Doctor Who

18.03.2017 22:19 - 19.03.2017 01:11 #201 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Doctor Who
Yle uutisoi , että Whon kymppikausi alkaa 16. huhtikuuta, päivän Britanniaa jäljessä.

En muistanut ketjussa kertoa mielipidettäni ysikaudesta. Tykkäsin siitä varsin paljon, kausi oli edeltäjäänsä parempi. Mutta kuten olen aiemmin sanonut, kaipaan viitos- ja kuutoskausien vahvaa jatkuvuutta. En pidä siitä tyylistä, että jaksot ovat täysin itsenäisiä seikkailuja. Toisaalta ysikaudella melkein kaikki osat olivat tuplajaksoja, mitä arvostan. Ainoastaan yksi jakso oli yksittäinen (Sleep No More), ja kausi huipentui kolmiosaiseen kokonaisuuteen. Tuplajaksoissa jälkimmäinen puolisko oli aina parempi, paitsi viikinkitytöstä kertovassa (The Girl Who Died & The Woman Who Lived). Tämä johtui tietenkin siitä, että Moffat oli käsikirjoittamassa vain ensimmäistä osaa.

Minusta kauden kaksi viimeistä jaksoa (Heaven Sent & Hell Bent) kuuluvat koko sarjan parhaisiin. Myös näitä seurannut River Song -aiheinen jouluspesiaali oli erittäin hyvä. Claran lähtö harmittaa kovasti, hän oli Amyn jälkeen paras Tohtorin seuralaisista.
Viimeksi muokattu: 19.03.2017 01:11 Jussi.

15.04.2017 16:33 #202 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Doctor Who
Kymmenes kausi alkaa siis huomenna Kakkosella. Ylen mielestä Who on suunnattu lapsille, ja uusi ohjelmapaikka on aamupäivällä klo 11.30. Uusintaa paremmalla esitysajalla ei ole. Jakso saapuu katsottavaksi Areenaaan jo kello kuudelta aamulla.

Kausi 10, 1/12. Pilotti. Tohtori on pysynyt paikallaan hyvin, hyvin pitkään – onko hän jopa muuttunut tylsäksi ja kuivaksi? Vain pisara nestettä, ja kaikki mullistuu erään uteliaan nuoren naisen elämässä.

12.09.2018 14:18 #203 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Doctor Who
Naistohtorilla varustettu uusi kausi alkaa kohta Ylellä:

yle.fi/aihe/artikkeli/2018/09/10/tohtori...sta-doctor-who-kausi

Yhdestoista Doctor Who -kausi nähdään Suomessa vain yhden päivän viiveellä Ison-Britannian ensiesityksestä. Jaksot julkaistaan Yle Areenassa maanantaiaamuisin klo 6. Televisiossa osat lähettää tuttuuun tapaan TV2, ohjelmapaikkana torstai klo 19.

Kauden avausjakso saapuu siis Areenaan 8. lokakuuta.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
12.10.2018 10:13 #204 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Doctor Who
Ensimmäinen jakso nyt uutta Tohtoria katsottuna. Tulen saamaan varmasti vihaista kommentia tästä lausahduksestani. Anteeksi kaikki naiset jotka luettte tämän ja hermostutte. En vain osannut luontaa Jodie Whittakeriä Tohtoriksi.

Jaksossa ei ollut mitään vikaa mut itselleni vain koko ajan takaraivoissa takoi että jokin on pielessä. No eihän Peter Capaldinkään mikään loistava tohtori ollut jos vertaa Matt Smithiin tai omaan suosikkiini Christopher Ecclestoniin. Ehkä tämä näkökantani muuttuu Jodieta enemmän katsoessa mutta silti Tohtori naisena... Jotenkin korskahtaa vanhan fanin korvaan joka on katsonut 2005 lähtien kaikki jaksot ja niitä alkuperäsiä metsästänyt Britanniasta.

Anteeksi kaikille joita loukkasin.

Race like first!
Train like second!

12.10.2018 12:24 #205 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Doctor Who

Nylkky kirjoitti: Anteeksi kaikille joita loukkasin.

Pelkäätkö oikeasti loukkaavasi jotakuta sen takia, että et pidä jostain näyttelijästä? Risingissa tuskin tarvitsee olla niin varovainen.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

12.10.2018 12:35 #206 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Doctor Who
Tohtoria olen seuraillut suhteellisen satunnaisesti, joskus vanhempia kausia vahdannut, joskus uudempia. Ehkä aktiivisemminkin olisi voinut hienoon sarjaan syventyä. Ei minusta eukko sovi sen paremmin siihen rooliin, kuin jos vaikka James Bondin näyttelijä (kuten nyt ilmeisesti puhellaan?) olisi ollut nainen. Samalla lailla olisi korvennut, jos joku Alienin Ripley olisi äkkiä muuttunut mieheksi..

