Star Trek

max
max vastasi aiheeseen: Star Trek
05.12.2017 10:54 #41

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Et ilmeisesti ole Galaxy Quest fani?
Se on tullut katseltua tusinan kertaa kaikilla formaateilla ja uppoaa aina kuin Argentiinlainen sukellusvene.
Olen lähes joka kerta miettinyt, mitä jos Paramountin huumorintaju olisi riittänyt laittamaan tähän TOS miehistön pääosaan? (käsikirjoitusta kaupattiin myös Paramountille)
Olisi ehkä Trek IV:sen maine parhaana Trekki-elokuva ollut historiaa.

2013 järjestettiin (amerikkalaisten) Star Trek -fanien keskuudessa äänestys parhaasta Star Trek -elokuvasta ja Galaxy Quest sijoittui sijalle 7 eli voitti monta oikeaa Trekkia. Wrath of Khan voitti.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Star Trek
05.12.2017 14:46 #42

Rasimus kirjoitti: Toisaalta minua aina mietityttää, että jos pistetään asioita reippaalla kädellä uusiksi, niin olisi ehkä parempi tehdä kokonaan oma sarja. Mutta sitä taas ihmiset eivät katsoisi, koska ihmiset maksavat mieluummin jatko-osista ja rebooteista - eli tutuista brändeistä.

Tämä turhauttaa itseänikin hieman. Nykykatsojat eivät halua katsoa Star Trekkiä koska se on niin vanhanaikainen ja he katsovat mieluummin jotain uutta. Mikään uusi ei kuitenkaan kelpaa, joten jos käyttää nimeä Star Trek saa helpommin katsojia... jotka eivät siis tämän järkeilyn mukaan halua katsoa Star Trekkiä. Tuossa tuntuu olevan jonkinlainen ristiriita.

No, tiedän pari ihmistä, jotka sekä pitävät tästä uudesta sarjasta että ovat käsittääkseni katsoneet myös vanhempia sarjoja... Tiedän myös ihmisen joka katsoo tätä uutta mutta ei pidä siitä, mutta katsoo joka tapauksessa koska se on Star Trek.

HVM
Upseeri
HVM vastasi aiheeseen: Star Trek
05.12.2017 18:21 #43

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Et ilmeisesti ole Galaxy Quest fani?...

Ongelma ei ole parodia vaan Seth MacFarlane... Muistaakseni Galaxy Quest oli ok-hauska mutta epäilen että sekin saaneen turhaa nostatusta trekkereiltä.

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Ja jotta ei tule mitään epäilyksiä, niin kaikki Trekit on ensin katsottu töllöstä ...

TOS:en olen katsonut kerran ja uudelleen en saanut katsottua, on kerta kaikkiaan liian camp. TNG on katsottuna useampaan kertaan. DS9 ei toiminut uudelleen katsottuna lainkaan. Voyager on käsikirjoitukseltaan typerä kuin 'vasemmanjalansaapas', -muttei tylsä. Kun taas Enterprise on niin kammottavan tylsä etten ole saanut katsottua sitä koskaan kokonaan. Uusi STD (lol) on niin nopeatahtinen ettei henkilöhahmojen ja juonten päättömyys kerkeä vaivaamaan.

06.12.2017 13:36 #44

Enterprise lähti kunnolla käyntiin vasta kolmantena vuonna, jolloin siihen ympättiin silloin niin muodikas koko kauden kestävä juoni. Neljäs kausi yritettiin sitten taas jotain uutta. Mikä oli sillä kertaa kahden/kolmen jakson minisarjoja useita peräkkäin.

Kokeile uudestaan tuosta kolmannen kauden alusta. Tylsiksi ei ainakaan näitä kahta viimeistä kautta pysty haukkumaan ja CGI:kin näyttää näissä kahdessa viimeisessä jo siedettävältä muutamia aikaisemmilta kausilta kierrätettyjä pätkiä lukuun ottamatta. Tuolloin taidettiin siirtyä HD-aikaan myös efekteissä. Itse olen ne hankkinut ulkomailta bluraynä, kun ei niitä Suomesta saa.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Star Trek
10.12.2017 16:36 #45

Heh. Minulle alkoi tulla "ei vois vähempää kiinnostaa" -fiilikset Enterprisen kohdalla juuri kun noita pitkiä jatkuvia juonia alettiin tuoda kuvioihin. Niin ne maut vaihtelevat.

TOS:ssa on ne muutamat jaksot jotka ovat legendaarisia, mutta campahtavaa tuubaahan se sarja enimmäkseen on. Adam Westin Batman on pysynyt paljon tuoreempana sarjana, varmaankin sen takia kun se on nimenomaan tarkoituksella tehty campiksi, joten sen voi ottaa ihan 60-lukuparodianakin. Toisin kuin Star Trekin, jota katsoessa käy lähinnä sääliksi kuinka tuon ajan laatuscifi osaakin kulahtaa.

