Doctor Who

18.03.2017 22:19 #201

Yle uutisoi , että Whon kymppikausi alkaa 16. huhtikuuta, päivän Britanniaa jäljessä.

En muistanut ketjussa kertoa mielipidettäni ysikaudesta. Tykkäsin siitä varsin paljon, kausi oli edeltäjäänsä parempi. Mutta kuten olen aiemmin sanonut, kaipaan viitos- ja kuutoskausien vahvaa jatkuvuutta. En pidä siitä tyylistä, että jaksot ovat täysin itsenäisiä seikkailuja. Toisaalta ysikaudella melkein kaikki osat olivat tuplajaksoja, mitä arvostan. Ainoastaan yksi jakso oli yksittäinen (Sleep No More), ja kausi huipentui kolmiosaiseen kokonaisuuteen. Tuplajaksoissa jälkimmäinen puolisko oli aina parempi, paitsi viikinkitytöstä kertovassa (The Girl Who Died & The Woman Who Lived). Tämä johtui tietenkin siitä, että Moffat oli käsikirjoittamassa vain ensimmäistä osaa.

Minusta kauden kaksi viimeistä jaksoa (Heaven Sent & Hell Bent) kuuluvat koko sarjan parhaisiin. Myös näitä seurannut River Song -aiheinen jouluspesiaali oli erittäin hyvä. Claran lähtö harmittaa kovasti, hän oli Amyn jälkeen paras Tohtorin seuralaisista.

Viimeksi muokattu: 19.03.2017 01:11 : Jussi.

15.04.2017 16:33 #202

Kymmenes kausi alkaa siis huomenna Kakkosella. Ylen mielestä Who on suunnattu lapsille, ja uusi ohjelmapaikka on aamupäivällä klo 11.30. Uusintaa paremmalla esitysajalla ei ole. Jakso saapuu katsottavaksi Areenaaan jo kello kuudelta aamulla.

Kausi 10, 1/12. Pilotti. Tohtori on pysynyt paikallaan hyvin, hyvin pitkään – onko hän jopa muuttunut tylsäksi ja kuivaksi? Vain pisara nestettä, ja kaikki mullistuu erään uteliaan nuoren naisen elämässä.

12.09.2018 14:18 #203

Naistohtorilla varustettu uusi kausi alkaa kohta Ylellä:

yle.fi/aihe/artikkeli/2018/09/10/tohtori...sta-doctor-who-kausi

Yhdestoista Doctor Who -kausi nähdään Suomessa vain yhden päivän viiveellä Ison-Britannian ensiesityksestä. Jaksot julkaistaan Yle Areenassa maanantaiaamuisin klo 6. Televisiossa osat lähettää tuttuuun tapaan TV2, ohjelmapaikkana torstai klo 19.

Kauden avausjakso saapuu siis Areenaan 8. lokakuuta.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Doctor Who
12.10.2018 10:13 #204

Ensimmäinen jakso nyt uutta Tohtoria katsottuna. Tulen saamaan varmasti vihaista kommentia tästä lausahduksestani. Anteeksi kaikki naiset jotka luettte tämän ja hermostutte. En vain osannut luontaa Jodie Whittakeriä Tohtoriksi.

Jaksossa ei ollut mitään vikaa mut itselleni vain koko ajan takaraivoissa takoi että jokin on pielessä. No eihän Peter Capaldinkään mikään loistava tohtori ollut jos vertaa Matt Smithiin tai omaan suosikkiini Christopher Ecclestoniin. Ehkä tämä näkökantani muuttuu Jodieta enemmän katsoessa mutta silti Tohtori naisena... Jotenkin korskahtaa vanhan fanin korvaan joka on katsonut 2005 lähtien kaikki jaksot ja niitä alkuperäsiä metsästänyt Britanniasta.

Anteeksi kaikille joita loukkasin.

Race like first!
Train like second!

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Doctor Who
12.10.2018 12:24 #205

Nylkky kirjoitti: Anteeksi kaikille joita loukkasin.

Pelkäätkö oikeasti loukkaavasi jotakuta sen takia, että et pidä jostain näyttelijästä? Risingissa tuskin tarvitsee olla niin varovainen.

I'm just a normal everyday pervert.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Doctor Who
12.10.2018 12:35 #206

Tohtoria olen seuraillut suhteellisen satunnaisesti, joskus vanhempia kausia vahdannut, joskus uudempia. Ehkä aktiivisemminkin olisi voinut hienoon sarjaan syventyä. Ei minusta eukko sovi sen paremmin siihen rooliin, kuin jos vaikka James Bondin näyttelijä (kuten nyt ilmeisesti puhellaan?) olisi ollut nainen. Samalla lailla olisi korvennut, jos joku Alienin Ripley olisi äkkiä muuttunut mieheksi..

