Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

  • Mustelmann hahmo Kirjoittaja
  • Mustelmann
    Teknovelho
    Taso: 43
  • Viestejä: 1013
26.12.2020 23:14 #741 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Gremlins

Vaikka kyseessä on tunnettu jouluelokuva, katsoin tämän vasta nyt ensimmäistä kertaa, kun tuli hommattua 4K-blu-ray. Tunsin tietenkin suloisen Gizmo-hahmon entuudestaan ja tiesin myös, että elokuvassa rellestää joukko ilkeitä otuksia, jotka sitten yritetään saada aisoihin. Tunnustan kuitenkin, ettei elokuva ole koskaan yhdistynyt mielessäni jouluun, vaan tajusin sen ajankohtaisuuden vasta sitä katsoessani tai oikeastaan tutkiessani sen Imdb-sivua. Muita jouluelokuvia ei sitten tullutkaan katsottua, enkä ole katsonut ennenkään (ainakaan aikuisiällä), koska käsitteenä jouluelokuva aiheuttaa minussa lähinnä yökötystä. Die Hard tietysti poislukien ja tästä eteenpäin poislukien myös Gremlins, joka oli varsin viihdyttävä joulupläjäys.

Elokuvan keskiössä olevat omituiset otukset on tietenkin toteutettu käsityönä, joka näyttää vaikuttavalta tänäkin päivänä. Vain parissa kohdassa katsoja muistaa katsovansa liikkuvia nukkeja, mutta valtaosin gremlinit tuntuvat ihan oikeilta, eläviltä olennoilta. Varsinkin pörröinen Gizmo, joka ihastuttaa silloinkin, kun kamera näyttää naamalähikuvaa. Juoni on toki ohutta höpsöilyä, mutta sadunomainen fiilis välittyy hyvin kotikatsomoon. Olisin kaivannut vähän lisää ilkeyttä ja mustempaa huumoria, nythän aito joulutunnelma jäi hieman vajaaksi.

Hellraiser

Tässä toinen klassikkoleffa, jonka näin nyt ensimmäistä kertaa. Jos joulun henki ei Gremlinsin kohdalla vielä vallannut sieluani, niin Hellraiser sai kyllä kulkuset kilisemään. Olen lukenut joskus Clive Barkerin alkuperäisen pienoisromaanin, jossa taisi olla miellyttävän kipeää settiä. Vaikka alkuperäistarina ei ole ihan tuoreessa muistissa, niin ilahduttavasti leffa tuntui seuraavan sitä varsin uskollisesti, mikä ei toki ole ihme, koska sen ohjasi kirjailija itse. Eroja on lähinnä yksityiskohdissa ja siinä, että surrealistisia hulluusvisioita oli pienoisromaanissa enemmän.

Premissi on sinänsä yksinkertainen ja monesta muustakin elokuvasta tuttu. Outoon ulottuvuuteen vangiksi jäänyt miespolo yrittää päästä takaisin kuolevaisten maailmaan, mikä vaatii veriuhrin jos toisenkin. Vieraan ulottuvuuden isännät eivät tästä pidä, vaan pyrkivät estämään pakomatkan, joka tässä tapauksessa tarkoittaa ruumiin uudelleenrakennusta lihasryhmä kerrallaan. Varsinainen päähenkilö on nainen, joka päätyy iskemään seksinnälkäisiä miehiä, jotka puolestaan päätyvät groteskin resurrektion käyttövoimaksi. Elokuva yhdistääkin erotiikkaa ja body horroria varsin mukavalla tavalla.

Kaikkihan tuntevat Pinheadin, tuon neulanaamaisen hyypiön, jonka nimeä ei tosin leffassa mainita. Hän ja muut cenobiiteiksi kutsutut sadomasokistiset entiteetit edustavat tietenkin pahuutta, mutta minusta he eivät olleet varsinaisesti pahiksia. Heitä ovat cenobiittien vangiksi jäänyt mies ja häntä auttava nainen, jotka ovat päätyneet tilanteeseen oman itsekkyytensä ja lihallisten himojensa takia. Tämä näkökulma toi leffaan mukavan lisäkierteen.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

  • Mustelmann hahmo Kirjoittaja
  • Mustelmann
    Teknovelho
    Taso: 43
  • Viestejä: 1013
02.01.2021 20:52 #742 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
The Suckling

Ryönäisessä roskaleffassa nuori pariskunta saapuu hämärälle aborttiklinikalle, jossa olisi tarkoitus päästä eroon neidon vatsassa asuvasta epätoivotusta rakkauspakkauksesta. Poika vaikuttaa peruskiltiltä nuorukaiselta, vaikka onkin selvää, että hän on painostanut tyttönsä arveluttavaan toimenpiteeseen. Sikiö saadaan onneksi ulos käden käänteessä ja niinpä syntymätön möllykkä vedetään ihan vaan pöntöstä alas. Viemäristöön valuva radioaktiivinen jäte kuitenkin elävöittää sikiön yllättävällä tavalla, minkä seurauksena siitä kasvaa kostonhimoinen mutantti, joka päättää abortoida tielleen osuvat ihmiset yksi kerrallaan.

Kuten arvata saattaa, aborttiklinikan yhteydessä toimii myös huoratalo. Mutanttisikiö onnistuu sulkemaan rakennuksen jonkinlaiseen jättikohtuun, jonka sisään paikalla olleet jäävät loukkuun. Heihin kuuluu pariskunnan lisäksi kaikkea johtava matami, muutama prostituoitu, toimelias talonmies/turvamies, yksi pelkurimainen asiakas ja joku randomi asehullu. Vauvahirviö sitten napsii heitä seinien ja lattioiden läpi yllättävästi syöksyen ja väliajalla jauhetaan paskaa tai muuten vaan sekoillaan. Näyttely on huonoa ja kuvaus kömpelöä, mutta itse hirviö on ihan hieno ilmestys ja tissejäkin nähdään tyydyttävä määrä. Pianoa ja muuta synapulputusta sisältävä musaraita on melkein liiankin hyvä tällaiseen elokuvaan.

Ensin voisi luulla, että The Suckling on abortinvastainen elokuva, mutta oikeastaan se kertoo siitä, mitä voi pahimmillaan tapahtua, jos abortti tehdään täysin laittomaksi. Tällöin abortit jäävät ties millaisten puoskarien tehtäväksi ja mikäli niitä ei hoideta asiallisissa olosuhteissa, voivat seuraukset olla kammottavat. Jopa ilman radioaktiivista lisäelementtiä.

Brain Damage

Sitten vain lisää paskaa housuun. Frank Henenlotterin aivokemiallisessa tutkielmassa nuorukainen nimeltä Brian herää huonovointisena ja päättää skipata illanvieton tyttöystävänsä kanssa. Syypää outoon olotilaan on mustaa penistä tai suurehkoa paskapökälettä muistuttava parasiitti, joka tykkää hengailla isäntänsä niskassa. Elmeriksi kutsuttu kaunopuheinen otus ottaa uhrin haltuunsa ruiskuttamalla tämän aivoihin nestettä, joka vaikuttaa kuin voimakas huume. Brianille kehittyy paha riippuvuus, jolla on hinta. Elmer nimittäin vaatii happotripin vastineeksi ihmisaivoja.

Brain Damage on kasaria parhaimmillaan, siis tällaisia leffoja ei enää tosiaankaan tehdä. Paras ja kuuluisin kohtaus on varmasti se, missä Brian päätyy naisen kanssa kuumiin tunnelmiin jollekin sivukujalle, jolloin nainen saa suuhunsa jotain aivan muuta kuin oli odottanut. Muutakin ihanan groteskia tarjoillaan, kuten hallusinaatio, jossa Brian vetää aivoja ulos korvastaan. Olen nähnyt Henenlotterilta aiemmin vain Frankenhookerin, mutta selvää on, että miehen muutkin tuotokset on otettava haltuun.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

  • Fiktiivi hahmo
  • Fiktiivi
    Epäkuollut
    Taso: 25
  • Viestejä: 158
03.01.2021 17:02 #743 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Lego Elokuva

Legohahmot seikkailevat legomaailmassa, jonka johtaja Bisnes haluaa jähmettää kankeisiin kaavoihin, ja mielikuvitukseton mutta hyväntahtoinen peruslegoukko Emmet valikoituu epätodennäköiseksi sankariksi taistelussa vapauden puolesta. Tuotesijoittelun huippu on tämän elokuvan myötä saavutettu, koska sadasta prosentista on paha mennä ylöspäin. Mutta elokuva on kuin onkin kuitenkin oikeasti viihdyttävää itseironista seikkailua ja hassuttelua, joka hyödyntää legoteemaa oivaltavasti monella tasolla. Hyperaktiivisesta melskauksesta ei nyt niin olisi väliksi, mutta aikuisempaan makuun mukana on myös erinäisiä popkulttuuri-silmäniskuja ja vanhan ajan legonostalgiaa.

Iron Sky: The Coming Race

Ensimmäinen Iron Sky ei ole ihan tuoreena mielessäni, mutta sikäli kun muistan se oli suht hauska ja onnistunut B-elokuva. Jatko-osaan on laitettu enemmän rahaa ja visuaalisesti lopputulos on ihan kansainvälistä A-luokkaa, mutta muut asiat eivät sitten oikein onnistuneet. Juonessa ei juuri ole järkeä, mikä ei sinänsä vielä kaada tällaista elokuvaa. Pahempi ongelma on, että huumori ei toimi kuin silloin tällöin. Päähenkilöiden keskinäinen sanailu ei naurata ja vitsit tuntuvat pyörivän liikaa nollarin teemoissa ja henkilöissä, mikä ei tunnu vuonna 2019 julkaistussa elokuvassa ajankohtaiselta satiirilta vaan menneisyyden haamujen hutkimiselta. Elokuva myös tempoilee tyylilajien välillä minuutista toiseen, kun välillä
Varoitus: Spoiler.
ja välillä elokuva taas pyrkii olemaan ikään kuin vakavampaakin draamaa tai pullantuoksuista koko perheen elokuvaa, jossa päähenkilöt oppivat, mitkä asiat ovat elämässä oikeasti tarkeitä. Tällaisenaan leffan katsoo läpi nähdäkseen mitä absurdia seuraavaksi tapahtuu, mutta oikeasti hyväksi elokuvaksi se olisi tarvinnut todella paljon parempaa käsikirjoitusta ja hyvällä tavalla huonoksi elokuvaksi se olisi kaivannut johdonmukaisempaa överiksi vetämistä.

  • Mustelmann hahmo Kirjoittaja
  • Mustelmann
    Teknovelho
    Taso: 43
  • Viestejä: 1013
09.01.2021 22:03 #744 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
John Wick

Vuosi oli hyvä aloittaa kunnon toiminnalla. Oli tämä nähty jo ennenkin, mutta Keanu Reevesin synkkämielinen ja kivikasvoinen kostomatka viihdytti edelleen hienosti. Juonen ohuus tuntui tällä kertaa selvemmin, mutta eipä autonsa ja koiransa menettäneen miehen väkivaltainen raivo juuri perusteluja tarvitse. Tuliaseita ja painia sopivasti yhdistävä toimintamättö on sekä tanssimaisen tyylikästä että hengästyttävän fyysistä, minkä varassa koko elokuva tietysti lepääkin. Ehkä jatko-osankin voisi katsoa uudelleen, vaikka muistelen, ettei se jostain syystä toiminut läheskään yhtä hyvin.

The Debt Collector

Omaa salia ylläpitävä martial arts-taituri ratkaisee talousongelmansa ryhtymällä rikollisjengin velanperijäksi, mikä johtaa tietenkin lukuisiin mustelmiin ja murtuneisiin leukaluihin. Vastaavissa elokuvissa paljonkin rooleja tehnyt Scott Adkins on ihan pätevä toimintaukkeli, joka asiaankuuluvasta puunaamaisuudesta huolimatta osaa myös näytellä jonkin verran. Duunipäivät koostuvat kokeneen mentorin kuskaamisesta hienolla autolla ja eritasoisten reppanoiden pieksemisestä, kunnes tavalliselta vaikuttava keikka osoittautuu normaalia vaikeammaksi. Tähän liittyvä twisti on hölmö, mutta yleisen rento meininki ja reipas turpaanveto pitävät elokuvan plussan puolella.

A Man Apart

Poliisimiehen vaimo tapetaan ja kostoa vannotaan. Vin Diesel on aina ollut minusta melko tylsä toimintanäyttelijä, mikä ilmenee juuri tällaisissa elokuvissa, jotka rakentuvat kokonaan päähenkilönsä ympärille. Juonikaan ei puhuttele sen ihmeemmin, vaan roistot teilataan hyvinkin kaavamaisesti ja mielikuvituksettomasti. Toiminta pelittää standardit täyttäen, mutta kostoelokuville tärkeä vimmainen eteenpäin puskemisen meininki jää puuttumaan. Olihan tämä tyhjänpäiväisenä viihteenä ihan jees, mutta kokonaisfiilis asettuu jonnekin kankean ja kuivan tietämille.

Half Past Dead

Kyllä näitä Steven Seagalin uudempiakin elokuvia pitää joskus katsoa, vaikka ilmestyihän tämäkin jo vuosituhannen alussa. Ei tämä ihan niin tökeröä kökköä ollut kuin odotin, mutta hyvästä ollaan joka tapauksessa kaukana. Seagal päätyy vangiksi uudelleen avattuun Alcatraziin ja tapaa siellä kuolemaantuomitun miehen, jonka ryöstämän valtaisan kultasaaliin kätköpaikka kiinnostaa useampaakin osapuolta. Toiminta kulkee yllättävän sujuvasti, mutta juoni on niin karseaa huttua, että se häiritsi jopa tällaisessa b-luokan tekeleessä.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

10.01.2021 11:08 #745 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Perään sitten The Debt Collector 2 (2020)

  • Mustelmann hahmo Kirjoittaja
  • Mustelmann
    Teknovelho
    Taso: 43
  • Viestejä: 1013
10.01.2021 15:56 #746 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Joo näkyi tuolle olevan jatko-osakin, mutta enpä tiedä, jaksaako se kiinnostaa tarpeeksi.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

  • Fiktiivi hahmo
  • Fiktiivi
    Epäkuollut
    Taso: 25
  • Viestejä: 158
20.01.2021 00:01 #747 : Fiktiivi
Vastaus käyttäjältä Fiktiivi aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Tuntematon sotilas (1985)

Romaania lukematta ja uusinta versiota näkemättä voin vertailla tätä vain Edvin Laineen vuoden 1955 versioon. Sitäkään en ole hetkeen nähnyt, mutta muistikuvieni mukaan siinä sotivat lähinnä nelikymppisiltä näyttävät miehet ja silloinkin kun joku teini eksyy paikalle, hänestä ei ole mitään hyötyä. Tässä Mollbergin versiossa oletettavasti nuoriksi tarkoitettuja hahmoja näyttelevät oikean ikäiset näyttelijät, mikä tuo elokuvaan realismia. Laineen versiossa muistan olleen myös enemmän sotilasfarssin suuntaan menevää aika velikultien jermuilua, Mollbergin version ollessa sävyltäään vakavampi ja kriittisempi, vaikka samat hahmot siinäkin veistelevät. Elokuvassa tavoittelee dokumentaarisuutta audiovisuaalisesti: käsivarakamera heiluu ja vaeltaa parhaimmillaan kuin Jyrkissä ikään, valaistus - sikäli kun sitä on - on hyvin naturalistista eli yöllä on oikeasti pimeää ja musiikkia käytetään ainoastaan diegeettisesti. Katsomani TV-versio on lähemmäs neljä tuntia pitkä ja siinä olisi vähän leikkaamisen varaakin. Kaiken kaikkiaan elokuva on kuitenkin vaikuttava ja tinkimätön yritys kuvata sotaa ja sotilaita psykologisesti ja sosiologisesti todentuntuisesti ruohonjuuritasolta.


Z: Amazonin kadonnut kaupunki

Sosiaalista nousua etsivä nuori upseeri Percy Fawcett päätyy tutkimusmatkalle Amazoniin, eikä nyt puhuta verkkokaupasta, sillä eletään 1900-luvun alkua. Retkellään hän löytää viitteitä muinaisesta korkeakulttuurista ja haluaa palata etsimään viidakon kätköissä olevaksi olettamaansa kaupunkia, jota kutsuu nimellä Z. Elokuva perustuu todelliseen henkilöön ja ainakin jossain määrin tositapahtumiin. Löytöretkeilyelokuvalta näyttäväksi elokuvaksi siinä ei oikeastaan olla kovin paljon itse löytöretkillä, vaan kyse on enemmänkin Fawcettin henkilökuvasta ja elämäntarinasta. Elokuva on varsin hidastempoinen eikä mitään Indiana Jones -meininkiä kannata odottaa. Elokuvassa on kuitenkin jotain hypnoottista päähenkilön palatessa aina uudestaan viidakkoon ja matkan alkaessa lopulta muistuttaa enemmän sisäistä kuin ulkoista etsintää. Elokuvaa olisi ehkä voinut lähteä rohkeamminkin viemään päähenkilön pään sisään, koska tällaisenaan siinä ei tapahdu yli kahden tunnin pituudesta huolimatta valtavasti. Hidastempoisten historiallisten elokuvien ja henkilökuvien ystävät tuskin kuitenkaan pettyvät.

  • Rasimus hahmo
  • Rasimus
    Aavevelho
    Taso: 41
  • Viestejä: 860
21.01.2021 23:01 - 21.01.2021 23:04 #748 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Tenet

Oli hyvä pätkä, vaikka se ei Christopher Nolanin parhaimpiin mielestäni kuulukaan (hajurakoa ihan liikaa Dark Knightiin ja Inceptioniin). Scifin ihan yleisten perinteiden mukaan sen aikamatkailukuvio, etenkään syy-seuraus-suhteet, ei kestä kovin tarkkaa tutkailua. Tällä kertaa en viitsinyt alkaa pureksimaan kohtauksia vaan yritin vain nauttia niistä. Tarinan luonteen takia pärjätäänkin ihan hyvin leffan puoliväliin saakka ennen kuin aikaisempia tapahtumia aletaan selittelemään ja siten astumaan logiikkamiinoihin (niin siis, oliko siis menneisyyden muuttaminen mahdollista vai ei, ja miten vaikeaa se on, jos ihan fysiikkaan perustuvat satunnaisetkin asiat tapahtuvat tasan tarkkaan samaan tapaan vaikka tietäisit mitä on tulossa?). Iso plussa kuitenkin siitä, että oikeasti oli käytetty omaperäistä (=vähemmän käytettyä) aikamatkailuideaa Haudasta Kohtuun -hengessä, mutta Nolanin kohdalla se ei ole varsinaisesti yllättävää.

Nolan on erityisen ihastunut mind screw- ja etenkin ajan kulua käsitteleviin aiheisiin. Hän on pyrkinyt yhä vain vaikeammin käsitettäviin kuvioihiin elokuva elokuvalta. Memento oli vielä helppo seurata, Inception myöskin vaikka yritettiinkin jättää loppu avoimeksi, Interstellarista en sano mitään, ja viimeksi mainitun kokemuksesta viisastuneena Tenet yrittää vähäisemmän pseudotieteen lähestymistä aikamatkailuun, mutta tarjosi sitten sitäkin enemmän mahdollisuuksia epäloogisuuksiin.

Inceptionista muuten kommentti. Ei siis Tenetistä, vaan Inceptionista:
Varoitus: Spoiler.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 21.01.2021 23:04 Rasimus.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: sinidean

  • Mustelmann hahmo Kirjoittaja
  • Mustelmann
    Teknovelho
    Taso: 43
  • Viestejä: 1013
22.01.2021 22:19 #749 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Dragged Across Concrete

Tummasävyisessä ja hidastempoisessa trillerissä kaksi poliisia erehtyy käyttämään turhan ronskeja otteita roiston kiinnioton yhteydessä ja passitetaan siitä hyvästä palkattomalle vapaalle. Rahaa on kuitenkin saatava jostain ja niinpä kaksikko lähtee kyttäyskeikalle tarkoituksenaan ryöstää tavalliselta vaikuttava huumekauppias. Miehet tajuavat kuitenkin olevansa jonkin suuremman äärellä, joten keikasta tulee paljon odotettua pidempi ja väkivaltaisempi. Mel Gibson ja Vince Vaughn muodostavat ihan toimivan parivaljakon, jonka edesottamuksia on jännittävää seurata. Netti on täynnä porua elokuvan tylsyydestä ja ylipituudesta, mutta minusta sen hitaasti kehittyvä jännite toimi oikein hyvin. En silti kiellä, etteikö 158-minuuttinen kesto olisi yhtään koetellut kärsivällisyyttä.

Parker

Donald E. Westlaken Parker-kirjoista moni on päätynyt elokuvaksi, mutta jostain syystä tämä on ensimmäinen, jossa hahmon nimi on Parker. Aiemmista elokuvista minulle on tuttu Mel Gibsonin pääosittama Payback, jossa kostoa hakevan rikollisen nimi oli Porter. Tällä kertaa hahmoa esittää Jason Statham, mutta juoni on pääpiirteissään sama. Onnistuneen ryöstön jälkeen saaliinjaossa tunteet kuumenevat, minkä seurauksena Parker heitetään puolikuolleena ojanpenkalle. Haavat nuoltuaan antisankari palaa hakemaan osuuttaan keinoja kaihtamatta, eikä runsaalta väkivallalta voida välttyä. Paybackissa meno oli aika brutaalia, vaikka hahmossa olikin veijarin vikaa. Statham on totinen kivikasvo, kun taas muu elokuva etenee varsin kepeissä tunnelmissa. Payback on selvästi parempi, mutta ei tämäkään Parker huono ollut.

Shot Caller

Vankila muuttaa miestä ja tässä elokuvassa muutos on niin perinpohjainen kuin kuvitella saattaa. Elämässä hyvin pärjännyt perheenisä ajaa hiprakassa kuolonuhrin vaativan kolarin ja päätyy kivitaloon paljon pahempien ja ilkeämpien rikollisten keskelle. Päähenkilö joutuu heti testaamaan luonteensa ja kehonsa lujuutta, mutta osoittaa nopeasti olevansa yhtä kova kuin muutkin. Nikolaj Coster-Waldau esittää onnistuneesti tavallista tallaajaa, josta muokkautuu rankassa ympäristössä tatuoitu ja kunnioitettu kovanaama. Elokuva kulkee kahdessa aikatasossa, joista toinen sijoittuu vankilavuosiin ja toinen niiden jälkeiseen siviilielämään, minkä takia juoni hyppelee välillä häiritsevästi tilanteesta ja tunnelmasta toiseen. Tästä huolimatta Shot Caller pitää otteessaan ja kertoo (lähes) uskottavasti, mihin kaikkeen ihminen voi olla valmis pysyäkseen hengissä.

The Prince

Turhanpäiväinen ja kunnianhimoton toimintaleffa entisestä mafian palkkatappajasta, joka viettää eläkepäiviä automekaanikkona. Kun hänen tyttärensä katoaa, on lähdettävä kovistelemaan niin vanhoja kuin uusiakin tuttuja. Seurakseen hän saa tyttärensä kaverin, joka tarjoaa alussa tietoja ja roikkuu sitten mukana tarpeettomana painolastina. Juoni on kaavamainen ja kliseinen, hahmot tylsiä ja toiminta sitä tuttua perusräiskintää pienellä nyrkkimätöllä höystettynä. Bruce Willis pääpahiksena ja John Cusack päähenkilön liittolaisena näyttäytyvät vain lyhyesti eivätkä varsinaisesti tee paljon mitään. Jason Patric huolestuneena isukkina tuntuu tekevän parhaansa, mutta ei oikein pysty kannattelemaan leffaa harteillaan, niin köykäinen kuin se onkin.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

Valvojat: RaccoonRasimus
Paikalla 2 jäsentä ja 53 vierailijaa
Kuunliekki, LordStenhammar
Uusin jäsen: u s k a
Jäseniä yhteensä: 9877