• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 62 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 134 päivää sitten)

Doctor Who

28.12.2014 15:30 #161 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Doctor Who
Pakko kiittää. Olisi jäänyt tuo huomiotta. Tämä joulujakso saa luvan ratkaista, onko tästä sarjasta enää mihinkään parin kuluneen tuotantokauden pettymysten jälkeen :cheesy:

28.12.2014 15:54 #162 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who

Siivetön lohikäärme kirjoitti: Muistakaa, että tänään tulee Doctor Who:n joulujakso kello 19.10!

Todellakin kiitos muistutuksesta! Olisi menny ihan ohi sektoriin kaiken muun säätämisen ohella.

13.01.2015 13:39 #163 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Doctor Who
Olihan tuo joulujakso petrausta kuluneen tuotantokauden yleiseen tasoon, mutta vielä ollaan kaukana parhaudesta.

Mikä hitto Tohtorissa on vikana, kun jaksojen lopettaminen tilanteen lauettua on niin pirun vaikeaa? Tuo joulujaksokin vain jatkui ja jatkui ja jatkui...

• River hahmo
  • River
23.01.2015 00:15 - 28.01.2015 22:30 #164 : River
Vastaus käyttäjältä River aiheessa Doctor Who

Knox Gargol kirjoitti:
Onko kukaan muu katsonut vanhoja Doctor Who -sarjoja?

Kyllä. Ensimmäinen kosketus Doctoriin oli ala-asteiässä, kun näin Tom Bakerin tähdittämiä jaksoja. (Oli siis 80- luvun loppua, kun näitä vanhempia jaksoja jossakin kanavalla esitettiin.) Kiharat hiukset ja kaulaliina, eihän siitä voinut olla tykkäämättä. Seuraavan kerran olikin Paul McGannin vuoro. Hän tietysti vetosi teini-ikäiseen tyttöseen romanttisella lookillaan, mutta kun katsoin leffan uudestaan tuossa joku kuukausi sitten, niin olihan se aika kauhea. Tai siis olisi voinut olla tasokkaampi. Doctor- teeman selvää suvantovaihetta tuo. Ensimmäisen Tohtorin seikkailuja tullut myös katsottua muutama jakso joskus.

Tennant on ehdoton suosikki (tykännyt muutenkin hänen tähdittämistään sarjoista ja esiintyihän tuo Harry Potterissakin sivuroolissa :smile: ), mutta Capaldi on myös aivan loistava. Meditointia Tardisin katolla... Ei voi olla tykkäämättä! :heart: Smithistä en välittänyt rahtuakaan, mutta hänen kaudellaan saimme Riverin (ja Amyn ja Roryn, tietysti), joten jotain hyvää siinäkin!

Pidin sormia ristissä, ettei viimeisimmässä joulujaksossa olisi vedetty Claraa takaisin Doctorin matkakumppaniksi, mutta niinhän siinä kävi, että takaisin tuli. Amyn ja Roryn jälkeen täysi nyrjähdys alaspäin tämä kumppani, eikä auttanut yhtään se, että sotkettiin Smithin kaudella aiempiin Tohtoreihin, eli että yrittänyt pelastaa Tohtorin joka inkarnaation kohdalla. Se oli sellainen "What? What? WHAT?!"- tilanne kaikessa v:mäisyydessään.

Ohessa muuten aika hauska testi, jos sellaiset kiinnostavat. :smile: www.bbcamerica.com/anglophenia/2013/11/personality-quiz-doctor/

Oma tulos: 12th Doctor. You're not the most patient or tactile person in the world. Even without those attack eyebrows, you'd appear to be waiting to pounce because, well, often you are. You have immense personal authority, and a tendency to split hairs, so naturally you're fantastic at bickering.

But that's not to say you're bad man (or woman). While you worry about whether or not you're a hero (or heroine), you're still busily fixing every broken thing that comes your way with breezy efficiency and a dry sense of humor. Sometimes you can appear a little bit cold, a smidge aloof, but if someone honestly presents you with an emotional problem, you'll do everything in your power to fix it, even if that just means telling them to buck up.

It'll be a long time before you'll accept hugs as a reward, however. You hate those.

It's never too late to become what you could be.
Viimeksi muokattu: 28.01.2015 22:30 River.

• River hahmo
  • River
28.01.2015 22:34 #165 : River
Vastaus käyttäjältä River aiheessa Doctor Who

It's never too late to become what you could be.

05.06.2015 12:50 #166 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Episodissa oli kiinnostava Anttila-mainos. Ilmeisesti suomitekstitettyjen dvdboksien tuotanto on kaikessa hiljaisuudessa käynnistetty taas. 2. & 3. kausi on nyt kaupoissa ja 4. kausi ilmestyy 17.6. 1. kausihan ilmestyi jo silloin joskus.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

• Master hahmo
  • Master
    Riiviö
05.06.2015 15:39 #167 : Master
Vastaus käyttäjältä Master aiheessa Doctor Who
Yllätyin positiivisesti tästä uutisesta! Joskus ajat sitten ihmettelin, miksi sarjan suomentaminen dvd-bokseille jätettiin siihen ykköstuotantokauteen. Kävin Anttilan nettisivuilla ja uutinen pitää toki paikkaansa. Minulle riittää, että huumassani ostin aikoinaan kaikki dvd-boksit omaksi, tekstitys englanniksi. Kyllä mulla sen verran kielipäätä löytyy. Täällä päin kirjaston valikoimissa on Doctor Who 1. tuotantokausi (tekstitykset suomeksi) innolla odotan sitä hetkeä että kirjastoon tulis hitaasti mutta varmasti ne muutkin tuotantokaudet. Sitten sarja saa varmasti lisää faneja!

"Hush now. Listen to your Master."

• Narri hahmo
  • Narri
    Peto
05.06.2015 17:48 #168 : Narri
Vastaus käyttäjältä Narri aiheessa Doctor Who

River kirjoitti:

Knox Gargol kirjoitti: Ensimmäinen kosketus Doctoriin oli ala-asteiässä, kun näin Tom Bakerin tähdittämiä jaksoja. (Oli siis 80- luvun loppua, kun näitä vanhempia jaksoja jossakin kanavalla esitettiin.)

Olisiko ollut joku Super Channel tai vastaava taivaskanava. Itsekin muistan nähneeni noita silloin; peräkkäisistä jaksoista oli tehty parin tunnin "elokuvia". Joulun alla niitä taisi tulla... mutta muisti voi kyllä nyt pettää.

Netflixistä katselen Who'ta nykyään.

10.07.2015 16:14 - 10.07.2015 16:22 #169 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Doctor Who
Yhdeksännestä kaudesta julkaistiin traileri .

Yhdeksäs kausi alkaa siis 19.9 Englannissa. Toivottavasti nyt ei vain tulisi jaksot suomessa kolme viikkoa myöhässä.

Ihan hyvillä mielin odotan tulevaa kautta, vaikka kahdeksas kausi olikin hieman pettymys.

Tällä kertaa on tulossa tavallista enemmän kaksiosaisia jaksoja. Kausi alkaakin heti kaksiosaisella jaksolla.
Viimeksi muokattu: 10.07.2015 16:22 Siivetön lohikäärme.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja, Saki

• Jussi hahmo
  • Jussi
23.08.2015 11:58 - 23.08.2015 11:59 #170 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Doctor Who
Yle ilmoitti, että Whon ysikausi alkaa Kakkosella maanantaina 28. syyskuuta. Britanniassa kausi debytoi 19. päivä, joten viive on mukavan lyhyt.

Kirjoitin tähän ketjuun viimeksi marraskuun alussa, enkä muistanut kommentoida edellisen kauden loputtua. Pidin kahdeksannesta tuotantokaudesta, vaikka se hävisikin Matt Smithin tähdittämille. Kuten mainitsin aiemmin, vahvan jatkuvuuden puute häiritsi. Eniten pidin päätösjaksosta Death in Heaven. Heikoin oli In the Forest of the Night, lähinnä rasittavien koululaisten takia. Jouluspesiaalistakin tykkäsin.

