Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

Niddis
Niddis vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
16.11.2013 19:17 #41

Eilen tuli telkkarista Vaarallinen tehtävä ja kyllä se jälleen yhden katselukerran kesti. Tässä leffassa on aika lailla kaikki palikat kohdallaan viihdyttäväksi toimintaräimeeksi, juoni toimii eikä Tom Cruisekaan virnistele ärsyttäväksi kuin ehkä kerran. Pätkivä modeemi ym. tietokonejutut tuovat kivan nostalgialisän :cheesy: Jos koko Vaarallinen tehtävä -leffasarjaa pohtii, niin ykkönen on mielestäni edelleen paras, kakkonen täyttä kuraa, kolmonen hyvää keskitasoa ja nelonen (Ghost protocol) lähentelee melkeinpä ykkösen tasoa. Suosittelen siis tsekkaamaan läpi (paitsi kakkosta).

Valjus
Aseenkantaja
Valjus vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
17.11.2013 21:21 #42

The Hunt for Red October

Klassikko elokuva perustuen Tom Clancyn samanimiseen teokseen. Sukellusvene aihe on aina elokuvissa saanut huomioni, joten olen vain ihmetellyt miksi vasta nyt tulin tämän katsoneeksi. Odotukseni olivat korkeat, ja suurimmilta osin sainkin odottamaani viihdettä. Tarina siis kertoo Neukkujen uudesta lähes äänettömästä sukellusveneestä Kommodori Ramiuksen komennon alla, jota muuten näyttelee mahtava Sean Connery. Ramius kuitenkin sanoo hyvästit Moskovalle ja lähtee kohti Yhdysvaltain rannikkoa omine lupineen.

Odotin elokuvan olevan toiminnallisempi Das Bootin tyyliin, mutta draama johti tätä elokuvaa. Tarinaa seurataan kahdesta näkökulmasta, Jenkkiläisten että Punaisen Lokakuun miehistön silmistä. Omasta mielestäni olisi ollut parempi nähdä tarinan kulku vain yhdestä näkökulmasta, sillä se olisi lisännyt jännittävyytä entisestään ja tehnyt juonesta enemmän ennalta arvaamattoman. Mutta toimihan elokuva näinkin.

Voin suositella kaikille tätä elokuvaa, sukellusveneistä kiinnostuneelle pakkokatsonta 8/10.

Viimeksi muokattu: 17.11.2013 21:38 : Valjus.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
20.11.2013 22:30 #43

The Last Days on Mars (2013)

En ollut spoilannut itseäni yhtään tämän elokuvan suhteen joten oli jopa pienet toiveet hyvästä Mars-leffasta, mutta ne romuttuivat jo ensimmäisen varttitunnin jälkeen. Pian paljastui että tässä yritettiin yhdistää kovaa scifiä ja zombie-slasheria, eikä kovin onnistuneesti. Tai oli tämä vielä ihan katsottava jos osaa laittaa aivot narikkaan ja vain nauttia tunnelmasta. Minulta se ei onnistu. Loogisena ja analyyttisenä persoonana minulle iskee aina vitutus päälle kun päähenkilöt, joiden pitäisi tässä olla fiksuja tiedemiehiä, käyttäytyvät kuin idiootit. Tasoltaan tämä oli jotain Val Kilmerin Red Planetin tasoa eli (3/10).

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
21.11.2013 01:51 #44

The Counselor

Nyt tais tulla itselleni tämän vuoden hämmentävin leffakokemus vastaan. Paperilla kaikki näytti oikein hyvältä: huiput näyttelijät (erityisesti Fassbender ja Bardem), ohjaajana Ridley Scott ja käsikirjoittajana aika paljon arvostusta kerännyt Cormac McCarthy. Jostain kumman syystä nämä komponentit ei nyt sitten tuottanutkaan semmoista leffaelämystä mitä odotin.

Hahmojen motiivit jäivät suurelta osin arvailujen varaan ja vuorosanat olivat suorastaan hilpeyttä herättäviä suuressa "älykkyydessään". Juonen kuljetuksenkin kanssa mulla oli vähän ongelmia, välillä tuli hetkiä jolloin teki vaan mieli raapia päätään ja miettiä että mitä ihmettä juuri tapahtui. Ja ennen kaikkea miksi. Oisin varmaan ollut anteeksiantavaisempi muille jutuille, jos oisin päässyt vähän paremmin kiinni siihen, minkä takia hahmot tekivät mitä tekivät.

No joo, tulipahan nähtyä. Hämmennyksen vallassa siis poistuin leffateatterista. Ja hieman ärtyneenä Fassbenderin järjettömän ärsyttävästä aksentista.

Always follow your doubts.

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
21.11.2013 10:43 #45

Katsoin tossa justiinsa Andrei Tarkovskin Solariksen ja täytyy kyllä sanoa, että huh huh. Leffahan perustuu Stanislav Lemin samannimiseen romaaniin, joka on älykästä ja haastavaa scifiä.

Tarkovskin tyyli tehdä elokuvia on aika uskomaton. Kerronta on tuskallisen hidasta ja maalailevaa. Elokuvan katsominen vaatii aivan tietynlaisen mielentilan – joka ei ainakaan saa olla väsynyt. Kameratyöskentely on millintarkkaa: kuvat hakeutuvat miltei koko ajan symmetrisiksi ja pitkätkin kamera-ajot sekä alkavat että päättyvät symmetriseen kuvaan. Oon ymmärtänyt, että Tarkovski oli aika perfektionisti elokuviensa suhteen, ja se kyllä näkyy.

Tarinan puolesta tarina on hämmentävä ja nykykatsojalle kummallisen koukuton. Juoni tuntuu samaan aikaan ennalta-arvattavalta että täysin odottamattomalta.

Helppo leffa Solaris ei missään nimessä ollut, mutta täytyy myöntää, että nautin siitä kyllä kovasti. Lemin romaanistahan on tehty myös jenkkiversio 2002. En oo nähnyt sitä, mutta on aika vaikea kuvitella sen olevan parempi. Huomattavasti katsottavampi kyllä varmasti.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

Viimeksi muokattu: 21.11.2013 10:53 : tiarAnon.

Pimeyden peto
Teknikko
Pimeyden peto vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
21.11.2013 10:57 #46

I robot
mukavaa aika vahvaa scifiä leffan muodossa

sipulia

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
21.11.2013 12:21 #47

Ihan vaan kertauksen vuoksi katsoin ekan Hobittileffan, joka on ihan yhtä loistava kuin viimeksikin katsottuna. Eipä ole kauaa ennen kuin pääsee sen toisen pariin.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

max
max vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
21.11.2013 16:36 #48

tiarAnon kirjoitti: Lemin romaanistahan on tehty myös jenkkiversio 2002. En oo nähnyt sitä, mutta on aika vaikea kuvitella sen olevan parempi. Huomattavasti katsottavampi kyllä varmasti.

Se on itse asiassa todella hyvä. Sen alhainen imdb-arvosana johtuu lähinnä siitä ettei se miellytä oikein ketään. Oman elämänsä pekkahimasille se on liian Hollywood ja keskiverroimmalle Hollywood-katsojalle kuitenkin liian samantyylinen kuin Tarkovskin venäläinen puudutus.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
22.11.2013 10:24 #49

Mä en ole venäläisiä neukkuaikaisia leffoja pystynyt katsomaan, joten kyseisestä Solariksesta on vähän epämääräinen mielikuva sen vähän perusteella mitä olen nähnyt. Mutta sen muistan, että jenkkiversio, neukkuversio ja kirja kertovat ihan eri tarinat ihan eri painotuksilla vaikka puitteet ovatkin niiden kesken samat. Eli leffaversioiden vertaaminen toisiinsa on ongelmallista. Jännä miten samat tapahtumat saa näyttämään ihan erilaisilta kun vain valitsee painotukset oikein.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 22.11.2013 10:24 : Rasimus.

Cerasi
Cerasi vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
22.11.2013 12:47 #50

Susi (Varg)
Leffa, jonka olin joskus tallentanut digiboksiin ihan vaan siksi, että olin jostakin sattunut huomaamaan, että telkasta tulee leffa, jossa on pääosassa Peter Stormare. Tykkäsin, vaikka elokuvan loppuessa istuinkin sohvalla kyyneleet silmissä.

Hannu & Kerttu: Noitajahti
Tämä ei oikein napannut lainkaan. (Ehkä parasta antia oli havaita, että tässäkin leffassa on Stormare.) En odottanut leffalta ihmeitä, mutta tämä oli silti vielä huonompi, kuin olin ajatellutkaan. Onpahan nähty tämäkin nyt sitten.

max
max vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
22.11.2013 16:23 #51

Jep, se venäläinen Solaris on aika puisevaa katsottavaa jos ei taideneppailusta tykkää, mutta kyllä sekin menettelee verratuna siihen kirjaan, joka on kovaa sci-fiä parhaimmillaan/pahimmillaan eli lähinnä todella kuivaa dokumentaarista tiedevyörytystä.

Viimeksi muokattu: 22.11.2013 16:23 : max.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
22.11.2013 22:52 #52

Escape Plan

Arnoldin ja Syltyn yhteisleffan pitäisi herättää innostunutta värinää jokaisen toimintafanin mielihyvälisäkkeessä, mutta pelkkää endorfiinia ei tämän kombon vuoksi kehooni erittynyt. Kummankin sankarin edellinen leffa (The Last Stand & Bullet to the Head) jätti toivomisen varaa, joten odotuksia tälle ei uskaltanut liikaa kasata, vaikka ainakin minulle elokuva pakkonähtävää olikin. Mielestäni se sijoittuu suunnilleen samaan kastiin kuin nuo mainitut tekeleet, mikä on ihan tyydyttävä suoritus, sillä ainakaan niiden alapuolelle ei hommaa saatu ryssittyä. Voisin heittää montakin seikkaa, joita viilaamalla elokuva olisi parantunut parikin pykälää, tiedänhän kuitenkin leffanteosta kaiken, mutta kyllä tämän äärellä viihtymäänkin pystyi.

Leffan lähtöasetelma on vitsi sinänsä, action-vaarit kun esittävät hahmoja, jotka ovat hiukan perusjamppaa älykkäämpiä ja selvittävät ongelmatilanteet kuin MacGyver aikoinaan. Idea on siis paeta huippuvarmasta vankilasta ja siksi sankarimme joutuvat solmimaan liittolaissuhteen. Välillä kikkaillaan teknisten juttujen parissa, välillä vedetään ihmisiä turpaan ja muutamassa kohdassa heitetään väsynyttä läppää. Juoneen liittyy hölmö salaliittokuvio, jonka kiinnostavuus ja oveluus on luokkaa nolla. Mutta eipä se mitään, toimintaa on ihan riittävästi ja se on myös mukavan rapsakkaa, vaikka lähikuvaa ja salamaleikkausta onkin vähän liikaa. Ja onhan sekin jo kokemus, kun Syltyn kolhuisen naaman näkee isolta kankaalta ja miehen sammaltavan äänen kuulee teatterin äänentoistosta.

I'm just a normal everyday pervert.

Nafisan
Nafisan vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
23.11.2013 02:40 #53

Ainejärjestötuttujeni kanssa katsottiin mm. Odd Thomas, jota olen pitkään odottanut. Oli todella hieno katselukokemus ja Anton Yelchin on ehdottomasti yksi miesnäyttelijä suosikeistani.

Kyseinen leffa perustuu Dean Koontzin samannimiseen kirjasarjaan, kaiketi sen ensimmäiseen osaan, joka on suomennettu 2006 nimellä Odd Thomas – Hiljaisten kaupunki (teosta en siis ole - vielä - lukenut). Päähenkilö näkee kuolleita ja on perinteinen auttaja tuopuoleisen ja tämän maailman välissä. Elokuva päättyi sen näköisesti, että jatkoa on luvassa. Kirjoja on vielä kaksi: 2007 suomennettu Kuolleiden kasino ja 2008 suomennettu Luostarin kirous.

