma tulevaisuuteen sijoittuva scifi-komediasarja seuraa U.S.S. Orville -avaruusasuksen seikkailuja. Ulkoavaruuden vaarojen lisäksi ihmisista ja avarauusolioista koostuva miehistö joutuu selviytymään arkipäivän haasteista toistensa kanssa.

En ole itse nähnyt sarjaa jaksoakaan, joten en osaa sanoa, onko se hyvä. Mutta netissä monet ovat hehkuttaneet Orvilleä ja väittäneet, että se tuo mieleen Star Trek: The Next Generationin. Sarja ei kuulemma ole parodiaa vaan komediallista draamaa. Näin sellaisenkin mielipiteen, että Orville on enemmän "oikeaa" Trekkiä kuin uusi Discovery-sarja.

04.12.2017 19:40 #39

Kerran Orville on tulossa Suomeen niin sille voisi avata oman ketjun. Itse en luota Seth MacFarlane lainkaan, Family Guy:n huumori ei kerta kaikkiaan toimi, ja jopa jaksot joissa on samoja fanituksen aiheita kuin itsellä, Star Trek ja Wars (juu, en enää kiitos Disneyn) ovat suhteellisen kauheita. American Dad toimii hiukan paremmin mutta MacFarlane ei olekaan sen ohjaksissa.

Orvillen ulkonäkö ja osa sen jaksojen juonista on poimittu Trekeistä ja tämä tuntuu tosiaan viehättävän TNG:tä kaipaavia trekkereitä. Siis trek-faneja jotka ovat pettyneet Discoveryn "uudistuksiin". Mutta itse luultavasti jätän sarjan MacFarlanenen ystäville, sillä mikään ei ole niin kauheaa kuin epähauska komedia/parodia.

05.12.2017 00:07 #40

Et ilmeisesti ole Galaxy Quest fani?
Se on tullut katseltua tusinan kertaa kaikilla formaateilla ja uppoaa aina kuin Argentiinlainen sukellusvene.
Olen lähes joka kerta miettinyt, mitä jos Paramountin huumorintaju olisi riittänyt laittamaan tähän TOS miehistön pääosaan? (käsikirjoitusta kaupattiin myös Paramountille)
Olisi ehkä Trek IV:sen maine parhaana Trekki-elokuva ollut historiaa.

Ja jotta ei tule mitään epäilyksiä, niin kaikki Trekit on ensin katsottu töllöstä (TNG) sitten hankittu VHS:nä (DS9 ja VGR) ja sitten DVD:nä kaikki kaudet TOS, TNG, DS9, VGR ja Enterprise. Tietysti kaikki elokuvat ovat myös kohdanneet saman päivitys rumban. Jottei hulluus laimenisi, tuli onneksi blurayt hankittua mös kaikista, jotka lopulta julkaistiin (kolmesta elokuvasta myös 4K Ultra HD-levyt), joten katson olevani tarpeeksi fani, katsoakseni myös Orvillen avoimin mielin.

Viimeksi muokattu: 05.12.2017 00:35 : KiLLPaTRiCK.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen