Terracon Turussa 5.4.2014

• Rinja
31.01.2014 12:59 - 16.02.2014 23:07 #1 : Rinja
TERRACON
MITÄ, MISSÄ, MIKSI?

Terracon on 5.4.2014 Turussa järjestettävä uudentyyppinen tapahtuma, jonka tavoitteena on tarjota ohjelman ohella tietoa paikallisista harrastusmahdollisuuksista scifin, fantasian, animen, mangan sekä rooli- ja videopelaamisen alalta. Ensisijaisesti tapahtuman tavoitteena on kuitenkin antaa kävijöilleen tilaisuus tavata muita aiheesta kiinnostuneita harrastajia.

Terraconin järjestää kuusi turkulaista harrastajaseuraa, jotka vaikuttavat “Terrakotina” tunnetulla kerhotilalla Ylioppilastalo B:ssä. Osaltaan tapahtuman tavoitteena onkin tarjota tietoa yhdistysten toiminnasta ja vinkkejä siitä, mitä Turun harrastajakentällä on kiinnostuneille tarjota.

Terracon järjestetään Turun keskustan tuntumassa sijaitsevalla Kårenilla (Hämeenkatu 22) lauantaina 5.4. Luonteeltaan tapahtuma pyrkii olemaan ennen kaikkea hengailupainotteinen: vähemmän ohjelmaa, enemmän yhdessäoloa. Terraconin tarkoituksena on antaa harrastajalle mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin ja auttaa Terrakodin ja sen seurojen löytämistä.

Päivän aikana Kårenilla on mahdollista seurata yhdistysten ohjelmanumeroita juhlasalin lavalla, tutustua myyntipöytien tarjontaan, ottaa osaa työpajoihin, pelata rooli- ja videopelejä sekä ennen kaikkea viettää aikaa muiden samanhenkisten harrastajien kanssa.

Terraconin ovet aukeavat kello 10.00 ja sulkeutuvat kello 16.00. Kårenin ravintola on auki koko tapahtuman ajan. Tästä johtuen omien eväiden tuominen tapahtumaan ei ole mahdollista. Terraconiin ovat tervetulleita kaikenikäiset oudosta kulttuurista kiinnostuneet, ja tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Terraconin järjestävät:

• Turun Science Fiction Seura (TSFS)
• Turun yliopiston tieteiskulttuurikabinetti (Tutka)
• Turun anime- ja mangaseura Senpai (ent. TAS)
• Föreningen för underliga intressen vid Åbo Akademi (FUI)
• Turun yliopiston rooli- ja strategiapeliseura Tyrmä
• Academic Nintendo Club (ANC)

Lisätietoa:
terrakoti.net
terrakoti.net/terracon/

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Viimeksi muokattu: 16.02.2014 23:07 Rinja.

• tiarAnon hahmo
  • tiarAnon
02.02.2014 01:14 #2 : tiarAnon
Vastaus käyttäjältä tiarAnon aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014
Hei, mahtavaa, että Turun skene pysyy aktiivisena. ^^ Mä en oo hirveesti mun Turussa asumisen aikana tän skenen riennoissa pyöriny, pitää kattoa jos toi viikonloppu ois vapaana, niin voisin tulla pyörähtämään.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

02.02.2014 13:38 #3 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014
Hauska konsepti! Pitäisi varmaan yrittää taas vierailla Turussa, mutta tuo kyseinen viikonloppu vaikuttaa aika bookatulta. Pitää miettiä siis vielä.

• Rinja hahmo Kirjoittaja
  • Rinja
16.02.2014 23:23 #4 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014

Yhden järjestävän seuran varapuheenjohtajana toivotan tervetulleiksi kaikki, joita kiinnostaa tulla edes vilkaisemaan, millaista ohjelmaa, myyntiartikkeleita ja jengiä meiltä löytyy.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

• tnjrp hahmo
  • tnjrp
    Mekaanikko
25.02.2014 15:13 - 25.02.2014 15:14 #5 : tnjrp
Vastaus käyttäjältä tnjrp aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014

Rinja kirjoitti: Päivitin tiedotetta. Aiemmista tiedoista poiketen tilaisuuteen on vapaa pääsy. :)

Meinaako se sitä, että brenkkutiskit on kiinni ja oman pullon korkki myös? :shock:

No siitä 5, alkaa näyttämään näyttää kuitenkin melko paljon siltä, että olen tulossa paikalle ihan peräti ohjelmaa pyörittelemään, Tyrmän eli Turun yliopiston rooli- ja strategiapeliseuran piikkiin. Lisätietoja aiheesta kunhan pari pientä yksityiskohtaa on vielä saatu selväksi.
Viimeksi muokattu: 25.02.2014 15:14 tnjrp.

25.02.2014 17:14 #6 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014
Onkos täällä iltabileitä, naamiaisia, kunniavieraita tai cosplay-deitti?