Minusta kasikausi voitti kaikki Tennantin tähdittämät. Mutta rakenteeltaan kausi toi vahvasti mieleen uuden Whon ensimmäiset. Jaksot olivat lähinnä yksittäisiä, mutta mukana oli vihjeitä taustalla olevasta suuremmasta tarinasta. Ja sitten vasta kauden kahdessa viimeisessä jaksossa nämä vihjeet kerättiin yhteen. Sekin oli perinteistä tyyliä, että kauden lopetus oli paras jakso (viimeksi näin tapahtui kolmosella).

Olin todella ilahtunut siitä, että Clara jatkaa Tohtorin seuralaisena ysikaudella.
Viimeksi muokattu: 23.08.2015 11:59 Jussi.

18.09.2015 12:16 #171 : max

25.09.2015 13:17 #172 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who
No Mutta! Tässähän pääsee kohta taas kattelemaan Tohtoria, kun YLE pamauttaa 9. kauden käyntiin ensi maanantaina 28.9. kakkoskanavalla klo 18.05.

Jotenkin harmittelen, kun en tunnu nyt oikein pääsevän kuitenkaan ihan oikeisiin stratosfääreihin sarjan paluun tienoilta. Ja tiedän siihen syynkin: Clara. En vain koskaan oppinut pitämään tästä kumppanista millään tasolla. :huh: Niinpä olen ottanut varovaisen toiveikkaasti vastaan tätä valtavirran infoa, että tämä olisi nyt Colemanin viimeinen kausi Tohtorin matkassa. Toivoa sopii, sillä vaikka viime kausi ei sarjan parhaimmistoa ollutkaan ovat odotukseni silti vielä korkealla Capaldin suhteen! :tongue:

yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/26/doctor-...deksas-kausi-tulossa
linkki YLE:n ohjelmasivustolle

• Mab hahmo
  • Mab
25.09.2015 15:07 #173 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Minullakin on vähän vaikeuksia saada itseni sopiviin täpinöihin, mutta ehkäpä sitä sitten tempautuu mukaan, kun jaksot alkavat pyöriä :D Pitäisi varmaan vilkaista juonitiivistelmiä edellisen kauden päätösjaksosta, että muistaisi paremmin, mihin pisteeseen sitä jäätiinkään.

Clara ei ole minustakaan ollut sarjan parhaita kumppaneita (pidin kuitenkin todella paljon jaksosta, jossa hänet nähtiin ensimmäisen kerran), koska hahmon käsikirjoitus on ollut mielestäni aika heikkoa ja poukkoilevaa. Kenties mahdottoman tytön konsepti vain on saanut Moffatin ja kumppanit solmuun ja joku uusi hahmo osoittautuu toimivammaksi. En kuitenkaan osaa olla hirveän toiveikas, sillä käsikirjoituspuolella on viime aikoina ollut enemmänkin ongelmia.

En viime kaudella oikein ehtinyt tottua Capaldiin Tohtorina, saas nähdä, onnistuuko nyt. Myös David Tennantin ja Matt Smithin Tohtoreihin kesti aikansa tottua - Tennantille tosin lämpenin muutamssa jaksossa, mutta Smithin kohdalla meni varmaan pari tuotantokautta ennen kuin aloin nähdä hänen Tohtorina enkä jonain teeskentelijänä :D

Eniten ehkä kuitenkin odotan tältä kaudelta Maisie Williamsin näkemistä :P

26.09.2015 17:21 - 26.09.2015 17:25 #174 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Jätin viime kauden jopa kesken (huonoja jaksoja on ollut aina, mutta Tennant tai Smith kannatteli ne karismallaan, eikä tullut yhdentekevää oloa kuten kasikaudella), vaikka fani olenkin, mutta kai se eka jakso pitää ainakin katsoa.. Jos jotain taikaa olisi pelastettu. Jos ei, niin seuraavan kerran katson kyllä vasta joko shown vetäjän tai Tohtorin vaihtuessa. Claran lähteminen lienee jo pieni piristys, mutta yksinään vain pieni osa sarjaa.. Huonolle telkkarille ei vaan ole aikaa, vaikka Whota olisikin! Jouluspesiaalin tosin katson joka tapauksessa,sillä siinä nähdään River Song .
Viimeksi muokattu: 26.09.2015 17:25 max.

