Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

Emelie vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
23.04.2016 13:56 #401

Spotlight

Parhaan elokuvan Oscar-palkinnon voittanut leffa, ja kyllä sen ymmärsi, miksi elokuva sen voitti; hyvä ja hyvin tehty leffa. Siinä oli se tietty fiilis, vähän sama tunne kuin Argossa. Ei ihmissuhdedraamaa, vaan elokuvassa mentiin asia edellä. Hahmot jäivät etäisiksi, mutta se olikin tarkoitus. Itse asia oli paljon tärkeämpi, ja oli minusta täysin oikea ratkaisu häivyttää hahmot taustalle. Tosin Ruffalo tekee hienon roolin toimittajana (yhtään ei tullut fiilistä, että kohta se muuttuu isoksi ja vihreäksi; Ruffalo osasi tehdä suuttumisen eri tavalla Michael Rezendesinä kuin Bruce Bannerina).

Leffan alussa oli vähän hankala päästä kiinni tarinaan, mutta jossain vaiheessa vaan solahti juoneen sisään. Kaikkien leffassa esiintyvien hahmojen funktiota tai taustaa ei ihan ymmärtänyt, mutta se ei haitannut. Huvittavuutta tarjosi minulle se, että leffassa käytiin Boston Globen arkistoissa; sama paikka, joissa olen itse seikkaillut Call of Cthulhu -ropessa. :p

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
23.04.2016 18:35 #402

Tanskalainen tyttö (2015)

Tiedättekö sen tunteen, kun on juuri nähnyt jonkun elokuvan ja vähään aikaan ei tee mieli sanoa yhtään mitään? Sitten sitä nieleskelee palaa kurkusta pois ja yrittää käsitellä niitä pakahduttavia tunteita, joita elokuvan tarina herätti. Lyhyestä virsi kaunis: upeat näyttelijäsuoritukset sekä Eddie Redmaynelta että Alicia Vikanderilta. Kaunis, koskettava (tosi)tarina. Käsinkosketeltava tunnelma. Suosittelen.

Tähdet: ****

Dyn vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
23.04.2016 21:06 #403

Katsoin kämppiksen kanssa Kuninkaan puheen, kun se sattui hänellä olemaan hyllyssä. Jostain syystä tämä oli multa jäänyt välistä, vaikka jälkikäteen en voi kuin ihmetellä - todella kiinnostava elokuva! Colin Firth on niin kovin hieno näyttelijä vielä vähän vanhempanakin. :wub:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

27.04.2016 16:52 #404

Metsästäjä ja Talvinen Seikkailu. Tykkäsin alusta ja lopusta. Keskivaiheilla metsikössä rämpiminen meni kirjaimellisesti metsään. Ensimmäinen leffa tuntui nuorille aikuisille suunnatulta, mutta tässä juoni meni vähän sinne tänne ja elokuva tuntui ajoittain lapsille suunnatulta. Tykkäsin edelleen Ravennasta ja erityisesti Freyasta. Olisipa hän ollut elokuvan päähahmona. Elokuvan lopullinen sanoma "rakkaus voittaa kaiken" oli aika pliisu. Olisin mieluummin nähnyt odottamattoman traagisen käänteen jossa jompi kumpi - metsästäjä tai hänen vaimonsa - olisi kuollut viimeisessä taistelussa. Kaiken kaikkiaan turhan kliseinen, ennalta-arvattava ja siispä tylsä elokuva, jossa oli kuitenkin kauniita erikoistehosteita ja pari hyvää hahmoa.

Viimeksi muokattu: 27.04.2016 22:52 : Niksu.

lolde
Epäkuollut
lolde vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
28.04.2016 08:23 #405

Käytiin avopuolison kanssa katsomassa Outolintu -sarjan Uskollinen vähän näin jälkijunassa. Leffa oli hyvä ja koukuttava, kuten aiemmatkin. Itselleni tuli yllätytksenä että vika osa on jaettu kahteen elokuvaan, joista toinen tulee ensi vuonna leffateatteriin. En ainakaan muista että olisin mistään siitä lukenut.