Leffa jaksoi kiinnostaa loppuun asti, muutamia pieniä kliseitä lukuunottamatta ja se oli myös parissa kohtaa hyvinkin yllättävä. Huumoria ja kauhua on hyvässä tasapainossa. Suosittelen kyllä katsomaan.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
27.11.2013 18:05 #54

Titanic

Titanic tuli katsottua viimeksi kun se oli tuore ja sen jälkeen ei enää koskaan. Fiilikseksi oli jäänyt sokerinen leffa jonka kohokohta oli kun

Mutta nyt on varmaan ikää tullut lisää ja olen alkanut ukkoutumaan, sillä leffaa tuli digattua ihan kybällä, ja se varsinainen loppupuoli tuntui itseasiassa ikävämmältä leffakokemukselta tuhon tuomalla ahdistavuudellaan.

Tarina on hyvin, jopa laskelmoidusti, kerrottu niin ettei siitä voi olla nauttimatta. Ajankuva tulee hyvin esiin monella tapaa. Näyttelijät ovat kauttaaltaan erinomaisia (Leonardon lahjat ovat kyllä olleet nähtävissä jo tämän uran alusta lähtien), ja etenkin vanhasta Rosesta (vaikka vain vilahtaakin elokuvassa) oikein paistaa helvetin läpikäyneen ja siitä vuosien varrella selvinneen vahvan naisen elämä.

Romanttinen suuri rakkauselokuva, kyllä. Hieman hävettää pitää siitä :tongue:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: max

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
28.11.2013 10:26 #55

Titanicista tykkäämisessä ei oo mitään noloa. :cool:

Itse kävin vasta kattomassa Monty Pythonista tutun Terry Gilliamin Twelve Monkeys -klassikon. Se oli mukana Kirjiksen syyssarjassa ja aluksi harkitsin, että jättäisin välistä, kun se on niin monta kertaa tullut nähtyä. Edellisestä kerrasta oli kuitenkin jo aikaa, joten menin sitten, eikä kyllä kaduta yhtään: muistu elävästi mieleen, minkä takia kyseessä on yks mun lempileffoista ja yks parhaista scifi-leffoista koskaan. Kässäri on nerokas, maailmanluonti loistavaa. Aikamatkustus aiheuttaa tietysti omat ongelmansa, mutta niistä selviää, kun ei ajattele liian tarkkaan. Sekä Bruce Willisin että Brad Pittin roolisuoritukset ovat loistavia, varsinkin Pitt osoittaa taitonsa näyttelijänä.

Luin justiinsa vastikään todella karmivan artikkelin siitä, miten antibioottien tehot ovat katoamassa, joten juuri nyt tuntui tauti-apokalypsi tavallistakin ajankohtaisemmalta. Voin ihan rehellisesti myöntää, että kaikista maailmanlopunkuvitelmista tappava tauti hirvittää allekirjoittanutta ylivoimaisesti eniten. Sille ei kerta kaikkiaan vaan voi mitään, mikä tuntuu järkyttävältä. Vaikka sika/lintu-influenssoista en oo vaivautunu vielä sen kummemmin järkyttymään, ymmärrän kyllä miksi hysteria niiden kohdalla tarttuu niin helposti. Eivät olleet Pratchett ja Gaiman ihan ajan tasalla, kun antoivat Kulkutaudin eläköityä ilmestyskirjan ratsastajistaan.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

Viimeksi muokattu: 28.11.2013 10:26 : tiarAnon.

Noora
Noora vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
02.12.2013 12:21 #56

Kummisetä 2 ja 3

Nyt on tämäkin Trilogia tullut katsottua. Itseasiassa pidin näistä jatko-osista enemmän,kuin ensimmäisestä osasta,jopa siitä huonoimmasta eli kolmosesta,jonka lopulle tuli jopa itkettyä,vaikka yleensä en itkekkään leffoille. Kononaisuutena kuitenkin erinomaisia leffoja joiden Soundtrack toimi hyvin tunnelman luojana,näyttelijät onnistuivat hyvin jatko-osissakin eikä Marlon Brandokaan jättänyt niin suurta aukkoa,että olisin jäänyt häntä kaipamaan.Vaikka leffoilla oli pituutta jonkin verran erityisesti 2:lla niin mielenkiinto pysyi sen koko 3 tunnin ajan yllä.

