29.12.2013 15:32 #41 :: FreakyMike
Doctor Who
Jouluspesiaali tulee tänään, mutta vähän kyllä ärsyttää kun laittoivat sen alkamaan suurinpiirtein samaan aikaan Hercule Poirotin kanssa, eli joutuu valitsemaan kumman katsoo areenasta ja kumman televisiosta.

30.12.2013 13:46 #42 :: max
Parasta oli
Varoitus: Spoiler.

Oli kamalan surullista kun
Varoitus: Spoiler.

Aika perushyvä jakso, kunpa ensikaudella nähtäisiin pitkästä aikaa joku kunnon 10/10-tajunnanräjäytys.

03.01.2014 08:50 #43 :: Rasimus

• Narri hahmo
  • Narri
    Peto
03.01.2014 11:01 #44 :: Narri
Doctor Who

Rasimus kirjoitti: Mä oon vähän ikävä tyyppi, mutta minusta Doctor Who veti uudet pohjat tuon joulujakson myötä. Ihme kohellusta ja "mitäs seuraavaksi tehtäis?" -juonenkuljetusta. Alkaa tuntua siltä, että mun Doctor Who:n seuraaminen saa jäädä tauolle jos trendi jatkuu.

Nythän se vasta alkaa! Vanhasta painolastista päästään (osin) eroon ja uudella tohtorilla kohti uusia seikkailuja.

• Jussi hahmo
  • Jussi

03.01.2014 11:06 #45 :: Jussi
Doctor Who
Minä tykkäsin jouluspesiaalista. Smithin lähdöstä muodostui todella koskettava; Amyn tullessa ruutuun kyynelet valuivat silmistäni. Tennantin poistuminen ei tehnyt kesällä vastaavaa vaikutusta. Se oli kiva, että vihdoinkin saatiin vastaukset repeämään, Tardisin räjähtämiseen ynnä muihin avoimiin kysymyksiin.

Doctor Whon taso oli Smithin kaudella yllättävän korkealla. En olisi viime vuonna uskonut, että minusta tulee sarjan fani. Tohtorin vaihtuminen arveluttaa, mutta onneksi Moffat jatkaa puikoissa.

03.01.2014 17:11 #46 :: max
Doctor Who
Seuraavia jaksoja joutuu vaan odottamaan kamalan kauan, kun nämä spesiaalitkin osui näin putkeen...

• w-a-r-i hahmo
  • w-a-r-i

11.01.2014 21:39 #47 :: w-a-r-i
On kyllä hauska miten Smith ja Moffat jakaa niin räikeesti mielipiteitä :D

Joulujakso oli pikkusen tylsä, mutta selvensi tosi paljon kaikkia auki olleita kysymyksiä ja kaikki tuli sillei selväksi enen vaihosta, mutta oli aika omituista miten lyhyen aikaa itse regeneroituminen kesti, se oli vaan FIUH ja ohi :D Tavallaan odotan tosi innolla uuden tohtorin mukanaan tuomia juttuja, ja Smithistä oli ihan hyvä päästä eroonkin, oli sitä jo kateltu ihan riittävästi... Mutta. Se on vaan niin vanha :D No. Ei pidä olla ennakkoluuloinen.

• Iivari hahmo
  • Iivari

12.01.2014 18:08 #48 :: Iivari
Doctor Who
Hei jos tällainen Tohtoria koskaan katsomaton mutta fandomissa yleisesti paljon heilanneena jo jotakin meemimerkitystä omaksunut haluaisi lähteä tutustumaan Doctor Who:hun, niin kannattaisiko aloittaa siitä 2000-luvun ensimmäisestä kaudesta vai viimeisimmästä vai mistä?

• Rinja

12.01.2014 18:42 #49 :: Rinja
Doctor Who
Iivari, juurikin tuosta 2000-luvun ekasta kaudesta. Nämä 2000-luvun tuotokset muodostavat aika hyvin oman kokonaisuutensa, vaikka toki viitteitä aikaisempiinkin juttuihin on.