Emelie vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
09.05.2016 14:28 #406

Zootropolis

Päädyttiin pitkästä aikaa katsomaan animaatiota ja oli pettymys. En oikein tiedä mitä odotin, ehkä jotain mielenkiintoista ja yllättävää? No tämä leffa ei ollut oikeastaan kovin mielenkiintoinen eikä missään tapauksessa yllättävä. Hyvin animoitu ja hienot taustat, mutta siihen se jäi. Ilmeisesti tästä on kuitenkin pidetty maailmalla kovasti, joten ehkä menin väärin odotuksin elokuvaan.

Päähahmo kani oli ihan käsittämättömän raivostuttava eleiltään, vaikkakin oli tyytyväinen hänen intoonsa toteuttaa itseään. Ei mitään pakollista romantiikkasälää. Mutta todella kliseinen, niin kuin kaikki muutkin hahmot. Jostain syystä tasa-arvoteeman alleviivaus ärsytti todella paljon, sen olisi tajunnut vähemmästäkin.

Alun trailerit Angry Birds -leffasta ja Lego-Batmanista kiinnostivat enemmän kuin tämä animaatio.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
09.05.2016 20:21 #407

Vietin tänään oikein huolellisen Marvel -laiskoittelupäivän ja katselin rästiin jääneet elokuvat hyllystä ; Thor The Dark World, Captain America Winter Soldier ja Avengers Age of Ultron + pakko oli tietty katsoa vielä Guardians of the Galaxy siinä välissä :grin: .

Seuraavaksi pitäisi hommata nuo muutamat vielä näkemättömät; Incredible Hulk, Antman ja tietty Deadpool...

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
12.05.2016 23:37 #408

Hunger Games 3 - Mockingjay part 2

Tämä on vieläkin paras elokuvasarja mitä mistään nuortenkirjasarjoista on ikinä tehty. Väsähtämisestä huolimatta loppuelokuvatkin ovat parempaa matskua kuin useimmat vastaavat scifistiset sisällissotaelokuvat. Olkoonkin niin että kirjasarjan tarinaa olisi pystynyt tiivistämään monella tapaa, ettei kolmea kirjaa olisi tarvinnut neljään venyttää.

Pakko ihailla yhä sitä nerokasta oivallusta, että kauniit ja rohkeat ovat sitä lähinnä erikoistilaisuuksien maskeissa, todellisessa elämässä ollaan hyvin karun näköisiä ja meikittömiä.

Star Wars - Force Awakens

Tässä ketjussa mun näkemys leffasta

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 12.05.2016 23:39 : Rasimus.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
14.05.2016 22:32 #409

I Am Thor

Tämä tuli vahdattua Teemalta tässä jokin aika sitten. Eli kommentoidaan pirruuttaan.

Kyseessä siis dokumentti kanadalaisesta muskelihevarista, Jon Mikl Thorista. Oma fanitukseni kyseistä ihmemiestä kohtaan alkoi jo joku yli 10 vuotta sitten, kun kaveri kopsaili mulle cd-r:n, josta löytyi esim. kovat biisit Anger ja Lightning Strikes Again. Sitten seurasi hiljaisempi vaihe, ja mies melkein unohtui. Kerran tuli sitten ostettua levy Only the Strong, ja heräsin taas siihen mahtavuuteen, mitä mies sekä musiikillisessa että show-mielessä osaa ihmisille tarjota.

Olihan se Anvil-dokarikin toki sympaattinen, mutta ei vedä vertoja Thorille. Tippa meinasi tulla silmään monta kertaa tätä katsoessa. Mies, joka kuolemankin uhalla haluaa viihdyttää yleisöään ja tavoitella maailmantähteyttä - vaikka tuskin sitä koskaan tulee saavuttamaan. Täytyyhän sille hattua nostaa. On toki niitäkin ihmisiä olemassa, jotka nauraa miehen "juustoisuudelle". Mutta menkääpä itse ilta illan perään puhaltelemaan puhki kuumavesipulloja tai taivuttelemaan metallitankoja. Ei ole niin helppoa.

