Gravity

• HVM
    Upseeri
15.11.2013 16:52 #21 : HVM
Vastaus käyttäjältä HVM aiheessa Gravity

Hiistu kirjoitti: ...että meidän taustakuva on aika pelottava, tuommoisia inhan isoja murikoita lentelee...

Nuohan ovat selvästi tuon planeetan rengasjärjestelmän kappaleita. Ne ovat silloin suhteellisen samoilla kiertoradoilla, joten kymmenkertaisella luodinnopeudella tapahtuvia törmäyksiä ei tarvitse pelätä. Itse asiassa niiltä olisi varmaan kiva hypellä avaruuspuvussa kiveltä kivelle mikrogravitaatiossa, jos nyt sitten ei pelkäsi kahden vuorenkokoisen kiven väliin puristumista...

02.12.2013 11:54 #22 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Gravity
Kävin katsomassa vihdoista viimein tämän leffan. Oli kyllä kaunis elokuva! Ihmettelen, jos leffa ei saa Oscar-ehdokkuutta tai useampaa (itse elokuvasta tai erikoisefekteistä).

Näyttelijäsuoritukset olivat ihan kelvot, vaikkakin ne jäivät jonkin verran leffan yleisilmeen ihmettelyn takia toiselle sijalle. Ilmassa leijuvat tavarat tekivät koko elokuvasta niin paljon uskottavamman. Olihan elokuva melkoista rymistelyä, kuten jenkkityyliin nyt yleisesti ottaen kuuluukin.

Äänen voimakkuus musiikeissa oli ihan liian suuri, pää tuntui halkeavan. Ehkä sillä oli yritetty luoda jotain kontrastia avaruuden hiljaisuuden kanssa, mutta minun korviini se kontrasti oli ihan liian suuri.

3D-toimi tässä leffassa todella edukseen,

• kyty
16.12.2013 19:57 #23 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Gravity
Nyt on Gravity sitten viimein nähty, ja täytyy sanoa että on se hieno elokuva. Tosin täälläkin jo mainittu uskonnollisuus häiritsi hiukkasen. Mutta se on kai välttämätöntä kun ainakin jenkkiyleisölle se on tärkeää...

Elokuvassa on kuulemma yllättävän paljon tieteellisiä epätarkkuuksia, mutta luulen ettei niihin edes kiinnitettäisi huomiota jos ei elokuva olisi muuten niin realistinen. Ja onhan ohjaaja sanonut että siinä otettiin tarkoituksella taiteellisia vapauksia, koska haluttiin tehdä elokuva eikä dokumenttia.

Liian hitaasti liikkuva avaruusromu tai muu ei itseä haitannut, sen ymmärtää hyvin miksi asiat on tehty niin kuin on. Moni on valittanut Stonen epäuskottavasta panikoinnista, mutta ei sekään häirinnyt. Mutta katsoessa kieltämättä vaivasi hieman kohta jossa

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
20.02.2014 00:44 #24 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Gravity
Gravity katsottuna. Hype oli ollut kova ja ei täyttänyt odotuksia sen suhteen. Moni pikku juttu ärsytti. Tietysti mietin koko ajan mitä itse tekisin samassa tilanteessa ja Bullockin hahmo käyttäytyi typerästi monessa paikassa, mitkä ärsyttivät. Clooneyllä taas oli mainio hahmo. Pikkuisen liiankin optimistinen olosuhteisiin nähden, mutta tykkäsin seurata koska vaikutti asiantuntijalta ja piti tilanteen hallinnassaan koko ajan. Oli kaunis katsoa mutta juoni vähän tökki. Annoin (7/10), piti tsekata mitä annoin Apollo 13:sta ja antaa piste vähemmän.

• Ansa hahmo
  • Ansa
22.02.2016 20:04 #25 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Gravity
Tuli katsottua tämä tuossa viikonloppuna ja voin sanoa, että pidin. Koko ajan jännitti, enkä oikein keksi mitään moitittavaa elokuvasta. Bullock esitti hahmoaan hyvin, ja Clooneyn esittämä hahmo oli hauska. Blue Rayllä oleva dokumentti avaruusromun vaikutuksista oli erittäin mielenkiintoinen, josta taisin kyllä pitää vähän enemmän kuin itse elokuvasta.

• Strato hahmo
  • Strato
07.11.2016 23:51 #26 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Gravity
Tuli katseltua tämä viimein tuossa pari tuntia sitten. Hyvin luotu elokuva, pidin visuaaleista kovasti ja näyttelykin oli todella hyvää, varsinkin Clooneylla. Kuvittelisin, että on haastavaa pitää käynnissä elokuvaa, jossa on niin vähän näyttelijöitä mukana (sekä näyttelijöille että ohjaajalle), mutta hyvin he siitä suoriutuivat. Ainoa mistä annan moitteita on se, että elokuva ei oikein saanut pidettyä keskittymiskykyäni yllä. En tiedä johtuiko elokuvasta vai minusta, mutta puolen välin jälkeen huomasin tekeväni jotain muuta samalla kuin katsoin elokuvaa, joten missasin myös pari kohtausta. Muuten tosiaan hyvä elokuva ja katsomisen arvoinen, ainakin yhden kerran.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Valvojat: RaccoonRasimus
Saxifraga