• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 62 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 134 päivää sitten)

Doctor Who

06.10.2014 15:08 - 06.10.2014 15:11 #121 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who

Kuurosokea Pianisti kirjoitti: Minulla on kysymyksiä Doctor Whota katsoville..... ... .. .. .....

Nykyisin aikalailla sanoisin että joo on faneille suunnattua, joka jaksossa on jotain jatkumoa tai insideläppää, vaikka mielestäni Doctor Whon perimmäinen mahtavuus pitäisi olla oudot paikat tai sattumukset eli että jokainen jakso (tai sarja jaksoja jos wanhaan aikaan mennään) olisi oma seikkailunsa. Matt Smithin alku on silti ihan ok paikka aloittaa.

Toinen juttu mikä pitää tietää on, että osa jaksoista on kamalaa kuraa ja niitä pitää vain sietää, koska välillä tulee sellaista kuin Blink. Jotkut sietää paremmin ja osaa fanittaa sitä kuraakin. Pitkään aikaan ei kyllä mitään järin mahtavaa ole tullut.. En tiedä olisinko itse Doctor Whosta niin innoissani, jos telkkarissa pyörisi tällä hetkellä enemmän kuin kaksi hyvää aikuisille suunnattua spefisarjaa (GoT ja tämä, lisäksi katson kyllä Agents of Shieldiä mutta se ei oikeastaan ole hyvä)...
Viimeksi muokattu: 06.10.2014 15:11 max.

• Jussi hahmo
  • Jussi
06.10.2014 16:18 - 06.10.2014 16:40 #122 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Doctor Who
Jos keskustelussa palataan tällä hetkellä pyörivään kauteen, niin ketjun negatiivisista kommenteista huolimatta olen tykännyt kovasti. Kaikki jaksot ovat olleet hyviä - heikoinkin (Robin Hood) ihan pätevä. Pidän Capaldista Tohtorina jo enemmän kuin Tennantista. Suurin miinus tulee siitä, että jaksot ovat makuuni liian yksittäisiä. Onhan taustalla mysteerinä se "kuolemanjälkeinen elämä", mutta kaipaan viitos- ja kuutoskauden tyylistä jatkuvuutta ja suurta juonikaarta.

Mutta sille ei mahda mitään, että Matt Smith on minulle se oikea Tohtori. Hänen poistumisensa vei sarjasta suurimman kiinnostavuuden, enkä usko, että elämäni aikana kukaan muu näyttelijä ylittää hänet. Mutta koska sarjan ideana on Tohtorin esittäjän säännöllinen vaihtuminen, ei asiasta oikein voi valittaa. Seuralaisista olen inhonnut vain Donnaa. Martha oli tylsä mutta siedettävä. Clarasta minulla ei ole mitään valittamista ja toivon, että hänet nähdään ensi kaudellakin.

On muuten ollut outoa seurata Doctor Whota jakso viikossa -tahtiin Kakkoselta. Edellisinä vuosina jaksoja näytettiin kiivasta vauhtia, ja katsomiskokemus on nyt aivan erilainen. Tietenkin olisin voinut tallentaa kauden kaikki osat ja katsella ne sitten parin viikon sisällä.
Viimeksi muokattu: 06.10.2014 16:40 Jussi.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
06.10.2014 16:47 #123 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Doctor Who

Kuurosokea Pianisti kirjoitti: Onko mahdollista, että sarjaa tehdään ensisijaisesti faneille eikä katsojille?

Minusta näyttää kyllä siltä. Sarja sisältää usein viittauksia, joita ei selitellä mitenkään. Ja olen melko varma, ettei kaikkia viittausten kohteita ole välttämättä tällä vuosisadalla edes ollut sarjassa (tosin mun on helppo unohtaa sarjasta yksityiskohtia). Enkä keksi mitään muutakaan syytä, miksi joitain älyttömämpiä ökkömönkiäisiä pidetään sarjassa itsepintaisesti mukana, jollei sitten tekijäkaarti ole erityisen ihastunut camppiin (missä ei sinänsä ole vikaa).

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

06.10.2014 16:48 #124 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Matt Smith on minullekin #1 Tohtori. Capaldi olisi parempi, jos olisivat pitäyeet lupauksensa siitä että nyt tulee taas "klassisempaa" Whohta. Toisin kuin Matt Smithin, Capaldin voisi hyvin kuvitella esim. 70-luvun Doctor Whohon. Toistaiseksi en ole kyllä nähnyt mitään klassiseen Doctor Whohon päinkään kuluvalla kaudella. Ihan samaa tavaraa kuin Smithin aikana, mutta vähän jäyhemmällä näyttelijällä ja ilman niitä parhaita juttuja (esim. Amy+Rory >>>>>>>>>>>> Clara+Danny).