Pienenä kritiikkinä, että niihin "wanhoihin hyviin aikoihin" keskityttiin liian vähän. Nyt suurin osa dokkarista käsitteli viimeisen 15 vuoden aikana tapahtuneita kommelluksia. Mutta viihdyttävää sekin oli, ei siinä mitään.

Jon Mikl Thor on oleva minulle aina SE OIKEA ukkosenjumala. Tämä dokkis vahvisti tuota käsitystäni entisestään.

THE GOD CREATED SHIT.

Viimeksi muokattu: 14.05.2016 22:35 : LordStenhammar.

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
15.05.2016 01:17 #410

Se oli hieno dokkari.
Thor vaikutti tosi mukavalta tyypiltä, mutta väittäisin kyllä ettei lattarautojen taivuttelu vaadi melkein mitään voimaa. (Ne vääntyvät jo itsestäänkin mutkalle, jos olen laittanut lattoja nojaamaan pajan seinää vasten ja unohdan ne sinne liian pitkäksi aikaa.)

Mutta se olisi varmasti tosi vaikuttava esitys, jos Jon vääntäisi esimerkiksi 2-3 cm paksuja pyöröterästankoja solmuun. :grin:

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
15.05.2016 12:38 #411

Niin, tiedä sitten siitä. Hieno show-elementti se ainakin mielestäni on. :) Pitäishän sekin kokea, jos herra vielä joskus Suomeen saapuu.

THE GOD CREATED SHIT.

23.05.2016 23:26 #412

X-Men: Apocalypse. Ei todellakaan yhtä hyvä kuin parin vuoden takainen Days of Future Past. Mielestäni elokuvaan oli ahdettu liikaa tapahtumia ja se olisikin voitu jakaa kahteen osaan. Ensin olisi pitänyt keskittyä kunnolla siihen mitä Erikille ja kumppaneille oli viime aikoina tapahtunut - varsinkin Erikille. Hänen perhetarinansa vaikutti kiinnostavalta, mutta nyt se pelkistettiin hyvin kliseisesti ja väkinäisesti. Katsojille ei annettu tarpeeksi aikaa päästä sisälle tähän taustatarinaan ja tehdä perheen menetyksestä uskottava motivaatio Magneton myöhemmille aikeille. Loppu oli aivan liian siirappinen huomioon ottaen mitä tuhoa ja katastroofia mutantit jälleen kerran saivat maapallolla aikaan. Erikoistehosteet olivat ihan hyviä.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
24.05.2016 15:33 #413

Angry Birds

Pakko painottaa heti alkuun, että menin katsomaan tätä puhtaasti isänmaan ja Suomen elokuvateollisuuden asialla! Angry Birds- elokuva oli juoneltaan odotusteni mukainen, ei mitään yllättävää. Animointi näytti hyvältä, värit olivat kauniit ja näin. Muutamia hauskojakin juttuja oli, mutta huumori ei pääsääntöisesti ollut makuuni enkä kuullut muidenkaan yleisössä juuri nauraneen. Tähän saattaa vaikuttaa myös se, että sali oli puolityhjä ihmisten ollessa katsomassa Suomi-Venäjä peliä.

Rocky

Eilen hyödynsin pitkästä aikaa television elokuvatarjontaa, sillä Rocky on kuulunut katsomislistalleni pitkään. Kyseessä on ryysysistä rikkauksiin-tarina, harvinaisen huonolla toteutuksella. Dialogi oli umpisurkeaa, samoin näyttely, kenessäkään hahmossa ei ollut mitään kiinnostavaa/sympaattista, henkilöiden väliset suhteet olivat täysin kummallisia… En muista koska olisin viimeksi ollut näin tuskastunut katsoessani elokuvaa.

Mikä hämmentävintä, monet pitävät Rockya suorastaan mestariteoksena. Leffa on voittanut jopa kolme oscaria! Aivan kuin olisin katsonut täysin eri elokuvaa, kuin ne, joiden arvosteluja imdb:stä luin. Ainoa viihdyttävä seikka oli ajankuva, muuten en voi kuin sanoa olevani valtavan pettynyt. Rockyn jatko-osat aion kiertää kaukaa.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
24.05.2016 17:26 #414

Deadpool
- Tätä oli kehuttu minulle niin monta kertaa että oli pakko katsoa. Hyvähän se oli :)

The Little Prince
- Rakastan Pikku Prinssi kirjaa joten tämä elokuva tuli katsottua ihan sen tähden. Tuli Inside Out loppu mieleen kun itkin. Suosittelen!

Race like first!
Train like second!

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
24.05.2016 18:37 #415

Puolikuu kirjoitti: Mikä hämmentävintä, monet pitävät Rockya suorastaan mestariteoksena.

Sattuu aina sieluun, kun joku lausuu tästä mainiosta leffasta väärän mielipiteen. Rocky kuuluu ehdottomasti elokuvahistorian legendaarisimpiin hahmoihin ja on Rambon ohella ilman muuta Stallonen uran tärkeimpiä virstanpylväitä. Leffa on herkkä ja voimakas kuvaus sinnikkyydestä, päättäväisyydestä ja muista siisteistä asioista ja lisäksi siinä on paljon väkevää hienhajua sekä miehistä uhoa. Sellaista on pakko rakastaa.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 24.05.2016 18:38 : Astorethein.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
24.05.2016 23:03 #416

Katsoin juuri Ilsa - she-wolf of the SS. Olipa koskettava tarina keskitysleirivankien ihmiskohtaloista.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
24.05.2016 23:26 #417

Astorethein kirjoitti: Sattuu aina sieluun, kun joku lausuu tästä mainiosta leffasta väärän mielipiteen.

Olen pahoillani! En selvästikään taida kuulua elokuvan kohderyhmään. Vähän sama juttu Conan barbaarin kanssa.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Breza
Kaartilainen
Breza vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
25.05.2016 18:30 #418

Zoolander 2

Suoraan sanottuna aivan paska leffa ja siksi niin mahtava! Nauroin koko leffan ajan kuin mikäkin hyeena!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Vael

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
26.05.2016 18:10 #419

Emelie kirjoitti: Zootropolis

Samaa mieltä että elokuvan opetus oli turhankin innokkaasti rutattu silmille. Se onkin tuntunut keräävän mielipiteitä laidasta laitaan, osa on tykännyt kovasti ja osa taas ärsyyntynyt. Toisaalta taas pidin siitä miten aihetta oli käsitelty hyvin tasapuolisesti, eikä elokuvassa ollut oikeastaan selviä hyviksiä ja pahiksia perinteiseen Disney-tyyliin. Oli myös virkistävää, että opetus oli yllättävänkin suorasti se että kaikki voivat olla ennakkoluuloisia. Nettikansa taasen on tulkannut sanomaa ehkä liiankin spesifisti. Viime aikojen Disney-pettymysten jälkeen en uskaltanut itse odottaa elokuvalta yhtään mitään, joten kallistuin itse loppujen lopuksi siihen että saarnaamisesta huolimatta se oli positiivinen yllätys.

Aloinkin itse miettiä, että mikä siinä onkin että positiiviset asiat ovat niin helposti ärsyttäviä verrattuna negatiivisiin, vaikka olisi itse samaa mieltä...? :neutral: Jos elokuvan opetus olisi liioitellun korostetusti että "elämä on kurjaa ja kukaan ei auta ketään eikä tule toimeen kenenkään kanssa" niin yleisö ei ärsyyntyisi läheskään yhtä paljon.

29.05.2016 23:40 #420

Liisan Seikkailut Peilimaailmassa. Tarinaltaan paljon lapsellisempi kuin Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa. Ihmemaa tuntui nuorille aikuisille suunnatulta ja tuntui pursuavan miellyttävää itseironiaa. Peilimaailma taas on tarinalta ja juonelta huomattavasti lepsumpi - lopussa kaikki rakastavat toisiaan ja päivä on pelastettu. Hahmoista puuttuu harmaan eri sävyt, josta pidin ekassa osassa. Ei erityisen hyvä elokuva, mutta ei se nyt parin tunnin tuhlaaminen elämästä siihen paljon haittaakaan.

Viimeksi muokattu: 30.05.2016 00:58 : Niksu.

Valvojat: RaccoonRasimus
Vampire83, LordStenhammar