31.08.2014 16:56 #101 :: max
Doctor Who
Dalek-jaksojakin olisi parit voinut jättää tekemättä, mutta tämäniltaisesta Dalekin sielu jaksosta olen kuullut hyvää, sen mitä spoileripelossa nyt olen uskaltanut, joten saa nähdä, olen toiveikas. Jos nyt tulisi kunnon startti Capaldille kun viime jakson muodollisuudet on hoidettu?

31.08.2014 22:17 #102 :: Rasimus
Doctor Who
Jos ihan totta puhutaan, noin puolet sarjasta on skeidaa, toinen puolisko pääsääntöisesti sarjaa "ihan hyvä idea, mutta..." (eli ihan viihdyttävää), ja se pääsäännöstä poikkeava osuus sitten onkin potentiaalista tajunnanräjäyttäjää (syy, miksi pidän sarjasta).

Valitettavasti Smithin viimeinen kausi oli lähinnä täyttä skeidaa (poislukien ainakin kyborgijakso kauden alussa), eikä nämä nyt tulleet pari jaksoa uudella Tohtorilla vielä ole vakuuttaneet. Päinvastoin. Aivan kuin uusi näyttelijä ei vielä tietäisi tehdäkö vakavaa tohtoria (nyt tämä toinen osa), vai yrittääkö olla vähän kieli poskella aikaisempien tapaan (eka osa).

Mutta kyllä se siitä vielä lähtee käyntiin jos on lähteäkseen. Annetaan muutama jakso aikaa.

Itse pidin ekasta jaksosta sellaisella "ihan hyvä idea, mutta..."-tasolla (heti kun päästiin itseään uudelleen rakentaneeseen robottiin, niin oltiin oikeilla urilla) kun taas toisen jakson suurin innon laannuttaja ovat dalekit. En tosiaankaan pysty ottamaan vakavasti kankeasti liikkuvia ja karhupumpulla aseistautuneita roskapönttöjä. Vain kybermiehet ovat vieläkin naurettavampia. Näitä persoonallisuushäiriöisiä / potentiaalisesti hyviä dalekeja on ennenkin käsitelty paljon paremmin, mm. Ecclestonin kaudella.

max kirjoitti: Silencen tavoin aika pahasti jo ylikäytettyjä tosin, sillä erolla että Silencella oli sentään aika järkevä kaari joka vietiin suht ajoissa päätökseen

Sarjaa noin yleisesti vaivaa ideoiden ja hahmojen loppuunkuluttaminen, kun taas oikeasti mielenkiintoisia hahmoja / kuvioita ei tunnuta käsiteltävän tarpeeksi. Esimerkiksi toivoisin enemmän tätä viktoriaanista liskomuijaa ja sen mikä-se-nyt-olikaan palvelijaa, jotka ovat jo parissa aikaisemmassakin jaksossa vilahtaneet. Onko multa mennyt jotain ohitse, kun en muista että näitä olisi koskaan muodollisesti esitelty?
Muokannut 31.08.2014 22:17 Rasimus

31.08.2014 23:57 #103 :: max
Doctor Who

Rasimus kirjoitti: Onko multa mennyt jotain ohitse, kun en muista että näitä olisi koskaan muodollisesti esitelty?

Lady Vastraa vähän enemmän, mutta Jenny on lähinnä pahvihahmo, jotta sarjaan saatiin tungettua homoseksuaalisuutta, tuskin heitä kovin syvällisissä yhteyksissä tullaan näkemään. Ainakin itse yllätyn jos he joskus tuovat sarjaan muuta kuin katsojia kalastelevaa seksuaalisuuttaan.

Tämänpäiväinen Dalekin sielu -jakso oli ehkä paras jakso Claran aikakaudella. Välillä meinasi lipsua perusrymistelyksi, mutta 'twist' oli kova. Clarakin tuntui vähemmän pökkelöltä kuin tähän asti, ehkä alan tottua. Voin kyllä kuvitella kuinka jotkut fanit raastaa hiuksiaan, kun Moffat ei tullut maininneeksi että vaikka Tohtori ei enää flirttailekaan, se ei estä iskemästä apurin sivujuoniin hömpänpömppää senkin edestä.
Muokannut 01.09.2014 00:00 max

• Rinja

01.09.2014 05:54 #104 :: Rinja
Doctor Who
Minä en huomannut ekassa jaksossa yhtään mitään vikaa, juonellisesti tai muutenkaan. Keskityin kaiketi vain niin innoissani tarkkailemaan Capaldia ja muitakin hahmoja, ja ne yllättivät minut vain iloisesti.

