23.10.2014 19:25 #241 :: HourglassEyes
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Käytiin illalla katsomassa Dracula Untold. Ei se minusta niin huono ollut kuin kriitikot inttävät. Joo, on tässä nähty parempiakin - mutta myös niitä huonompia, ainakin jotkut näkemäni 2/5 arvostelut on kyllä mielestäni alakanttiin mitoitettu. Tarina on ihan jees (Castlemaniaa pelanneet tunnistavat varmasti erinnäisiä asioita) ja ainakin ne kohtaukset joissa Vlad lepakkoparvena tai niitä ohjailessa pistelee turkkilaisia turpaan oli hieno nähdä valkokankaalta. Voisi tähän jatkoakin katsoa! :cheesy:

24.10.2014 11:07 #242 :: NiTessine
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Sain vihdoin ja viimein katsottua Keskiyön lapset, Deepa Mehtan ohjauksen Salman Rushdien romaanista. Valitettavasti leffa ei yllä alkuteoksen tasolle, eikä edes melkein. Lopputulos on semmoinen ihan kiva kolmen tähden raina. Nätti se kyllä on kuin sika pienenä, mutta koko itsenäisen Intian historian tiivistäminen pariin tuntiin ei oikein toimi. Kokonaisuus on hajanainen ja sirpaleinen, enkä ole varma kuinka hyvin olisin kyennyt sitä seuraamaan ellen olisi lukenut kirjaa.

Näyttelijäsuoritukset ovat kyllä mainioita ja etenkin Charles Dance aavistuksen nyrjähtäneenä poistuvan Britannian edustajana, josta leipiintyneisyys huokuu, on loistava. Kyllähän tämän katsoo, mutta eepoksen mittasuhteet olisivat oikeastaan vaatineet minisarjan tai reippaan uudelleenkirjoittamisen.
Muokannut 24.10.2014 11:07 NiTessine

26.10.2014 19:44 #243 :: rottapoika
Tykkännyt: Strato

• Strato hahmo
  • Strato

26.10.2014 19:54 #244 :: Strato
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

rottapoika kirjoitti: Itseasiassa Miekka kivessä. Oli ihanan nostalginen fiilis sitä katsellessa :D Tykkään leffan piirtotyylistä ja musiikeista tosi paljon, ja oli kiva muistella, että mitä siinä elokuvassa taas tapahtuikaan. Se hupsu velho (Merlin?) on tosi sympaattinen ja ihana kaikessa rauhallisuudessaan.

Elokuvien klassikko, pitäisi kyllä joskus hommata se dvd:llä itselle :smile:saisi sitten nauttia siitä silloin kuin huvittaa.

30.10.2014 19:46 #245 :: poistettu
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Katsoin Stonehearst Asylymin www.imdb.com/title/tt1772264/ . Perustuu Edgar Allen Poen novelliin. Tapahtuu hullujenhuoneella. Juoni oli todella hyvä. Huomaa, että perustuu Edgar Allen Poen novelliin.

5/5! Aivan mahtava leffa.

31.10.2014 23:18 #246 :: HourglassEyes
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Tänään käytiin katsastamassa Labyrintti - The Maze Runner. Leffa yllätti positiivisesti alun ärsyttävyyksien (enimmäkseen parit henkilöhahmot, tämä lienee välttämättömyys nuorten leffoissa...?) jälkeen. Meininki oli vähän sellainen Kärpästen Herra/Nälkäpeli/Juokse tai Kuole mixi ja meni lopussa niin mielenkiintoiseksi juonen osalta, että on kyllä pakko pistää nuo James Dashnerin The Maze Runner -kirjat tilaukseen heti tilaisuuden tullen. :smile:
Tykkännyt: Ageha

• Saki hahmo
  • Saki

31.10.2014 23:36 #247 :: Saki
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
^ Itse haluaisin nähdä Maze Runnerin myös ;) Trailerin ja teasereiden perusteella vaikuttaa ihan hyvältä vaikka jooo muistuttaakin varmaan Nälkäpelia ja näitä muita semmoisia.

