• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 62 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 134 päivää sitten)

Doctor Who

• Nafisan hahmo
  • Nafisan
07.11.2014 01:06 #141 : Nafisan
Vastaus käyttäjältä Nafisan aiheessa Doctor Who
Tennantin jälkeen on vaikeaa olla tohtori. Smith ei minulle iskenyt, joskin oli hänelläkin muutamia loistavia jaksoja (esim. joulujakso jäänaisineen). Capaldilta odotin paljon, mutta jotenkin hänen ensimmäinen kautensa on ollut omituisen rikkonainen, enkä löydä punaista lankaa jaksojen väliltä. Ehkäpä kolmiosainen päätösjakso vähän raottaisi tätä kautta enemmän.

Huonoin jakso tähän mennessä on ollut Robot of Sherwood, vaikka siinä olikin hieno puvustus (ajankuvasta viis). Vaikka tohtori harvoin on tieteellisesti vakuuttava, tuossa jaksossa oli montakin asiaa, jotka sattuivat silmään. Liian camp. Clara oli aluksi pirteä seuraaja, mutta nyt hän on vain kauhean rasittava ja ärsyttävä. Tulisipa pian uusi seuraaja ja Clara jäisi herra Pinkkinsä luokse.

No, tästä voi mennä vain parempaan suuntaan. :)

11.11.2014 23:29 #142 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Olipas tuo uusinkin taas perusjakso, vaikka piti olla hyvä. Teaserin perusteella sunnuntaina on taas tulossa kuraa. Nyt on kyllä Doctor Who -kiinnostus niin matalalla etten muista milloin viimeksi näin, jos ikinä. Siinä ja siinä jaksaako tätä kautta edes katsoa loppuun. Ehkä joululomalla väkisin.

12.11.2014 21:43 #143 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Doctor Who
Mielestäni tuorein jakso oli ehkä tämän kauden paras. Idea oli aika yksinkertainen, mutta se toimi. Tässä jaksossa oli muutenkin enemmän Tohtorimaista tunnelmaa kuin aiemmissa jaksoissa. Clarakin käyttäytyi kohtuullisen järkevästi.

Seuraava jakso vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta en odota liikoja.

Tämän sarjan kakkoskausikin tuli jo postista ja pari jaksoa olen jo katsonut.

• Niksu hahmo
  • Niksu
12.11.2014 22:33 - 13.11.2014 01:32 #144 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Doctor Who
Minusta suurin ongelma näissä uusissa Tohtori-jaksoissa on ollut siitä asti, kun Matt Smith astui puikkoihin, se että Tohtorin matkakumppanit ovat aina jotain elämää suurempia tapauksia, eivätkä vain normaaleja tyyppejä. Ja tuo Tohtorin ja matkakumppanin välinen draama on sekin jo niin nähty. Clara on yleisellä tasolla ihan ok kumppani, ehkä vähän hönö, mutta en näe tarvetta hänen vaihtumiselleen. Välillä tuntuu, että kumppanit vaihtuvat turhankin usein.

Näissä Tohtori-jaksoissa tuntuu myös olevan löyhempi moraali kuin ennen. Tohtori tuntui aina taistelevan ihmisten puolesta ja jokainen ihminen, joka kuoli, oli kova kirpaisu. Näissä uusissa jaksoissa taas Tohtori vähät välittää siitä kuka kuolee tai elää, ja on näin ollen paljon vähemmän sympaattinen "Tohtori", kuin mitä ennen. Kuolemaa käsiteltiin tuossa Idän Pikajuna-jaksossakin pelkkänä saman tekevänä vitsinä.

Olin myös pettynyt Idän Pikajunan juoneen. Tykkään edelleen Capaldista Tohtorina, mutta näiden jaksojen juonet eivät vain iske. Joko on liian ylidramaattista tai sitten turhan pehmoista höttöä. Ysin ja Kympin kaudet olivat mieleeni, Yhdentoista ei ja ei oikein Kahdentoistakaan näemmä. Perkins oli kyllä tässä jaksossa ihastuttava hahmo.
Viimeksi muokattu: 13.11.2014 01:32 Niksu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mab

13.11.2014 17:02 #145 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Mulle ei ehkä ongelmia aiheuta niinkään elämää suuremmat kumppanit, vaan liiallista eeppisyyttä tavoittelevat juonet ja tietynlainen viimeistelemättömyys/hätäisyys siinä, miten asioita käsitellään tai kurotaan yhteen. Moffat on senoloinen kaveri, että häneltä pursuaa erilaisia ideoita, mutta että hänellä ei ole kärsivällisyyttä miettiä niitä loppuun asti.