Dalek-jaksosta en ollut niin vakuuttunut, se oli muun muassa aika huonosti ja epäomaperäisesti taustoitettu ja perusteltu. Dalekin pään sisukset häiritsivät minua epäuskottavuudellaan. Olin kuitenkin jälleen iloisen yllättynyt eritoten Clarasta, ressukka yrittää selvästi panna parastaan kaiken saamansa kritiikin jälkeen. Vaikka hänellä ei edelleenkään ole kovin montaa ilmettä, niin ainakin niitä parhaita ilmeitä viljellään paljon ja jonkinlaista uutta persoonallisuuttakin hahmoon on saatu. Tätä menoa alan oikeasti pitää hänestä. Capaldi vähän hakee tohtoria, mutta jospa se löytyisi kun pidemmälle päästään.
Muokannut 01.09.2014 05:55 Rinja

01.09.2014 08:17 #105 :: Rasimus
Doctor Who

Jaahas. Wikipedia taas auttaa.

Se palvelija oli siis sontaralainen komentaja.

Kolmikko (lisko, sontaralainen ja ihmismuija) ovat esiintyneet ensimmäisen (/ensimmäisiä) kertoja 6. kauden jaksossa "A Good Man goes to War".

Sen jälkeen pitäisi olla katsottuna webisodi "The Battle of Demons Run: Two Days Later" jotta tietäisi miten nämä ovat joutuneet 1800-luvulla ja elävät siellä osana paikallista yhteiskuntaa.

Just joo ja kiitti kauheasti sarjan jo valmiiksi sekavan tarinajatkumon seuraamisen vaikeuttamisesta. Tää on se toinen ongelma, joka vaivaa sarjaa.

01.09.2014 09:31 #106 :: Knox Gargol
Doctor Who

HourglassEyes kirjoitti: Aah, muutaman tunnin päästä nähdään kuinka Capaldin Tohtori tulee toimeen Dalekien kanssa!!! :cheesy:

Odotan innolla, Dalek jaksot ovat yleensä kulttiherkkua. :heart:

Itse tulen näkemään ko. jakson tänä iltana- Dalek-jaksot ovat aina jotain, mitä odotan innolla, koska dalek-storylinet menevät ennen pitkää eeppisyyteen, jos ne vedetään kunnolla.

01.09.2014 09:52 #107 :: HourglassEyes
Doctor Who
Minä pidin tästä Dalek jaksosta enemmän kuin ensimmäisestä osasta. Capaldin Tohtori alkoi hahmottua paremmin ekan jakson sumuilun jälkeen ja pidin näkemästäni. Clarakaan ei ärsyttänyt samalla tavalla kuin normaalisti ja elättelen toivoa, että olisi jatkossakin siedettävämpi...

07.09.2014 11:51 #108 :: max
Doctor Who
Jos joku on ollut tynnyrissä viime viikot, niin tänään on viimeinen tilaisuus katsoa uuden kauden avausjakso Yle Areenasta . Tänään illalla tulee Robin Hood -teemainen jakso. Keskiaikafaninakin epäilyttää vähän, koska uuden Doctor Whon menneisyysjaksot on olleet lähinnä höttöä, johon on sitten liimattu enemmän tai vähemmän onnistuneita vitsejä päälle. Mutta elän toivossa että tämä olisi yksi poikkeuksista...

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

07.09.2014 16:19 #109 :: Mab
Doctor Who
Nythän Areenassa on myös nähtävillä Tennantin kaudelta mainio "Älä räpäytä silmää" (Blink) vielä viiden päivän ajan :)

Katsoin vasta eilen uusimman Dalek-jakson. Olin jostain saanut päähäni, että se olisi kaksiosainen, joten odottelin tähän viikonloppuun, jottei joutuisi liian kauan odottelemaan jatkoa. Mutta normaali yksiosainen jaksohan se oli.

Dalekit alkavat olla turhan ylikäytettyjä, mutta niiden kohdalla se ei niin haittaa kuin esimerkiksi enkelien, koska jälkimmäiset olivat aluksi oikeasti pelottavia. Dalekeita ei missään vaiheessa ole tullut otettua ihan niin vakavasti - joskin tosin aina välillä on toki ollut erinomaisia dalek-jaksoja (kuten se, missä Claraan tutustuttiin). Se mua tässä nyt nähdyssä jaksossa muuten häiritsikin, kun Claran menneisyyteen ei mitenkään viitattu. Tai siihen, kuin Rose aikoinaan oli valmis näkemään hyvää siinä yhdessä dalekissa. Tuntuu siltä, että dalekien suhteen on ollut hirveä määrä eestaasveivausta ja aiempien tapahtumien totaalista ignooraamista.

