Divergent

• Kirjaneito hahmo Kirjoittaja
  • Kirjaneito
11.04.2014 22:16 #21 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Divergent
Minuakaan ei kahtiajako erityisesti kiinnosta. Blääh, kyllä sen Allegiantin olisi vallan hyvin saanut tiivistettyä. (Mutta toisaalta, 2 leffaa yhden sijasta :wink:)

Tiedän, olen ristiriitainen ihminen. :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

• Niksu hahmo
  • Niksu
11.04.2014 22:37 #22 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Divergent
Nykyinen trendi jakaa suosittujen teinisarjojen viimeinen osa kahtia on mielenkiintoinen.

Kysymys on varmastikin rahasta. En ole lukenut muuta kuin ensimmäisen Outolintu-kirjan... mutta kun ajattelee vaikkapa Nälkäpeliä ja sen vikaa osaa (joka jaetaan myös kahtia) niin en voi sanoa ymmärtäväni miksi ihmeessä se haluttaisiin jakaa kahtia. Siinä kirjassa tapahtuu niin vähän.

Ja miksi aina viimeinen osa? Monissa muissakin osissa on paljon sisältöä ja tapahtumia...

Nyt kun tähän topikkiin kirjoitin tuon hieman offina, niin täytyy varmaan puhua myös leffasta.

Trisin näyttelijä oli positiivinen yllätys. Samoin (ja erityisesti) Nelonen. Muut hahmot olivat pettymys. Trisin äiti oli ihan hyvä. Alkuperäinen kirja on mielestäni hieman kehnosti kirjoitettu ja siitä pidin tässä leffassa, että tietyissä kohdissa kirjan tarinaa oli selvästi paranneltu ja tehty loogisemmaksi.

Huonoa leffassa oli tylsä lavastus, surkea musiikki (kamalin minkä olen aikoihin missään leffassa - sitten Twilight-saagan - kuullut) ja huonot erikoisefektit. Elokuva lopetettiin myös karmaisevan tylsästi. En muista oliko se yhtä tylsä kirjassa, jonka luin vasta n. viikko sitten, mutta josta pidin melko vähän...

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
11.04.2014 23:02 #23 : Tapsa
Vastaus käyttäjältä Tapsa aiheessa Divergent
Ei tilanne nyt vielä niin paha ole, eihän Hobitti-trilogiankaan viimeistä elokuvaa jaettu kahtia.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mab

12.04.2014 00:28 - 12.04.2014 00:29 #24 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Divergent

Tapsa kirjoitti: Hobitti-trilogian

:cheesy: (kuulostaapa muuten hämmentävältä)

Mutta joo, taisi Potter avata jonkin tulpan markkinakikkailun maailmassa.
Viimeksi muokattu: 12.04.2014 00:29 pihlajapuu.

• Thialfi hahmo
  • Thialfi
15.04.2014 08:22 #25 : Thialfi
Vastaus käyttäjältä Thialfi aiheessa Divergent
Elokuvajulisteita pilataan taas asettelulla ja Photoshopilla: Divergent, Hollywood, and the Male Gaze .
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Mab

• Q_Black hahmo
  • Q_Black
19.04.2014 21:34 #26 : Q_Black
Vastaus käyttäjältä Q_Black aiheessa Divergent
Luin tämän kirjan ennen elokuvaa ja täytyy kyllä antaa ehdottomasti tunnustusta molemmille. Outolintu vetäisi mukaansa heti alkumetreillä ja kirjalle uskollinen elokuva viimeisteli kaiken. Pidin todella paljon elokuvan maailmasta ja sen toteutuksesta. Elokuvaa katsellessa välittyi selvästi yhteiskunnan tarkoitus ja sen raadollisuus. Tuntui kuin olisi itse elänyt samassa maailmassa.

Shailenesta taisi tulla uusi fanituksen kohteeni. Pidin hänen roolihahmostaan, joka on samalla herkkä, mutta kovapäinen eikä pelkää tiukan paikan edessä. Elokuvan toimintakohtaukset imaisivat mukaansa ja mietinkin useaan otteeseen, että elokuva olisi saattanut olla melko hienon näköinen 3D:nä katsottuna kun välillä meinasi jo muutenkin huimata elokuvateatterissa tavallista pätkää katsellessa.

Trisin ystävät olivat ehkä suuremmassa osassa kirjassa ja jäivät tässä pätkässä vähän ulkopuolelle tarinasta, mutta Neljä (Theo James) oli kyllä loistava "pahan" pojan roolissaan kuten myös Eric, jonka näyttelijä Jai Courtney kyllä veti myös aika mahti suorituksen ilkeän johtajan kengissä. Kate Winsletin esittämä pahis sen sijaan jäi minulle vähän etäiseksi.