Nyt katson kutoselta Terminaattoria piiiitkästä aikaa ja hyvältä tämä vieläkin näyttää. Kunnon räiskintää ja muuta kivaa :cool:

03.11.2014 11:40 #248 :: Emelie
Battleship

Jestas, olipa siinä taas elokuva. Juonitiivistelmä Telkku.comista: "Kansainvälinen laivastosotaharjoitus muuttuu leikistä todeksi, kun avaruuden muukalaiset hyökkäävät ylivertaisilla aluksillaan ihmiskuntaa vastaan." ei herättänyt sen suurempia odotuksia, aika perusjuonelta vaikutti. Suurimpana täkynä oli elokuvassa esiintyvä Alexander Skarsgård (jos sen vaikka olisi onnistunut näkemään paidattomana). Puoleen väliin elokuva oli ihan viihdyttävä ja jokseenkin järkevän oloinen, mutta sitten puolen välin jälkeen alkaneet loppukahinat aiheuttivat suunnatonta epäuskoa ja irvistelyä. Koko touhu meni ihan järjettömäksi mätöksi vailla mitään tolkkua. Ja leffan loppupuolella tullut Hollywood-ratkaisu ei paljon asiaa auttanut. Telkku.comissa näkyi kaksi kirjoitettu arvostelua: "Hyvä leffa." sekä "Kuraa", ja oma mielipide meneekin aikalailla näiden välimaastoon.

Eipä tarvitse katsoa enää uudestaan. Toimi kuitenkin siihen tarkoitukseen mihin me sitä ajattelimmekin: hyvää taustaviihdettä maalailuun.

• Saki hahmo
  • Saki

03.11.2014 15:39 #249 :: Saki
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Juu minäkin katsoin Battleshipin ja tykkäsin itseasiassa aika paljon. Juuri minun tyyliseni leffa (avaruusolentojen räjäyttelyä siis) ja voisin katsoa uudestaankin. Juonitiivistelmä ei minuakaan vakuuttanut, mutta tykkäsin silti paljon enemmän kun odotin.

• Skie hahmo
  • Skie

03.11.2014 19:44 #250 :: Skie
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

Emelie kirjoitti: Suurimpana täkynä oli elokuvassa esiintyvä Alexander Skarsgård (jos sen vaikka olisi onnistunut näkemään paidattomana).

Syy, minkä vuoksi kävin tän aikanaan kattomassa ihan leffateatterissa asti. Kuvittele siis pettymykseni kun

04.11.2014 07:49 #251 :: Emelie
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
^ :lol:Joo, tuokaa seikka ei elokuvaa parantanut.

04.11.2014 16:43 #252 :: maahinen
Viikon videot.

Sense and sensibility (Järki ja tunteet) Ang Leen -95 versio, uusintakatselussa, koska en huomioinut Hugh Laurieta edelliskerralla, jolloin pääkiinnostus Alan Rickman. Vaikken ole Austinin suurin fani, olen nähnyt filmatisointeja koko joukon ja ovathan ne helpommin sulavia kuin toivottoman pitkäveteiset kirjat. Toisaalta niistä enimmältään puuttuvat tarkkanäköiset ja hiljaisen humoristiset huomiot, jotka tekevät kirjat läpikahlaamisen vaivan arvoisiksi. Tämä on filmikuvitusten parhaasta päästä, kauttaaltaan roolitettu parhailla englantilaisilla näyttelijöillä.

Vreme na nasilie/ Time of violence 1987. Kertoo Bulgariasta 1600-luvulla ottomaanien vallan aikaan. Sisältö nimelle uskollinen: seivästyksiä, ihmisen kappaleiksi repimistä hevosten avulla, joukkoraiskauksia - ja uskossaan horjumattomia bulgaareja. Bulgarian Oscar-ehdokas. Kiinnostavinta minulle tutut Rhodope-vuorten maisemat.

The Iron lady (Rautarouva), portretti Margaret Thatcheristä. Meryl Streep loistava kuten lähes aina (ylivoimainen suosikkini elossaolevista naisnäyttelijöistä). Kuva on Thatcherin näkökulmasta, vanha rouva muistelee elämäänsä, joten luonnollisesti etupäässä hänelle positiivinen ja ymmärtävä. Silti hivenen ärsyttää katsojaa, jolle Thatcher edustaa poliittista vastapoolia.

Sled kraja na sveta/ After the end of the world 1998. Bulgarian Plovdivista nykypäivänä ja 2. maailmansodan jälkeen, lapsena Israeliin muuttaneen juutalaisen silmin. Piirtää kullatun auvoisen kuvan suvaitsevasta monikansallisesta yhteisöstä, jonka kommunismin tulo repi hajalle. Armoa ei saa nykymenokaan mafian hallitessa.

Thirteen days (Kolmetoista päivää) alennuslaarista napattu Kevin Costnerin takia. Hyvin kudottu jännitysnäytelmä Kuuban ohjuskriisistä. John Kennedy näyttäytyy viisaana valtiomiehenä, joka onnistui estämään ydinsodan. Elokuvan näkökulma ei tietysti erityisesti painota sellaisia seikkoja, kuin että amerikkalaisilla oli runsaasti omia ohjuksia lyhyen kantaman päässä Neuvostoliitosta.

Anonymous (Tuntematon) argumentoi viihdyttävästi, ettei Shakespeare kirjoittanut näytelmiään. Poimittu David Thewlisin takia, mutten edes tunnistanut häntä maskin takaa. Olen hiljan lukenut sivukaupalla vähemmän kiinnostavia Shakespeare-pohdintoja Joycen Odysseuksesta; nyt toimivat hyvänä taustana tähän jatkokeskusteluun, eivät tulleet yllätyksenä testamentin "toiseksi paras vuode" yms.

Zvejnieka dels/ The fisherman's son 1940. Teknisen edistyksen ensi askeleet takapajuisessa latvialaiskylässä. Tässäkin mielenkiintoisinta tutut maisemat, tällä kertaa Itämeren hiekkarannat. Kotelo kertoo, että elokuva kiellettiin neuvostoaikaan "porvarillisena reliktinä", mikä on hassua, koska kyläläiset lopuksi löytävät yhteistyön voiman, syrjäyttävät kalastajia riistäneen kapitalismin välikäden ja aloittavat kooperatiivina kehityksen kohti riistokalastuksen tehokkuutta. Tämä oli uutena suosituin elokuva Latviassa ikinä, ja uudelleenlöydettynä vapaan Latvian symboli.
Muokannut 04.11.2014 16:50 maahinen

15.11.2014 00:11 #253 :: Dyn
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Telkkarista tuli juuri Gladiaattori. En nähnyt ihan alusta asti, mikä tosin ei paljon haitannut, kun kyseisen leffan on nähnyt noin sata ja viisitoista kertaa jo aiemminkin. Mutta tämä elokuva kestää uusinkatselukertoja, ja tarina on yhtä koskettava kuin aina ennenkin. Kaikin puolin hyvin toteutettu elokuva ehdottomasti.

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

15.11.2014 14:32 #254 :: Ageha

• Niksu hahmo
  • Niksu

04.12.2014 22:57 #255 :: Niksu
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Viimeksi katsoin elokuvan Captain America: The First Avenger. Tykkäsin elokuvan tunnelmasta. Tapahtumat sijoittuivat muista Marvel-elokuvasarjan osista poiketen toisen maailmansodan aikaan. Elokuvassa oli kauniit värit. Olisin kaivannut enemmän aikalaista musiikkia. Elokuvassa oli muutama ilahduttava cameo (David Bradley, Natalie Dormer, Richard Armitage). Tietenkin täytyy myös mainita mestarillinen Hugo Weaving (elokuvassa Punakallo). Sääli tosin, että puolivälissä leffaa hahmo repi naamansa irti eikä hänen omia kasvojaan enää sen jälkeen nähty. Elokuva oli mielestäni moniulotteinen, mutta sortui turhan paljon kliseisiin ja mahtailuun, jotka ovat varsinainen kiro niin mahtipontisesti nimetylle hahmolle/leffalle kuin 'Kapteeni Amerikka.' Eräs miinuspuoli leffassa oli myös se, ettei naishahmoja ollut lisätty tarinaan muusta syystä kuin, että tarinan päähahmoilla voi olla 'vientiä' tai romanttisia kokemuksia. Se antaa aika ikävän kuvan naisen roolista, mutta toisaalta kenties sopii tuon ajan henkeen.
Muokannut 04.12.2014 23:21 Niksu

05.12.2014 02:13 #256 :: Aemilia
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

Ageha kirjoitti: Katsottiin juuri äidin kanssa Himoshoppaajan salaiset unelmat. Oli semmoinen mukava kevyt leffa jonka parissa löhötä. :cheesy:Yleensä komedialeffoissa jokin alkaa häiritä minua pahasti, mutta tässä ei oikeastaan mikään. Päähenkilö on kovin symppis. Ja leffassa käytetty taustamusiikkina ilmeisen tunnettuja biisejä kun jopa minä rajallisella populaarimusiikin tuntemuksellani tunnistin niistä muutaman... :wink:

Heh, minäkin katsoin äskettäin koska löytyy Suomi-Netflixistä. Tykkään Sophie Kinsellasta, tarinoissa on kiva idea joka sitten kääntyy hyvin kirjaksi tai leffaksi. Tässä myös Suomella on välistä yllättävä rooli.
Muokannut 05.12.2014 02:26 Rinja Syy: Lisäsin yhden hakasulkeen
Tykkännyt: Ageha

14.12.2014 14:08 #257 :: Rasimus
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

Niksu kirjoitti: Viimeksi katsoin elokuvan Captain America: The First Avenger. Tykkäsin elokuvan tunnelmasta. Tapahtumat sijoittuivat muista Marvel-elokuvasarjan osista poiketen toisen maailmansodan aikaan

Kapteenin elokuvien hienous on minusta juuri vanhanaikaisuudessa: Ensimmäinen osa oli ehtaa Korkeajännitys-henkistä natsimättöä, toinen osa 70-lukulaista salaliittotouhuilua. Saa kuulemma oman tv-sarjansa nuo kapun toisen maailmansodan aikaiset sotatoverit, eräänlaisena Shield agenttien spinoffina.

Omia katsomisia muutaman viikon ajalta:

Hercules (The Rock -versio, ei Harlinin)

Koska olin kuullut, että tämä Hercules-leffa ottaa realistisemman ja maanläheisemmän näkökulman Hercules-sankariin, odotin vähän reippaampaa revittelyä päähenkilön valehtelijan / imagon rakennuksen sekä karu todellisuus vs. sadut -kohtaamisen suhteen. Oikeasti käteen jäikin fantasiaelokuva ilman fantasiaa, joka on henkisesti sukua esim. Raimin Hercules-tv-sarjalle (se jossa oli Kevin Sorbo), ja realismissaan sukua tänään töllöstä taas kerran tulevalle heikolle Kuningas Arthurille (jaahas... taas topilla panssaroitu naissoturi...).

Pienoisesta pettymyksestä huolimatta pidin kuitenkin elokuvasta huomattavasti enemmän kuin Arthurista. Piti vain säätää odotuksensa uudelleen.

Eli ei mikään ikimuistoinen, mutta ei hirveätä skeidaakaan.

Predestination

Ihan ok juonella ja käsikirjoituksella varustettu pienen budjetin scifidraama. Kivaa vaihtelua aivottomiin toimintascifeihin.

Hieman hämäävästi ensimmäinen puoli tuntia (tai tunti) menee toisen päähenkilön omituisen elämäntarinan kertomiseen kapakoitsijalle. Scifiä on vain viime vuosisadan puoliväliin kuulumaton avaruusjärjestö, johon henkilö ei kuitenkaan pääse. Mutta kun tarina etenee, alkaa sinänsä asiaanliittymättömän tuntuiset elementit ymmärtää ja muodostaa vahvalla aikaparadoksilla varustetun Heinleinin tarinaan perustuvan draamaelokuvan.

Yksi iso juoniaukko kiinnitti huomion:

Dawn of the Planet of Apes

Petyin tähän elokuvaan. Apinoiden planeetta rebootti Rise of the Planet of Apes (Apinoiden planeetan synty) oli itseasiassa hyvä elokuva, koskettava peräti. Nyt tämä tuoreempi leffa tuntui loksahtavan liiankin hyvin juonikategoriaan "kaksi heimoa ajautumassa väistämättömään sotaan parin pahissotahaukan ansiosta, vaikka pari hyvisyksilöä kummaltakin puolelta tekevät kaikkensa sen estämiseksi".

Huono ei tämäkään elokuva ole ja enemmän siinä on sielua kuin Hobitissa, mutta elokuva ei vain säväyttänyt kun samaa on nähty ennenkin (tosin yleensä ihmisten kanssa, eläimillä kerrottuna vain piirretyissä).

Guardians of the Galaxy

Marvel-leffojen parempaan puoliskoa, vaikka ei olekaan paras kyseisen firman elokuva. Eli hyvä elokuva, kun tietää että se huonompikin puolisko Marvelilta peittoaa bulkki-Hollywoodin (tai Sony-yhtiön uudet hämähäkkimiesleffat) mennen tullen. On ylipäätään virkistävää olla vaihteeksi reippaasti avaruusfantasiarymistelyn puolella, eikä supersankarirymistelyissä.

"Minä olen Groot" ja suihkun liottama pesukarhu taitavat olla pysyvästi syöpyneet mun mieleen sellaisella hyvällä tavalla. Lopputekstien jälkeen Howard the Duck jonkinlaisena pääsiäismunana.

Expendables 3

Samaa tavaraa kuin muutkin Expendables-leffat, enemmän kakkososan kieliposkella tyylillä kuin ykkösosan vakavissaan tehdyllä tyylillä. Eli kannattaa katsoa, jos piti edellisistäkin. Ei kannata, jos ei pitänyt.

Koska näyttelijäkaartiin pitäisi kuulua lähinnä toimintastaroja, mieluiten niitä vanhan koulukunnan sellaisia, niin mitä hittoa Kelsey Grammer (Frasier) tekee tässä leffassa?

Hitto kun tulee aina hinku pelata vanhoja ja nykykoneilla vieläkin toimimattomampia Jagged Alliance-pelejä näiden leffojen jälkeen :tongue:
Muokannut 14.12.2014 14:15 Rasimus

14.12.2014 15:24 #258 :: The Big Bad Wolf
The Lone Ranger.

Kaiken muun voin käsittää, mutta se hevonen. Se hevonen.

(Ja vähän ne tikapuut.)

Hieno leffa.

14.12.2014 18:31 #259 :: Pisania
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Miyazakin viimeiseksi jäävä elokuva Tuuli nousee tuli katsottua. Parituntinen leffa meni kuin huomaamatta, se oli kaunis ja rauhaisan tunnelmallinen. Ei se noussut lempi-ghiblieni listalle mutta katsoihan sen mielellään. Siinä oli paljon kivoja pieniä juttuja, vaikka kokonaisuudesta jäikin hieman uupumaan jotain.

Luulin etukäteen että leffa sijoittuisi tyystin reaalimaailmaan, mutta siinä olikin unijaksoja joissa nähtiin fantasiaelementtejä. Jotkin visuaalisiet jutut, kuten vihreät mäkiset maisemat, sininen taivas ja kumpuilevat pilvet sekä alkupuoliskon lentohärvelit ja italialaistyylinen musiikki toivat mieleen aiemmista ghiblielokuvista ainakin Liikkuvan linnan ja Porco rosson. Kiinnitin myös huomiota äänimaailmaan. Jälkeenpäin selvisi että ihmisääniä oli käytetty äänitehosteina, mikä oli aika vänkää. Esimerkiksi maanjäristyksen ääni oli aika karmiva, kuin jokin elävä olento. Päähenkilö-Jiro näytti aikuisenakin ihan pojalta, joten oli aluksi vaikeaa tottua hänen miehiseen ääneensä. Ja elokuvan lopusta sen verran että
Varoitus: Spoiler.

Olisi ollut kiva jos Miyazakin viimeisessä elokuvassa olisi ollut päähenkilönä tyttö tai nuori nainen, mutta ehkäpä hän on antanut meille sen verran monta vahvaa naista, että yksi nuori mieskin mahtuu sakkiin mukaan. Hyviä eläkepäiviä herra M:lle! :heart:

17.12.2014 22:21 #260 :: HourglassEyes
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Uuden The Librarians sarjan innoittamana olen vihdoinkin saanut hommattua sarjaa edeltävät kolme elokuvaa ja olen nyt katsastanut niistä ensimmäisen. Tarkoitus olisi viimeistään viikonloppuun mennessä saada kaksi muuta katsottua, jotta pääsisin sen jälkeen itse tv-sarjan kimppuun.
Ensimmäinen leffa ainakin oli tarpeeksi viihdyttävä minun makuuni, ehkä hieman halpa Indiana Jones kopio, mutta olen monesti huomannut, että kliseet eivät suuremmin haittaa minua. Eikä se, että leffasta voi nähdä mikä on greenscreeniä ja mikä aitoa. Minä viihdytän niillä itseäni, en etsi niistä elämän tarkoitusta :tongue:Yhdestä viiteen asteikolla antaisin ekalle Librarianille kolme ja puoli. Katsotaan ehtisinkö huomenna 2. osan pariin.

Uuden sarjan traileri :cheesy:

Valvojat: RaccoonRasimus