29.09.2015 14:06 - 29.09.2015 14:09 #175 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Alustavasti alan taas seuraamaan.. Avausjaksossa oli paljon hyvää.. Esim. ensimmäinen oikeasti hauska kohtaus Capaldilta (kitara ja puujalkavitsit). Käsimiinat ja lentokoneet lupaili jännitystä, jota ei oikein tosin lunastettu vaan modernin moffatin tapaan käperryttiin mieluummin syvälle sarjan historiaan ja homma meni taas vähän samoille vanhoille raiteille, mutta ihan viihdyttävällä tavalla tällä kertaa.. Meta- ja referenssijutut on kivoja aina välillä, mutta kyllä loppujen lopuksi parhaat uudet jaksot Blinkistä Silence in Libraryyn ovat aina tuoneet jotain uutta sarjaan. Sellaista jaksoa ei vielä ole Capaldin aikana nähty ja tämän jakson perusteella ei tälläkään kaudella.
Viimeksi muokattu: 29.09.2015 14:09 max.

• Mab hahmo
  • Mab
29.09.2015 20:00 #176 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Kyllä minäkin ajattelin katsomista jatkaa, vaikka en ihan lumoutunut kauden aloituksesta. Oli tosiaan enemmän vanhojen teemojen kertailua kuin uuden luomista. Mutta oli jaksossa paljon hyvääkin -
- mutta hiukan hajanaisen tai harhailevan oloiseksi tämä kuitenkin jäi. Välillä oli myös sellaista ärsyttävällä tavalla fanifiktiomaista tunnelmaa.

Capaldi ei edelleenkään tunnu Tohtorilta :sad:

02.10.2015 14:04 - 02.10.2015 14:05 #177 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who
Ensi vuonna on tulossa uusi Doctor Who spinoff-sarja Class . Sarja sijoittuu kouluun, jossa Clara opettaa. Buffy-tyyppinen teineille suunnattu YA-sarja.
Viimeksi muokattu: 02.10.2015 14:05 max.

02.10.2015 15:47 #178 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Doctor Who
Eka jakso tuntui edellisiin tuotantokausiin nähden vähän ryhdistäytyneeltä, mutta mahdotonta sanoa mitään vielä muutamaan jaksoon.

Keskiajalla örvellys meni pahasti yli. Syytän tosikkomaisuuttani, sillä Who:n ristiriitainen ja yleisesti säännötön suhtautuminen historiaan vaikuttamisessa on lopettanut ihmetyttämästä aikoja sitten. Muuten samaa mieltä Maxin kanssa joka asiasta.

13.10.2015 09:10 #179 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who
Eilinen 'Pohjakosketus' jakso oli hyvä (Tohtori tuntui enemmän, no Tohtorilta ja Clara ei ollut koko ajan keskipisteenä, toivottavasti suunta jatkuu tämän mukaisena.

14.10.2015 20:34 - 14.10.2015 20:36 #180 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Doctor Who
Tämä yhdeksäs kausi vaikuttaa mieletäni alun perusteella paremmalta kuin pari edellistä kautta. Ensimmäinen jakso oli ehkä hieman sekava. Kun katsoin molemmat jaksot uudelleen viikonloppuna, se toimi kuitenkin kokonaisuutena ihan hyvin. Kolmas jakso oli myös hyvä. Jos neljäs jakso on yhtä hyvä, on tämä luultavasti parempi kaksiosainen jakso kuin ekat kaksi.

Pidän siitä, että tällä kaudella on enemmän kaksiosaisia jaksoja. :smile:
Pidän nyt myös enemmän nykyisestä Tohtorista kuin edellisellä kaudella.
Viimeksi muokattu: 14.10.2015 20:36 Siivetön lohikäärme.

Valvojat: RaccoonRasimus
Pisania