Nyt kun näin äkkiseltään miettii, en löydä mitään moitittavaa tästä elokuvasta! Vaikka se kesti yli kaksi tuntia, olin aivan lumoutunut alusta loppuun asti. Mikäli pidit kirjasta, kannattaa ehdottomasti katsastaa elokuva. Ja vaikket luekaan kirjoja, elokuva on varmasti viihdettä sellaisenaan. Tämä täytyy saada omaan hyllyyn!

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

• Scartti hahmo
  • Scartti
03.05.2014 22:29 - 03.05.2014 22:36 #27 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Divergent
Mun ajatukset leffan aikana
- viddu, mis välis toi ehtii laittautumaan. Tukka noin kaunis ja kiiltävä, kulmat perfect ja ripset. Jos mä olisin jossain taisteluyksikössä, leikauttaisin lyhyet hiukset..
- Four on 40-v ja Tris joku 15-v.. ( ei ihan mennyt arvaukset nappiin)
- miks noi tyypit pukeutuu kuin hipit ja "poliisit" on tatuoituja gangstoja, jotka asuu jossain hylätyssä tehtaassa.
- miks ne saa valita ryhmänsä? Miks hitossa niille pidetään joku testi, jos saavat kuitenkin ite päättää?
- Missä niiden tatuoitujen mukulat ja perheet oli?
- Eric on aika namu

MIKS MÄ EN LUKENUT KIRJAA ENSIN?! Yli 2 tunnin kesto arvelutti, mutta ei tuntunut missään. Ihan viihdyttävä oli, vaikka mun mielestä ihan hirveästi jäi asioita selittämättä. Kertaakaan en vilkaissut kelloa ja ajatustenkin peruateella oli just hyvä "aivot narikkaan"-leffa

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love
Viimeksi muokattu: 03.05.2014 22:36 Scartti.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
05.08.2014 07:27 - 05.08.2014 07:27 #28 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Divergent
Tämä tuli katsottua näin aamutuimaan. Odotin kyllä vähän parempaa. Mutta olisi tietysti pitänyt odottaa pahinta kun mainostettiin että perustuu teinikirjaan. Alkupremissi tässä oli niin typerä että olen harvoin moista nähnyt. Tuhon jälkeen hengissä selvinneet jaetaan luonteenpiirteidensä perusteella viiteen eri ryhmään :roll: .

Eli jo ensiminuuteista lähtien selvisi, etti tässä olla tavoittelemassa mitään käsikirjoitus-Oscareita. Mitään uskottavuutta elokuvasta ei löytynyt koko aikana. Ennalta-arvattava ja lapsellinen. Onneksi oli sentään työpöytä tässä television edessä niin että sai vääntää käsitöitä samalla kun katsoi leffaa, muuten olisi mennyt pari tuntia hukkaan. Yksi plussa tuli pääosan esittäjästä joka hoiti hommansa kohtalaisen hyvin. (3/10)
Viimeksi muokattu: 05.08.2014 07:27 Moonlord.

• Saki hahmo
  • Saki
05.08.2014 09:03 #29 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Divergent
Katsoin elokuvan teatterissa jo aikoja sitten mutta en ollut lukenut kirjaa vielä koska sain sen samana päivänä, mikä harmitti sitten jälkikäteen. Itse leffa oli ihan ok, mutta kirja oli paljon parempi ja kerronnaltaan siistimpi. Neljä ei tuntunut samalta kuin kirjassa mutta Tris oli positiivinen yllätys.

Suosittelen tätä leffaa kaikille jos on lukenut kirjan ensin :cool:

• Wanderer hahmo
  • Wanderer
01.09.2014 10:45 #30 : Wanderer
Vastaus käyttäjältä Wanderer aiheessa Divergent
Koska kirja ei ollut mun suosikki, suhtauduin aika varauksella elokuvaan. Mutta se oli hyvä, yllättävän hyvä. Jotenkin elokuvassa selitettiin kaikki asiat selvemmin ja järjellisemmin. En sitten tiedä, pysyikö siinä kärryillä jos ei ollut lukenut kirjaa ensin.
Kun ensimmäisen kerran näytettiin Neljää, mä ajattelin että ei! Toi on ihan väärä. Mutta kyllä se olikin lopulta aika hyvä siihen osaan.