28.02.2014 16:54 - 28.02.2014 16:55 #7 : Pasi Koo
Vastaus käyttäjältä Pasi Koo aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014
Tällä hetkellä suunnitelmana on pitää ainakin etkot, ja koska Terraconia edeltävänä perjantaina on myös Turun baari-ikäisten sf-fanien tapaaminen eli baarimafia, mietimme että on järkevää yhdistää nuo. Kiinnostuneet ovat siis tervetulleita saapumaan Cosmic Comic Caféseen kuudesta eteenpäin, jos baari-ikää löytyy.

Iltabileistä puhuttiin pitkään, jopa niin, että ilta olisi jatkunut Kårenilla, mutta valitettavasti meidän on oltava sieltä ulkona viiden jälkeen. Pari suunnitelmaa kaikenikäisten iltaohjelmaksi meillä on, mutta ei mitään conien tyypillisten iltajuhlien tapaista kylläkään.

Kunniavierasta Terraconissa ei ole, koska ideana oli alun alkaenkin pieni tapahtuma, jonka kokoista on niin sanotusti kiva tehdä. Pääosassa on tosiaan tarjota mahdollisuus ihmisille tavata toisia samanmielisiä, ei niinkään vieraat tai ohjelma.

Potentiaalisia kunniavierasnimiä kyllä pyöriteltiin, mutta tästä huolimatta haluttiin pysyä alkuperäisessä visiossa. Mutta ehkä seuraavalla kerralla, jos innostumme toisenkin kerran Terraconia järjestämään. :smile:

Cosplay-väki on enemmän kuin tervetullutta Terraconiin, ja itse asiassa toivommekin roolipukeutuneita ilmestyvän paikalle uruk-hai-lauman tavoin. Cossimiiteistä tai muusta vastaavasta kiinnostuneet voivat laittaa viestiä vaikka tuonne Facebook-ryhmään:

www.facebook.com/groups/365573796890038/

Yksi porukka on jo ilmoittautunutkin, ja lisää otetaan enemmän kuin mielellään vastaan. :smile:
Viimeksi muokattu: 28.02.2014 16:55 Pasi Koo.

• tnjrp hahmo
  • tnjrp
    Mekaanikko
03.03.2014 08:44 - 12.03.2014 09:03 #8 : tnjrp
Vastaus käyttäjältä tnjrp aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014

tnjrp kirjoitti: Lisätietoja aiheesta kunhan pari pientä yksityiskohtaa on vielä saatu selväksi.

Tästä on nyt sovittu, että paikalla ollaan. Tai ainakin minä olen. Pöytä sijaitsee Tyrmälle varatussa Argentiina-salissa ja siellä tulee olemaan tilaisuus tutustua omin kätösin koskemalla Mongoose Publishingin Judge Dredd Miniatures Gameen. Mahdollisia täsmennyksiä jossain vaiheessa Terraconin sivulta, täältä ja/tai miniatyyripeliseuramme HeRoS:n omalta sivulta:
heros.netai.net/

ETA - niijuu ja tietysti aiheesta on myös ketju Suomen johtavalla ellei ainoalla miniatyyripelifoorumilla:
www.sotavasara.net/keskustelu/viewtopic.php?f=11&t=107800
Viimeksi muokattu: 12.03.2014 09:03 tnjrp. Syy: Lisätty linkki

25.03.2014 17:35 #9 : Pasi Koo
Vastaus käyttäjältä Pasi Koo aiheessa Terracon Turussa 5.4.2014
Tiedotanpa täälläkin, kun asiasta tiedusteluja esitettiin, että Terraconin jatkot ovat nyt varmistuneet. Osin tässäkin ketjussa esitettyjen kyselyjen johdosta sellaiset päätettiin järjestää ja yhdistää ne Terraconin tämänvuotisiin kevätbileisiin.

Kuten aiemmin vihjasin, kyseessä eivät ole ”iltabileet” samaan tapaan kuin esimerkiksi Finnconissa, vaan normaalia isommat, nyyttäriperiaatteella toimivat Terrisbileet.

Bileet kantavat nimeä ”Terracon After Dark” ja järjestetään Yo-talo B:llä sijaitsevalla kerhotilallamme Terrakodilla. Bileisiin on tällä kertaa varattu myös sen vieressä oleva osakuntasali JA sitä vastapäätä oleva SHO:n puoli. Tilaa siis ainakin pitäisi olla riittämiin.

Erikseen mainittakoon, että koska kyseessä nimellisesti on yksityistilaisuus, paikalla on meille tuntemattomia ihmisiä, ja näistä osa alaikäisiä, bileet ovat virallisestikin holittomat.

Tämä on ihan kaiken varalta. Jos jotain tapahtuu, emme halua vastaamaan kysymyksiin miksi samassa tilassa oli päihtyneitä meille tuntemattomia ihmisiä ja alaikäisiä, ymmärrätte varmaan. :smile:

Pääsymaksua bileisiin ei ole, vaan ideana on että jokainen tuo yhteiseen pöytään oman makunsa mukaista mukaista syötävää tai juotavaa. Ovet avautuvat samaan aikaan kuin Terracon sulkeutuvat eli 16.00.

Kaikki risinglaiset ovat enemmän kuin lämpimästi tervetulleita paikalle!

Tapahtuman Facebook-event-löytyy osoitteesta:

www.facebook.com/events/599562490131325/