Doctor Who

max loi aiheen: Doctor Who
08.10.2013 09:57 #1

Doctor Who-ketju on aika pakollinen myös.. Tässä voi keskustella uusista ja vanhoista sarjoista. Suuria juttuja on kohta luvassa, jouluna astuu uusi tohtori kehiin ja ainakin itselleni tulee siitä taas pienoinen kriisi, Matt Smith on nimittäin hitaasti kohonnut suosikkitohtorikseni Tennantin ohi.. Mutta! Sitä ennen, 23.11 nähdään Tennant ja Smith samassa spesiaalijaksossa kun Doctor Who juhlii 50-vuotissynttäreitään, jakso näytetään siis yhtäaikaisesti ympäri maailmaa (mukaanlukien Suomi, TV2) eli mitään ylimääräistä kärvistelyäkään ei ole luvassa..

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kattinka

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Doctor Who
08.10.2013 10:06 #2

Eccleston tuntui oikealta rooliin, vaikka olikin hommassa vain kauden verran. Tennant on ehkä kakkossuosikkini, mutta Smithistä en juurikaan perusta. 70-luvun tohtorit oli kanssa aika miehekkäitä.

Onko kukaan muu katsonut vanhoja Doctor Who -sarjoja?

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Vanamo
Vanamo vastasi aiheeseen: Doctor Who
08.10.2013 14:51 #3

En ole katsonut uutta sarjaa vielä kokonaan ja vanhasta en tiedä mitään. Pitkän aikaa Doctor Who oli minulle vain viittauksia ja muutamien ihmisten hehkutusta. Olin yrittänyt aloittaa katsomaan sarjaa pariin otteeseen, mutta ensimmäisellä kerralla en päässyt ensimmäistä jaksoa pitemmälle ja toisellakin kertaa vain hieman kauemmas. En vain kerta kaikkiaan voinut ymmärtää sarjan saamaa hypeä.

Koska sarja kuitenkin jatkuvasti hyppi eteeni siellä ja täällä, annoin sille vielä kolmannen mahdollisuuden. Dalekin tapaaminen sitten kai viimeistään onnistui vakuuttamaan minut ja sen jälkeen tapitinkin innolla loput ensimmäisestä kaudesta ja toisen kauden muutamassa päivässä.

Seuraavaksi sitten kolmanteen kauteen, josta olen katsonut vasta ensimmäisen jakson. (Malttamattomuuttani menin myös spoilaamaan itseäni ilmeisesti neljännen kauden suhteen, kiitos toisen kauden lopetuksen.)

09.10.2013 20:11 #4

Olen tykästynyt tähän uuteen tuotantoon. Tennant on suosikkini. Vanhoja kausia on yritetty myös suositella, mutta koska olen nähnyt liikaa noloja tuotoksia tuolta ajalta en halua edes yrittää.

Uusi tohtori. En halua, enkä tykkää, mutta niinhän se on aina aluksi ja sitten niihin kauden tai parin jälkeen tottuu ja sitten jopa tykästyy. Odotetaan innolla mitä joulu tuo tänä vuonna tullessaan.

24.10.2013 22:22 #5

Doctor Who: 50-vuotisspesiaali tulossa 23.11.!

Yle2 tarjoaa meille samaan aikaan spesiaalijakson mitä Briteissä ja (yli 70:ssä muussa maassa). Onpahan jotain odotettavaa ensi kuussa :smile:

Nafisan
Nafisan vastasi aiheeseen: Doctor Who
24.10.2013 23:17 #6

Mietin taas tänään, pitäisiköhän taas vaihteen vuoksi katsoa kaikki Tennantin Tohtori-jaksot maratonina. Smith ei kolahtanut minulle, vaikka joukossa oli pari hienoa jaksoa (esim. jouluspesiaali lumiukoilla). En osaa yhtään suhtautua uuteen tohtoriin, vaikka hän taitaa ainakin ikänsä puolesta mennä lähemmäksi aikaa ennen Ecklestonia.

Vanhoja Tohtoreita en olekaan katsonut ollenkaan, niitä on myös vähän vaikeasti saatavilla. Joko niistä puuttuvista/kadonneista jaksoista tuli ne animaatio versiot? Joskus oli kai sellaisista puhetta.

Odotan kovasti spesiaalijaksoa! :heart:

24.10.2013 23:54 #7

Matt Smithin Geronimo-"tekstari" raketista Big Bang-jaksossa oli meillä ainakin yhtä hauska kuin Tennantin hauskin hetki (Alonso)... Vielä kymmenenkin kerran.. :cheesy:
Smith on samaistuttavampi ja suomalaisempi(eikä ylinäyttele vakavia kohtia), mutta tottuminen kesti kyllä tosi kauan. Kun näin hänen kuvansa ajattelin että koko sarja on pilalla.. :roll: Nyt on kyllä taas vähän sama homma tulossa, Capaldi epäilyttää kovin..

Viimeksi muokattu: 24.10.2013 23:58 : max.