Minäkin pidin ysin ja kympin kausista huomattavasti enemmän kuin jatkosta toistaiseksi. Jossain vaiheessa aloin pitää Matt Smithistä Tohtorina, mutta en kysyttäessä osaisi kunnolla selostaa, mitä hänen viimeisellä kaudellaan oikein tapahtui - en saanut itseäni aina keskittymään kunnolla ja tapahtumat ovat puuroutuneet mielessäni (tiedän, että osasyynä sekavuuteen/kiireeseen on Smithin yllättävän aikainen häipyminen sarjasta, mutta kuitenkin).

Tohtorista on nyt selkeästi rakennettu entistä kylmempää inkarnaatiota, mutta vielä ei ole oikein taidettu löytää sopivaa tasapainoa Tohtorin vekkulimaisuuden, hyväntahtoisuuden ja elämäniloisuuden sekä näiden uusien synkempien sävyjen välille. On toki hetkiä, jolloin tässä on onnistuttu, mutta turhan monesti uuden Tohtorin käyttäytyminen on tuntunut siltä, että hänestä on yritetty väen vängällä tehdä "särmikkäämpää".

En tiedä, olenko vain alkanut tottua Capaldiin ja nykylinjaukseen, mutta olen kuitenkin pitänyt parista viimeisestä jaksosta enemmän kuin kauden alusta. Siksi olenkin varovaisen toiveikas tulevaisuuden suhteen.

13.11.2014 20:12 #146 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Capaldi on ollut aika paha pettymys.. Varsin persoonaton Tohtori. Capaldi ja Clara voisivat vaikka molemmat vaihtua jouluna minun puolestani.

13.11.2014 21:39 #147 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who
Minä olen tykästynyt Capaldiin koko ajan enemmän mitä pidemmälle kausi on mennyt. On ihanan virkistävää, että Tohtori poikkeaa niin paljon edellisistä. Mutta kaikki muu sitten...

Enää ei voi syyttää pelkästään Claraa siitä, että jotain on pahasti vialla. Paria poikkeusta lukuunottamatta (pidin esim. muumiosta junassa) ovat uuden kauden jaksot olleet vaisuja. Mikä on sääli, sillä olen nälkäinen Capaldin potentiaalille, mutta ilmeisesti Moffatilla mättää nyt joku oikein pahasti eikä uusi Tohtori tunnu pääsevän oikeuksiinsa lainkaan. Toivoni elää silti; vapautettakoon Capaldin mahti! :wink:

13.11.2014 22:40 #148 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Doctor Who
Minun mielestäni vika ei niinkään ole Capaldissa tai muissakaan näyttelijöissä. Clara toki ärsyttää välillä, mutta pahin vika on kässärissä eli Moffatilla. Loppuiko ideat kesken..vai?

Muutama jakso on ollut ihan ok, ja Capaldi on hyvä ja osaava Tohtori. Toivottavasti Moffat saa jostain parempia ideoita jotta Capaldi pääsisi kunnolla vauhtiin.

14.11.2014 09:38 - 14.11.2014 09:39 #149 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Hyviä ideoitahan on kyllä ollut, mutta olen Mabin kanssa samaa mieltä että niitä ei ole oikein jaksettu kirjoittaa loppuun. Idän pikäjuna on oikeastaan ainoa jakso, jossa on ollut järkevä rakenne, eikä sekään suuremmassa katsannassa ollut mikään mestariteos. Listen ja Flatline olivat molemmat sellaisia jaksoja joissa oli ihan mahtava potentiaali nousta vaikka sinne Doctor Who-jaksojen ykkössarjaan, mutta molemmat ideat lässäytttiin totaalisesti. Listenissä n. puolessavälissä jaksoa ja Flatlinessa melkein heti alkuunsa. Time Heististakin olisi saanut hauskan Ocean's Eleven in Space tyylisen jakson, mutta ei. Kauden mysteerinainenkin vaikuttaa täysin turhalta ja päälleliimatulta.
Viimeksi muokattu: 14.11.2014 09:39 max.

17.11.2014 22:26 #150 : Saki

21.11.2014 14:03 #151 : max

• noreen hahmo
  • noreen
21.11.2014 14:51 #152 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Doctor Who

max kirjoitti: Tänään lukikin lehdessä että uuden kauden myötä katsojaluvut ovat romahtaneet Iso-Britanniassa miljoonilla. En siis ihan yksin ole tympääntymiseni kanssa... Seuraava kausi on kuitenkin jo vahvistettu, toivottavasti nähdään näyttelijävaihdoksia ja vähän terävämpää kynää, ettei tämää nuWho nyt mihinkään Claraan ja Capaldiin tyssää.

