19.12.2014 18:57 #261 :: Pisania
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Spielbergin Tintin seikkailut - Yksisarvisen salaisuuden katsomisen jälkeen tekee mieli, ei mitenkään yllättäen, lukea Tinttejä. Elokuva oli todella vauhdikas ja varsin mukava. En keksi siitä mitää pahaa sanottavaa (en ole mikään die hard -fani, joten minua ei haittaa poikkeamat alkuperäisiin tarinoihin). Visuaalinen puoli ei päässyt oikeuksiinsa telkkarissani, mutta olisi varmasti ollut vieläkin komeampaa katsottavaa oikeanlaisilla välineillä. Näyttelijäntyö oli myös mainiota, etenkin Andy Serkis Haddockina oli loistava. Tosin hänen kiroamistaan oli kai suitsittu, sillä sitä tuntui olevan vähemmän kuin mitä albumien perusteella odotin. Jos jatko-osa ikinä saadaan aikaiseksi niin katsoisin senkin oikein mielelläni.

24.12.2014 11:04 #262 :: Rasimus
Sin City 2 - A dame to kill for

Mitä ihmettä? Elokuva on ihan sitä samaa tyyliä kuin ekakin osa, hallitsevin tarina on koko Sin Cityn sarjisten paras tarina, ja Marv on pidetty mukana kuvioissa. Miten se voi mennä pieleen? Tokihan leffa "ihan hyvä" oli, mutta ei vain millään tavoita ekan osan mukaansatempaavuutta.

Ei olisi varmaan kannattanut katsoa Sin City ykköstä uudestaan ennen tätä leffaa, syntyi ikävän tuore vertailukohta.

Btw. Ihmettelin koko leffan ajan, että Marv näyttää jotenkin erilaiselta. En keksi mitään muuta kuin että maskeerauspuolella on joko ryssitty, tai sitten Mickey Rourke on kerännyt kymmenessä vuodessa sen verran ikää, ettei maski ole enää pystynyt piilottamaan entistäkin turvonnutta naamaa tjsp. Vaihtoehtoisia teorioita otetaan vastaan.

02.01.2015 07:39 #263 :: Moonlord
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Kiki's Delivery Service (2014)

Innolla katsoin ihanasta Miyazakin animaatiosta tehdyn elokuvaversion. Mutta täytyy sanoa ettei elokuvaan oltu saatu likimainkaan samanlaista taikaa mitä animaatiossa oli. Juonikin oli muutettu, eikä Kikin näyttelijä ollut kasvoiltaan ollenkaan sellainen miksi Kikin kuvittelin animaation perusteella. Muuten elokuva oli kuvallisesti esikuvansa näköinen. Elokuva menee lapsille ehkä vähän paremmin läpi. (6/10)

• Strato hahmo
  • Strato

02.01.2015 14:10 #264 :: Strato
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Kävin eilen katsomassa Madagascarin pingviinit originaalina. Ihan perushyvä leffa, jo mennessä mietin, että tämä on varmaan vähän sellainen filleri noiden Madagascar leffojen ohella ja vähän siltä se tuntuikin. Leffassa oli kyllä hyviä vitsejä ja paljon tuli naurettua, mutta aiempien sarjan elokuvien tasolle se ei mielestäni yltänyt. Jonkin verran varsinkin lopussa myös kierrätettiin vanhoja vitsejä uudestaan, mikä jonkin verran söi niiden hauskuutta. Jokatapauksessa se tarjosi hetken hauskuutta tähän pimeään talveen, joten kannattaa käydä silti katsomassa jos tykkää aiemmista elokuvista ja/tai pingviineistä.

13.01.2015 14:39 #265 :: NiTessine
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Katsoin sosiaalisen paineen vuoksi Zack Snyderin toissavuotisen Teräsmies-rainan Man of Steel. Kässärin on kirjoittanut Christopher Nolan.

