Helsingin kirjamessut 22.-25.10.2015

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Helsingin kirjamessut 22.-25.10.2015
23.10.2015 19:51 #21

Reilu tunti sitten kotiuduttu messuilta, kolme kassillista kirjoja ja paria sataa köyhempänä... Tattista vaan Fantasiapelit, oli aivan liikaa herkkuja esillä... :wink:
No...
Oli niillä muillakin jotakin.
Yllättävän paljon löysin tänä vuonna omasta hyllystä uupuneita Stephen Kingejä, ehdoton ylläri niistäkin oli 2€ tarjouspöydistä bongattu kovakantinen Susannan laulu, joka olikin sitten viimeinen pala Mustaan torniini. Kingejä siis antikvoista vino pino ja pari Bill Linnunradansankaria. Uutuuspuolelta tarttui mukaan hämmentävä määrä kirjoja mm. Neil Gaimanin Graveyard 1, Preacher 4 ja Lucifer 1 (36€:n hinnallaan tämän keikan arvokkain ostos) ja jokunen muukin ilmeisesti. 19 kirjaa näyttää kotiin asti kulkeutuneen... Vaikka olenkin tyytyväinen saaliiseeni saatan silti sanoa, että onneksi nämä messut ovat vain kerran vuodessa; talouteni ei kestäisi montaa tällaista reissua! :roll:

Viimeksi muokattu: 26.10.2015 08:43 : HourglassEyes.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Helsingin kirjamessut 22.-25.10.2015
23.10.2015 23:04 #22

Kävinpä minäkin messuilla tänään. Kunnianhimoinen suunnitelma olla paikalla jo kymmeneltä kariutui torstain valvomiseen ja huonoon itsekuriin. Lopulta ei oikeastaan yhtään haittaa.

Messujen kirjatarjoukset olivat mielestäni tänä vuonna todella hyviä, onneksi oli itsehillintää ja laihahko lompsa. Antikvariaattipuolella oli edelliskertojen tapaan minusta aika korkeat hinnat, mutta sieltä löytyi kuin löytyikin Tolkienin kirjeet 12 eurolla. Kahta muuta etsimääni ei löytynyt mut mitäs tuosta: ostin Plutarkhoksen Eläinten älykkyydestä ja hauskan ehkä-hyödylliseen Jussi T. Lappalaisen Haluatko historiakirjoittajaksi-läpyskän. Myös iki-ihanan Rudolf Koivun fanituotteisiin upposi rahaa joku kymppi.

Kävin myös kuuntelemassa ehkä hämmentävimmän kirjailijahaastattelun koskaan. Ja söin ruokamessuille jotain risottokurpitsapalleroita, ihan hyvää oli ja siedettävän hintaista.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Emelie vastasi aiheeseen: Helsingin kirjamessut 22.-25.10.2015
26.10.2015 08:35 #23

Vaikka alkuun näytti siltä, että en ole ehtimässä messuille, löysimme kuitenkin aikaa. Asiaa toki helpotti se, että mies sai työkaveriltaan lipun sinne, joten eihän sitä nyt voinut jättää käyttämättä.

Tämän vuoden messuista jäi edellisiä messuja parempi fiilis. Perjantaina klo 18:00 tietämissä väkeä oli vähemmän, joten siellä jaksoi ja viitsi hämmästellä asioita. Ja kirjojakin löytyi, sellaisia joita halusi ostaa. Minä haluaisin ostaa enemmän suomennettua kirjallisuutta, mutta jos kirja on englanniksi, niin se tulee hankittua todennäköisemmin. Siksi nämä kirjamessut ovat minulle hieman hankalat, mutta tosiaan tänä vuonna onnistuneet, sillä sieltä 2euron pöydästä tuli kannettua muutama kirja kotiin (aikaisempina vuosina en ole tainnut ostaa kuin 1-2 kirjaa maksimissaan). Kirjojen ostokielto ei siis pitänyt, mutta nyt täytyy taas hillitä itsensä jouluun asti.

Dyn vastasi aiheeseen: Helsingin kirjamessut 22.-25.10.2015
28.10.2015 02:50 #24

2 euron tiski oli kieltämättä kohtalokas meillekin, tosin ulkoistin tiskien läpikäymisen Iivarille ja menin itse syömään juustoja ruokamessupuolelle... :cheesy: Mukaan tarttui Saara Henrikssonin Moby Doll, jonka olen halunnut lukea jo pitkään, sekä Michael Swanwickin Rautalohikäärmeen tytär, jonka mielestäni olen teininä lukenut, mutta josta mulla ei ole mitään mielikuvaa eikä myöskään arvosanaa tietokannassa. Lisäksi tietokirjoja ja jotain Iivarille itselleen. Basamin tiskiltä tuli ostettua halvalla hömppäromantiikkaa (mm. J.R. Wardia) ja Terra Cognitan tiskillä sorruin yhteen uutuuteen ja tarjouksen myötä myös toiseen kirjaan, jota en vielä ollut lukenut. Terra Cognitaa on kiva tukea myös kirjoja ostamalla.

Työkiireiden ja samanaikaisen sairastelun takia messut jäivät minun osaltani yksipäiväisiksi, mutta muutaman tunnin aikana sunnuntainakin ehti törmätä useampaan tuttuun ja kävellä jalkansa kipeäksi messuhalleissa, joten eiköhän se ollut ihan kattavahko kokemus kuitenkin. Viimeisen kymmenen vuoden aikana messut ovat kasvaneet valtavasti, eikä kaiken läpikäyminen tunnu enää mitenkään realistiselta tavoitteelta. Tämä on vähän harmi, sillä varmasti monia löytöjä jäi tekemättä ihan vain siksi, ettei penkomisintoa oikein löydy ainakaan tuossa, vaaditussa mittakaavassa. Etukäteen aikomieni kustantajien ständeillä pyörähdin, ja sain muutaman lukuvinkin, vaikka en ostoksia näillä tehnytkään.

Ruokamessuja olen kuullut parjattavan, mutta minusta ne olivat parantuneet, tai sitten tuotevalikoima sopi paremmin itselle. Tosin ryysis oli vielä sunnuntaina iltapäivällä sanoinkuvaamaton...

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Helsingin kirjamessut 22.-25.10.2015
28.10.2015 16:38 #25

Ostin sen verran kirjoja, että osa piti lähettää matkahuollon kautta. :D Arviolta ehkä viisitoista. Omistuskirjoitusten mahdollisuus kannusti ostamaan myös noita uutuuksia, ja rahaa vähän niinku meni. En kuitenkaan kadu mitään, vaikka kirjahylly vähän itkee.

Upeat messut. Ensikertalaisena jaksoi ihan kevyesti kierrellä ja kuunnella ja katsella kaikki neljä päivää. Ensi vuonna uudestaan. :heart:

Dyn vastasi aiheeseen: Helsingin kirjamessut 22.-25.10.2015
28.10.2015 18:12 #26

Seuraavan kerran messut järjestetään 27.-30. lokakuuta 2016. Voi laittaa kalenteriin jo valmiiksi. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

LordStenhammar