Harmillista, vaikken kyllä ihmettele. Eihän tämä kausi tosiaan ole mitään kultaa ollut. Capaldilla on ollut muutamia jaksoja, joissa hän on näyttänyt kapasiteettinsä tohtorina, mutta se ei ole ihan riittänyt. Itse en ole kamalasti lämmennyt. Toivon tosiaan, että seuraavalla kaudella terästäydytään kunnnolla ja kehiin tuodaan jokin kiinnostava kumppani. Ehkä Capaldinkin kemiat toimisivat paremmin jonkun toisen kanssa.

22.11.2014 10:48 #153 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Minäkään en ihmettele ja sairaalla tavalla suorastaan ilahduin uutisesta. Itse kun en tykännyt Matt Smithinkään kausista niin paljoa, mutta kun (jos?) katsojaluvut eivät silloin vielä hiipuneet, niin ei tekijöillä ollut luultavasti juurikaan motiivia panostaa enemmän kässäripuoleen. Toivottavasti sitten nyt tosiaan terästäydytään.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
23.11.2014 16:27 #154 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Doctor Who
Sarja on nyt pari viimeistä tuotantokautta ollut aika hirveätä skeidaa, jonka seuraamisen loppuminen on ihan hilkulla. Uusi Tohtori on lähinnä kusipää, ja Clara ja Herra Pink eivät mitenkään vedä vertoja Amylle ja Rorylle. Tarinoissa on vielä jujua ja ideaa, mutta kun ne kerrotaan niin helvetin huonosti ja ponnettomasti...

Minä yhä syytän alamäkeä Moffatin roolin kasvamisesta sarjan tuotannossa. Hämärästi muistan lukeneeni, että Smithin viimeiseksi kaudeksi se oli kohonnut joko päätuottajaksi, tai sitten tuotantotiimi oli kutistunut tjsp. Sen oli pakko vaikuttaa laadunvalvontaan ja tapaan tehdä asioita kun lopputulos on niin silmiinpistävän huono.

Toisaalta voi olla niinkin, että sarja on vain jatkunut liian kauan.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

• Master hahmo
  • Master
    Riiviö
23.11.2014 20:30 - 23.11.2014 20:36 #155 : Master
Vastaus käyttäjältä Master aiheessa Doctor Who
Tennantin jälkeen sarja ei päässyt samalla tavalla vauhtiin. Matt Smith oli ok ja Capaldi lupaavalla tavalla loistava, mutta jaksojen taso on epätasainen. Muumio junassa-jakso oli kyllä mielestäni hyvä. No niin,

"Hush now. Listen to your Master."
Viimeksi muokattu: 23.11.2014 20:36 Rinja. Syy: Varalta spoiler-tagit

23.11.2014 21:34 #156 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Doctor Who
Itseasiassa tämänpäiväinen jakso oli aika hyvä :cool: En olisi arvannut että Danny kuolisi tai että

Capaldi oli hyvä pääsi kunnolka vauhtiin vasta tässä jaksossa, vaikka oli ihan ok aiemmisakin. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa jaksoa :wink:

23.11.2014 22:11 #157 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who
Capaldi oli hyvä tänään. Clara jälleen ärsyttävä
"Minä, minä, minä, minä" ... :evil:

24.11.2014 09:13 #158 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Kerrankin mä arvasin jonkun juonenkäänteen! Ja jo elokuussa!
Mutta kai se vain kertoo siitä, että kyseinen juonenkäänne oli aika helposti arvattavissa :lol:

Vähän olen kuitenkin harmissani toteutuksesta.

Tohtorin reagoiminen Claran temppuiluun alussa oli taas vanhaa kunnon Tohtoria - se sai ihan hymyilemään ilahtuneesti :smile: Clara sen sijaan käyttäytyi jokseenkin turhauttavasti. Ärsyynnyin häneen jo puhelinkeskustelun aikana, puhumattakaan tulivuoritempusta :evil: Haluaisin pitää Clarasta (ja Dannysta), mutta todellisuudessa mua ei pahemmin kiinnosta, miten heille tulee käymään.

30.11.2014 21:53 #159 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Okei, nyt on sitten finaalin toinenkin osa katsottu. Enimmäkseen pyörittelin silmiäni ja huokailin tuskastuneesti. Juonenkäänteet olivat paitsi kömpelöitä niin myös epäuskottavia, ja jotkut jutut tulivat ihan puun takaa. Clara/Danny vei rasittavuutensa uusiin ulottuvuuksiin. En tälle kaudelle kovinkaan hyvää finaalia edes odottanut, mutta silti petyin.

Melkeinpä ainoa hyvä juttu oli

28.12.2014 15:10 - 28.12.2014 15:10 #160 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Doctor Who
Muistakaa, että tänään tulee Doctor Who:n joulujakso kello 19.10!
Viimeksi muokattu: 28.12.2014 15:10 Siivetön lohikäärme.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rasimus, HourglassEyes

Valvojat: RaccoonRasimus