Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Doctor Who

• Wanda hahmo
  • Wanda
    Ratsumestari
    Taso: 25
26.08.2014 19:07 #81 : Wanda
Vastaus käyttäjältä Wanda aiheessa Doctor Who
Muutaman kerran jakson nyt katsottuani ja ajatuksia haudottuani tulin tulokseen. Capaldilta voi odottaa paljon. Mutta mikä ihme tuo Claran reaktio oli? Muuten kelpo jakson menivät pilaamaan Claran pinnallisuudella, vaikka hän ei ollut vaikuttanut aikaisemmin tuollaiseen taipuvaiselta tyypiltä. Siihen olin pettynyt. Ja jakson lopussa ollut puhelinsoitto tuntui niin väkinäiseltä. Yhteenvetona: pidin Capaldista, mutta jaksossa oli paljon parannettavaa. Itse tykkäsin myös lopusta.

“Most people who deal in words don't have much faith in them and I am no exception.”

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Riivaaja
    Taso: 43
26.08.2014 19:39 #82 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Doctor Who
En ole vielä tohtinut katsoa uutta Tohtoria ja vain siitä syystä, etten ole nähnyt edellisiä kausia vielä. Siinäkin menee tovi, kun on vain Ylen armoilla tämän asian suhteen. Toivottavasti löytyy nuo jaksot myöhemminkin katsottavaksi niin pääsee taas Tohtorin matkaan.

79.813

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen
    Taso: 36
26.08.2014 20:16 - 26.08.2014 20:17 #83 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Doctor Who
Todella hyvä jakso! Ylitti kaikki odotukset sekä uuden Tohtorin että käsikirjoituksen osalta. Jakso oli miellyttävä sekoitus kevyttä tohtorimaista hörhöilyä ja vakavampaa mietiskelyä. Hyvät naurut sain varsinkin Tohtorin ja kulkurin käymästä keskustelusta sivukujalla. Capaldi on aivan loistava Tohtori.
Viimeksi muokattu: 26.08.2014 20:17 Niksu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

26.08.2014 21:57 #84 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Doctor Who
Muistan joskus pienenä katselleeni kyseistä sarjaa pikkusiskoni kanssa. Näen välillä vieläkin painajaisia joistain kohtauksista. Minua häiritseekin nykyisin, onko se niin kamala kuin mitä muistelen vai oliko pienenä kaikki pelottavampaa.

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

• Mab hahmo
  • Mab
    Paladiini
    Taso: 37
26.08.2014 22:44 - 26.08.2014 22:44 #85 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Doctor Who

max kirjoitti:

Varoitus: Spoiler. [ Napsauta laajentaaksesi ]

Sain äsken uuden ajatuksen lopussa esiintynyttä naista koskien. Todennäköisesti menee pieleen, mutta spekulointi on kivaa :D

Varoitus: Spoiler. [ Napsauta laajentaaksesi ]

Gespenstiä ehdottaisin katsomaan jakson tai pari ja ottamaan selvää :D Nythän on just alkanut uusi kausi uudella Tohtorilla, joten on hyvä aika hypätä mukaan.
Viimeksi muokattu: 26.08.2014 22:44 Mab.

27.08.2014 13:43 #86 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Doctor Who
Pitääkin sitten aloittaa katsomaan, vaikka uskon painajaisten olevan taattuja :3

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

• max hahmo Kirjoittaja
  • max
    Kapteeni
    Taso: 46
27.08.2014 18:09 - 27.08.2014 18:12 #87 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Doctor Who

Ansa kirjoitti: Toivottavasti löytyy nuo jaksot myöhemminkin katsottavaksi niin pääsee taas Tohtorin matkaan.

Kannattaa ehkä nauhottaa, näitä ei nimittäin ilmesty DVD:llä suomiteksteillä ja enpä tiedä milloin uusivat seuraavaksi kun nyt on näin mittava uusinta päällä.

