Doctor Who

31.10.2015 11:37 #181

Vihdoin ehdin ottamaan kiinni, maanantaina tuleekin ehkä kauden kiinnostavin juttu River Songin ohella, nimittäin Maisie Williamsin eka jakso. Ja tietty viikinkejä, joista jotkut jaksaa täälläkin foorumilla jauhaa. :smile:

Kaksosasista jaksoista en ite kyllä tykkää yhtään, molemmissa oli asiaa just semmosen perusjakson verran ja sitten se kivuliaasti venytettiin tuplaksi ("Aa käsimiinoja ja ajanpysäytystä" - ei, vaan Davros-mysväystä, "Aa Waters on Mars-tyyppinen kauhujakso" - ei, saman jutun jauhamista 2 tuntia). Ei näin. Onneksi katsoin nää putkeen, muuten ois voinu jäädä taas jäähylle koko Who. Mieluummin katon vaikka tosi hyvän jakson ja sitten kärsin tosi huonon jakson kuin että hyvätkin ideat venytetään pilalle, jos se nyt jostain budjetti- tai aikataulujutusta on kiinni, että tämmöstä tulee. Jos ei, niin olen huolissani sarjan nykyisestä tasosta. Kitara Tohtorin tavaramerkkinä on ihan pikantti lisä, kyllä jokaisella kunnon Tohtorilla pitää joku oma juttu olla.

Viimeksi muokattu: 31.10.2015 11:39 : max.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Doctor Who
12.11.2015 20:24 #182

Ehdin viimeinkin katsastamaan maantantain jakson. Tykkäsin kovasti ja syykin oli selvä, Claraa ei jaksossa nähty, mitä nyt pari minuuttia lopussa. Maisie Williamsin rooli vaikuttaa ainakin näin parin jakson perusteella kiehtovalta!

12.11.2015 23:48 #183

Olen samaa mieltä aikaisempien kanssa, tällä uudella kaudella on potentiaalia olla paras sitten 10. Tohtorin jaksojen. Varsinkin viime jakso miellytti - ei Claraa. Ei minulla olisi mitään Claraa itseään vastaan, mutta hahmo on vain niin auttamattoman peruskauraa. Nuori, nätti tyttö, jonka tehtävä on vakuuttaa Tohtori pelastamaan päivä. Tämä on nähty niin usein, että kyllästyttää. Rose, Martha, Donna, Amy ja Clara... periaatteessa yksi ja sama hahmo. Olisi mielenkiintoista nähdä uudenlainen kumppani Tohtorin seuralaisena, vaikka Lady Me. Hahmo jota kiinnostaa raha, seikkailu tai oman nahan varjelu enemmän kuin iänikuinen päivän pelastus ja sankarillisuus. Miksi toistaa samaa kaavaa loputtomiin?

Viimeksi muokattu: 23.11.2015 18:58 : Niksu.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Doctor Who
18.11.2015 09:26 #184

Minua taas ei sarja enää pahemmin kiinnosta ja alan harkita siitä luopumista.

Tarinat eivät ole olleet erityisen hyviä Matt Smithin keikan puolivälistä lähtien (syytän yhä tuotantoportaan muutoksia). Hönön sekoilun uutuudenviehätys on poistunut jo useita tuotantokausia sitten, joten säilyttääkseen tasonsa tarinoiden olisi pitänyt pikemminkin parantua.

Jep. Joku psykoottinen Missy voisi olla kiva kumppani Docille vaihtelun vuoksi, näiden ianikuisten sankaripalvojien sijaan.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Doctor Who
18.11.2015 09:48 #185

Itse olen viihtynyt sarjan parissa eikä haittaa se, että sekaan mahtuu joitain huonompia jaksoja. Parempia on kyllä edelleen enemmän. Olisin kyllä positiivisesti yllättynyt, jos Missy tulisi Claran tilalle Tohtorin kumppanina. Sen näkee sitten, kuka lyöttäytyy Tohtorin matkaan Claran poistuessa paikalta, joko kuolleena tai elävänä.

18.11.2015 11:35 #186

Kyllähän näitä katsoo kun ei parempaakaan scifiä tule, mutta onhan se totta ettei yhtäkään Capaldin jaksoa jaksa uudestaan katsoa. Toisaalta meitä on vähän hemmoteltu ja nyt ollaan tavallaan palattu juurille, Sturgeonin lain äärelle, olihan klassisestakin Doctor Whosta 90% järkyttävän tylsiä sutaisuja.

28.11.2015 19:45 #187

Löysin juuri netanttilasta aika mahtavan Black Friday -tarjouksen.

Kaikki Doctor Whon kaudet maksavat vain 5 euroa!
Tarjous on siis voimassa vain enää tänään, joten menkäähän kiireesti ostamaan, jos kiinnostaa. Siellä on kaudet 1-7.

Itse ostin kaudet 2 ja 5 ja lisäksi spesiaalijaksot.

Viimeksi muokattu: 28.11.2015 19:46 : Siivetön lohikäärme.

05.12.2015 12:34 #188

Mielestäni tämä yhdeksäs kausi on ollut tähän mennessä ihan hyvä. On tämä ainakin parempi kuin 7 ja 8 kaudet. Tällä kaudella on ollut mielestäni vain yksi huono jakso (Sleep no more). Viimeiset jaksot vaikuttavat myös lupaavilta ainakin arvosteluiden perusteella.

Omat suosikkini ovat Doctor Whon 3. ja 4. kaudet.

Viimeksi muokattu: 05.12.2015 12:35 : Siivetön lohikäärme.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Doctor Who
06.12.2015 09:50 #189

Minä taas päädyin lopettamaan Dr Whon seuraamisen :neutral: Huomasin vain, että en pitänyt kiirettä uusien jaksojen kimppuun käymisellä ja niiden katsominen alkoi ylipäätään tuntua enemmän velvollisuudelta pysyä kärryillä kuin oikeasti mukavalta ajanvietteeltä.

Sinänsähän tällä kaudella on ollut edelleen mielenkiintoisia ideoita, mutta muuten meno on jotenkin vain muuttunut liian ilottomaksi, väsyneeksi, synkäksi ja omaan nokkeluuteensa kompastuvaksi. Capaldilla ei myöskään ole mielestäni oikeanlaista karismaa Tohtoriksi, joten hänkään ei pysty kannattelemaan show'ta.

Jos joku jakso kerää oikein paljon kehuja, niin voinhan sen katsoa, mutta muuten ajattelin palata Tohtorin pariin sitten kun Moffat ja/tai Capaldi lähtee.

14.12.2015 21:58 #190

Tämän päivän jakso (Heaven sent) oli mielestäni kyllä aika mahtava. Voisinpa oikeastaan sanoa, että yhtä hyvä jakso on mielestäni ollut viimeksi kolmannella tai neljännellä kaudella.

Pidin siitä, että jaksossa ei ollut Tohtorin lisäksi juurikaan muita henkilöitä. Tälläinen on ainakin hieman erilaista kuin muissa jaksoissa. Peter Capaldi osoittautui kyllä mielestäni tässä jaksossa erinomaiseksi Tohtoriksi. Jakson tunnelma oli myös hyvä. Ja loppuratkaisu oli myös mielestäni onnistunut.

Mielenkiinnolla odotan, että onko kauden päätösjakso hyvä. Vaikuttaa ainakin ihan kiinnostavalta.

Viimeksi muokattu: 14.12.2015 22:02 : Siivetön lohikäärme.

15.12.2015 02:34 #191

Minusta taas jakso oli melko huono. Tykkään Capaldista ja uskon, että hän voisi olla loistava Tohtori, jos käsikirjoitus olisi lähelläkään sitä tasoa millä se oli 9. ja 10. Tohtorin kausina. Claran kuoleman käsittely puoliksi ohitettiin ja puoliksi vedettiin täysin överiksi höperöimmällä mahdollisella tavalla. Jotenkin tässä jaksossa kiteytyi kaikki ne asiat, jotka sarjassa tökkivät. Nämä samat ongelmat ovat olleet olemassa siitä asti, kun Moffat ja Smith alunperin tarttuivat puikkoihin. Eikö DW-tiimi ole kiinnostunut kriitikoiden ja fanien palautteesta? Tuntuu, ettei mikään ole muuttunut vaan päät ovat yhä hiekassa.

Jaksossa hyvää oli visuaalisuus ja mielenkiintoisena ideana Tohtori näyttämön ainoana henkilönä. Yleensä nämä erikoishahmot tarvitsevat rutkasti tasapainoittavia hahmoja toimiakseen, joten oli mielenkiintoista nähdä miten tämä asetelma toteutettiin. Vastaus: se olisi voinut olla paljon huonompikin. Joka tapauksessa minulla ei ole suurtakaan toivoa DW:n tulevaisuuden osalta. Loppukohtauksen oli kai tarkoitus olla eeppinen, mutta herätti yhtä paljon mielenkiintoa kuin shampoo-mainos.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Doctor Who
15.12.2015 03:38 #192

Seurasin viimeisintä kautta pitkään Suomi-tahtiin, mutta viime viikolla esitetyn jakson jälkeen intouduin katsomaan kauden loppuun. Minä tykkäsin kyllä viimeisistä jaksoista, erityisesti siitä kuinka kausi päättyi (kaikkine radikaaleine ratkaisuineen), ja toiveeni sarjan tulevaisuutta kohtaan ovat pitkästä aikaa nousseet :grin: Tulin siihen tulokseen, ettei vielä parane heittää kirvestä kaivoon.

EDIT: Katsoin tämän toiseksi viimeisen jakson (eli Suomessa viimeisimmän) nyt toiseen otteeseen Areenasta. Huu, miten paljon juttuja tajusikaan vasta toisella katsomiskerralla, kun tiesi jo lopputuleman. Huomattavasti vähemmän nonsensea.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 15.12.2015 04:29 : Rinja.

requiax
Kisälli
requiax vastasi aiheeseen: Doctor Who
18.01.2016 19:23 #193

Mielestäni Capaldi näyttelijänä on loistava, vaikka muutamien jaksojen yleinen taso ei aina olisikaan. Heaven sent oli tunnelmaltaan upeaa katsottavaa! Viimeisin kausi oli rutkasti paljon parempi kuin ontuva 8.kausi. Onneksi yhdeksännen kauden aikana Missy nähtiin, Claran henkilöhahmo alkoi ajatella enemmän omilla aivoillaan mutta kuolematon Ashildr ei kiinnosta jostain syystä lainkaan. Odottelen innolla, milloin ostan uusimman kauden omaksi DVD-muodossa, vasta sitten kun hinnat laskee.

Upeaa, että jouluspesiaali oli elokuvateattereissa asti, mutta itse tyydyin katselemaan televisiosta ilman mitään lisämateriaalia.

Viimeksi muokattu: 18.01.2016 19:26 : requiax.

18.01.2016 23:09 #194

Niksu kirjoitti: Eikö DW-tiimi ole kiinnostunut kriitikoiden ja fanien palautteesta?

Ei. Lueskelin noita juttuja kuinka 2016 ei tule Sherlockin takia Doctor Whota (ainakaan täyttä kautta, joulujakso nyt varmaan) ja niiden perusteella BBC:n isot kihot haluaisi että Moffat keskittyisi suosiolla Sherlockiin. Eli ilmeisesti Moffat kuvittelee visioidensa edelleen olevan timanttia kun pitää päänsä. Sherlock on kyllä edelleen yllättävän hyvä nyky-Whohon verrattuna, mikä pistää miettimään että a) saako Moffat siitä parempaa palkkaa vai b) onko Wholle vaan tarjolla niin surkeita kässäreitä, ettei parempaa jälkeä synny. Mutta aina tätä miettiessä päädyn siihen että ei vika kässäreissä voi olla, koska ne hyvältä vaikuttaneet jaksot ovat aina päätyneet semmoiseen eeppiseen moffatperseilyyn että varmasti ovat päässeet nauttimaan Moffatin midaan kosketuksesta ennen kuvauksia. Ensi kaudelle on lupailtu tunnettujen kirjoittajien kässäreitä, se on totuuden hetki.

Odotan innolla Jacksonin ohjaamaa jaksoa. Varmaan se ensinnäkin jaetaan kuvausviikolla viiteen osaan. Ekassa osassa on se alkuperäinen kässäri, sitten seuraavat kaksi aikamatkataan Capaldin aiemmissa kausissa ja vikat kaksi Moffatin navassa. Sitten BBC lopettaneekin Doctor Whon rahoituksen seuraavaksi kahdeksikymmeneksi vuodeksi.

Viimeksi muokattu: 18.01.2016 23:13 : max.

Elor
Paimen
Elor vastasi aiheeseen: Doctor Who
22.01.2016 22:43 #195

Huonokin Tohtori on parempaa kuin Uusi Sherlock :grin:

Doctor Whon laatu on tosiaan alkanut heitellä Matt Smithin kausien jälkeen, mutta ainakin jouluspesiaalit ovat olleet yhä hyviä ja Heaven Sent oli todella hyvä. Jotain "uudistumista" nyt kuitenkin tarvittaisiin, ei Tohtorin vaan itse sarjan, ja ehkä sellaista on luvassa pitkän tauon ja menneen kauden myllerryksen jälkeen. Nyt tuli kuitenkin useita tarinaelementtejä joiden uskoisi muuttavan tulevien jaksojen asetelmia ainakin tavalla tai toisella.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Doctor Who
24.01.2016 10:24 #196

No, nyt Moffat on sitten seuraavan kauden ja joulujakson jälkeen lähdössä Tohtoria pyörittämästä ja tilalle on tulossa Broadchurchista nimeä saanut Chris Chibnall.

www.bbc.com/news/entertainment-arts-35388748

Toivottavasti uusien tuulien myötä sarja taas piristyisi ja ilahduttaisi meitä vielä pitkään :smile: Chibnall on mulle varsin vieras nimi, mutta ihan pidin kyllä Broadchurchin ekasta kaudesta (toista en sitten enää katsonutkaan huonojen arvostelujen takia).

24.01.2016 11:35 #197

Elor kirjoitti: Huonokin Tohtori on parempaa kuin Uusi Sherlock :grin:

En tykännyt Sherlockin kolmannesta kaudesta ja siksi en myöskään jaksanut katsoa jouluspesiaalia. Kuitenkin Doctor Whohon verrattuna se on edelleen varsin hyvä sarja - kiitos varmaankin hyvien näyttelijöiden ja lyhyiden kausien.

Uutinen Moffatin lähtemisestä on todellakin tervetullut. Kenties Doctor Who vielä palaa sille tasolle, jolla se kerran oli.

25.01.2016 13:57 #198

Kunnon reboot saisi tulla. Kaikki uusiksi. Oma Who-kiinnostus on ainakin laskenut fanituksesta sille tasolle että edellisestä kaudesta katsoin vain alun ja lopun (loppu oli ihan ok, Smithin jämäjaksojen tasoinen siis). Telkkari ei niin hirveästi kiinnosta että jaksaisi schaibaa katsoa, vaikka oliskin mikä brändi. Tai mieluummin oikeastaan ei brändiä. Kaikki Walking Deadit sun muutkin kuitenkin joku bisnesnero aina kusee. Pienemmän budjetin Orphan Black on ainoa viime vuosien sarja jota jaksan enää seurata. Syfy-kanavan jutut on myös ihan ok. Mutta ensi Who-kautta en näillä näkymin katso ollenkaan, paitsi ehkä sen Jacksonin ohjaaman jakson facepalm-asenteella. Pitää merkata 2017-2018 kalenteriin, silloin sitten uutta yritystä.

Viimeksi muokattu: 25.01.2016 13:58 : max.

Elor
Paimen
Elor vastasi aiheeseen: Doctor Who
25.01.2016 23:26 #199

Kahdeksannen kauden kohdalla välillä kyllä mietti "Miksi minä katson tätä?" mutta yhdeksäs kausi oli jo parannusta. Vaikka 11. Tohtorin tasolle ei yleensä päästykään, etenkin kauden alussa ja lopussa oli hyviä jaksoja, ja Capaldi alkoi vaikuttaa jo enemmän "Tohtorilta". Jos siis kymmenennellä kaudella nähdään Moffattin viimeiset ilotulitukset ja yhdeksännen kauden juonikehittelyiden seuraukset, voi tulossa olla varsin hyväkin kausi. Ei tarvitse miettiä katsomisia - heti, kun Yle näyttää :)

20.12.2016 17:42 #200

26.12 klo 19 taas Doctor Whota Yleltä, joulujakson merkeissä.
"Doctor Who - The Return of Doctor Mysterio: Sininen puhelinkoppi laskeutuu Isoon Omenaan, jossa Tohtori tapaa tuttuja. Mikä hänet sinne lennätti ja keitä hän saa vastaansa tällä kertaa? Kuka on tarinan naamiosankari, ja mistä Tohtori saa syliinsä vauvan?

Ehkä juuri sen yhden jakson verran taas kiinnostaa, kun on ollut vähän taukoa.

Viimeksi muokattu: 20.12.2016 17:44 : max.

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar