Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Seita Vuorela (o.s. Parkkola) 1971-2015

• Rinja hahmo Kirjoittaja
  • Rinja
    Teknovelho
    Taso: 49
22.04.2015 00:55 - 22.04.2015 03:32 #1 : Rinja
Palkittu nuortenkirjailija Seita Vuorela (o.s. Parkkola) on kuollut , vain 44-vuotiaana. Hän kirjoitti kauhua, fantasiaa ja maagista realismia ja voitti mm. Pohjoismaiden neuvoston lasten- ja nuortenkirjallisuuspalkinnon, Tulenkantaja-palkinnon ja Pertsa ja Kilu -palkinnon. Lisäksi kaksi hänen kirjoistaan, Ruttolinna (kirjoitettu yhdessä Niina Revon kanssa) ja Viima , ovat olleet Finlandia Junior -palkintoehdokkaina.

Olen järkyttynyt tästä uutisesta :sad: Vaikka siitä on aikaa, kun olen Vuorelaa lukenut, niin nuorempana hänen kirjansa tekivät vaikutuksen. Ne avarsivat käsitysmaailmaani paljon (hän esimerkiksi kirjoitti nuorten homoseksuaalisesta suhteesta aikana, jolloin aihetta käsiteltiin nuortenkirjallisuudessa vielä vähemmän kuin nyt), ja erityisesti minua kiehtoivat hänen hahmojensa erikoiset nimet. Minun on myös ollut tarkoitus palata muutamien hänen kirjojensa pariin vanhempana, koska luultavasti en saanut etenkään Ruttolinnasta ja Jalostamosta 12-13-vuotiaana niin paljon irti kuin olisin voinut. Lisäksi olen ihan mielenkiinnolla katsellut hänen uudempia kirjojaan, mutta en ole tullut tarttuneeksi. Nyt varmaan olisi viimeistään aika.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Viimeksi muokattu: 22.04.2015 03:32 Rinja.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Arkkivelho
    Taso: 66
22.04.2015 01:37 #2 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Seita Vuorela (o.s. Parkkola) 1971-2015

Kirjailija Seita Vuorela (o.s. Parkkola, synt. 1971) on menehtynyt vain 44-vuotiaana. Asiasta kertoi Helsingin Sanomat. Vuorela tunnettiin palkittuna nuortenkirjailijana, jonka teokset yhdistävät kauhua, fantasiaa ja maagista realismia. 

This is hard, but that's how I wanted it.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Arkkivelho
    Taso: 66
23.04.2015 21:45 #3 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Seita Vuorela (o.s. Parkkola) 1971-2015
Muistokirjoitus Helsingin Sanomissa: www.hs.fi/muistot/a1305948819793

This is hard, but that's how I wanted it.

Paikalla 34 vierailijaa
Uusin jäsen: Patrik Beshar
Jäseniä yhteensä: 9734