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
12.10.2018 14:43 #207 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Doctor Who

Astorethein kirjoitti:

Nylkky kirjoitti: Anteeksi kaikille joita loukkasin.

Kyllä, koska eräällä toisella sivulla sain aikamoiset vihat päälleni kun kommentoin asiasta mielipiteeni etten pidä tohtoria naisena. Koska pitää olla tasa-arvoa kaikille.

Race like first!
Train like second!

• Mab hahmo
  • Mab
12.10.2018 19:42 #208 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who
Mä en ole vielä katsonut uusia jaksoja - on kyllä tarkoituksena - mutta olettaisin, että minuakin oudoksuttaa uusi Tohtori aluksi. Toistaiseksi mulla on aina mennyt jonkin aikaa ennen kuin olen tottunut uuteen näyttelijään. Ties vaikka nyt menisi tavallista kauemmin, mutta ei se haittaa, jos näyttelijä ja jaksot ovat hyviä. Capaldin kausilla väsyin ja jätin sarjan seuraamisen kesken, joten toivon, että nyt innostuisin uudestaan, kun tekijät ovat vaihtuneet.

Mua ei haittaa periaatteellisella tasolla lainkaan se, että Tohtoria näyttelee nyt nainen, pikemminkin päinvastoin, koen sen mielenkiintoiseksi vaihteluksi. Kyseessä on kuitenkin alien, joka syntyy yhä uudelleen ja uudelleen. Siinä on mielestäni paljon enemmän liikkumavaraa niin iän, etnisen taustan kuin sukupuolen suhteen kuin esimerkiksi vaikka mainituilla James Bondilla tai Ripleyllä.

Nykyään sukupuoli- tms. aiheet ovat kieltämättä aika tulenarkoja keskustelunaiheita, mutta mä jaksan uskoa siihen, että erilaisista ajatuksista kyetään kuitenkin keskustelemaan myös asiallisesti, toisia keskustelijoita kunnioittaen ja omat näkemykset perustellen. Toisten harrastamaan keskustelukulttuuriin on tietysti rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa, mutta ainakin siitä voi pitää huolen, millaisella asenteella on itse liikkeellä.

12.10.2018 20:19 #209 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Doctor Who
On vielä vähän liian aikaista sanoa, tykkäänkö uusimmasta tohtorista vai en. Pitää katsella useampia jaksoja, jotta saisi kunnollisen käsityksen kyseisestä näyttelijästä ja sekin toki vaikuttaa minkälainen tyyppi valikoituu matkakaveriksi ja miten hyvin he täydentävät toisiaan jne.

Aikaisemmista tohtoreista etenkin Tennant ja Smith tekivät hyvän vaikutuksen ihan alkuhetkistä saakka.

• Rinja
13.10.2018 14:16 #210 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Doctor Who
Minä lämpenin Whittakerille nopeammin kuin aikoinaan aiemmille Tohtoreille. Hänen käytöksessään on paluuta tennantmaisempaan suuntaan, mikä on minusta oikein tervetullutta. Smith oli minulle liian sekoileva ja Capaldi hukkui Moffatin keittämään ylidramaattisuuteen.

Lisäksi täytyy myöntää, että oli voimaannuttavaa nähdä kerrankin naishahmolla ne manööverit, joilla Tohtori purjehtii paikalle ja ottaa haltuun tilanteen kuin tilanteen. Olimme katsomiskaverini kanssa tälle aivan myytyjä -- representaatio todella merkitsee. Minua ei toisaalta olisi haitannut, vaikka Tohtori olisi jäänyt silleen ja tällaisia tilanteen hallitsevia, hauskoja naishahmoja tuotaisiin sen sijaan aivan uusiin sarjakonsepteihin, mutta valitettavasti tällaista trendiä ei ole ollut nähtävissä. (RIP Buffy.) Kun uusia yrittäjiä ei tällaiseen ole, on todella hienoa, että tällainen 60-luvulta asti pyörinyt sarja uskaltaa muokata omaa konseptiaan vastaamaan kysyntään. Sillä voi olla voimaa muuttaa sitä, miten naiset nähdään scifissä ja ylipäätään toiminnallisissa ja seikkailullisissa sarjoissa/leffoissa.

