Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
05.12.2018 00:05 #621

punnort kirjoitti: Argenton leffoissa on sellainen ongelma, että dialogi kuulostaa ennemmin lausunnalta kuin luonnolliselta, mikä tekee elokuviin keskittymisen vaikeaksi.

Aika moni Argenton leffa on tietääkseni dubattu, eli niissä ei useinkaan kuulla näyttelijän alkuperäisiä repliikkejä tai edes alkuperäistä näyttelijää, mikä tietenkin vaikuttaa dialogin luonnollisuuteen.

I'm just a normal everyday pervert.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
10.12.2018 23:01 #622

Mandy

Kuten Astoretheinin kirjoituksesta pystyi aavistamaan, leffa on todellakin oikea "mitä helvettiä mä juuri katoin?" -kokemus. Vähän kuin Eli Roth olisi päättänyt tehdä mahdollisimman hidastempoisen ja tunnelmaa maalailevan taide-elokuvan. Ja Eli Rothilla tarkoitan sekä miehen kidutus-gore-kauhuelokuvia että osallistumista Robert Rodriguezin ja Quentin Tarantinon Grindhouse-projekteihin (eli nää 70/80-lukulaista eksploitaatioroskaelokuvaa kunnioittavat Machetet, Planet Terrorit, Death Proofit, Hobo with a shotgunit ym.). Paitsi että Eli Rothilla ei ole mitään tekemistä tämän leffan kanssa, kunhan tuli mielleyhtymänä mieleen.

Tarinassa ei ehkä ole mitään peruskostorainasta poikkeavia elementtejä, mutta tarinan kerrontaa voisi kuvata ilmaisulla "helvettiin ja takaisin". Aluksi luulinkin, että kyseessä olisi kirjaimellinen demonikauhuelokuva. Itse asiassa, sellaisen taisin saadakin, mutta enemmän vertauskuvallisella tasolla.

Leffa oli yhtä aikaa sekä hyvä, että paska. Riippuen näkökannasta ja kohtauksesta. Kokonaisuuden arvostus taitaa riippua ihan mielentilasta. Kuvaavaa onkin, että se on saanut arvosteluissa mitä tahansa yhden ja neljän tähden väliltä. Emmä usko, että tätä tulee toistamiseen katsottua, mutta kyllä kannatti nähdä ihan vain kokemusta arvostaakseen.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 10.12.2018 23:02 : Rasimus.

Valvojat: RaccoonRasimus