No. Pohjustan tätä toteamalla että diggaan Zack Snyderista luultavasti enemmän kuin pitäisi. Kun jätkä onnistuu (Watchmen, Dawn of the Dead), hän onnistuu kunnolla ja epäonnistumisissakin (300, Sucker Punch) on semmoista tiettyä majesteettista päheyttä vaikka lopputulos haiseekin. Lisäksi, Christopher Nolan on tehnyt koko joukon lempileffoistani, kuten The Prestige, ekat kaksi Batmania sekä Inception.

Tältä taustalta oli hieman vaikea hahmottaa, miten tästä tuli tämmöinen höyryävä kasa sitä itteään.

Leffa epäonnistuu liki jokaisella osa-alueella. Se on liian pitkä, liian tylsä, tarinassa ei ole huumorin pilkahdustakaan ja oikeastaan yksikään hahmo ei kehity mitenkään.

Varoitus: Spoiler.

Ainoa valopilkahdus leffassa on se, että Henry Cavill olisi varmaan ollut toisissa käsissä tosi hyvä Teräsmies. Tämä onkin sitten ainoa melkein onnistuminen roolituksen tasolla. Kevin Costner ja Russell Crowe käyvät molemmat pyörähtämässä Teriksen faijoina asenteella "mä oon täällä vaan töissä". Amy Adams tuhlataan Lois Lanena, koska tää on Teräsmies-leffa ja Teräsmies-leffassa pitää olla Lois Lane. Hänen funktionsa olla kujalla jotta asioista tietävät hahmot voivat kertoa katsojille taustoja ja tulla välillä pelastetuksi.

Vielä huonompi kuin Hobitti 3. Välttäkää.

13.01.2015 16:14 #266 :: Maailmanherra
Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme

Katsoin tämän ensimmäisen kerran joskus 2004-2005 muistaakseni. Leffa oli monin tavoin niin vieras ettei se herättänyt suuria intohimoja. Vasta Nukkuvan mestarin ja Heron myötä innostuin wuxiasta. Viimein päätin verestää muistoja ja laitoin tiikerin tankkiin.

En vieläkään ymmärrä hehkutusta mutta mielellään tämän katsoi. Hillitty elokuva täynnä kauniita kohtauksia. Kokonaisuudesta en ole niin varma. Yksikään näyttelijäsuoritus ei temmannut mukaan joten kokemus jäi vähän ulkopuoliseksi.
Muokannut 13.01.2015 20:12 Maailmanherra

13.01.2015 20:00 #267 :: punnort
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Katsoin juuri Cannibal Holocaustin.

Normaalistihan kannibaalielokuvien henki on se, että julmat alkuasukkaat syövät viattomia länsimaalaisia. Tämän elokuvan henki oli ennemmin se, että tuhmat länsimaalaiset rääkkäävät viattomia alkuasukkaita ja saavat lopulta ansionsa mukaan.

Toimihan se näinkin, mutta mielummin haluan kannibaalielokuvani kunnon kolonialistiarvomaailmalla ryyditettynä.

• Mustelmann hahmo Kirjoittaja
  • Mustelmann

18.01.2015 16:09 #268 :: Mustelmann
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Voisi taas aktivoitua tässäkin ketjussa...

RoboCop (2014)

En odottanut robokytän uusversiolta paljon mitään, kuten en näiltä trendikkäiltä vanhojen leffojen päivityksiltä muutenkaan, mutta siksi tämä varmaan toimikin jollain tasolla. Pahimmassa tapauksessa leffa olisi vain toistanut alkuperäisen teoksen tapahtumat identtisesti ilman mitään omaa sanottavaa, mutta ilahduttavasti tässä oli vähän uuttakin näkökulmaa mukana. Vanhassa leffassa koneen ja ihmisyyden välistä rajamaastoa ei pohdiskeltu juurikaan, mutta uusversiossa aihe on pinnalla kovastikin. Samaten Murphystä yritetään rakentaa ihan oikeaa persoonaa, vaikka lopulta hahmosta ei kovin syvällinen tulekaan. Merkittävänä erona alkuperäiseen näkisin se, että uusi Murphy ei oikeastaan koskaan pääse sinuiksi robottivartalonsa kanssa, vaan voimaantumisen sijaan lähinnä säälii itseään. Tästä johtuva toinen ero on se, että uusi robokyttä on melkoisesti munattomampi hahmo rajuun kasariveljeensä verrattuna. Melko munaton on tietysti leffa itsekin, mikä onkin se kaikkein suurin miinus.