Uusi Tohtori tuntui tässä jaksossa turhan synkältä ja välinpitämättömältä. Esimerkiksi hänen suhtautumisensa Journey Bluen veljen kuolemaan oli liian kolhoa ja tunnevammaista. Kyky tuntea myötätuntoa on kuitekin mielestäni yksi Tohtorin perusominaisuuksia. Kaipaisin myös lisää leikittelevämpää otetta Tohtorille, vaikka eittämättä jotkut hänen repliikkinsä saivat kyllä hihittämään.

Se täytyy sanoa positiivisena, että itsensä uhranneen sotilaan päätyminen Missyn paratiisiin antoi mielestäni ymmärtää, että ekan jakson kyborgi päätti varmaan myös itse hypätä alas. Eli ehkei Tohtorin synkistelyä viedä liian pitkälle ainakaan niiltä tiimoilta.

Saas nähdä, mitä tämäniltaisessa jaksossa tapahtuu :)
Muokannut 07.09.2014 16:20 Mab
Tykännyt: Rinja

• noreen hahmo
  • noreen

07.09.2014 17:42 #110 :: noreen
Doctor Who
Minä taas olen pitänyt aina eniten Doctor Whon historiajaksoista. Ovathan ne ajoittain vähän epäkorrekteja ja hassuja, mutta niissä on yleensä sitä seikkailua. Toivottavasti illan Robin Hood - jakso ei osoittaudu pettymykseksi.

Tohtori oli kyllä edellisessä jaksossa aika pettymys. Hän oli jotenkin turhankin kyyninen ja tunteeton verrattuna esimerkiksi kymppiin, joka olisi vastaavassa tilanteessa yrittänyt pitää kaikki hengissä epätoivon vimmalla. Capaldin tohtorin pitäisi muutenkin yrittää päättää, onko hän synkeä vai vitsikäs, nyt hahmo heiluu siinä välimaastossa, eikä aina niin kovin onnistuneesti. Ei kahdestoista tohtori huono ole, muttei erityisen hyväkään. Ainakaan minun mielestäni. Luulen kuitenkin, että hän parantaa tästä vielä.

16.09.2014 08:49 #111 :: max
Doctor Who
Ei nyt oikein vakuuta tämä kausi, kun klassista Tohtoria luvattiin, ja kamalaa sekoilua kokoajan. Tai no Robin Hood -jakso oli ihan viihdyttävää hassuttelua, mutta
Varoitus: Spoiler.
Muokannut 16.09.2014 08:50 max

• noreen hahmo
  • noreen

16.09.2014 10:05 #112 :: noreen
Doctor Who
Robin Hood - jakso ei ole herättänyt suuren yleisön keskuudessa ihastusta, toisin kuin Kuuntele!, jota kuvattiin modernin Doctor Whon parhaaksi jaksoksi Blinkin ja The girl in the fireplacen jälkeen. En ole ihan samaa mieltä, minusta Robin Hood oli kaikessa kliseisyydessään ihan viihdyttävä, mutta Kuuntele! taas... No, kyllähän minä tajusin, mitä sillä haettiin takaa, mutta koko jakso oli kamalaa säheltämistä enkä oikeastaan nauttinut sen katsomisesta lainkaan. En jaksa katsoa mitään Claran ihmissuhdesotkuja.

Seuraavan jakson olisi parasta olla todella hyvä, mitä suuresti epäilen. En tiedä, olisiko Capaldi kivempi Tohtori toisen kumppanin kanssa vai eikö hän nyt vai ole minun makuuni oleva Tohtori. En ole vieläkään lämmennyt Claralle.
Muokannut 16.09.2014 10:05 noreen

• Saki hahmo
  • Saki

16.09.2014 12:34 #113 :: Saki
Doctor Who
Robin Hood jakso oli mielestäni ok mutta Kuuntele! oli myös kiva vähän syvällisemmällä tavalla vaikka meni välillä vähän sähläämiseksi. Capaldi ei ole missään nimessä parempi kuin David Tennant tai Matt Smith, muttä hänestäkin löytyy hyviä piirteitä jotka sopii Tohtoriin. Clara ei vieläkään oikein miellytä, toivottavasti Tohtori saisi äkkiä uuden matkakumppanin.

