Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.

Xariel
Vesivelho
Xariel loi aiheen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
15.10.2013 18:54 #1

Ja odotus jatkuu tälläkin foorumilla. Ensi-iltaan on päälle kuukausi. Trailerin perusteella leffa näyttää jatkavan samaa, hienoa tyyliä kuin edeltäjänsä. Kirjana Vihan liekit syveni paljon Nälkäpelistä, toivottavasti samaa nähdään leffassa.

Synopsis:

Katniss Everdeen ja Peeta Mellark jotuvat Nälkäpelin voittajina vuotuiselle voittajakiertueelle. Ennen kiertuetta presidentti Snow vierailee Katnissin luona. Vyöhykkeillä on alkanut kyteä kapina Capitolin valtaa vastaan ja Snow syyttää Katnissia kapinan lietsomisesta. Snow tietää, että Katnissin ja Peetan suhde ei ole aivan niin aito, kuin he antavat ymmärtää.

Pian kiertueen jälkeen Presidentti Snow antaa ilmoituksen, että vanhojen Nälkäpelin voittajien täytyy kilpailla toisiaan vastaan 75. Nälkäpelin kunniaksi. Katniss ja Peeta joutuvat areenalle uudestaan. Kisaa edeltävänä iltana pidettävässä haastattelussa Katnissin stailaaja Cinna pukee Katnissin hääpukuun presidentin käskystä. Kesken haastattelun Katnissin puku alkaa palaa, ja se muuttuu matkijanärhen puvuksi. Cinna saa kärsiä liian rohkeasta asuvalinnastaan, sillä matkijanärhi on symboli meneillään olevalle kapinalle.

Nälkäpeli on taas kohta käyty, mutta kapina leviää ja jokainen joutuu valitsemaan puolensa.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
15.10.2013 19:05 #2

Nyt alan vihdoin tajuta kuinka vähän aikaa ensi-iltaan oikeasti on. Odotus huipussaan... Trailerin perustella näyttää tosiaankin erittäin hyvältä, se saa aina kylmät väreet juoksemaan pitkin selkää... Nyt vain odotetaan ja toivotaan, että leffa on hyvä! :cheesy:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

• ém hahmo
ém
ém vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
15.10.2013 19:36 #3

Toivon todella, että Nälkäpeli: Vihan liekit on katsomisen arvoinen elokuva. Pidin kovasti kirjasta, mutta yleensä joudun pettymään, jos olen lukenut kirjan ennen elokuvaa :roll:
Trailerin perusteella nätti ainakin ihan katsottavalta ja pidin myös ensimmäisestä Nälkäpeli-elokuvasta.

'Kun metsään haluat mennä nyt, niin takulla yllätyt'

Pyrexia
Pyrexia vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
23.10.2013 19:46 #4

Odotan tätä elokuvaa, mutta tunnen itseni sen verran hyvin ja tiedän etten mene tätä elokuviin katsomaan. Niin monta hyvää elokuvaa on tullut tässä syksyn aikana enkä yhtään ole viitsinyt mennä katsomaan. DVD:tä odotellessa...

Kuitenkin, jos kirjoittaisi asiaakin. Olen myös lukenut kirjat, ja toivon ettei tarvitsisi pettyä. Jos ensimmäistä kirjaa ja elokuvaa vertaa, niin minusta elokuva oli onnistunut, toivottavasti tämä toinen osa on yhtä hyvä kuin ensimmäinen.

Tomorrow is tomorrow

Fantasyfan
Fantasyfan vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
24.10.2013 20:42 #5

Haluaisin käydä katsomassa tämän elokuvan, mutta vihasin niin vimmalla ekan leffan videointitapaa ja laatua, että en halua mennä sellaiseen rääkkiin uudestaan. Kertokaa sitten kun olette elokuvan nähneet, että oliko kameran koko ajan liikkeessä niin, että yksityiskohtia ei ehdi nähdä ja lounas tulee ylös. (Elokuvan seuralaisilta toinen sai päänsärkykohtauksen elokuvan aikana ja toinen migreenin sen jälkeen)

Viimeksi muokattu: 24.10.2013 20:42 : Fantasyfan.

24.10.2013 21:26 #6

En pitänyt tästä kirjan niin paljon kuin pidin ensimmäisestä. En varmaankaan mene uutena katsomaan, eli jään odottamaan DVD/BlueRay julkaisua. Vaikuttaa trailerin perusteella joiltain osin sellaiselta kuin lukiessani kuvittelin, mutta joitain osia oli selkeästi lisätty tai korostettu eri tavalla. Noh, elokuvahan on aina eri teos kuin kirja josta se on tehty. Perusidean uskon kuitenkin olevan melko uskollinen kirjalilijan luomalle juonelle, sen verran suosittu teos kyseessä, ettei siitä varmaan edes kehtaisi aivan kamalaa tehdä. Eihän?

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
26.10.2013 10:45 #7

Pidin ekasta leffasta. Kirjana Vihan liekit ei tarjonnut mitään kovin uutta kun periaatteessa tapahtui vain sama kuin Nälkäpelissä hiukan varioiden. Teatterissa kuitenkin käyn katsomassa, joku kamu lähtee kuitenkin mukaan.

Voi vain toivoa, että toteutus on uskollinen kirjalle. Traileri ei herättänyt ihmeemmin mitään. Vähän tylsät fiilikset... Hope on hyvä.

LunaJei
LunaJei vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
29.10.2013 18:06 #8

Kaverin kanssa kieli pitkällä odotamme, kunnes kyllästymme odottamaan ja menemme katsomaan Prinsessa Mononokea. :lol: No ei. Mutta kyllä tätä on odotettu, ja pian se on täällä! *tuuletusta ja kirjan heluttelemista* (On se Mononoke muuten hyvä leffa...)

There is no such a thing
as "no such a thing"

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
01.11.2013 09:34 #9

En ollut ihan kauhean innoissani traikun nähtyäni vaikka sarjaa fanitankin. Jotenkin se ei vaan iskenyt. Mutta nyt oli tullut uusi traikku, joka sai mutkin vähän hypähtelemään tuolillani.

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

01.11.2013 12:07 #10

Q_Black kirjoitti: Suomihan tekee tässä historiaa koska Nälkäpeli 2 saa ensi-iltansa 20.11. Eli elokuva nähdään ensimmäisenä maailmassa suomessa. Jenkeissähän leffa tulee vasta 22.11 ensi-iltaan.

Aika hienoa! Minuunkaan ei ensimmäinen traileri kauheasti iskenyt, mutta tämä toinen sai jo jonkin verran kylmiä väreitä aikaan. Siis niitä hyviä kylmiä väreitä, ei kauhun väreitä. Harkitsen leffan katsomista tuoreeltaan, jos saan leffaseuraa - miestäni kun en saa raahattua katsomaan tätä.

Briony
Kisälli
Briony vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
01.11.2013 14:20 #11

Jes, nyt löytyi topic jonne uskallan kirjoittaa ekan viestini

Kaipa tämän voisi käydä katsomassa. Nälkäpeli ei koskaan iskenyt ihan täysillä, vaikka eka kirja olikin tosi koukuttava ja filmatisointikin oli aika jees. Tykkäsin siitä, ettei leffa pysynyt täysillä Katnissin näkökulmassa, kuten kirja teki, vaan peliä näytettiin sen osallistujien, tekijöiden ja yleisönkin kautta. Pelin intensiivisyyskin tuli ilmi ilman liian yksityiskohtaista verimässäilyä.

Vihan liekit-kirjasta en kyllä muista paljoakaan, mutta traileri sentään palautti tapahtumia vähän mieleen. Ehkä nyt olisi hyvä tilaisuus lukea kaikki osat läpi, vaikka siitä voikin olla montaa mieltä, että miten järkevää on lukea alkuperäisteos ennen sen leffasovituksen katsomista. Vertailu on kuitenkin kivaa, ja ekan leffan muutokset tuntuivat enimmäkseen positiivisilta jutuilta.

Sointulause
Aseenkantaja
Sointulause vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
01.11.2013 16:14 #12

Odotan elokuvaa niin innolla että sydän pakahtuu. En ole menosssa ensi-iltaan mutta saman viikon perjantaiksi olen suunnitellut sinne meneväni. Olen lukenut kaikki kirjat ja nähnyt ensimmäisen elokuvan. Tralileri vaikutti erittäin lupaavalta.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
10.11.2013 02:39 #13

Vihan liekit näyttäisi ainakin joillakin paikkakunnilla tulevan ensi-iltaan jo tiistaina 19.11. klo 21, ainakin itselläni on lippu tuohon näytökseen.

Trailerit eivät tällä kertaa ole vakuuttaneet minua, joten en odota liikoja, mutta koskapa ykkösleffa oli varsin tyydyttävä, niin samaa tasoa voisi kuvitella tulevan nytkin vastaan.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

10.11.2013 02:44 #14

Päätettiin opiskeija tuttujen kanssa lähteä porukalla katsomaan (päivänäytökseen). Täällä Oulussa ensi-ilta 20.11., johon liput käyn hakemassa maanantaina. En muista olenko koskaan ollut ensi-illassa, joten ihan kivaa olla ensimmäisten joukossa katsomassa. Etenkin kun ensi-ilta Suomessa on ennen esim. Amerikan ensi-iltaa.

19.11.2013 21:45 #15

Liput varattu huomiselle puoli kuuden näytökseen. Eka näytös ois tuossa reippaan parin tunnin päästä, mutta unirytmi saattaisi tykätä huonoa, kun tuo koulu ei suvaitse alkaa myöhemmin.

Katsoin tuon kakkostrailerin. Ihan sekaisin jo nyt... En ehtinyt lukea kirjaa uusiksi ennen, mutta eiköhän pääpiirteet muistu mieleen. Henkilökohtaisesti meneillään niin ihana vaihe, kaikki on loistavaa ja ihanaa ja mahtavaa ja inspiroivaa, eli odotan leffaa melkein yhtä innoissaan kuin The Mortal Instrumentsia. (DVD tulee kohta!!!!!!!!!!)

Susi, Susi. Menehän nukkumaan.

20.11.2013 21:03 #16

Okei. Just tulin kotiin ja...

No joo, taisi tuo olla ihan aika sama kuin kirjassakin, ei vain ole mitään muistikuvaa asiasta. Hiukan puun takaa tuli. Kirjaa lukemattomalle en ehkä suosittelisi... Tässäkin moni perusjuttu oli selitetty kirjassa paremmin.

Ehdotonta plussaa saa Johanna ja Peetan + Katnissin rakastavainen näytteleminen. Kosinta nyt oli aika syvältä, mutta samapa tuo. Miikkaa tulee myrkkykaasun vaikutuksista
ja Johannan kiroilujen sensuroinnille. Hey oikeasti, eiköhän jokainen 12-vuotias ole Jenkkilässäkin kuullut jo kerran pari ****. Piip vie kaiken arvokkuuden ja asenteen.

Mutta tämä on vain yksi mielipide.

Suomennokseen oli taas jätetty aukkoja, muttei niin pahasti. Ja tänä vuonna tekniikka pelasi, eikä skipattu puolikasta tuntia keskeltä leffaa. Kuva viuhtoi joissain kohdin turhan nopeaan varsinkin areenalla. Alku oli vähän aivan liian hidas, loppuun oli ängetty aika paljon nopeaa matskua ja sitten vain räks, lopputekstit.

Pidin joo, en ala ylikritisoimaan. Kirjoitan tästä perusteellisen ja lapsellisen, epäammattimaisen arvostelun huomenissa blogiin. Siellä ihkutan kuulkaas kaikkea maasta Finnickin vatsalihaksiin. Itkin melkein kerran pari, yleensä hyvä juttu. Pari kertaa tahtoi nukahtaa, mutta menihän tuo ohi. Nauroin aika paljon, sekä vitseille että vähän kaikelle muullekin. Kirja ei tarjonnut mitään uutta ekaan osaan verrattuna, tästä jäi samat fiilikset. Hyvä, muttei Nälkäpelin tasoinen.

Viimeksi muokattu: 20.11.2013 21:06 : The Big Bad Wolf. Syy: lisäilin vähäsen...