(Sarjan konseptihan on ollut aivan ekasta 60-luvun Tohtorista asti ollut se, että meillä on kaikkitietävä alieni, joka tarvitsee minioneikseen nuoria tyyppejä, joille selittää asioita. Miestohtoreiden kanssa ollaan tämän myötä päädytty toisintamaan loputtomiin sitä kuviota että juokse sinä tyttö perässä kun mies tekee ja puhuu. Yli 50 vuotta tätä -- toki muutamin poikkeuksin siellä välissä -- on jo aika pitkä aika.)

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

• Huoleton hahmo
  • Huoleton
24.10.2018 09:18 #211 : Huoleton
Vastaus käyttäjältä Huoleton aiheessa Doctor Who
Henkilökohtaisesti edelliset kaksi tohtoria ovat tökkineet ja Peter Capaldi jopa niin pahasti, että lopetin koko sarjan seuraamisen. Whittaker puolestaan voitti minut puolelleen jo ensimmäisestä jaksosta. Pidän näyttelijän aikaisemmista roolisuorituksista ja minusta on hienoa kuinka eleettömästi (aikaisempiin roolisuorituksiin verrattuna) hän hoitaa Tohtorin roolin.

Sukupuoli: Tohtorin osalta en ole ollenkaan yllättynyt, että hän vaihtaa sukupuolta. James Bondin kohdalla pitäisi tehdä jokin spin off tyyliin Bondin tytär, jotta mielestäni se olisi uskottavaa.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
03.11.2018 14:32 #212 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Doctor Who
Eikös Tohtori ole joskus väittänyt olleensa myös ihan rehellisesti alienikin joskus (siis ulkonäöltään) vai muistelenko väärin? Juu, Tohtori jos joku on sellainen hahmo johon voi surutta castata vaikka naapurin koiran, eikä se tuntuisi yhtään oudolta :grin:

Itse en ole jaksanut sarjaa seurata aikoihin. Hölmöily tuntui aluksi hauskalta, mutta vitsi kului vuosien varrella nopeasti. Naistohtoria nyt katselin Areenasta muutaman ekan jakson verran, eikä se oikeastaan näytä nyt kauheasti muuttuneen siitä kun viimeksi Tohtoria vakituisesti seurasin. Capaldiin ero on kuitenkin huomattava, niiden muutaman jakson verran mitä miestä näin, koska hänen Tohtorinsa vaikutti vain kärttyiseltä kusipäältä. Uusi Tohtori on yhä aikaisempien kaltainen keskittymiskyvytön sekoilija.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

13.02.2020 14:31 #213 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Doctor Who
Joku tuossa nykyisessä sarjassa tökkii, koska kiinnostus ei ole pysynyt samalla tavalla yllä kuin edellisten tohtorien aikana. Viime yönä älysin sattumalta, että oli jäänyt jo kolme jaksoa välistä, koska en ollut yksinkertaisesti muistanut katsoa sitä normaaliin esitysaikaan, vaikka ennen odotin innoissani jokaista uutta jaksoa ja ne piti tsekata niin pian kuin mahdollista.

• Rinja
13.02.2020 21:22 - 13.02.2020 21:23 #214 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Doctor Who
Minä olen tykännyt uudesta kaudesta, mielestäni parempi kuin viime kausi. Jaksot ovat kyllä tuttuun tapaan erisorttisia, mm. viime jakso (Can you hear me?) oli todella paljon rauhallisempi ja syvällisempi kuin sitä edeltävä (Praxeus), jossa yhteen jaksoon oli tungettu niin paljon juonta että sitä piti juosta läpi tuhatta ja sataa. Edellisellä kaudella kaikki jaksot olivat vähän turhauttavasti ns. "viikon hirviö" -jaksoja (ei voi sanoa edes että fillereitä, koska mikään jakso ei edistänyt laajempaa tarinaa), mutta tällä kaudella uusi pääkäsikirjoittaja on uskaltanut tarttua myös suurempiin Tohtoria koskeviin teemoihin ja tarina-aineksiin. Silti ei olla menty niin käsittämättömiin sfääreihin ja käänteisiin kuin mihin Moffatin aikana alettiin vahvasti luisua. Uudella kaudella on kyllä ehkä vähän turhan alleviivattuja maailmanparannusteemoja, mutta no, hyvä että jossain niitäkin on.

Paras asia on kyllä uusi Tohtori. Ihan sama melkein, mitä muuta jaksoissa on, kun Tohtori on hyvin toteutettu. Hänen hahmonsa on ainakin minulle sarjan ydin.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Viimeksi muokattu: 13.02.2020 21:23 Rinja.

Valvojat: RaccoonRasimus
Kaamos, Eija