26.10.2013 11:35 #8

Nafisan kirjoitti:

26.10.2013 13:46 #9

Fantasyfan kirjoitti: Jossain oli uutisena, että kaikki Dr Who jaksot olisi nyt löydetty. Jopa ne joiden lopullisesta hukkumisesta oltiin varmoja :)

Tämä uutinen olisi kiva nähdä, koska en löytänyt itse tälle vahvistusta. Pari viikkoa sitten on kyllä näköjään uutisoitu, että jaksoja löytyi paljon Nigeriasta ja erityisesti Etiopiasta, mutta aina niin (näissä asioissa) tarkka Wikipedia ei sano, että kaikki olisi löydetty.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Doctor Who
26.10.2013 22:44 #10

Olen muuten nyt onnistunut näkemään nuo YLE:ltä missaamani 7. tuotantokauden jaksot. Ja voi pojat mikä pettymys. Smithin Tohtori oli ihan ok 6. kauteen saakka, mutta jotain tapahtui nyt 7:een tullessa, sillä siinä miehen tulkinta vain ärsytti. Lisäksi kauteen mahtui vain pari mielestäni oikeasti hyvää jaksoa: se alkupään kyborg-länkkäri, ja "cybermenit huvipuistossa" jakso, jonka Keisari oli kieltämättä veikeä hahmo.

Miksiköhän tuota tuotantokautta ei ole saatavilla edes importtina meikäläisistä dvd-kaupoista? Sen enempää kuin Tennantin sarjan spesiaalijaksoja, jotka mun piti mennä hankkimaan briteistä saakka :evil:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

04.11.2013 09:59 #11

Fantasyfan kirjoitti: Doctor Who: 50-vuotisspesiaali tulossa 23.11.!

Näillä näkymin tuo spesiaalijakso näyttäisi alkavan tuolloin la 23.11. kello 22.05.

Elenna
Elenna vastasi aiheeseen: Doctor Who
15.11.2013 18:50 #12

Rinja kirjoitti:

Fantasyfan kirjoitti: Doctor Who: 50-vuotisspesiaali tulossa 23.11.!

Nyt Ylen sivuilla mainitaan kellonajaksi 21.50.

Itse asiassa sain vasta eilen tietää, että juhlajakso esitetään myös Suomessa tuona samaisena päivänä! Yeeeeeeesss! Oi tätä onnea. :)

Doctor Who on muuten harvinaisen koukuttava sarja. Ensimmäisen katsomani jakson jälkeensä jättämän hämmennyksen jälkeen Tohtorilta vei ainoastaan pari (Tennant-)jaksoa saada minut koukkuun, ja siitä samalla myös pikkusisko innostui katselemaan "Tohtori Kukaa", joskin hänellä on tapana juosta pois huoneesta kun pelottavia monstereita/dalekeja/kybermiehiä alkaa hyppiä ruutuun. Brittikakaroille se on kai ollut arkea jo vuosikymmeniä.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

Viimeksi muokattu: 15.11.2013 18:51 : Elenna.

Nafisan
Nafisan vastasi aiheeseen: Doctor Who
20.11.2013 20:46 #13

Sivistin itseäni kuluneiden 50 vuoden Doctor Who historiasta. (Meinasin asiasta Facebook-statuksessani kirjoittaessa kirjoittaa koko ajan Whostoria, joka kaverini mielestä kuulostaa legitiimistä fandom termistä.) Katsoin siis Doctor Who: The Ultimate Guide, parituntisen Whoniversen pikakelauksen, jossa esitellään kaikkien tohtorien vaiheet.

En ole koskaan katsonut niitä vanhoja Tohtoreita, vaan aloitin Ecclestonista. Tämä katsaus oli tarpeeseen, nyt hahmottaa vähän paremmin Tohtorin muodonmuutoksen ja samankaltaisuudet eri sukupolvissa. Ainoa joka jäi ihmetyttämään oli Tohtoria näytelleiden kommenteista paistanut vaikuttaminen mm. hahmon pukeutumiseen ja puhetyyliin. Se, kuinka vapaasti kukin haastateltu ex-Tohtori oli saanut tuoda omaa persoonallisuuttaan hahmon käyttäytymiseen.

22.11.2013 16:19 #14

22.11.2013 17:17 #15

max kirjoitti: Odotukset alkaa olla jo aika korkealla, Googlessakin on Doctor Who-kuva ja joku ihme peli juhlan ja jakson kunniaksi.

Se peli on aika hieno kyllä. Myönnettäköön, että minun piti luntata, kuinka hautausmaakentän pääsee läpi :D

Wanda
Wanda vastasi aiheeseen: Doctor Who
22.11.2013 18:17 #16

HEI TE KAIKKI RIISILÄISET!! Mulla on tv käyttökelvottomana ja näillä näkymin pysyykin näin. Onko kellään tietoa mistä löytää suoran streamin tai yms? Tuleeko Areenalta? Tätä ei turhaan olla abouttirallaa puolikkaan vuoden ajan ootettu.

“Most people who deal in words don't have much faith in them and I am no exception.”

22.11.2013 18:56 #17

Olen kyllä enemmän kuin ihmeissäni, jos tämä ei Areenaan tule. Saattaa jopa näkyä sieltä suorana, koskapa näköjään Areenan kautta voi nykyisellään muutenkin katsoa Ylen kanavia kutakuinkin reaaliajassa.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 22.11.2013 18:56 : Rinja.

22.11.2013 21:31 #18

Näkyy jo Areenassa tulevana: areena.yle.fi/tv/2060837

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Doctor Who
23.11.2013 12:06 #19

Nyt jää vaan tuon jakson katsominen seuraavaan aamuun, kun olen synttäreitäni juhlimassa Jyväskylän yössä. Mutta innolla odotan.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Doctor Who
23.11.2013 16:34 #20

Täytyisi oikeastaan kipaista kauppaan ostamaan jotain hyvää juhlajakson kunniaksi, mutta en tiedä saanko itseäni liikkeelle. Mut innolla siis minäkin odotan, ei enää montaa tuntia :)

Google-kuva ja -peli olivat kivoja :D

Valvojat: RaccoonRasimus