arvosana heiluu siinä 8/10 tai 9/10 paikkeilla en osaa päättää sitä:p

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
03.12.2013 13:32 #57

American Pie: Band Camp 3/10
Stiflerin nuorempi veli Matt, joka on opetellut samat ilmeet kuin vanhempi pakotetaan musiikkileirille. Huonohkoja vitsejä samalla, kun nuori poitsu taistelee löytääkseen haluaako ennemmin olla jalkapallojoukkueen suosittu tyyppi vai tykkäämänsä tytön ihannoima. Karmaisevaa kuraa. Sarjan muut osat ovat jotenkin vielä hauskoja jopa vuosienkin jälkeen, mutta tämä oli vain outo ja muita kopioiva.

The Condemned 6/10
Miljönääri tekee tosi-tv-ohjelmaa internettiin. Sitä varten hän haalii 10 kuolemaan tuomittua ympäri maapalloa taistelemaan elämästä. Miljönääri lupaa viimeisenä eloon jäävälle mielipuolelle vapauden ja rahaa. Joukkoon valikoituu vahingossa amerikkalainen ammattisoturi. Kuolemaan tuomitut tappavat toisiaan raa-asti ja koska kaikki tehdään maailman katsoessa saadaan sekaan myös amerikkalaisen tyttöystävä, CSI ja muuta sellaista. Sarjan kuvausporukka pohtii moraalia ja "pelaajat" käyttävät kaikkea raakuutta mitä keksivät. Kaiken kaikkiaan tämä on kuin ällöttävä Nälkäpeli. Ällöttäväksi tekee ajatus, että tämä voisi olla totta - siksi myös pisteenlasku.

Charlie St. Cloud 6/10
Charlien veli kuolee onnettomuudessa, jossa myös Charlie haavoittuu niin pahasti, että sydän pysähtyy. Charlie näkee veljeään halutessaan ja muitakin kuolleita, eikä tahdo jatkaa elämäänsä tuntien syyllisyyttä veljensä kuolemasta.
Elokuvan toteutus ei ole ihan onnistunut. Sairaanhoitaja on enemmän stalkkerin oloinen kuin luotettava aikuinen, joka hän olisi voinut olla. Hiukan tulee mietittyä Charlien mielenterveyden eheyttä. Älkää lukeko kuvausta IMDB:stä ennen elokuvan katsomista, se spoilaa mielestäni liikaa. Näillä näyttelijöillä ja tällä kässärillä olisi voinut saada aikaan todella upean elokuvan, nyt tuli vain hyvä.

LunaJei
LunaJei vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
08.12.2013 16:12 #58

Vuokrattiin eilen Jack, the giant killer, ja harvoin leffa yltää näin surkealle tasolle. Näyttelijät suunnilleen vain pajattivat replioikkinsä läpi naama peruslukemilla ja juoni oli todella arvattavissa. Tyrskähdyksiä aiheuttivat monstereiden surkea animointi ja samaa tasoa olevat erikoistehosteet, joita esiintyi harmittavan paljon. Ja se niin sanottu päähenkilö esiintyy elokuvassa todella vähän. Myös jotkin ratkaisut kyllä ihmetyttivät,
esim.

Että sellainen.

There is no such a thing
as "no such a thing"

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
10.12.2013 18:53 #59

Olympus Has Fallen

Hieman epäilin, kannattaako minun kuluttaa aikaani tällaiseen, mutta joskus on vain oltava rohkea, uhkarohkeakin jopa. Tiesin saavani massiivisen rautaisannoksen amerikkalaista isänmaallisuutta, joten en joutunut yllätyshyökkäyksen uhriksi toisin kuin he, jotka eivät välittäneet ottaa leffasta selvää etukäteen. Silti mahtipontiset puheet kunniasta ja vapaudesta sekä välähdykset liehuvasta tähtilipusta meinasivat aiheuttaa yökkäysreaktion. Huumorisilauksella tälläinen jenkkipaatos olisi voinut toimiakin, mutta luonnollisesti elokuva on umpivakava vailla mitään itseironiaa. Amerikkalaiset ovat äärihyviksiä ja heidän kimppuunsa hyökkäävät korelaiset ääripahiksia, välimuotoja ei ole. Toiminta sentään on mukavan kovaotteista, väkivalta roiskahtelee paljon reippaammin kuin nykyään osaisi odottaa.