07.10.2014 09:54 #125 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Minäkin yhdyn näkemykseen, että nykyisin sarja on mennyt turhan paljon faneja kosiskelevaan suuntaan. Joskin mutuiluni mukaan Matt Smithin kausilla Dr Whon katsojamäärät nousivat, joten varmasti moni aivan uusi katsojakin hyppäsi onnistuneesti mukaan.

Oma sarjan seuraamiseni alkoi vähän töksähdellen. Katsoin aikoinani pari ensimmäistä Ecclestonen jaksoa ihan vain saadakseni selville, minkälainen tämä sarja nyt oikein on, mutta en oikein lämmennyt. Jätin kesken, mutta koska NuWhota vain rummutettiin yhä enemmän ja enemmän, yritin myöhemmin uudestaan ja sillä kertaa se olikin menoa :smile:

Mua myös viehättää sarjassa oudot paikat ja sattumukset, mutta kyllä Tohtorin hahmo ja persoona on se suurin vetonaula (itse tykkään eniten Ecclestonen ja Tennantin versioista, mutta tykästyin kyllä jossain vaiheessa Smithiinkin. Capaldi ei ole vielä täysin voittanut minua puolelleen, mutta varmaan hänkin sen tekee aikanaan). Törmäsin joku aika sitten netin syövereissä Moffatin kommenttiin Tohtorista, mikä kiteytti mielestäni aika onnistuneesti Tohtorin olemuksen.

Moffat kirjoitti: It's hard to talk about the importance of an imaginary hero. But heroes ARE important: Heroes tell us something about ourselves. History tells us who we used to be, documentaries tell us who we are now; but heroes tell us who we WANT to be.

And a lot of our heroes depress me.

But when they made this particular hero, they didn't give him a gun - they gave him a screwdriver to fix things. They didn't give him a tank or a warship or an x-wing fighter - they gave him a box from which you can call for help. And they didn't give him a superpower or pointy ears or a heat-ray - they gave him an extra HEART. They gave him two hearts! And that's an extraordinary thing.

There will never come a time when we don't need a hero like the Doctor.

18.10.2014 20:52 #126 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Elämä ilman Tohtoria on kyllä vähän ankeaa. Juuri alkoi kausi päästä hyvään vauhtiin ennen tätä pakkotaukoa. :sad: Onneksi ensi viikolla sentään jatkuu..

Tämä olis kyllä ollut parasta ikinä:

Darvill let slip that the camaraderie between him, Karen Gillan, and Matt Smith almost resulted in a Doctor Who musical, jokingly but not jokingly titled It’s Bigger On The Inside.

It was very Broadway, “kind of Beauty and the Beast. Dancing Daleks,” Darvill said. He gave us three lines, clearly meant to be an intro:

It’s bigger on the inside
He’s pushing the controls!
Who knows where we will go?

Thought it started as a spoof, the team was asked if they’d actually like to do a real musical. For various reasons, that never came together. So close!

- Arthur Darvill Q&A

26.10.2014 18:59 #127 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who
Mahtavaa! 10 minuuttia ja pääsee taas Tohtorin matkaan! :heart:

26.10.2014 21:58 - 26.10.2014 22:06 #128 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Doctor Who
Seuraava jakso vaikuttaa kyllä kiinnostavalta.(Erityisesti siksi, että Clara ei ilmeisesti esiinny siinä.)
Tai no ei Clara itseasiassa erityisemmin minua ärsytä, mutta taitaa kuitenkin olla vähiten pitämäni Tohtorin kumppani. Danny Pink taas ärsyttää sitäkin enemmän.
Viimeksi muokattu: 26.10.2014 22:06 Siivetön lohikäärme.

• noreen hahmo
  • noreen
26.10.2014 22:23 #129 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Doctor Who

Siivetön lohikäärme kirjoitti: Olipas pitkästä aikaa mukava katsoa uusi jakso Doctor Whosta. :tongue: Oli vielä ihan kohtuullisen hyvä jakso, mutta mielestäni lopussa tuli taas liikaa "Clara-draamaa".

Minulla taas paloivat käämit totaalisesti jakson lopussa. En vain jaksanut sitä Clara-draamaa. En ymmärrä, miksi hän matkustaa Tohtorin mukana, jos ei ymmärrä tätä ollenkaan. Tuli vian mieleen, että yksikään aikaisempi kumppani ei olisi reagoinut noin. Toisaalta en yksinkertaisesti vain tykkää siitä hahmosta laisinkaan. Mitä enemmän jaksoja tulee, sitä enemmän häntä inhoan. Danny Pink ärsyttää myös, mutta huomattavasti vähemmän kuin rakastajansa.

Itse jakso oli joka tapauksessa melko hyvä. Tykkäsin ideasta ja maisemat olivat hienot. Siihen mahtui muutamia haskojakin kohtia.

26.10.2014 22:45 #130 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who
Alan pitää tästä Capaldin suorasukaisesta ja tylystä Tohtorista koko ajan enemmän, mutta suuren ongelman tällä hetkellä tarinaan todellakin tuo Clara, joka ei tunnu vaan sopivan joukkoon sitten millään. Jatkuvaa kiukuttelua on rasittava katsella...

28.10.2014 09:47 #131 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Olen samoilla linjoilla edellisten kirjoittajien kanssa - kivaa pitkästä aikaa nähdä taas Tohtoria, jakso oli muuten onnistunut, mutta lopun Clara-draama laski pisteitä :roll:

Capaldi oli hyvässä vedossa ja Tohtori oli myös kirjoitettu tohtorimaisemmaksi. Erilaisten elämänmuotojen ja universumin moninaisuuden ihastelu on hänelle keskeinen piirre, mutta viime aikoina se tuntuu olleen hiukan hukassa.

28.10.2014 22:32 - 28.10.2014 22:35 #132 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Ehdin vasta tänään kattomaan uusimman jakson ja olipa surkeaa kuraa, meni Moffatin ajan huonoimmaksi jaksoksi että hurahti ja ylipäänsä uuden Doctor Whon surkeimpien jaksojen top kymppiin. Täysin yhdentekevä avaruusmonsterijakso, jota on versioitu jo niin monta kertaa paremmin, että ihan sama olisiko jättänyt katsomatta. Onneksi seuraava jakso vaikutti teaserin perusteella hauskalta, joten sitä odotellessa....
Viimeksi muokattu: 28.10.2014 22:35 max.

04.11.2014 19:04 #133 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Uusin jakso oli mielestäni paras jakso Capaldin kaudelta toistaiseksi :smile: Idän pikajuna näytti hienolta, muumio oli hyvä hirviö ja jakso ylipäätään eteni onnistuneesti ja tunnelmallisesti loppuun asti. Oli myös paljon hauskoja pikku yksityiskohtia ja Tohtori käyttäytyi tohtorimaisesti. Mukavaa oli sekin, ettei Claran ja Tohtorin viimeviikkoista draamaa venytetty pidemmäksi (tosin Clara/Danny-draamaa on varmastikin vielä luvassa), mutta vähän turhan tempoilevaa on heidän välisensä suhde viime aikoina ollut.

Uusista hahmoista Perkins oli sympaattisen oloinen, ei haittaisi, jos häntä näkisi jatkossa lisää. Gus oli myös mielenkiintoinen, hänellä tuntui olevan paljon tietoa Tohtorista - hänhän soitti Tardisiin ja vaikka mitä - joten häntä nyt ainakin odotan näkeväni lisää tulevissa jaksoissa :D

• Rinja
04.11.2014 19:41 #134 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Doctor Who
Osasin odottaa junajakson olevan hyvä, koska kuulin siitä ja myös seuraavasta jaksosta, että "ne vetävät vertoja jopa Tennantin ajan parhaille jaksoille" :smile: Ja loistavahan tuo oli, joten kovat on odotukset myös seuraavaa kohtaan. Toivottavasti hyvää laatua näkyy jatkossakin; kuujakso oli mielestäni aikasen kehno (idea toisaalta kiinnostava, mutta toteutus kauhea), enkä haluaisi nähdä sellaista enää.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

• noreen hahmo
  • noreen
04.11.2014 20:26 - 04.11.2014 20:26 #135 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Doctor Who
Muumiojakso oli tähän astisista jaksoista luultavasti paras. Olin hyvin positiivisesti yllättynyt, sillä odotin taas vähän laimeaa jaksoa. Ehkä se tästä! Clarakin oli tällä kertaa ihan siedettävä, saattoi tosin johtua siitä, että hän oli puolet jaksosta lukittuna yhteen huoneeseen. Ei hän oikeasti niin paha ole, sillä vain draamailujaksot saavat kiristelemään hampaita.

Kahdestoista tohtori ei ole toistaiseksi yltänyt ihan edeltäjiensa kympin ja yhdentoista tasolle, mutta ei hän mitenkään huono ole. Paranee vain koko ajan.
Viimeksi muokattu: 04.11.2014 20:26 noreen.