• tnjrp hahmo
  • tnjrp
    Mekaanikko
13.01.2014 10:18 #50 :: tnjrp
Doctor Who
Varmaan jotakuinkin näin joo. Minusta ne vanhat ovat jo väärällä tavalla vanhentuneita. Ja uusissa kausissa taas on hiukan niukasti hyviä mukaanhyppäämispisteitä; paras vaihtoehto olisi varmaankin L'Undicesimo Dottoren (Matt Smith) varsinainen ensiesiintyminen eli kauden 5. eka jakso The Eleventh Hour.

Kannattaa sitten mieltää, että se uusien DW:iden pilottijakso (Rose) on jopa Tohtorin toilailujen mittakaavassa aikas kakka. Meno paranee selvästi jopa jo Dr. Ecclestone, I presumen kauden mittaan, vaikka se onkin uusio-Who-kausista heikoin.

Appropos nothin':
www.dailymail.co.uk/news/article-2538068...BBC-deal-agreed.html

• w-a-r-i hahmo
  • w-a-r-i

21.01.2014 10:16 #51 :: w-a-r-i
Doctor Who
Kyllä kannattaa Ecclestonen alusta kattoa, koska siin kumminki New Seriesin sisällä on kokoajan viittauksii joka suuntaa, nii niit ei kaikkii sisäistä, jos ei oo kaikkai kattonu... Miä kyll ite tykkäsin ekasta kaudestakin, ja ei sitä pidä ihan suoraan verrata näihin uudempiin, koska olihan sillä herranjestas ihan törkeen paljo pienempi budjettiki :DDDD

Mut tosiaan, kannattaa siitä alottaa, nii pääsee paremmin mukaa, pari kakkaa jaksoa aina jaksaa :P

22.01.2014 18:44 #52 :: max
Doctor Who
Alusta vaan, koska vaikka taso nouseekin sarjan edetessä, myös tieto kasaantuu sarjan edetessä. Ecclestonen kausi kieltämättä tuntuu oudon ysäriltä(ehkä Piper..) Itsekin olin vähän jälkijunassa ja koitin aloittaa Tennantista, kun oletin että kaikki resetoituu aina tohtorin vaihtuessa - ei. IMDb:ta voi tosin vilkuilla ja hypätä ne muutamat universaalisti vihatut yli. Tai oikein hifistellen: rothwell.im/etc/doctor-who/ . Itse kyllä sanoisin että kyllä ne huonoimmatkin kerran katsoo ja jos on vähänkin sinnikkyyttä alussa, niin koukutus tulee kyllä pian. Matt Smith-ajasta eteenpäin pitää kattoo kaikki, koska juoni alkaa kulkemaan niin pitkissä kaarissa, tosin tason heittelykin loppuu siihen. Kantsii myös huomata että season1-4 dvd-boksia lukuunottamatta jouluspesiaalit ja muut spesiaalit on eri dvdeillä kuin itse kaudet(tosin niitäkin on onneksi koottu setteihin tyyliin David Tennant specials jne...ja esim. Matt Smith jouluspesiaalisetti ilmestyi just toissapäivänä) ja ne yleensä kantsii katsoa siinä välissä sarjaa missä ne on näytetty.
Muokannut 22.01.2014 18:50 max

24.01.2014 20:54 #53 :: Rasimus
Doctor Who
Ja Discshopista tms. Suomenkin puolella toimivista postimyynneistä saa vain ekat kuusi tuotantokautta ilman suomitekstejä (eka kausi sentään suomeksi), spesiaalit pitää kaivaa ulkomaisista puljuista, esim. www.play.com:sta.

Jouluspesiaalit ovat (mun mielestä) pääsääntöisesti sitä huonompaa Doctor Whota, ja Matt Smith -aika on tosiaankin tasaista laatua: inhosin miehen viimeistä kautta melko tasaisesti. Mikäli oli outoa, sillä miehen pari ekaa kautta oli ihan toimivaa.

25.01.2014 00:09 #54 :: max
Doctor Who
Seiskakausi on minunkin mielestä heikommasta päästä, omalta osin kylläkin suurelta osin apurivaihdoksen takia (suosikkiapur(e)ista tylsimpään), mutta silti enemmän sellaisella tasapaksulla tavalla kuin että tarttis pelätä seuraavan jakson olevan taas jotain piereskeleviä alieneita kuten ykköskaudella...

