• Thialfi hahmo Kirjoittaja
  • Thialfi

13.07.2014 00:46 #1 :: Thialfi
Kosmoskynä-palkinto 2014 Pasi Karppaselle

Kosmoskynä-palkinto on Suomen tieteis- ja fantasiakirjoittajat ry:n jakama kunnianosoitus, joka myönnetään henkilölle tai yhteisölle, jonka on katsottu ansiokkaasti edistäneen kotimaista tieteiskirjallisuutta. Palkinto on luonteeltaan elämäntyöpalkinto, ja se annetaan merkittävästä, suomalaisen scifin aseman parantamiseksi tehdystä työstä. Palkinnon on nyt saanut turkulainen Pasi Karppanen, joka on tehnyt pitkäjänteistä työtä ruohonjuuritasolla ja vienyt eteenpäin suomalaisen tieteis- ja fantasiakirjoittamisen sanomaa erityisesti uusien, alalle tulleiden kirjoittajien parissa.

Lue lisää...
Tykännyt: Kuurankukka

• Iivari hahmo
  • Iivari

13.07.2014 22:59 #2 :: Iivari
Kosmoskynä-palkinto 2014 Pasi Karppaselle
Tämä nyt kyllä oli niitä "vihdoinkin" -tyyppisiä moneen kertaan ansaittuja tunnustuksia. Pasi on tehnyt paljon enemmän kuin yhteen palkinnon perusteluosioon mahtuu, ja pari tärkeimmistä ansioista eivät olleetkaan listalla: ensinnäkin Pasi on erityislaatuinen siten, että paitsi että on erittäin aktiivinen ideoija (kaikkihan me saamme ideoita, mutta jotkut saavat niitä enemmän) niin myös niistä ideoista yllättävän moni päätyy ennen pitkää toteuttamisasteelle. Toinen erityislaatuisuus on se, että Pasi on toiminut erittäin vahvasti fandomin avoimuuden ja uusien ihmisten mukaansaamisen puolesta myös valtakunnallisesti, ei vain Turussa.

Mutta kuten sanottu, erittäin oikeutettu palkinnonmyöntö.