Originelli leffa on väkivaltainen, rosoinen ja aika synkkäkin, mitä tämä uusi taas ei ole edes hetkittäin. Väkivaltaa löytyy, mutta sitä on yllättävän vähän ja lisäksi se on videopelimäisintä hyppelymättöä, mitä olen nähnyt aikoihin. Ei varsinaisesti huonoa mielestäni, mutta kyllä toiminnassa pitäisi sentään vähän särmää olla. Murphyn totaalinen nöyryytyskohtaus puuttuu myös täysin, nyt tilalla on vain tylsä autoräjähdys. Ja vaikka Murphy haluaakin saada mutiloijansa kiinni ja kostaa, suurimman osan ajasta tuntuu, ettei superkyborgilla ole oikein mielekästä tekemistä. Kohtaus, jossa Murphy näytetään ilman robottirankaansa pelkät keuhkot ja kasvot näkyvissä, on kyllä näkemisen arvoinen, mutta muuten robo-remake jää aika valjuksi kokemukseksi. Remake-leffojen parempaan puoliskoon tämä silti kuuluu, koska pidin kuitenkin siitä, että tekijät eivät toistaneet kaikkea yksi yhteen vanhan kanssa, vaan edes yrittivät tehdä jotain uutta. Harmi vaan, että uudistukset jäivät pahasti puolitiehen.

• River hahmo
  • River

30.01.2015 13:47 #269 :: River
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Viimeksi katsotut leffat: Maleficent ja Big Hero 6.
Maleficentin kävin katsomassa leffassa ja katsoin toissapäivänä uudestaan dvd- julkaisuna tyttären kanssa. Ihan hillittömän ihana ja hieno leffa. Tarinahan on kunnon naisasennetta ja vetoaa jokaiseen, joka on saanut siipeensä rakkaudessa. Sam Riley oli erinomainen side-kick Diavalina. Hänen ja Maleficentin välinen kumppanuus lämmitti mieltä. Korppi toimi eräänlaisena moraalisena peilinä ja vaikka ei hyväksynytkään Maleficentin jokaista tekoa, niin pysyi tämän rinnalla uskollisesti. Hyvä mieli kaiken kaikkeaan tästä elokuvasta ja tulee katsottua varmaan pian uudestaan.

Big Hero 6 tuli katsottua eilen 3D:nä. Näytti trailerin perusteella jo hyvälle, mutta oli vielä parempi kuin uskoinkaan. San Fransokyo oli kuvattu ällistyttävän hienosti, jokaista muhkuraista pikkutietä, sivukujaa ja rakennuksen nurkkaa myöten, puhumattakaan taivasnäkymistä. Kerrassaan hämmästyttävää animaatiotaituruutta. Tarinan pahikseen ja hänen motiiveihinsa liittyi mukava twisti, eli ei ollut sitä suoraa perushöttöä, että joku nyt vain päättää alkaa terrorisoida, koska.... jotain. On vain kyllästynyt olemaan rauhassa tai ainoa ominaisuus on ilkeys muita kohtaan tms. Ja Baymax oli ihana. Eihän siitä nyt mihinkään pääse. Iso, pehmeä ja halittava söpöliini, joka välittää vain ja ainoastaan hoidettavansa hyvinvoinnista. Ja minut yllätti iloisesti tarinan laajempi supersankariteema, joka aukeni vasta tarinan puolen jälkeen ja jota ei trailerissa avattu liikaa. Suosittelen kyllä kaikille scifi- fäneille, joita ei haittaa, että kyseessä on ns. lastenleffa.

31.01.2015 22:48 #270 :: HourglassEyes
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Käväisimme katsomassa Johnny Deppin parjatun Mortdecai -leffan. Minä en tiedä mitä leffaa kriitikot ovat käyneet katsomassa. Minä menin katsomaan kohellus-komediaa ja sen minä myöskin sain. Hyvin perinteistä koheltamista, väärinkäsityksiä ja palleille potkimista. Meitä oli vain kymmenkunta salissa, mutta kaikille tuntui nauru maittavan! :cheesy:

• Niksu hahmo
  • Niksu

01.02.2015 10:57 #271 :: Niksu
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Casino Royale. Olen aikaisemmin nähnyt kauan sitten Daniel Graigin Quantum of Solaksen, mutta tämä leffa vakuutti minut hänen kyvyistään. Elokuvan alkupuoli oli tyypillistä koheltamista, mutta loppua myöten tunnelma parani kohisten. Eva Green teki yhden parhaimmista näyttelysuorituksistaan tässä leffassa. Mads Mikkelsenin hahmoon olisi jaksanut perehtyä syvällisemminkin. Tässä oli kaiken kaikkiaan hyvä tunnelma ja peliäkin oli mielenkiintoista seurata, vaikka en pokerista itse olekaan kiinnostunut.

• Mustelmann hahmo Kirjoittaja
  • Mustelmann

05.02.2015 13:50 #272 :: Mustelmann
Taken

Tulipa tämäkin vihdoin nähtyä, vaikka olenkin lykännyt leffan katsomista ihan tietoisesti, koska lajityyppi on nykypäivänä valitettavan tylsä. Roistoja jahtaavat poliisit, salaiset agentit ja muut vastaavat erikoismiehet eivät vaan jaksa herättää kiinnostusta entiseen malliin, kun samoja kaavoja toistetaan yhä uudelleen ja moderniin tyyliin tehty toimintakin on mitä on. Taken on nettipuheiden mukaan piristys aneemisten rikosjännäreiden joukossa ja kyllähän siinä on pakko jotain hyvää olla, kun jatko-osiakin on tehty kaksin kappalein. Itse sanoisin, että leffa oli kyllä piristävä kokemus, mutta ei todellakaan erityislaatuinen millään tasolla.

Juoni on yksinkertainen ja suoraviivainen, mikä on aina parempi vaihtoehto turhalle kikkailulle ja väkinäisille yllätyskäänteille. Leffa alkaa kunnon kliseestä, eli entinen salaisen palvelun agentti joutuu keskeyttämään eläkepäivänsä, kun tytär siepataan ulkomaanmatkalla ja on aika verestää duunissa opittuja taitoja. En pidä Liam Neesonia toimintasankarina, mutta ylisuojelevan isän rooliin hän sopii erinomaisesti. Agenttiniksit hoituvat silti ikääntyneeltäkin mieheltä hyvin, roistoja lakoaa maahan kuin heinää, eikä liioitellun koviakaan otteita säästellä. Toiminta on pääosin näyttävää, mutta käsikähmässä sorrutaan siihen aiemminkin kritisoimaani rasittavaan nykytyyliin, eli nopeaan salamaleikkaukseen, josta ei saa mitään selvää. Tiedä sitten, onko osasyynä Neesonin kankeus, mies ei kuitenkaan ole mikään Jackie Chan, joka riehuu ja viuhtoo ketterästi vielä vanhallakin iällä. Enimmäkseen räiskeessä ja mäiskeessä on silti kiitettävän reipas fiilis.

Nautin leffasta enemmän kuin monesta muusta toimintapätkästä pitkään aikaan, mutta eihän tässä mitään uutta ollut eikä edes yritystä vältellä jo moneen kertaan käyettyjä ideoita. Mutta peruspalikat ovat kunnossa, sillä jännite ei rakoile ja hoitaahan Neesonkin roolinsa kunnialla. Miehen hieman reppana isähahmo ansaitsi sympatiani heti alkumetreillä, enkä muuttanut näkemystäni edes silloin, kun mies antoi sähköhoitoa eräälle erityistapaukselle. Elokuvalla on myös kaksi tärkeää viestiä: ulkomailla on vaarallista ja kuuntele, mitä isä sanoo.
Muokannut 05.02.2015 13:52 Mustelmann

• Saki hahmo
  • Saki

08.02.2015 20:57 #273 :: Saki
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Nouseva Jupiter. Ihan ok leffa, voisin katsoa uudestaankin. Nautin katsomisesta eikä tuntunut kyllästyttävältä missään vaiheessa. Jotain jäi ehkä kuitenkin puuttumaan, ja kaverikin oli samaa mieltä. Asioita ei selitetty tarpeeksi, ja lopussa jäi pari juttua auki. Suosittelen kuitenkin kaikille scifin ystäville. Kannattaa ainakin käydä vilkaisemassa.

• Niksu hahmo
  • Niksu

11.02.2015 14:44 #274 :: Niksu
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Katsoin (vihdoin ja viimein) Skyfallin. Quantum of Solacen jälkeen epäröin tarttua uusimpaan Bond-leffaan, mutta onneksi tein sen. Ei tätä turhaan ole tituleerattu parhaaksi Bondiksi. Mielenkiintoiset henkilöhahmot, oiva castinki ja ennen kaikkea (kerrankin) aidosti mielenkiintoinen juoni tekivät tästä leffasta merkittävän. Itse en pidä leffan alkutunnarista ja alkutekstit oli vähän hutiloitu, mutta itse leffa oli (muutamia epäloogisuuksia lukuunottamatta) todellinen jännäri ja loppui mahtavaan kohtaan. Myös leffan perinteinen "roisto" saa tässä erityistä kiitosta. Hänen värinsä paljasti harmauden muissa hahmoissa. Seuraavaa elokuvaa odotellessa.
Muokannut 11.02.2015 16:37 Niksu

• gvven hahmo
  • gvven
    Kaartilainen

11.02.2015 15:55 #275 :: gvven
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Viimeisimmät elokuvat mitä olen katsonut ovat Percy Jackson- Salamavaras ja Anne Frankin päiväkirja (musta-valkoinen).

Molemmat katsoin tänään ollessani kipeä. Minun oli pitänyt jo pitkään katsoa ne, mutta en ollut kerennyt, kuin vasta nyt.

Percy Jackson- Salamavaras oli todella hyvä elokuva ja oli toteutettu hienosti. Itse kirjaa en ole vielä lukenut, mutta meinaan kyllä lukea. Todella hienot kuvauspaikat ja hyvät näyttelijät. Itse juonesta en jaksa nyt ryhtyä kertomaan, koska en varmaan edes osaisi kertoa siitä silleen sopivasti paljastamasta kuitenkaan liikaa, eli jos joku haluaa lukea enemmän käyköön katsomassa googlesta. Suosittelen tätä elokuvaa ihan jokaiselle. Siitä tuli kyllä valehtelematta yksi suosikki leffoistani. :heart:

Heti katsottuani Percy Jacksonin alon katsomaan Anne Frankin päiväkirjaa. Olin lukenut sen kirjan joskus pari vuotta sitten ja se oli mielestäni vähän yksitoikkoinen, mutta hyvä. Elokuva oli mustavalkoinen ja melkein kolme tuntia pitkä. Koska se oli jo toinen elokuva jonka katsoin tänään, loppua kohden alkoi se jo vähän pitkästyttämään. Elokuva kertoi 13-vuotiaasta juutalaisesta tytöstä joka joutuu piiloutumaan perheensä kanssa toisen maailmansodan juutalaisvainojen takia. Elokuvasta karmivan teki se kun tiesi, että kaikki perustuu tositapahtumiin. Hyväö elokuvassa oli se, että se ei poikennu ainakaan paljon kirjasta, toisin kuin useat elokuvat. Kokonaisuutena elokuva oli kuitenkin ihan hyvä.
Muokannut 11.02.2015 15:58 gvven

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

11.02.2015 19:43 #276 :: Tapsa
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Edellinen elokuvateatterissa katsomani leffa oli Big Hero 6. Juoneltaan ihan vetävä Disney-piirretty, loppupäässä supersankarirymistelyksi äityvä elokuva vähän hukkasi mielenkiintoisuuden mutta alkupuolella kiinnyin jossain määrin päähenkilöön.

Elokuvan maailma, jättisuurkaupunki jossa yhdistettiin San Francisco ja Tokio, oli erittäin miellyttävän näköinen. Sankarin omakotitalo oli paikka jossa teki itsenikin mieli asua ja puuhastella kellarissa: värit olivat lämpimät ja kaupunki tuntui elävältä ja seikkailuja tarjoavalta.

Viime vuoden lopulla kävin leffassa isojen rymistelyjen (Hobitti, Matkijanärhi, Interstellar) lisäksi katsomassa myös Boyhoodin ja Maps to the Starsin. Boyhoodia suosittelen lämpimästi, se oli kenties realistisin fiktioelokuva jota olen koskaan nähnyt ja toi vahvat nostalgiat mieleen omaan lapsuuteen ja nuoruuteen liittyen. Elokuvaa on moitittu tylsäksi, mutta minulla ei ollut tylsää missään kohdassa, pikemminkin kuvaisin kokemusta erittäin intensiiviseksi ja otteessapitäväksi. Näin kokonaista kuvaa ihmisen muodostumisesta harvoin näkee valkokankaalla.

Maps to the Stars oli David Cronenbergin uusin elokuva. Kärpäs- tai Videodrome-tyyppistä ruumiinsulatusmässäilyä ei ole luvassa, vaan sen sijaan kyseessä on herkkua niille, joita kiinnostaa mitä tapahtuu Hollywood-tähtien suljettujen ovien takana: naurettavia roolituksia, typeriä studiopomoja, hemmoteltuja teinitähtiä, kaiken yliseksualisointia ja mielialalääkkeitä. Leffa oli erittäin synkkä mutta yliampuvalla, ironisoivalla tavalla, mikä teki siitä ainakin minun mielestäni todella hauskan. Hyvä yhdistelmä mustaa huumoria ja painajaismaista hallusinointia, ja modernien Hollywood-starojen nimienpudottelua.

• River hahmo
  • River

13.02.2015 23:26 #277 :: River
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Muutama päivä sitten katsoin elokuvat: The Dark Knight Rises ja Sydämen kuiskaus.

Ensimmäisen kävin aikoinaan katsomassa leffassa, enkä tykännyt muusta kuin Gordonin ympärille rakennetusta toiminnasta. Nyt löysin leffan Anttilan alelaarista ja ajattelin katsoa uudestaan. Pidin kokonaisuutena todella paljon! Olen alkanut kallistua siihen suuntaan, että muita kuin animaatioelokuvia en mene elokuvateatteriin katsomaan. Toimintaleffoissa leikkaukset ovat niin nopeita, että puolet menee vilinällä ohitse isolla kankaalla. Äänentoisto on yleensä myös aivan kauhea. Esim. tästä Batman leffasta muistan sen, että Banen ääni hyppäsi liikaa esille. Tuntui kuin Sean Connery olisi korvan juuressa huutanut pahvimukiin.:neutral:Mutta siis näin kotona kun leffan nyt katsoin, niin oli todella hyvä, eikä mikään häirinnyt. Löytyi uusia ulottuvuuksia ja uutta pohdittavaa, hyvässä mielessä.

Kaikki muut Studio Ghiblin leffat olin nähnyt Sydämen kuiskausta lukuunottamatta. En tiedä, miksi näin. En ollut vain saanut sopivaa tilaisuutta? Löysin senkin alesta, tyttö halusi ostaa. Kissojen valtakunnan ohella parhaita animeleffoja! Kerrassaan suloinen ja herkkä rakkaustarina, joka loppui ns. oikein, eli ei mitään moniselitteistä avointa loppua, vaan rehellisesti ja suoraan tuotiin esille se asia, jota sydän oli koko leffan ajan kuiskaillut. Ja hyvät naurut sai monta kertaa. :smile:

Olit varmaan vahingossa lihavoinut koko tekstin, joten muokkasin hieman T: Astorethein
Muokannut 14.02.2015 18:30 Mustelmann

14.02.2015 00:11 #278 :: Q_Black
Minkä elokuvan katsoit viimeksi?
Fifty Shades of Grey katsastettu!

Ensimmäinen kirja nosti itselle punan poskille melko tehokkaasti, mutta pian itseä alkoi suunnattomasti ärsyttää Christianin ylimanipuloiva luonne. Kaksi viimeistä osaa luin melkeinpä hammasta purren. Sanomattakin selvää, että olin aika skeptinen elokuvan suhteen, mutta samalla paloin halusta tietää millaisen elokuvan kirjasta mahtaakaan saada. Tämän genren elokuvia ei kauheasti ole leffateattereissa pyöritetty joten olihan tämä siltäkin kantilta mielenkiintoinen tapaus.

Voinpa sanoa, että yllätyin todella positiivisesti! Kirjasta tuttu vähän ehkä paikallaan jankkaava osuus oli jätetty pois ja elokuvaan oli mielestäni kiteytetty hyvin ensimmäisen kirjan ydin ilman kaikkea ylimääräistä ja turhaa. Olin melkein yllättynyt kun lopputekstit alkoivat pyöriä. Mietin vain, että "mitä ihmettä, näinkö nopeaan kaksituntinen vierähtikin?!"

Positiivista oli se, että rooleissa oli pääosin itselle tuntemattomia henkilöitä. Anastasian näyttelijä (Dakota Johnson) oli todella symppis ja samalla todella rohkea. Jamie Dornan Greyn roolissa oli myös täysin uusi tuttavuus, mutta täytyypä sanoa tämän elokuvan jälkeen Jorma Uotilaa lainaten: EI HUONO! Taidan sittenkin haluta itselleni yhden Christian Greyn!

Ja kyllä, seksiä oli. Oli paljasta peppua ja tissiä ja vähän siltä väliltä. Näyttelijät näyttivät kyllä todella luontevilta kohtauksissa vaikka tällaista tavallista tallaajaa hiukan punastutti alkuun melko kaiken paljastavat kohtaukset. Joskin kohtaukset olivat oikeasti todella hyviä olematta silti ääretöntä pornoa ja mautonta tai vaivaantunutta säätämistä. Kaiken kiihkoilun lisäksi elokuvaan oli ujutettu huumoria sinne tänne ja nämä hetket saivat koko leffateatterin hirnumaan yhteen ääneen.

Kuten sanoin, tämä oli todella positiivinen yllätys ja aion ehdottomasti katsastaa tämän uudelleen sekä hommata DVD:n omaan hyllyyn! Suosittelen lämpimästi kaikille joita vähääkään kiinnostaa katsastaa elokuva, ja ehkä niillekin jotka eivät välttämättä halua.

16.02.2015 17:24 #279 :: Rasimus
Elvira - Mistress of Dark

80-luku on läsnä tässä elokuvassa hyvin voimakkaana. Sellaisella hyvällä tavalla. B-elokuvan tavalla.

Cassandra Peterson, eli Elvira, juonsi jenkkilän tv:ssä ilmeisestikin huonojen kauhu- ja scifielokuvien showta niin hyvin, että sai lopulta oman elokuvan. Mikä on vieläpä nykyäänkin ihan mukiinmenevä kauhukomedia. Elviran ansioksi on sanottava sekin, että toisin kuin nykypäivän tissitähdet, Cassandra osaa jopa näytellä (suhteellisesti ottaen) ja omaa oikeata karismaa (ihan absoluuttisesti ottaen).

Tarinassa ö-luokan kauhuelokuvia esittävä juontaja Elvira (kuinkas muutenkaan...) ottaa paitsi loparit, niin myös toteaa joutuneensa työttömäksi (no shit?) kun Las Vegasin keikkashowkin alkaa osoittamaan epäonnistumisen merkkejä (pitäisi löytää rahaa, jolla rahoittaa show. Nykypäivänä tätä pidettäisiin ennemerkkinä nigerialaishuijauksesta). Onneksi omalaatuinen täti sattuu juuri kuukahtamaan ja nimeämään Elviran talonsa ja keittokirjansa perijäksi. Näin käy räväkän goottimuijan matka ahdasmieliseen pikkukaupunkiin, jossa pistetään pian moraalisäädökset nurin ja houkutellaan teinit paheiden teille (eli turmiollisten elokuvien, kuten Tappajatomaattien, faneiksi). Keittokirja on tietenkin voimakkaita loitsuja sisältävä opus, jota jahtaa myös Elviran vähemmän mukava setä. Pian kattiloista ryömiikin wanhan hyvän ajan käsinukketekniikalla tehtyjä hirviöitä, ja kaupungin asukkaat muistelevat kultaisen 1600-luvun Salemin oikeuskäytäntöjä noitien polttamisineen.

Aivan loistava elokuva, näin Troma- ja John Waters -fanin kannalta (vaikka leffa ei edustakaan totaalisen huonoa makua ja ällöilyä, vaan on itseasiassa aika konservatiivinen ja main stream).

"Hey, I have seen People's Court. I'm entitled to a one phone call and a strip search."

John Wick

Keanu Reevesiltä ei ole tainnut tulla vuosikymmeneen mitään erityisen mieleenpainuvaa ja merkittävää, joten John Wick oli siinä mielessä piristävä leffa. Hyvin alkanut tunnelmallinen trilleri valitettavasti muuttui ekan tunnin jälkeen perustoiminnaksi ja samaa tahtia latistui mun mielenkiintokin. Olisivat tehneet toiminnan edes Mel Gibsonin Paybackin hengessä, nyt hämmästytti miten tämä jätkä otti leffan alkupuolella noin helposti turpaansa kun kuitenkin muuttui pysäyttämättömäksi tappokoneeksi hetkeä myöhemmin.

16.02.2015 21:02 #280 :: sinidean
Fifty Shades of Gray (2015) K16

Tulin juuri leffateatterista enkä olisi ikinä uskonut, että tämän leffan jälkeen olisi tällainen fiilis: en muista milloin olisin ollut näin pitkästynyt jotain elokuvaa katsellessa! Ensimmäistä kertaa aikoihin tuntui, kuin kaksituntinen olisi ollut hukkaan heitettyä aikaa. :huh:

Vaikka kirja oli ihan viihdyttävä lukukokemus, niin tässä leffassa vaan tökki ihan kaikki. Jamie Dornan ei missään vaiheessa muotoutunut kunnolla Christian Grayksi ja jotain oleellista (kemiaa?) puuttui pääparin väliltä. Jotenkin ohkaista menoa ilman sisältöä. Etukäteen kohutut eroottiset kohtaukset olivat aika sisäsiistejä. Ainoastaan yksi kohtaus
Varoitus: Spoiler.
teki todella pahaa katsoa ja sai minut tuntemaan yhtään mitään koko leffan aikana ja sekin tunne oli ahdistusta ja vastenmielisyyttä. En yhtään nauti katsoa toisen ihmisen kärsimystä.

En nyt oikein osaa sanoa tästä yhtään enempää muuta kuin että en voi suositella. Keksitte kahdelle tunnille varmasti parempaakin käyttöä! :cool:

Tähdet: *

Valvojat: RaccoonRasimus