Gespenst kirjoitti: Pitääkin sitten aloittaa katsomaan, vaikka uskon painajaisten olevan taattuja :3

Tuskin tulee painajaisia. t: Yliherkkä yksilö & Doctor Who-fani. En katso edes Supernaturalia (tosin se johtuu myös kököstä toteutuksesta) saati oikeita kauhuleffoja.

Doctor Who on enemmänkin seikkailusarja. Empty Child (lähinnä siksi että se on ensimmäinen synkempi jakso. ällökohdat tulee vähän yllättäen), Midnight (stressaavaa psykologista kauhua) ja Waters of Mars (ällökauhua) tulee lähinnä mieleen painajaiset mahdollistavista jaksoista. Ja tietty kaikkien aikojen paras jakso Blink, mutta se on niin tyylikäs ja mestarillisella tavalla pelottava, että sitä ei voi herkempikään kuin ihailla.
Viimeksi muokattu: 27.08.2014 18:12 max.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Riivaaja
27.08.2014 18:45 #88 : Ansa

max kirjoitti: Kannattaa ehkä nauhottaa, näitä ei nimittäin ilmesty DVD:llä suomiteksteillä ja enpä tiedä milloin uusivat seuraavaksi kun nyt on näin mittava uusinta päällä.

Hankalaa nauhoittaa, kun omat laitteet ovat vanhoja (minulla on oikeasti edelleenkin putkitelkkari ja kämäinen digiboxi, jossa ei ole nauhoitusmahdollisuutta). Ellei jollakulla ole hihassaan ohjelmaa, jolla saisi tietokoneruutua kaapattua? Muutoin odotan/metsästän uuden kauden jaksot jollain tapaa sitten kun uusinnat päättyvät.

79.813

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
    Aavevelho
    Taso: 41
28.08.2014 15:11 - 28.08.2014 15:35 #89 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Doctor Who
Eikös nuo Tohtorit ole katsottavissa kuitenkin YLE Areenan kautta? Vai onko nyt joku poikkeus?

Itsekin kaipaillut silloin tällöin moista softaa. Hakusanalla "screen recording" löytyy kuitenkin ihan lupaavia osumia. Ilmaisia hyviä ohjelmia hommaan ei taida löytyä, ja ilmaisiksi väitettyihin suhtaudun pienellä epäluottamuksella.

Niihin liittyen: Ennen SourceForge oli luotettava sivusto. Lähinnä koska sen projekteista saa lähdekoodit käsiinsä, ja sivusto skannaa huolella sinne laitetut exet. Tosin CamStudio-ohjelman kohdalla varoitellaan lataamasta ohjelmaa. Jep jep. Lisäkaivelu paljasti, että sivuston uusi omistaja on liittynyt internetin epärehellisempään kaartiin lykkäämällä projekteihin spämmiwarea ja mahdollisesti jopa vakoiluohjelmia ja muuta malwarea.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 28.08.2014 15:35 Rasimus.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Riivaaja
28.08.2014 17:57 #90 : Ansa

Rasimus kirjoitti: Eikös nuo Tohtorit ole katsottavissa kuitenkin YLE Areenan kautta? Vai onko nyt joku poikkeus?

Onhan ne, mutta koska haluan katsoa sarjat järjestyksessä ja jaksot ovat katsottavissa vain 14 vuorokautta sen esittämisestä lähtien, kaipasin keinoa saada uuden Tohtorin ensimmäisen jakson jollain tavalla talteen. Pysyköön Capaldi koneen syövereissä, kunnes olen saanut seitsemännen kauden katsottua loppuun, ja siihen menee tovi.

79.813

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari
    Taso: 34
28.08.2014 20:41 #91 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Doctor Who
Eka jakso oli iihan hyvä mutta parempikin olisi voinut olla :D Uusi Tohtori on ihan hyvä, vikoja oli ennenmmimkin kässärin puolella. Ja ehkä olen vaan tyhmä, mutta en tajua miksi Tohtori tuntui niin sekavalta uudistumisen jälkeen :o Edellisten regeneraatioden jälkeem Tohtori oli ihan selvillä asioista ja näin mutta mikäs nyt on ongelma? Ja niinkuin monet on jo todennut, regeneraatiota puitiin ihan liikaa tässä jaksossa. Claran reaktio oli outo.. eikös hän ole mahdoton tyttö joten hänenhän olisi pitänyt varautua uudistumiseen eikö..? Vai ymmärsinkö taas väärin :D Jokatapauksessa jakso oli hyvä ja odotan jatkoa innolla.

• max hahmo Kirjoittaja
  • max
    Kapteeni
28.08.2014 21:14 - 28.08.2014 21:20 #92 : max
Yle Areenasta voi kolmannen osapuolen ohjelmalla ladata videoita tietokoneelle, samalla tavoin kun youtubesta. Mutta se on vissiin laillisuuden rajamailla tai jopa laitonta (ainakin mitä kannanottoja nopeasti googletin), vaikka maalaisjärjellä sen luulisi olevan vähän sama asia kuin digiboksilla tallentaminen. Tuskin siitä oikeuteen voi joutua kuin tiedostonjaosta (koska siihen ei liity jakamista) että oman moraalin mukaan varmaan voi homman miettiä... Netflixiin varmaan tulee uudet jaksot myös, viivellä tietty.
Viimeksi muokattu: 28.08.2014 21:20 max.

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari
    Taso: 34
29.08.2014 07:31 #93 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Doctor Who

max kirjoitti: Yle Areenasta voi kolmannen osapuolen ohjelmalla ladata videoita tietokoneelle, samalla tavoin kun youtubesta. Mutta se on vissiin laillisuuden rajamailla tai jopa laitonta (ainakin mitä kannanottoja nopeasti googletin), vaikka maalaisjärjellä sen luulisi olevan vähän sama asia kuin digiboksilla tallentaminen. Tuskin siitä oikeuteen voi joutua kuin tiedostonjaosta (koska siihen ei liity jakamista) että oman moraalin mukaan varmaan voi homman miettiä... Netflixiin varmaan tulee uudet jaksot myös, viivellä tietty.

Minä olen joskus tallentanut jotain Yle Areenasta tietokoneella, oikeuteen en ainakaan ole joutunut :D Ja kyllä se minun mielestä pysyy lailissena jos sen vain omaan käyttöönsä tallentaa.

29.08.2014 09:33 #94 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Doctor Who

Ansa kirjoitti:

Rasimus kirjoitti: Eikös nuo Tohtorit ole katsottavissa kuitenkin YLE Areenan kautta? Vai onko nyt joku poikkeus?

Onhan ne, mutta koska haluan katsoa sarjat järjestyksessä ja jaksot ovat katsottavissa vain 14 vuorokautta sen esittämisestä lähtien, kaipasin keinoa saada uuden Tohtorin ensimmäisen jakson jollain tavalla talteen. Pysyköön Capaldi koneen syövereissä, kunnes olen saanut seitsemännen kauden katsottua loppuun, ja siihen menee tovi.

Vaihtoehtoja katsomiseen on, jos suomenkielisiä subeja ei tarvitse. Striimisivustoilta löytyy subittomasti jaksot hyvin pian briteissä esittämisen perään. Jaksot lienee mahdollista myös piratoida ja jälkeenpäin ladata niihin subit joltain vastaavalta sivustolta.