04.11.2014 21:24 - 04.11.2014 21:25 #136 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Doctor Who
Itsekin pidin uusimmasta jaksosta, mutta on tällä kaudella ollut pari parempaakin. Ainakin Deep Breath ja Time Heist olivat mielestäni hieman parempia. Ärsyttää vain, kun Briteissä tulee jo tällä viikolla kauden päätösjakso. :sad:

Pistin myös tämän sarjan kakkoskauden tilaukseen netistä. Olen siis ennen tämän vuoden loppua nähnyt kaikki jaksot tästä uudemmasta sarjasta. :tongue: Hieman vain ärsyttää, kun sitä ei saa suomenkielisillä tekstityksillä.
Viimeksi muokattu: 04.11.2014 21:25 Siivetön lohikäärme.

• Jussi hahmo
  • Jussi
04.11.2014 21:31 - 04.11.2014 21:33 #137 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Doctor Who
Muutaman viikon tauon jälkeen tulin lukemaan ketjua. Jännää, miten Claraa moititaan joukolla, kun itsellä on täysin päinvastainen näkemys... Minusta Kill the Moonin paras kohtaus oli se lopun "Clara-draama". Jaksossa eniten häiritsi harvinaisen rasittava Courtney-tyttö, jota ei toivottasti tavata enää koskaan. Mutta joo, jotkut oikeasti tykkäsivät Donnan hahmosta neloskaudella.

Viimeksi näytetty junajakso oli tosiaan yksi kauden parhaista (tähän mennessä).
Viimeksi muokattu: 04.11.2014 21:33 Jussi.

• Saki hahmo
  • Saki
04.11.2014 22:32 - 05.11.2014 09:11 #138 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Doctor Who
Nythän tulee myös Smithin jaksoja noin puoli neljältä joka arkipäivä kakkoselta. Tulevat areenastakin tottakai. Itse en ole nähnyt niitä kaikkia, joteenkas katson sitten niitä uuden kauden ohella.

Ja vielä tästä uudesta kaudesta. Tykkäsin muumiojuna jaksosta ja oli minunkin mielestäni paras uuden kauden jaksoista.
Viimeksi muokattu: 05.11.2014 09:11 Saki.

05.11.2014 09:04 #139 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who

Jussi kirjoitti: Jännää, miten Claraa moititaan joukolla, kun itsellä on täysin päinvastainen näkemys... Minusta Kill the Moonin paras kohtaus oli se lopun "Clara-draama". Mutta joo, jotkut oikeasti tykkäsivät Donnan hahmosta neloskaudella.

Hehe, mä kuulun siihen joukkoon, joka piti suuresti Donnasta :) Claran suhteen en ole yhtä ihastunut, mutta en inhoakaan häntä yhtä voimallisesti kuin jotkut tuntuvat. Mielestäni näyttelijä on symppis, eikä mua periaatteessa haittaa, että kumppanille on annettu enemmän tilaa ja yritetty luoda samalla hänelle hahmokaarta (Claran tapauksessa idea tuntuu olleen saada hänet muuttumaan jonkinlaisesta kontrollifriikistä Tohtorin ja Tardis-elämäntavan paremmin hyväksyväksi). Ongelmana vain on, että Claran hahmon toteutus on (välillä) hoidettu mielestäni kömpelösti. Dannyn kanssa heilastelu tuntuu useimmiten aika irralliselta - eivätkä ne kohtaukset ole olleet kovinkaan mielenkiintoisia- ja Clara itse käyttäytyy turhan usein ärsyttävän oikukkaasti ja järjenvastaisestikin (etenkin kun ottaa huomioon hänen henkilöhistoriansa).

05.11.2014 10:00 - 05.11.2014 10:00 #140 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Juuri kun aloin vähän tykätä Clarasta, niin Idän pikajunan sekoilu veti taas osakkeet miinukselle. Ei se hahmo tunnu oikein tuovaan sarjaan yhtään mitään uutta, toivottavasti vaihtuu jouluna niin kuin on huhuttu. Muuten oli kyllä hyvä jakso. Odotin huumorijaksoa, sillä olin melkein unohtanut että Doctor Who voi joskus olla jännittäväkin. En nyt parhaiden joukkoon nostaisi, mutta Capaldin tasapaksun ajan paras kumminkin. Seuraavan jakson teaser vaikutti lupaavalta myös.
Viimeksi muokattu: 05.11.2014 10:00 max.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: valde määttä