THE GOD CREATED SHIT.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Doctor Who
12.10.2018 14:43 #207

Astorethein kirjoitti:

Nylkky kirjoitti: Anteeksi kaikille joita loukkasin.

Kyllä, koska eräällä toisella sivulla sain aikamoiset vihat päälleni kun kommentoin asiasta mielipiteeni etten pidä tohtoria naisena. Koska pitää olla tasa-arvoa kaikille.

Race like first!
Train like second!

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Doctor Who
12.10.2018 19:42 #208

Mä en ole vielä katsonut uusia jaksoja - on kyllä tarkoituksena - mutta olettaisin, että minuakin oudoksuttaa uusi Tohtori aluksi. Toistaiseksi mulla on aina mennyt jonkin aikaa ennen kuin olen tottunut uuteen näyttelijään. Ties vaikka nyt menisi tavallista kauemmin, mutta ei se haittaa, jos näyttelijä ja jaksot ovat hyviä. Capaldin kausilla väsyin ja jätin sarjan seuraamisen kesken, joten toivon, että nyt innostuisin uudestaan, kun tekijät ovat vaihtuneet.

Mua ei haittaa periaatteellisella tasolla lainkaan se, että Tohtoria näyttelee nyt nainen, pikemminkin päinvastoin, koen sen mielenkiintoiseksi vaihteluksi. Kyseessä on kuitenkin alien, joka syntyy yhä uudelleen ja uudelleen. Siinä on mielestäni paljon enemmän liikkumavaraa niin iän, etnisen taustan kuin sukupuolen suhteen kuin esimerkiksi vaikka mainituilla James Bondilla tai Ripleyllä.

Nykyään sukupuoli- tms. aiheet ovat kieltämättä aika tulenarkoja keskustelunaiheita, mutta mä jaksan uskoa siihen, että erilaisista ajatuksista kyetään kuitenkin keskustelemaan myös asiallisesti, toisia keskustelijoita kunnioittaen ja omat näkemykset perustellen. Toisten harrastamaan keskustelukulttuuriin on tietysti rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa, mutta ainakin siitä voi pitää huolen, millaisella asenteella on itse liikkeellä.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Doctor Who
12.10.2018 20:19 #209

On vielä vähän liian aikaista sanoa, tykkäänkö uusimmasta tohtorista vai en. Pitää katsella useampia jaksoja, jotta saisi kunnollisen käsityksen kyseisestä näyttelijästä ja sekin toki vaikuttaa minkälainen tyyppi valikoituu matkakaveriksi ja miten hyvin he täydentävät toisiaan jne.

Aikaisemmista tohtoreista etenkin Tennant ja Smith tekivät hyvän vaikutuksen ihan alkuhetkistä saakka.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Doctor Who
13.10.2018 14:16 #210

Minä lämpenin Whittakerille nopeammin kuin aikoinaan aiemmille Tohtoreille. Hänen käytöksessään on paluuta tennantmaisempaan suuntaan, mikä on minusta oikein tervetullutta. Smith oli minulle liian sekoileva ja Capaldi hukkui Moffatin keittämään ylidramaattisuuteen.

Lisäksi täytyy myöntää, että oli voimaannuttavaa nähdä kerrankin naishahmolla ne manööverit, joilla Tohtori purjehtii paikalle ja ottaa haltuun tilanteen kuin tilanteen. Olimme katsomiskaverini kanssa tälle aivan myytyjä -- representaatio todella merkitsee. Minua ei toisaalta olisi haitannut, vaikka Tohtori olisi jäänyt silleen ja tällaisia tilanteen hallitsevia, hauskoja naishahmoja tuotaisiin sen sijaan aivan uusiin sarjakonsepteihin, mutta valitettavasti tällaista trendiä ei ole ollut nähtävissä. (RIP Buffy.) Kun uusia yrittäjiä ei tällaiseen ole, on todella hienoa, että tällainen 60-luvulta asti pyörinyt sarja uskaltaa muokata omaa konseptiaan vastaamaan kysyntään. Sillä voi olla voimaa muuttaa sitä, miten naiset nähdään scifissä ja ylipäätään toiminnallisissa ja seikkailullisissa sarjoissa/leffoissa.

(Sarjan konseptihan on ollut aivan ekasta 60-luvun Tohtorista asti ollut se, että meillä on kaikkitietävä alieni, joka tarvitsee minioneikseen nuoria tyyppejä, joille selittää asioita. Miestohtoreiden kanssa ollaan tämän myötä päädytty toisintamaan loputtomiin sitä kuviota että juokse sinä tyttö perässä kun mies tekee ja puhuu. Yli 50 vuotta tätä -- toki muutamin poikkeuksin siellä välissä -- on jo aika pitkä aika.)

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Ksnsns