Doctor Who

23.11.2013 17:51 #21

Nafisan kirjoitti: Katsoin siis Doctor Who: The Ultimate Guide, parituntisen Whoniversen pikakelauksen, jossa esitellään kaikkien tohtorien vaiheet.

Kiitos muuten vinkistä, oli pakko googlettaa tuo ja päädyin katsomaan sen itsekin. Oli sen verran laadukas ja viihdyttävä paketti (hauskat musiikit myös), että ihmettelen ettei Yle näytä sitä esim. ennen tätä juhlajaksoa. Itse olen joitain vanhojakin katsonut, mutta uuttakin tietoa tuosta sai ja vähän valotusta noihin "unohtuneempiin" Tohtoreihin, mutta ennen kaikkea oli kiva fiilistellä ennalta tuttuja kohtauksia/näyttelijöitä.

Enää 5 tuntia h-hetkeen..

Viimeksi muokattu: 23.11.2013 17:53 : max.

Nafisan
Nafisan vastasi aiheeseen: Doctor Who
23.11.2013 21:54 #22

Tohtoria saa odottaa vielä hetken Areenaan, tulee vasta suoran (?) ohjelman jälkeen, eli n. 75 minuutin päästä.

Muoks: Google oli panostanut tähän Tohtorin 50-vuotispäivään. Se peli, josta Mab mainitsee oli hurjan hauska, hihitin kuin heikkomielinen paetessani Dalekeja.

Hauska kuulla max, että vihjeestäni oli hyötyä. :) Satuin huomaamaan sen Facebookin Doctor Who-sivulta. Tietopaketti sai minut haluamaan nähdä kaikki vanhatkin tohtorit. Dalekit ovat ihastuttavasti pysyneet koko ajan samanlaisina, muut otukset ovat vähän evolvoineet.

Viimeksi muokattu: 23.11.2013 22:00 : Nafisan. Syy: Lisäys

23.11.2013 23:28 #23

Talons of Weng-Chiang kannattaa vanhoista katsoa vaikkei muuten ne kiinnosta, kun se on niin monesti äänestetty ykköseksi ja kuuluu sillä tavalla sivistykseen.

Tohtorin päivä-juhlajakso tuntui pitkään aika perussetiltä etenkin pahisten osalta, mutta Tennantia oli kiva nähdä ja viittaukset oli hauskoja.

Viimeksi muokattu: 23.11.2013 23:29 : max.

Pimeyden peto
Teknikko
Pimeyden peto vastasi aiheeseen: Doctor Who
24.11.2013 00:15 #24

katsoin spessun kolmantena jaksonani ever ja hienoa oli. ei vain jaksaisi kelata mitä ennen tapahtui, muuten ei kyllä pääsisi mukaan

sipulia

24.11.2013 11:11 #25

Ihan ok jakso mielestäni, mutta oli siinä vakavia heikkouksiakin.

Viimeksi muokattu: 24.11.2013 11:12 : Mab.

24.11.2013 18:18 #26

Tuo

Viimeksi muokattu: 24.11.2013 18:18 : max.

24.11.2013 18:29 #27

Muistelinkin hämärästi nähneeni jotain vastaavaa aiemmin, mutta luulin vain sekoittaneeni sen Harry Potteriin ja Salaisuuksien kammioon (leffaversio)

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Doctor Who
27.11.2013 18:27 #28

Olen yhä sitä mieltä, että jokin on Tohtorissa mennyt pieleen sen jälkeen kun Steven Moffat astui lopullisesti puikkoihin tuottajana ja pääkäsikirjoittajana. Tässä 50-vuotisspesiaalissakin kun jokin tökki vähän samaan tapaan kuin koko viime tuotantokaudessa.

Tosin jostain syystä pari aikaisempaa Smithin kautta eivät tökkineet, vaikka Moffat oli tuottajana ja pääkässärinä silloinkin, joten ehkä ei pitäisi syyttää Moffattia näin löysin rantein... :roll:

Mutta wanha/nuori Tohtori pohtimassa, suorittaako kahden kansan täystuho vai ei, oli niin loistavaa tavaraa, että olisin mieluummin tiputtanut kahta muuta Tohtoria koskeneen juonikuvion kokonaan pois. Vieläkin parempi: kertonut tarinan tiukasti wanhan/nuoren Tohtorin näkökulmasta jättäen paikalle pelmahtavat kaksi muuta Tohtoria vain omituisiksi ja käsittämättömiksi episodeiksi ilman sen tarkempaa selittelyitä näiden seikkailusta.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Doctor Who
27.11.2013 19:12 #29

Rasimus kirjoitti: Olen yhä sitä mieltä, että jokin on Tohtorissa mennyt pieleen sen jälkeen kun Steven Moffat astui lopullisesti puikkoihin tuottajana ja pääkäsikirjoittajana.