• Tsururun hahmo
  • Tsururun
    Kaartilainen
22.02.2016 03:28 #31 : Tsururun
Vastaus käyttäjältä Tsururun aiheessa Divergent
pieni up vanhahkoon leffaan, mutta olen nyt kolmesti yrittänyt katsoa divergenttiä ja en millään pääse yli siitä, miten värjätyn näköiset nuo trisin hiukset on. siis niissähän on selviä raitoja! miten tuollainen voi olla sallittua, kun koko pointti on se, että tris on vaatimattomasta lähtöisin :eek: :eek: :eek:

taidan edelleen pysyttäytyä kirjoissa...

• Jussi hahmo
  • Jussi
21.07.2016 14:08 #32 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Divergent
Yllättävä käänne: viimeinen Outolintu-elokuva saatetaan julkaista tv-leffana. Syynä on Uskollisen surkea menestys lippuluukuilla. Filmiyhtiö suunnittelee myös tv-sarjaa, joka sijoittuisi elokuvien jälkeen samaan maailmaan. Outolintu nelosen kuvaamista ei ole vielä aloitettu, sen piti alun perin tulla ensi-iltaan kesällä 2017. Tv-sarjasuunnitelmien taustalla on varmaan Shadowhunters-sarjan menestys.

Minusta eka Outolintu oli kirjana ihan OK-luettavaa, jolle uskalsi antaa tietokannassa kolme tähteä. Elokuvan katsoi myös mielellään. Mutta petyin pahasti Kapinalliseen, enkä ole viitsinyt lukea ollenkaan trilogian päätösosaa Uskollinen. Kiinnostukseni Veronica Rothin kirjoihin katosi täysin. Kapinallinen oli elokuvana selkeästi parempi kuin romaanina, tarinaan tehtiin muutoksia, jotka saivat juonen tuntumaan edes vähän järkevämmältä. Mutta ei filmi silti pärjännyt Outolintu ykköselle.

En käynyt keväällä katsomassa Uskollista leffateatterissa, vaan aion lainata sen joskus kirjastosta dvd:nä. Minua kiinnostaa kuitenkin nähdä elokuvat loppuun, vaikka kirjojen suhteen luovutin. Siskoni vielä haukkui lyttyyn Uskollinen-romaanin, trilogian loppuratkaisu on kuulemma uskomattoman typerä. Outolintu-filmien piti haastaa suosiossa Nälkäpelit, mutta toisin kävi... Kolmas leffa keräsi Yhdysvalloissa alle puolet ensimmäisen katsojamääristä, joten elokuvastudiota ei kiinnosta enää heittää rahaa hukkaan. En tiedä, miksi kolmas kirja täytyi pilkkoa kahdeksi filmiksi.

• Jussi hahmo
  • Jussi
03.08.2017 21:46 #33 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Divergent

Jussi kirjoitti: Yllättävä käänne: viimeinen Outolintu-elokuva saatetaan julkaista tv-leffana. Syynä on Uskollisen surkea menestys lippuluukuilla. Filmiyhtiö suunnittelee myös tv-sarjaa, joka sijoittuisi elokuvien jälkeen samaan maailmaan.

Asiasta ei ole saatu vuoteen mitään tietoa, mutta Deadline uutisoi eilen, että Ascendant-tv-sarja on tosiaan kehitteillä. Sen kotina olisi Outlanderista tuttu Starz-kanava.

There are no details about the Ascendant TV series at Starz. It is unclear whether the cast from the movie, led by Shailene Woodley, Theo James and Ansel Elgort, would appear on the series though that is considered a possibility as a way to wrap their characters’ story and jump-start the series.

Katsoin viime vuonna Uskollinen-elokuvan kirjaston dvd:ltä. Se oli varsin heikko, huonoin kolmesta. Pituutta oli liikaa sisältöön nähden. Olihan tämä erilainen katselukokemus, kun en tiennyt ennestään mitään juonesta. En ihmettele yhtään surkeita katsojamääriä.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
04.08.2017 14:06 - 04.08.2017 14:41 #34 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Divergent
Häh? Mä katsoin nuo kaksi ekaa Outolintua kun ne tulivat telkusta, ja olin ihan varma että kakkoselokuvan kohdalla oli tajuttu että homma ei toimi (eka leffa ei ollut mitään neroutta ja jo alkuperäisen tarinan asetelma tuotti minulle näppyjä) ja pistetty trilogian kaksi vikaa osaa samaan leffaan että saadaan edes tarina kerrottua loppuun... Meinaan niin hyvin tarina saatiin minusta lopetettua ilman että mitään lankoja olisi jäänyt roikkumaan (uuden uljaan maailman kertomista ehkä lukuunottamatta, mutta se ei tuntunut välttämättömältä).

En tiennyt, että sitä oli tehty enemmän kuin nuo kaksi osaa. Ei ole kiinnostanut :tongue:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 04.08.2017 14:41 Rasimus.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Topi Kopakkala