Huviretki tienpientareelle 15.7.2017 (Tampere)

Dyn loi aiheen: Huviretki tienpientareelle 15.7.2017 (Tampere)
13.07.2017 14:21 #1

Tervehdys!

Fandomin perinteinen kesäretki Tampereen Viikinsaareen - Huviretki
tienpientareelle - järjestetään ensi lauantaina 15. heinäkuuta. Saareen
pääsee Laukontorilta lähtevillä lautoilla omakustanteisesti aina
tasatunnein. Ensimmäiset retkeläiset ovat lähtevät tavalliseen tapaan todennäköisesti klo 12 lautan kyydissä.

Huviretkeilijät kokoontuvat perinteisesti grillikatokselle saaren etelärannalle. Omat
eväät mukaan. Mitään ennalta määrättyä ohjelmaa ei ole, eikä myöskään jatkopaikkaa ole päätetty.

Lisätietoja Viikinsaaren lautoista: www.hopealinjat.fi/palvelut/viikinsaaren-reittiliikenne/

Tervetuloa!

Aemilia
Upseeri
Aemilia vastasi aiheeseen: Huviretki tienpientareelle 15.7.2017 (Tampere)
13.07.2017 19:30 #2

No, tänä viikonloppuna ei taida jaksaa liikkua kun välillä pitää kerätä jaksua, mutta liikkukaa te muut. Retkestä tulee varmasti antoisa. :)

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

Dyn vastasi aiheeseen: Huviretki tienpientareelle 15.7.2017 (Tampere)
13.07.2017 22:35 #3

Mä olen perinteisesti tykännyt tästä retkestä, rento ja leppoisa piknik - eli suosittelen kaikille jaksaville! Ikävä kyllä Viikinsaareen on viime vuosina pesiytynyt melkoinen kolonna ampiaisia, joten ennen kuin joku raportoi tilanteen rauhoittuneet, minä en allergisena sinne uskalla enkä voi mennä.

14.07.2017 08:30 #4

Pahimmaksi ampiaisajaksi on osoittautunut elokuu. Siksi retki on nyttemmin siirretty heinäkuulle. Kyllä saaressa aina ampiaisia on, mutta tähän aikaan ne eivät parveile niin aggressiivisesti eikä riski pistokseen ole juuri sen suurempi kuin missä tahansa ulkosalla.

Dyn vastasi aiheeseen: Huviretki tienpientareelle 15.7.2017 (Tampere)
14.07.2017 14:23 #5

^ Missä tahansa ulkosalla, mutta saaressa. Sinne ei kovin nopeasti saa hätäkeskuksesta ensiapua paikalle, ja mun allergia on henki pois -kaliiberia. Joten joo, toistaiseksi vältän.

16.07.2017 19:47 #6

Huomattua: tätä nykyä lauttaan myydään lippuja netissä, ja ne ovat siihen tiettyyn vuoroon. Tämä siis muutoksena aiempaan, jossa lippuja vaan "sai" sitten kaikki yrittivät jonottaa seuraavaan paattiin. Ostin siis jo kotoa interneteitse lipun 14:00 laivaan, ensimmäiseen mihin arvelin edes ehtimäni. Paikan päällä selvisi, että likimain kaikki muutkin olivat jääneet samaiseen vuoroon ja saareen oli päätynyt tätä aiemmin vain kaksi tamperelaismiestä, jotka kaikkien yllätykseksi olivat viettäneet kaksi tuntia nauttien olutta saaren ravintolassa.

Lisäksi on todettava, että Tampereelta ei pääse Hämeenlinnaan kovinkaan myöhään, onneksi Tampereelta nyt saa useimmiten sentään yösijan.

Ampiaisia ei näkynyt.

28.07.2017 12:20 #7

Muistaakseni kysyin tätä jo viime vuonna mutta löytyisikö Risingin parista kiinnostusta (epä)säännöllisiin tapaamisiin Tampereella?

Mielellään jossain ilmaisessa paikassa esim. puistossa? Viikinsaari ei ole niin upea paikka että maksaisin laivalipun hinnan...

28.07.2017 21:30 #8

Tampereellahan vaikuttaa ns. Spektren mafia, eli käytännössä miitinki joka kuun toinen tiistai kello 18:00 anniskeluravintolassa, joka kai edelleen on Telakka. En tiedä onko nyt kun on joku Worldconkin heti perään, mutta toki siellä voisi kuvitella väen nimenomaan kerääntyvän ennen suurta hetkeä.

Ainakin kun viimeksi yritettiin Tampereen Rising-tapaamisia, ne kestivät noin viisi kertaa ennen kuin assimiloituivat ensinmainittuun.

30.09.2017 20:15 #9

Spektre tapaamiset ovat hyvä idea mutta tiedotus ei taida tällä hetkellä toimia.

Spektren nettisivu on ollut viikkoja pois käytöstä ja Facebook sivulla ei ole mainintaa miiteistä.

Miiteissä voisi olla kiinnostavaa käydä mutta nykyinen tiedotus ei oikein herätä luottamusta...

30.09.2017 20:58 #10

Joku voisi tehdä tänne ketjun, johon postaa aina kutsun pari päivää aiemmin. Ottaisin itse asiakseni jos asuisin paikkakunnalla.

02.10.2017 07:39 #11

Tiedotuslinja on yhä haussa kesäisen tiedottajavaihdoksen jäljiltä. Spektren postituslista kuitenkin toimii yhä, ja tapaamisista on kerrottu siellä.

02.10.2017 19:09 #12

Valitettavasti postituslistalle liittyminen ei onnistu koska nettisivut joilla on tiedot listalle liittymisestä eivät toimi...

03.10.2017 08:18 #13

Kappas, en huomannutkaan. Olet oikeassa. Koetan selvittää, missä on vika, jotta kotisivut saadaan taas toimimaan.

Hätävarana tässä linkki sivulle, jossa postituslistalle voi liittyä:

mailman.spektre.fi/mailman/listinfo/info

Viimeksi muokattu: 03.10.2017 08:21 : sterle.