Next Generationissa oli huomattavasti enemmän hyviä jaksoja, jopa kunnon tajunnanräjäyttäjiä, ja se on omakin lemppari Star Trek -sarjoista. Muut sarjat jo ensi esityksellään tuntuivat tylsiltä ja paskoilta, ja jäivät pahasti väliin. Pitäisi joskus muuttaa ennakkoluulot tiedoksi ja katsoa Deep Space 9 ja Voyager vaikka hampaat irvessä...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 10.12.2017 16:37 : Rasimus.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Star Trek
10.12.2017 16:56 #46

The Next Generation on omakin suosikki, ja myös DS9:siä tuli katsottua ihan mielellään, tosin se tuntui TNG:iin verrattuna jotenkin tylsemmältä ja saippuasarjamaisemmalta. Liekö sitten syynä se tapahtumapaikka, joka ei sillä kertaa liikkunut minnekään. En tosin tiedä, kuinka paljon tähän ja sarjojen paremmuuteen vaikuttaa sarjojen oikea taso ja kuinka paljon nostalgia. TNG ja DS9 tulivat telkkarista sopivasti kun itse oli lapsi/teini. Monet muistot liittyvät juurikin siihen että katsotaan Next Generationin jaksoja. (Ja vanhaa Trekkiä, mutta se alkoi olla jo liian vanhaa, tosin pidin pienenä kovasti The Trouble with Tribbles-jaksosta.) Voyageriakin katsottiin, mutta niillä paikkeilla Star Trekin katsominen alkoi jo omalla kohdalla jäädä.

max
max vastasi aiheeseen: Star Trek
11.12.2017 16:06 #47

Alkuperäisen Star Trekin miehistö on ikoninen, mutta kaikki muu tökkii. Parasta ekassa Star Trekissä on se, että Steven Erikson pystyi niiden pohjalta kirjoittamaan Willful Child -kirjansa, joissa Star Trekin seksismi ja kökköys on viety loogiseen huippuunsa.

Next Generation herättää lämpimimmät muistot, mutta tällä hetkellä katson mieluiten Discoverya, koska rakastan sen Battlestar Galacticasta ja uusista ST-leffoista pöllittyä estetiikkaa. On kai myönnettävä että lopulta tärisevät kamerat, vinot kuvakulmat ja valonheittimet miellyttävät staattista Kaurismäki-kuvaa enemmän. Ainoa miinus on liian tyylikäs tunnari.

Viimeksi muokattu: 11.12.2017 16:08 : max.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Star Trek
04.01.2018 16:43 #48

No nyt näin ekan jakson perusteella ei The Orville niin pahalta näyttänyt. Yllätyin, että se tuntui kuin Next Generation olisi palannut töllöön mutta toisella näyttelijäjoukolla ja hurtimmalla huumorilla. Asioita ei pistetty edes läskiksi, ja tiedepuoli otti realistisemman vaihteen kuin alkuperäissarja (tsori, ei aikamatkailua menneisyyteen). Aion seurata.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

05.08.2018 22:48 #49

Johan pomppasi!
Sir Patrick Stewart saa oman Star Trek sarjan, jonka tapahtumat sijoittuvat 20v. elokuvan Star Trek-Nemesiksen jälkeen.

Patrick varoitteli yleisöä julkistamistilaisuudessa, että Jean-Luc Picard ei ehkä ole enää sama ihminen, johon olemme tottuneet. 20 vuotta on mennyt. Ehkä hän ei ole enää kapteeni.

Kaksi Star Trek sarjaa ilmestyy yhtä aikaa ja vielä Orville, Expanse ja Killjoys. Tämä alkaa vaikuttaa SciFi fanin paratiisilta. Oliko yhdessä kohtaa kaksi Trekkiä, Stargate, Farscape ja Galactica? Jos oli, ei tämä siitä enää paljon jää uupumaan.

Viimeksi muokattu: 05.08.2018 22:51 : KiLLPaTRiCK.

05.08.2018 22:57 #50

HVM kirjoitti:

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Et ilmeisesti ole Galaxy Quest fani?...

KiLLPaTRiCK kirjoitti:
Galaxy Guestillä ei ole mitään tekemistä Seth MacFarlanen kanssa. Hän on Orville TV-sarjassa.
Galaxy Guest on elokuva joka parodioi TOS-sarjaa ja elokuvia. Etenkin, jos on lukenut/seurannut kulissien takana olleista konflikteista ja tapahtumista, on elokuva erityisen viihdyttävä. Sen pääosassa ovat Tim Allen, Sigourney Weaver, Alan Rickman...
Törkeän hyvä.

Viimeksi muokattu: 06.08.2018 00:45 : KiLLPaTRiCK.

HVM
Upseeri
HVM vastasi aiheeseen: Star Trek
06.08.2018 21:59 #51

>Galaxy Guestillä ei ole mitään tekemistä Seth MacFarlanen *

Juu, tiedän tämän, sen takia se onkin viihdyttävä elokuva, tosin kuin MacFarlanenen tuotokset. Jean-Luc Picardin paluusta en osaa vielä sanoa mitään, aika uskomaton juttu.

*Edelleen parhaat Trek parodiat ovat kotimaista tuotantoa, tosin budjetin kasvaessa hauskuus on laskenut.

Valvojat: RaccoonRasimus
punnort