Star Trek

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Star Trek
05.11.2015 12:19 #21

Enterprise hyvinkin seuraavaksi. Minulla ei ajasta ole puutetta. Leluja en harrasta, mutta kävin tässä välissä New Yorkissa katsomassa avaruussukkula Enterprisea ja syömässä pakastekuivattua jätskiä :wink:

max kirjoitti: Jos vedät vielä Enterprisen kaikki neljä kautta vielä samaan putkeen niin se on jo kovaa omistautumista. Niihin verrattuna Voyager on vielä juhlaa. Jos niissä kokee jotain kiehtovuutta, niin sitä pitää katsojan alkaa kaivella syvältä tyhjiöpakatun ST-lelukokoelmansa uumenista.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Star Trek
24.11.2015 15:45 #22

Entepriseen pääsin hyvin sisään heti pilotista, samoin suosikkihenkilö oli alusta lähtien selvä - T'Pol luonnollisesti. Tällä kertaa alkupuolisko oli paljon kiinnostavampi - ensimmäisen pitkänmatkanekskursion hapuilussa ja suhteissa vulkaaneihin riittäisi aihetta enemmänkin. Andorialaiset on päivitetty kohtuullisen kiinnostavaksi lajiksi. Toisen puoliskon ylenpalttisia uhkia on ihmiskunta kyllin kohdannut myöhemminkin, ja vähempi aikamatkustelu olisi riittänyt. Ja vaikka Trekissä erityisesti pidän siitä, että sillä on historia ja tutut tapahtumat ja henkilöt ponnahtavat esiin muodossa tai toisessa, niin ei niitä ehkä ihan kaikkia olisi tässä tarvinnut esitellä.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Star Trek
14.12.2015 21:05 #23

Star Trek Beyondin ensimmäinen traileri:

Minä tykkäsin Into Darknessista, vaikka tuntui siltä, että netissä kaikki Trek-fanit lyttäsivät sen. No pidin myös Prometheuksesta, Man of Steelistä sekä Hobitti-trilogiasta... Ei kakkosleffa kuitenkaan niin hyvä ollut kuin ensimmäinen uusista Trek-filmeistä. Beyondissa epäilyttää se, että Abrams ei ole enää puikoissa.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Star Trek
23.05.2016 19:16 #24

Uusi traileri Beyondiin. Tästä jäi paremmat fiilikset kuin ekasta trailerista.

max
max vastasi aiheeseen: Star Trek
20.07.2016 09:08 #25

Oisko tässä vuoden kulttuuriuutinen? Koko Star Trek Netflixiin, vanhat ja uudet

24.07.2016 11:02 #26

24.07.2016 11:47 #27

Pitkästä aikaa näyttää valoisammalta Star Trekin suhteen.
- Uusi sarja tulossa 2017
- Neljäs elokuva suunnitteilla reeboot(Kelvin timeline) jatkumoon
- Okudat löytäneet Roddenberryn omista arkistoista kadonneita filmikeloja ja bluraytä tulossa näistä loppu vuodesta.
- reeboot leffat tulossa 4K levyinä. (kaksi on jo julkaistu Jenkeissä)
- The Wrath Of Khan tulossa 4K levynä.

24.07.2016 22:42 #28

Teaseri, Star Trek: Discovery:

CGI näyttää kyllä pahalta, mutta jos vain ei ole hiottu loppuun tota...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nylkky

19.01.2017 11:17 #29

Uuden trekkisarjan alkaminen siirtyy toukokuulta määrittelemättömään tulevaisuuteen. Ja tuotanto alkaa kuulemma ensiviikolla, taikka ihan kohtapuolin... Voipi olla että on aika turha odotella tätä soppaa.

arstechnica.com/the-multiverse/2017/01/star-trek-discovery-gets-stuck-in-spacedock-for-at-least-a-little-longer/

Viimeksi muokattu: 19.01.2017 11:19 : HVM.

08.03.2017 16:59 #30

09.03.2017 12:58 #31

Tämähän näyttää pahemmalta kuin ikinä edes pystyi kuvittelemaan. Jotenkin se Fullerin lähtö tuntui erikoiselta vaikkei näin olisi mennytkään. Ihan hyviä näyttelijöitä ovat kasaan saanneet, mutta kun tarina on tärkein ja jos ei se toimi...

19.05.2017 11:24 #32

Otetaanpa hiukka takaisin, uusi traileri näyttää paremmalta.

17.09.2017 21:59 #33

Star Trek Discovery olisi tulossa 25. syyskuuta Netflixiin.

19.09.2017 13:31 #34

Kai tuo Netflix on sitten keväällä 2018 hankittava, kun on koko ensimmäinen kausi saatavilla.
Aika pitkään olen taistellut, mutta Star Trek ehkä katkaisee selän. Toki GoT:n vikat jaksot on myös katsottava suorana. Nyt olen jaksanut odottaa kausi boksia bluraynä, kun sarja joka tapauksessa jatkuu taas vuoden päästä.

25.09.2017 13:52 #35

HVM kirjoitti: Niin ja tähän huomautus, jota en ole tiennyt, uusi sarja sijoittuu TOS:n ja TNG:n maailmaan, eikä siis uusien elokuvien jatkumoon.

Juu ei, Discovery on puhtaasti rebuutti eikä siis sijoitu TOS/TNG:n taikka uudempien elokuvien maailmaan. Kaikki piinkovat trekkerit luultavasti vihaavat tätä pelkästään siitä syystä ettei sarja vastaa tunnelmaltaan TNG:n maailmaa, kuten myös Klingonien 'päivitystä'. Itseäni ei rebuuti haittaa, pilotti on jaettuna kohteen jaksoon, ja se jokseenkin toimiva, jopa parempi kuin aikaisempien trekkien pilotit. Miten sarja toimii jatkossa, jää nähtäväksi.

Rasimus
Käärmevelho
Rasimus vastasi aiheeseen: Star Trek
25.09.2017 14:07 #36

Mitenköhän tuohon nyt suhtautuisi...

Originaalitrekkien maailmankuva on päässyt vähän vanhenemaan nostalgisella tavalla, eikä enää toimisi uusissa tuotteissa yhtä hyvin kuin vanhoissa (ja on turhan ristiriitainen: niin käytettiinkö tulevaisuudessa rahaa vai ei?). Tosin Enterprisessä viehätti nimenomaan se, että sarjassa oli 60-luvun sarjan henkisiä hönöjä alieneita.

Tuoreimpien leffojen maailmasta taas en ota mitään tolkkua, koska se kaikki hukkuu turboahdetun silmäkarkin alle.

Toisaalta minua aina mietityttää, että jos pistetään asioita reippaalla kädellä uusiksi, niin olisi ehkä parempi tehdä kokonaan oma sarja. Mutta sitä taas ihmiset eivät katsoisi, koska ihmiset maksavat mieluummin jatko-osista ja rebooteista - eli tutuista brändeistä.

Kai tuonkin voisi lisätä joskus katsottavien rästisarjojen pinoon.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

29.09.2017 11:26 #37

Valvojat: RaccoonRasimus