Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Verso-dystopiateoksia

29.03.2017 09:18 #1 : gummerus
Kiinnostaako dystooppinen kirjallisuus? Gummerus kutsuu kaikki dystopian, scifin ja jännityksen ystävät tutustumaan Tuomo Jäntin Versoon. Verso on kingimäinen jännitysromaani yhteiskunnasta, joka joutuu reagoimaan tuntemattomaan uhkaan. Teos on vangitseva kuvaus vieraan pelosta, terrorismista ja terveydenhuollon painajaisesta. Samalla romaani on syvästi liikuttava kertomus epidemian kieputtamista yksilöistä ihmisenkokoisine unelmine ja pelkoineen. Jäntin tulevaisuudenkuvaus käy käsiksi ajankohtaisiin teemoihin ja leikittelee taidokkaasti maagisen ja todellisen rajoilla.

Laajempi esittely Jäntin uutuuskirjasta löytyy täältä .
Sivulta löydät myös kirjatrailerin ja lukunäytteen.

Voit osallistua kirja-arvontaan kommentoimalla tähän viestiketjuun ja kertomalla ensivaikutelmasi Versosta lukunäytteen ja/tai kirjavideon pohjalta! Palkintoina jaamme 5 kappaletta Verso-kirjoja. Voittajat ilmoitetaan tässä ketjussa maanantaina 10.4.2017 klo 9.

• Wind hahmo
  • Wind
29.03.2017 09:58 #2 : Wind
Kirja meni lukulistalleni heti kun näin ensimmäiset tiedot siitä. Luen mieluiten dystopiakirjallisuutta ja tässä on kiinnostavat ainekset. On pakko katso, minkälainen keitto niistä syntyy.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

29.03.2017 11:47 #3 : NoctilucA
Tuomo Jäntin Talven hallava hevonen löytyy omasta kirjahyllystä. Pidin Jäntin esikoisesta sen verran paljon, että Versokin alkoi kiinnostaa heti, kun kuulin sen olevan tulossa. Lukunäytteen pohjalta kiinnostus sen kuin vahvistui. Tämän haluan lukea!

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

29.03.2017 13:34 #4 : metsänkeiju
Kirja vaikutti todella mielenkiintoiselta! Luen paljon eri tyyppisiä kirjoja, mutta monet dystopiakirjat ovat olleet lemppareita. Tämä menee ehdottomasti lukulistalle :)

• Dragan hahmo
  • Dragan
29.03.2017 17:00 #5 : Dragan
Mielenkiintoinen esittelyteksti. En ole ehtinyt lukea Jäntin esikoisteosta, mutta tämä meni lukulistalleni. Itselle ei kirjatrailerista, taustasta ja lukunäytteestä tullut oikeastaan mieleen lainkaan Kingin tuotanto, pikemminkin Jeff VanderMeerin Eteläraja trilogia tai Arkadi ja Boris Strugatskin Stalker: Huviretki tienpientarelle, joissa molemmissa alkaa tapahtumaan kummallisia asioita, joihin ihmisen on sopeuduttava.

03.04.2017 12:58 #6 : gummerus
Vielä on kokonainen viikko aikaa osallistua kisaan ja voittaa itselleen dystopiajännäri Verso!

03.04.2017 13:38 #7 : Dyn
Ruohoa kasvavat ihmiset kuulostavat kiinnostavalta idealta. Hiukan tulee mieleen A. S. Byattin mestarillinen novelli, jossa nainen muuntuu kiveksi. Toivottavasti muutosta on käsitelty omaleimaisesti ja kiinnostavasti.

• Darkki hahmo
  • Darkki
07.04.2017 09:17 #8 : Darkki
Muistutus tästä kirja-arvonnasta. Osallistuminen on helppoa! Kommentoit vain tähän viestiketjuun ensivaikutelmasi Versosta lukunäytteen ja/tai kirjavideon pohjalta. Nämä löydät täältä .

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
07.04.2017 09:51 #9 : Nylkky
Tulipas mukavat väreet selkän kun luin näytetekstin. Huhuh! Tuleepanlaitettua hankinta listalle. Dystopia kirjoi tulku vähemmän mut tuo rupesi kiinnostamaan.

Race like first!
Train like second!

• Sini hahmo
  • Sini
09.04.2017 13:18 #10 : Sini
Kiinnostavaa, mutta automaattisesti luin Alis Ismantik -nimen Atik Ismailiksi... :D

09.04.2017 16:35 #11 : Siivetön lohikäärme
Kirja vaikutti lukunäytteen perusteella mielenkiintoiselta ja haluaisinkin lukea sen.

• Chaka hahmo
  • Chaka
    Salamatkustaja
09.04.2017 17:39 #12 : Chaka
Mielenkiintoiselta vaikuttaa! King on vanha suosikki ja viime aikoina on tullut kulutettua enemmänkin aikaa näiden dystopioiden kanssa, joten tämäkin pääsee lukulistalle.

09.04.2017 19:02 #13 : Hanttapuli
En ole vielä tutustunut kyseiseen kirjailijaan, mutta lukunäyte ja kirjavideo vaikuttivat molemmat sen verran kiinnostavilta, että täytyy korjata asia. Stephen King on ehdoton ykkönen ja vertaus häneen nostaa aina kiinnostusta reippaasti.

• aexen hahmo
  • aexen
    Peto
09.04.2017 23:07 #14 : aexen
Mielenkiinto heräsi, koska suurin osa Kingin kirjoista on iskenyt meikäläiseen. Ihmisesta kasvava ruoho ei ajatuksena ole mikään erityisen pelottava, mutta aika hämy kuitenkin. Jännä nähdä että miten tuo tarina sitten etenee ja mistä on oikein kyse. Täytyy painaa nimi mieleen ja lainata kirjastosta ellei sitten onnetar suosisi.

• Skie hahmo
  • Skie
10.04.2017 00:43 #15 : Skie
Dystopia-romaanit ovat suuri heikkouteni ja erityistä kiinnostusta herätti vertaus José Saramagoon.

Always follow your doubts.

10.04.2017 09:01 #16 : gummerus
Suurkiitokset kaikille osallistujille! Tällä kertaa arpaonni suosi seuraavia henkilöitä: Dyn, Dragan, NoctilucA, Chaka ja aexen. Laittakaa osoitetietonne sähköpostilla osoitteeseen kilpailu@gummerus.fi, niin laitamme kirjapalkinnot postiin!

Uusin jäsen: Luljeta Buxhovi