Jakso tuntui melko pitkäpiimäiseltä siihen asti, että Tohtori alkoi hiljalleen päästä asiaan. Ehdottomia plussia ovat Jenny, Strax ja Vastra. Rakastan sitä kolmikkoa.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

30.08.2014 20:29 - 30.08.2014 20:44 #95 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Doctor Who
Päätin itse alkaa seuraamaan tätä sarjaa tällä viikolla. Löysin Areenasta jaksot kolmannen kauden alusta ja olen nyt katsonut kolmannen kauden melkein kokonaan. Lisäksi seuraan myös uusinta kautta.
Katson nyt siis yhtä aikaa uusia jaksoja ja uusintoja. Paras jakso tähän mennessä on luultavasti ollut Blink.
Viimeksi muokattu: 30.08.2014 20:44 Siivetön lohikäärme.

• Jussi hahmo
  • Jussi
    Arkkivelho
    Taso: 60
31.08.2014 00:49 #96 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Doctor Who
Tykkäsin kovasti kauden avauksesta. Uusi tohtori vähän pelotti Matt Smithin jälkeen, mutta Capaldin suoritus vakuutti ja jakso oli odottamaani parempi. Mukana oli kivaa kauhutunnelmaa. Olen aina pitänyt Clarasta, ja nyt taisimme nähdä hahmon parhaan kohtauksen tähän mennessä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

31.08.2014 09:21 #97 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Doctor Who

Siivetön lohikäärme kirjoitti: Päätin itse alkaa seuraamaan tätä sarjaa tällä viikolla. Löysin Areenasta jaksot kolmannen kauden alusta ja olen nyt katsonut kolmannen kauden melkein kokonaan. Lisäksi seuraan myös uusinta kautta.
Katson nyt siis yhtä aikaa uusia jaksoja ja uusintoja. Paras jakso tähän mennessä on luultavasti ollut Blink.

Se on aika vahvasti makuasia. Itse inhoan syvästi jaksoja, joissa on enkeleitä, koska ne ovat vain yksinkertaisesti äärimmäisen pelottavia.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

• max hahmo Kirjoittaja
  • max
    Kapteeni
31.08.2014 12:19 - 31.08.2014 12:20 #98 : max

Knox Gargol kirjoitti: Se on aika vahvasti makuasia. Itse inhoan syvästi jaksoja, joissa on enkeleitä, koska ne ovat vain yksinkertaisesti äärimmäisen pelottavia.

Silencen tavoin aika pahasti jo ylikäytettyjä tosin, sillä erolla että Silencella oli sentään aika järkevä kaari joka vietiin suht ajoissa päätökseen. Blink on mestariteos ja sitä seuraava enkelijaksokin oli varsin stressaava (eli hyvä), mutta sen jälkeen on latistunut aika pahasti. Time of Doctorissa meni jo huumoriksi kun enkelit oli siihenkin pitänyt änkeä.. Toivottavasti ei tule enää uusia enkelijaksoja, keksisivät jonkun paremman kestopahiksen, joka olisi alusta alkaen suunnattu kestopahikseksi... :roll:
Viimeksi muokattu: 31.08.2014 12:20 max.

31.08.2014 15:52 - 31.08.2014 15:52 #99 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Doctor Who
Aah, muutaman tunnin päästä nähdään kuinka Capaldin Tohtori tulee toimeen Dalekien kanssa!!! :cheesy:

Odotan innolla, Dalek jaksot ovat yleensä kulttiherkkua. :heart:

"Transient guests are we"
~Hideyuki Kikuchi~
Viimeksi muokattu: 31.08.2014 15:52 HourglassEyes.

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen
    Taso: 36
31.08.2014 16:28 - 31.08.2014 16:28 #100 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Doctor Who
Blink oli ensimmäinen (ja viimeinen?) Tohtori-jakso, joka oli mielestäni aidosti pelottava. Sen jälkeen ne enkelit eivät kyllä ole toimineet yhtään. Minäkin toivon, ettei niitä näy enää tulevilla kausilla.
Viimeksi muokattu: 31.08.2014 16:28 Niksu.

Valvojat: RaccoonRasimus
Paikalla 22 vierailijaa
Uusin jäsen: Ella Joku
Jäseniä yhteensä: 9320