The Running Man

Arskan leffauran vähemmän loistavia hetkiä, vaikka onkin ihan kelpoa viihdettä paremman puutteessa. Näen tässä paljon potentiaalia, sillä elokuvan kämäisen ränsistynyt visio 2000-luvusta olisi antanut mahdollisuuden roimasti paremmallekin tarinalle. Budjetti ei liene ollut suuren suuri, aikaa vietetään enimmäkseen maanalaisessa käytäväsokkelossa, jossa ei kummoisia lavasteita nähdä. Arskaa ja hänen kavereitaan jahtaavat friikit ovat kuitenkin varsin huvittavia, jääkiekkohemmo varsinkin on pöhköydessään hauska ilmestys. Pöhköys hallitsee tietysti muutakin elokuvaa, mutta vain hyvällä tavalla. Jokin pieni mutka juonessa olisi tehnyt leffalle terää, tällaisenaan se tuntuu melko valmiiksi pureskellulta. Tätäkin leffaa suosittelen vain Arskan faneille.

The Raven

Fiktiivinen kertomus Edgar Allan Poen viimeisistä elinpäivistä. Kun murhaaja alkaa listiä porukkaa kirjalijan tuotannosta lainatuilla tekotavoilla, joutuu Poe tekemään yhteistyötä poliisin kanssa. Kuvio mutkistuu, kun murhaaja sieppaa Poen naisystävän ja vaatii kirjailijaa kirjoittamaan tarinan seuraavista murhista. Poe jäljittämässä sarjamurhaajaa on ideana mielenkiintoinen, mutta toteutuksessa ei ole juurikaan kunnianhimoa tai edes selkeää visiota. Vaikka synkkä 1800-luku antaakin leffalle tunnelmalliset puitteet, kyse on lopulta melko mielikuvituksettomasta rikostrilleristä. Murhaaja jättää jahtaajilleen vihjeitä, jotka johdattavat seuraavan uhrin luo, kunnes kohdakkain ovat vain hän ja Poe. Kutkuttavia yllätyskäänteitä ei pahemmin ole.

Hyvää tässä on John Cusack, joka tulkitsee ailahtelevaa kirjalijaa antaumuksella. Poe kuvataan varsin sekaisena persoonana, joka saa yllättäviä raivokohtauksia ja sinkoilee jatkuvasti paikasta toiseen. Kirjailija lienee ollut epätasainen luonne todellisuudessakin, joten roolisuoritus on sikäli onnistunut. Murhaajan henkilöllisyyttä jaksoi jännätä katsomossakin, mutta sen paljastuminen ei kuitenkaan nyrjäyttänyt aivoja sijoiltaan. Leffa oli kokonaisuutena melko keskinkertaista kamaa, tylsääkin toisinaan, mutta kannattaa silti tarkistaa, jos 1800-luvun CSI kiinnostaa.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 10.12.2013 18:58 : Astorethein.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
12.12.2013 07:58 #60

Riddick (2013)

Riddickin saaga jatkuu kolmannella leffalla (tai neljännellä jos laskee animaation mukaan). Tällä kertaa on palattu takaisin ykkösen eli Pitch Blackin tunnelmiin ja vieläpä varsin onnistuneesti. Juoni onkin melko lailla suora kopio ekasta, aavikkoplaneetta, palkkionmetsästäjät ja örrimönkiäiset. Mutta se ei haittaa sillä juttu toimii mukavasti. Riddick on edelleen kunnon kovis. Yhtenä palkkionmetsästäjistä nähdään Galacticasta tuttu Katee Sackhoff ja Karl Urbankin vilahtaa pienessä sivuroolissa. Mainiota toimintaviihdettä. Melkein Pitch Blackin tasoinen eli (8-9/10).

Valvojat: RaccoonRasimus