• Jussi hahmo
  • Jussi

30.06.2014 23:13 #55 :: Jussi
Mainio uutinen :

Huomio! Uutisia: Kahdeksas Doctor Who -kausi Kakkosella sunnuntaisin 24.8.2014 alkaen klo 19.10.

Aloitus siis päivän viiveellä brittiensi-illasta eli mahdollisimman tuoreeltaan, kuten lupasimme!

Lisäksi:

01.07.2014 08:46 #56 :: max
Doctor Who
Vinkki: Näissä BBC:n virallisissa DVDeissä kun on vain enkkutekstit niin nyt olisi aika hyvä tilaisuus nauhoittaa kerralla kaikki nu-Whot DVD:lle suomiteksteillä.. Itse en voi, koska en enää omista nauhoittavaa DVD-soitinta, vaan käytän tallentavaa boksia. :sad:
Muokannut 01.07.2014 08:48 max

01.07.2014 15:48 #57 :: Rasimus
Doctor Who

max kirjoitti: Itse en voi, koska en enää omista nauhoittavaa DVD-soitinta, vaan käytän tallentavaa boksia

Ulkoinen kovalevy tai USB:n kautta tapahtuva tallenteiden siirto kotikoneelle. Ilmaiset SourceForgen kautta jakelussa olevat ProjectX ja VirtualDubMod -ohjelmat. Yhtälailla ilmainen DivX -codec (tai jos oikein haluaa hienostella ja tuhlata aikaa paremman pakkauslaadun eteen, H.264 tai tuoreempi MPEG-codec). Multa saa kotikutoisen SUP-tekstitysformaattifiltterin VirtualDubModiin. Noilla tulee ihan hyvät jälkipolville jätettävät tallennukset, jotka näkyvät kaikilla DVD-soittimilla, ja vievät vähemmän levytilaa kuin tallentavalla DVD:llä... Mun menetelmän ainoa vika on siinä, että tekstitykset ovat "kuvaan poltettuja", en ole ikinä vaivautunut opiskelemaan erillisen tekstitysraidan tekemistä.

Vai meneekö liian monimutkaiseksi? :tongue:
Muokannut 01.07.2014 15:52 Rasimus

• Elenna hahmo
  • Elenna

02.07.2014 00:26 #58 :: Elenna
Doctor Who

Jussi kirjoitti: Tieteissarja Doctor Who:n tuotantokaudet 1-7 uusitaan Kakkosella kesäiltapäivien putkina arkisin 3.7. alkaen n. klo 15.10.

Jessss, tätä olen odottanut! Itse aloitin DW:n katsomisen viitoskauden keskeltä, joten ysitohtoriin en ole tutustunut vielä lainkaan. Ja valtaosa kympin valtakaudestakin on vielä näkemättä. Huomenna meikäläisen löytää television äärestä tasan 15.10, vaikka tallentava boksi kotoa löytyykin. Olen aivan liian rakastunut tähän sarjaan!

• Ansa hahmo
  • Ansa

02.07.2014 00:41 #59 :: Ansa
Doctor Who
Pitänee sivistää itseäni ja ruveta katsomaan tätä sarjaa myös. Toki olen muutaman jakson nähnyt jo aiemmin, Don't Blink jäi kyllä hyvin mieleen. Muutoin en ole sarjaa katsonutkaan, joten tässä on oiva tilaisuus korjata tämä aukko. :D

02.07.2014 09:23 #60 :: max
Doctor Who

Rasimus kirjoitti: Vai meneekö liian monimutkaiseksi?

Menee.. :roll:Tietokonenörtteys ja luonnontiedenörtteys on sellaiset lahjat millä ei ole siunattu, vaikka nörtistä sci-fistä pidänkin. No, BBC-DVD:t onneksi omistan. Pitää varmaan tyytyä katselemaan taas parhaat jaksot suomiteksteillä.
Muokannut 02.07.2014 09:25 max

Valvojat: RaccoonRasimus