Minusta sarjan taso hyppäsi tässä kohdassa selvästi ylöspäin. Vasta Moffatin tultua pomoksi aloin oikeasti pitää Doctor Whosta. Voi olla, että myös Tennantin lähtö ja budjetin kasvattaminen vaikuttivat asiaan. Uusi tyyli vain vetoaa minuun aiempaa enemmän, vaikka seiskakausi olikin kahta edellistä heikompi, pitkälti jatkuvuuden/pääjuonen puuttumisen johdosta. Smithin ollessa Tohtorina ei ole nähty yhtään todella noloa jaksoa, joita löytyi vielä neloskaudelta, kuten Partners in Crime. Myös seuralaiset paranivat kahden tylsän (Martha ja Donna) jälkeen.

En ole toisaalta katsonut yhtään jaksoa vanhaa Doctor Whota.

Viimeksi muokattu: 27.11.2013 19:13 : Jussi.

27.11.2013 21:06 #30

Elenna
Elenna vastasi aiheeseen: Doctor Who
27.11.2013 22:23 #31

Rasimus kirjoitti: Minua kyllä järkyttää tapa, jolla sarjassa vedetään kämmensyrjällä pöytä tyhjäksi tasaisin väliajoin.

Katselin juhlajaksoa säännöllisten naurunpurskahdusten ja (etenkin lopussa) kyyneleidenkin lomasta, ja itselleni oli parasta rakkaan kymppitohtorini näkeminen. Episodin alku oli kaunis muistuma ihka ensimmäisestä DW-jaksosta (onnekseni olin katsonut pari jaksoa vanhaa Who:ta juuri edellisenä päivänä, voisinpa oikeastaan katsoa jatkossa enemmänkin) ja muutenkin jakso oli täynnä ihania yksityiskohtia. Kaikki ei kylläkään kolahtanut, mutten jaksa alkaa erittelemään miinuksia. Juhlajakson jälkeinen fiiliskin on yhä päivien kuluttua niin korkealla. :)

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Doctor Who
27.11.2013 23:23 #32

Melkoista vuoristorataa on kaudet olleet, mutta ei ole minua haitannut. Jotenkin sellaiset hömelöt ja nolohkot jutut kuuluu minusta tähän sarjaan. Vanhojen jaksojen nolous tosin oli syy miksi meinasin jättää koko sarjan katsomatta. Yritin meinaan joskus katsoa 7. Tohtorin toikkarointia Sub Scifiltä :roll: muokkkssssszzz: haluaisin kyl nähdä erikoisjaksot, jos semmoisia muinoin oli. Tuskin jaksais kaikkia jaksoja katsoa nukahtamatta.

David Tennantia ikävöin monen jakson ajan, mutta lopulta Smith osoittautui ihan kelpo tohtoriksi. Kumppaneista suosikkini ovat Rose, Amy ja Rory.

Toivottavasti Peter Capaldi saa käyttää omaa aksenttiaan.. :heart: Toivottavasti hän saa Claran tilalle uuden kumppanin. Vaikkapa miehen tai perunapään.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 27.11.2013 23:39 : Scartti.

Nafisan
Nafisan vastasi aiheeseen: Doctor Who
28.11.2013 00:25 #33

max kirjoitti: Rory+Amy oli parasta ja tasaisinta Doctor Whota, mutta kun apuri vaihtui tylsään Claraan niin kiinnostus on lähtenyt taas laskuun, mutta ehkä uusi Tohtori tuo taas uutta pontta.

Clara on minun suosikkini, toisena tulee Martha ja Rose kolmantena. Amy ja Donna ovat vain ärsyttäviä. Tennant puolestaan on suosikkitohtorini. Capaldilta en odota paljoa, jotenkin vaisu näyttelijä mitä nähnyt muutamia pätkiä häneltä. Toivon, että hän tekee vain yhden kauden. Vanhoista tohtoreista minua eniten kiinnostaa se tohtori, joka jäi viimeiseksi ennen taukoa. Hänessä on jotain mielenkiintoista, ainakin noiden juhlavuosi showssa nostettujen klippien perusteella. Pitääpä hommata vanhat kaudet alusta asti ja katsoa joskus.

