Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
23.11.2013 20:19 #21

Nähty tänään ja samoilla linjoilla muiden kanssa. Itse tykkäsin kyllä paljon ja etenkin juuri visuaalinen ilme upea. Tunnelmallisesti myöskin hyvä, etenkin

Minä miellyin Finnickin näyttelijään. Okei, olhan söpö ulkonäkö plussaa, mutta jotenkin tyyppi nappasi muutenkin. Muutenkin, olen leffoissa kiintynyt hahmoihin paljon enemmän kuin kirjoissa. (Sama on käynyt mm. Lotreissa, hiukan kummallista kyllä.) Niinpä esim.
Ja Haymitch noin yleensäkin on parhautta. Mm. kohta jossa

Fiilikset leffasta siis hyvät ja jään odottamaan Matkijanärhiä (muistelen lukeneeni jostain, että viimeinen osa tulee kahdessa palasessa, korjatkaa jos olen väärässä) innolla.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
23.11.2013 21:20 #22

Kirjaneito kirjoitti: Ja Haymitch noin yleensäkin on parhautta. Mm. kohta jossa

Samaa minäkin :lol:

Ja leffan lapset muutenkin olivat aivan ihania. "Kun minusta tulee iso, aion ryhtyä vapaaehtoiseksi. Ihan kuten sinä." Kamalaa. Kamalaa. Kauheaa. Aaaaa! Suloinen lapsonen.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
23.11.2013 21:31 #23

The Big Bad Wolf kirjoitti: Ja tuli näin jälkikäteen mieleen, oliko Snow'lla kirjassa lapsenlapsi (vai kuka olikaan)? Hurmaava pikkutyttö, ja Katniss-letti oli hyvä juttu mutta...? Jotenkin hatarainen muistikuva, että kirjassa herra olisi maininnut asiasta, vaikka varma en ole.

Muistaakseni oli, ainakin sivumainintana vilahti. Itse tykkäsin kyllä kanssa pikkutytön osasta, kertoi paljon Katnissin vaikutustvallasta ja siten vaarallisuudesta.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
24.11.2013 11:20 #24

Joo, minäkin muisteleisin, että sivumainintana hänet jossain mainittiin. Spoilereita Matkijanärhestä:

Huumori oli tosiaan onnistunutta elokuvassa, esim. juurikin tuo Kirjaneidon mainitsema Haymitch & co. -kohtaus :lol:

Viimeksi muokattu: 24.11.2013 11:21 : Mab.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
27.11.2013 13:21 #25

En ole kirjoja lukenut ja ensimmäisestä elokuvasta on vähän hatarat muistikuvat, mutta onneksi vieressä katsomassa oli tosifani joka vastaili kysymyksiini.
Leffa vastasi hypetykseen erinomaisesti! Minusta Nälkäpeli tosiaan onnistuu lunastamaan asemansa franchisena joka on sekä supersuosittu että ansainnut suosionsa. Catching Fire viihdytti joka tasolla, tarjoillen suuria tunteita, huumoria, juonenkäänteitä ja toimintaa. Leffaa oli yksinkertaisesti hauska katsoa.
Joka kohtaus toimii (jopa paviaanien hyökkäys oli ihan alright ollakseen paviaanien hyökkäys) ja muutama visuaalinen juttu sykähdytti todella (sumu, alun maisemat ja niiden kontrasti Capitoliin). Ennen kaikkea kuitenkin huomio kiinnittyi loistaviin näyttelijäsuorituksiin. Presidentti Snow tihkuu pahuutta kuin vampyyrikreivi, Katniss on monipuolinen ja vastuullinen teinitytöksi (vrt. Bella Swan), Haymitch loistava traaginen hahmo, ja Johannan kasuaali seksikkyys ja purevuus vetosivat, samoin kuin Peetan naapurin-kiltti-poika-Clark-Kent-mäisyys jne. jne. jne.
Missään kohdassa ei tullut tylsää ja alkupuolen pitkittyessä jännitys areenalle pääsemistä kohtaan kasvoi ja kasvoi. Kolmiodraamaa ja Peetan ja Katnissin välejä kuvattiin niin paljon kuin oli mahdollista ilman että leffan alkupuoli olisi kasvanut nykyistäkin pitemmäksi.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
27.11.2013 19:20 #26

Aave
Aseenkantaja
Aave vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
29.12.2013 12:36 #27

Kävin tässä vähän aikaa sitten kaverien kanssa katsomassa tämän leffan. Oli kyllä mahtava leffa ja hyvin pohjautui mukaan kirjaan. Tämä voitti myös ensimmäisen leffan.

"Minä olen tuli. Minä olen kuolema!" - Smaug

max
max vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
30.12.2013 13:51 #28

Jussi kirjoitti: Toni Jerrman tyrmäsi elokuvan Tähtivaeltajassa. Vihan liekit sai vain kaksi tähteä.

Tämä on oiva valinta Tuhoa turha tuote -huutokauppaan.

Ei yllätä... Harvoinpa tunnutaan Tähtivaeltajassa mistään leffasta innostuvan, joka ei ole tyyliin mahdollisimman ankeaa kiinalaista gorea tai vastaavaa, jota kukaan ei jaksa katsoa. Thor 2:sestakin voi Tähtivaeltajan sivuilla tykätä vain ironisesti.... :roll:

Viimeksi muokattu: 30.12.2013 13:54 : max.

VMN
VMN vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
30.12.2013 13:59 #29

max kirjoitti:

Tämä on oiva valinta Tuhoa turha tuote -huutokauppaan.

Itse tilaan Tähtivaeltajaa ja pidän lehdestä hiton paljon, mahtavaa että tämmöinen on suomeksi. Mutta tämä leffa juttu on kyllä minunkin huomioni kiinnittänyt. Kuten max sanoi, ei siellä ole tapana tykätä yhtään mistään, eli itse en oikeastaan näistä välitä :P

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
18.02.2014 23:55 #30

Tuli katsottua tänään ja oli ykköstä heikompi. Vähän tasapaksua menoa kaikin puolin. Alku oli hitaanpuoleinen, sitten kun päästiin toimintaosuuteen asti niin kunnon kontaktia oli niin vähän, ettei minkäänlaista jännitystä päässyt syntymään. No, ehkä paviaanien kanssa vähän. Liiaksi ykkösen toistoa. Näyttelijöistä ei valitettavaa mutta en olekaan lukenut kirjoja nin ei ole etukäteen mielikuvaa. (6/10)

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Nälkäpeli - Vihan liekit ensi-illassa 22.11.
19.02.2014 00:47 #31

Minut elokuva yllätti myönteisesti. Vihan liekit on kirjana selvästi Nälkäpeliä heikompi, mutta filminä päästiin lähes ensimmäisen tasolle.

Hunger Games taitaa olla Twilightin jälkeen ainoa "young adult" -menestyskirja(sarja), joka on osoittautunut suosituksi myös valkokankaalla. Vuoden sisällä flopanneita ovat mm. Beautiful Creatures, The Host, The Mortal Instruments ja Vampire Academy. On kiinnostavaa nähdä, miten Divergentin käy.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Serafia Alho