21.11.2013 19:09 #17

Minä kävin leffan katsomassa eilen ja arveluni oli osunut oikeaan: toinen osa toimi minulle paremmin leffana kuin kirjana. Teoshan on hyvin visuaalinen. Areena oli yllättävän paljon sen näköinen kuin olin kuvitellutkin. Minua tosin ärsytti kun

Finnickin näyttelijä ei napannut minulle ollenkaan, yh. Gale on sitä vastoin tässä leffassa jotenkin paremmissa kuvakulmissa kuvattu ja vaikutti komeammalta kuin muistin. Peetan näyttelijä ei myöskään ole minun suosikkini. Toinen, mikä ärsytti on

Kirjaa lukemattomalla jää paljon puuttumaan. Toivottavasti nekin, jotka leffassa olivat vain leffat nähneenä etsivät aikaa ja kirjat käsiinsä.

Leopelle
Teknikko
Leopelle vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
22.11.2013 19:33 #18

Kävin tänään katsomassa tämän viimein. Olen odottanut tätä kuin kuuta nousevaa. Elokuva oli paljon parempi kuin edeltäjänsä. Monet kirjojen pohjalta tehdyt leffat eivät ole toimineet, mutta tämä oli kohtuullisen hyvä. Uskon että jos en olisi lukenut kirjaa ennen leffan tuloa, tämä olisi vaikuttanut paremmalta. Mutta hyvä tämä elokuva oli kokonaisuudessaan :) Kyllä minä ne Matkijanärhetkin menen sitten katsomaan, koska en voi vaan pysyä erossa näistä :D

Muuten yksi kysymys minulla on kyllä:

"Not all those who wander are lost"
J.R.R Tolkien

Viimeksi muokattu: 22.11.2013 19:38 : Leopelle.

23.11.2013 02:29 #19

Leopelle, mietin itse ihan samaa.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
23.11.2013 11:40 #20

Käytän nyt tässä spoileritageja aika reippaasti, koska olen ylivarovainen.

Minäkin kävin leffan jo katsastamassa ja se kyllä vastasi odotuksiini. Voi olla vielä ensikatsomisen jälkeistä huumaa, mutta mielestäni elokuva myös paransi tasoa ykkösosasta, joka sekin oli ollut yllättävän onnistunut.

Ihan vain visuaalisen kokemuksen kannalta pidin kovasti siitä, että ykkösosassa ärsyttänyt tärisevä kamera oli jäänyt taka-alalle ja että ohjaajan vaihdoksesta huolimatta elokuva kuitenkin jatkoi monessa suhteessa samoilla linjoilla edeltäjänsä kanssa. Tutut paikat näyttivät samoilta, näkökulma oli edelleen laajempi kuin pelkästään Katnissin ja niin edelleen. Ja olihan tämä paljon hienomman näköinen kuin huomattavasti pienemmän budjetin ykkösosa,

Tykkäsin kovasti, että yhteiskunnan irvokkaille puolille (kuten myös kytevälle kapinalle) annettiin hyvin huomiota.

Pidin myös useimmista keskeisistä näyttelijöistä/hahmoista, vaikka joidenkin osuus meni aika nopeasti. Uusista tuttavuuksista Finnickin näyttelijä ei ihan vakuuttanut, mutta ei hän nyt suuresti ärsyttänytkään. Johanna oli juuri niin ihku kuin toivoinkin ja Plutarch Heavensbee oli niin ikään onnistunut hahmo.

Vanhoista hahmoista Katniss, Haymitch, Caesar Flickerman ja presidentti Snow olivat edelleen erinomaisia, Peetakin oli sopivan symppis, mutta hiukan ehkä liikaa nuorukaiseksi pulassa muutettu. Effien rooli oli sen sijaan erinomaisesti kirjoitettu (ja näytelty). Gale taasen... no, olihan näyttelijä toki ilo silmälle, mutta kuitenkin vähän vaisunpuoleinen hahmo. Ylipäätään koko kolmiodraamakuvio jätti mut aika kylmäksi, mutta eipä se nyt elokuvaa onnistunut pilaamaan.

Viimeksi muokattu: 23.11.2013 16:31 : Mab.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Essi Loponen