16.09.2014 13:35 #114 :: Rasimus
Doctor Who
Pakko olla samaa mieltä teidän kanssa. Jos olisin vain lukenut tämän Listen-jakson juonireferaatin, olisi se ollut juuri sitä tajunnanräjäyttäjätavaraa, mistä aikaisemmin puhuin. Mutta kun näin itse jakson, niin... Noh... Ongelma ei ole nykyään tarinoissa, vaan tavassa jolla ne kerrotaan (tai jätetään kertomatta) ja näytetään. Se mukaansatempaavuus puuttuu. Syytän ohjausta ja tuontantoa mieluummin kuin näyttelijöitä (sillä alamäki alkoi jo Smithin viimeisellä kaudella).

Uusi Tohtori ei vieläkään tiedä miten Tohtoria esittää, mutta tämän jakson esitys on totaalihäröilyn ja kuolettavan vakavuuden väliin asettuessaan ihan siedettävää. Voisi pysyä tällä linjalla.
Muokannut 16.09.2014 13:36 Rasimus

• Niksu hahmo
  • Niksu

16.09.2014 13:38 #115 :: Niksu
Doctor Who
Clara on mielestäni hyvä kumppani, mutta nuo suhdesotkut on niin nähty. Jenna Colemanin ja sen poikaystävä-näyttelijän välillä ei ole kyllä yhtään kemiaa. Capaldi on hyvä Tohtori, ehkäpä suosikkini Tennantin jälkeen. Ysi oli myös hyvä, mutta Smith ei koskaan iskenyt. Hän ei ikinä tuntunut oikealta Tohtorilta.

27.09.2014 21:53 #116 :: Siivetön lohikäärme
Doctor Who
Uusien jaksojen viimeisin jakso oli myös yllättävän hyvä. Huomenna sitten tulee taas uusi jakso :smile:

• Saki hahmo
  • Saki

27.09.2014 23:00 #117 :: Saki
Doctor Who

Siivetön lohikäärme kirjoitti: Nyt olen sitten nähnyt kolmannen ja neljännen kauden kokonaisuudessaan. Tästä sarjasta onkin tässä reilun kuukauden aikana tullut yksi suosikkisarjoistani. Pistin jopa sarjan ykköskauden tiaukseen netistä.

Minullakin DW kolahti hyvin lyhyessä ajassa :wink:Aloin katsomaan Tennantin jaksoja telkkarista ja sitten siitä tulikin tapa ja sitten jo tajusin odottavani innoissani seuraavaa jaksoa. On se hyvä sarja.. :cool:

06.10.2014 10:15 #118 :: max
Muokannut 06.10.2014 10:16 max

06.10.2014 10:18 #119 :: HourglassEyes
Doctor Who

max kirjoitti: Piraattien piti sitten pilata tämäkin. Jaksojen nettiin vuotamisen takia BBC kääntää loppukauden itse, mikä meinaa tähänastisen päivän sijaan kuukauden viivettä Suomen telkkariin. 26.10 seuraava jakso..

Aivan samaa kirosin minäkin eilen! :evil:

06.10.2014 14:31 #120 :: Pianisti
Doctor Who
Minulla on kysymyksiä Doctor Whota katsoville.

Onko mahdollista, että sarjaa tehdään ensisijaisesti faneille eikä katsojille? Tämä tuli mieleeni nähtyäni perjantaina Matt Smithin ensimmäisen jakson. En tiedä, onko tämä ollenkaan hyvä perustelu, mutta tuntui, kuin Tohtorin repliikit olisi suunniteltu nimenomaan sarjaa valmiiksi fanittavia varten, saamaan aikaan "Tohtori on niin paras!"- huudahduksia. Siis tietynlaisia sisäpiirin juttuja. Olen tietysti tullut tavallaan mukaan kesken sarjan, joten jotain jää luonnollisesti tajuamatta. Perjantain jakso oli kuitenkin uuden Tohtorin ensimmäinen, eli hyvä paikka kalastella uusia faneja eikä pelkästään miellyttää vanhoja.

Oma kokemukseni Tohtorista koostuu 3 jaksosta + 1 spesiaalista + satunnaisista foorumihöpinöistä + Tohtoria fanittavan kaverin jutuista. Spesiaali oli aivan loistava, mutta tavallisista jaksoista en ole innostunut. Onko koko sarja sitä, että random silmämunat yrittävät tuhota maailman ja Tohtori pelastaa päivän?

Kaiken kaikkiaan, mikä on parasta Tohtorissa? Miksi minun pitäisi katsoa sitä (jos pitäisi)?

Valvojat: RaccoonRasimus