28.11.2013 16:46 #34

Elenna kirjoitti: Itse koin tämän käänteen aivan toisella tavalla. Purin jo näkemystäni Tumblrin syövereissä, mutta yritän nyt saattaa vuodatukseni myös suomenkieliseksi julistukseksi:

Mä taasen lukeudun tämän käänteen kriitikoiden joukkoon, mutta kivaa toki, kun kaikki eivät ajattele samoin :)

Katos vaan, osaan minäkin vuodattaa :wink:

16.12.2013 21:50 #35

Aaah, Doctor Who <3

Elämä kukoisti kun 50-vuotis spesiaali tuli... Oli valmistauduttu, katottu muistin virkistykseksi lemppari jaksoja, oli kaikenlaista syötävää ja Tardiksessa (dvd bokseille avomieheni tekemä miniTardis) valot päällä! Kaikki oli hyvin :)

Toivottavasti jouluspesiaali on kans yhtä hyvä :)

Ite tykkäsin 50-v spessusta, ja sen ratkaisuista suurimmin osin, mutta olihan siinä monta lähinnä surkuhupasaa kohtaa :D

Tennant on mun lemppari, ollut aina. Aloin katsoa sarjaa joskus kakarana telkkarista, Ecclestonestakin tykkäsin tosi paljon, ja pala minusta kuolee joka kerta kun Tennant Tohtori joutuu Rosen jättämään... Smithistä en aluksi tykännyt ollenkaan, mutta meneehän sekin, ei vaan ole läheskään yhtä komea kuin Tennant ;) And the hair, the hair! Innolla odotamme mitä seuraava tohtori tuo tullessaan...

Kumppaneista tykkäsin eniten Rosesta, ja Donnasta. Rose, ehkä sen takia, että ensimmäinen näkemäni, ja onhan se semmoinen, 100-lasissa kaikkeen hyppäävä ihana olento.. Donna on vaan ihana luonne, temperamenttinen, tulinen.. Ja pääsihän sekin sitten lopulta naimisiin. Amykin on ihan kiva, Clarasta en tykännyt :D

Vanhoja Doctor Who jaksoja en ole kattonut, mutta aikeissa on. Ja kaikki lisämateriaalit kaikista bokseista katsoneena yms, vanhoista on paljon tietoa kyllä :P

Mitä mieltä ootte spinoffeista? Ootteko kattonu mitään niistä?

18.12.2013 02:13 #36

Jouluspesiaali Tohtorin aika (Time of the Doctor) näytetään Suomessa 29.12 tuttuun tapaan TV2:sella. Matt Smithin vika jakso, joka samalla täydentää Name of/Day of/Time of-trilogian. Vastauksia on siis vihdoin luvassa, mukana menossa on Dalekit, Silence, Weeping Angels, Cybermen ym. kaikki samassa jaksossa.....

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nafisan

18.12.2013 09:31 #37

Oo! Kuulostaa lupaavalta :D Pitää pistää kalenteriin ylös, ettei varaa sille päivälle mitää muuta..

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Doctor Who
21.12.2013 17:37 #38

Tykkäsin Doctor Whosta siihen asti, kunnes Moffat ja Smith astuivat puikkoihin. Ei heissä siis henkilöinä mitään vikaa ole... sarja vain menetti hohtonsa ja kiinnostavuutensa.

Smithin eka kausi vielä menetteli ja muistan sieltä jopa muutaman ihan hauskan jakson. Sitten alkoi pitkä alamäki, jonka lopulla en voi enää sanoa edes pitäväni Doctor Whosta. Jokainen jakso on vain niin... no, sanalla sanoen tylsä. Jo pelkkä ajatus yhdenkin jakson katsomisesta karmaisee.

Tykkäsin ysin ja kympin kausista todella paljon. Ne jaksot olivat viihdyttäviä, jänniä ja ennen kaikkea mielenkiintoisia! Kai sinnekin pari tylsempää juttua mahtui, mutta sentään sarjan yleisjuoni oli hyvä ja liikkuva. Yhdentoista kausilla ollaan jämähdetty samaan kohtaan kuin jumittava kasetti tai juoksypyörässä juokseva hamsteri.

Viimeksi muokattu: 21.12.2013 17:39 : Niksu.

21.12.2013 18:37 #39

Niksu kirjoitti: Ehkä uusi Tohtori lopettaa tämän vihoittelevan tylsyyden kierteen. Toistaiseksi sarjan ainoa valopilkku minulle on Jenna-Louise Coleman, josta pidän näyttelijänä.

Aika jännän vastakohtainen fiilis, minä taas olen pitänyt Matt Smithin aikaa täydellisenä niin huumorin kuin jännittävyyden suhteen (uusista Tohtoreista tosin pidän suht yhtä paljon, aina vaan harmittaa kun vaihtuu) ja Colemania taas tylsänä muotinukkepökkelönä (ainoa hahmossa kiinnostava juttukin tuli kauden päätösjaksossa tarpeeksi hyvin ratkottua), joka saisi pikaiseen vaihtua kiinnostavampaan...

Viimeksi muokattu: 21.12.2013 18:40 : max.

22.12.2013 19:25 #40

Miä en kans tosta Colemanista oikeen tykkää, se on jotenkin niin teennäisen olonen kokoajan :D Mutta, ei se nyt mitenkään sarjaa pilaa, koska tiiän että se tulee vaihtumaan jossain vaiheessa, tää vaa on tällanen vaihe :P

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen