24.08.2021 08:38 #1 :: Sarannus
Hei,

Rakastan lohikäärmeitä, mutta en töiden takia ole ehtinyt pitkään aikaan lukea mitään. Olen lukenut Naomin Novik Temeraire-sarjan useamman ja rakastan sitä. Onko mitään samantapaista tullut muilta kirjailijoilta? Pidin sarjassa historiallisesta miljööstä, mutta eniten ihmisten ja lohikäärmeiden suhteesta.

Sitten mainontaa. Ilmoittakaa jos on kiellettyä ja poistan viestin. ^^’

Löysin Kickstarter:sta lohikäärme lautapelin nimeltä Flamecraft. Kuvitus on Sandara Tangin!
mut söpöä ei realistista kuten tavallisesti. :)

www.kickstarter.com/projects/cardboardal...ft/widget/video.html

Yritä nyt vastustaa tuon söpöyden edessä. Peli ei ole myöskään liian raskas eikä agressiivinen. Voi pelata perheen kanssa ;)

Muokannut 24.08.2021 08:57 Sarannus Syy: opettelua

• Darkki hahmo
  • Darkki

24.08.2021 12:54 #2 :: Darkki
Hyviä Lohikäärme kirjasarjoja ja vähän mainontaa
Moi Sarannus. Ensimmäisenä tulee mieleen, että voit nähdä kaikki meidän kirjatietokannan kirjat, joissa esiintyy lohikäärmeitä linkistä: www.risingshadow.fi/library/tag/dragons

Tuolta voit sitten katsoa tarkemmin esimerkiksi kaikki uutuuskirjat lohareista tai sivustomme luetuimmat kirjat. Noamin kirjoja en ole lukenut, joten en osaa suoraan suositella samantapaisia kirjoja heti luettavaksi.
Tykännyt: Sarannus

24.08.2021 23:37 #3 :: KiLLPaTRiCK
Hyviä Lohikäärme kirjasarjoja ja vähän mainontaa
Näköjään noidenkin Temeraire-kirjojen Suomentaminen on lopetettu kesken. Suomi on kyllä yksi kesken lopetettujen kirjasarjojen luvattu maa.

• kyty

25.08.2021 19:01 #4 :: kyty
Hyviä Lohikäärme kirjasarjoja ja vähän mainontaa
Onkohan Temerairea vastaavia sarjoja edes olemassa? Olen lukenut kaksi ensimmäistä, mistä on jo aikaa, mutta eikös siinä sekoitettu oikeaa historiaa fantasiaan vähän samaan tyyliin kuin Jonathan Strange & Mr Norrellissa?

Pernin lohikäärmeritareissa taisi olla samantapaisia suhteita ihmisten ja lohikäärmeiden välillä, mutta siinä ei ole vaihtoehtohistoriaa ja se sijoittuu fantasia/scifimaailmaan. Ja vaikka siitä on aikaa kun luin sen vähän mitä sarjasta aikoinaan suomennettiin, muistan etten itse kauheasti tykännyt sarjasta. Temeraire taas oli oikeasti miellyttävä tuttavuus. Jostain syystä en kuitenkaan lukenut sitä toista kirjaa pidemmälle. Muistan että tykkäsin kyllä Jadevaltaistuimesta, mutta se ei kai sitten sillä hetkellä tuntunut ihan yhtä loistavalta kuin ensimmäinen kirja, tai sitten asia vain jäi koska seuraavat kirjat olisi pitänyt hankkia englanniksi.

30.08.2021 06:52 #5 :: Sarannus
Joo, niin näyttää. Ensimmäiset kaksi kirjaa 9:sän teoksen sarjasta. :(
En hirveästi uskalla enää toivoa suomennoksia fantasiakirjoista. Luen niitä enemmän englanniksi, vaikka siitä jääkin tajuamatta useita pieniä sanavalintoja. Tajuan pääjuonen, sivujuonia, mut kirjoittajan tyyli jää kyllä mulla pimentoon.

30.08.2021 06:55 #6 :: Sarannus
@Kyty
Temeraire sarjaa muistuttaa hieman lady Trent sarja. Siitä ei ole suomennettu yhtään osaa. Molemmissa vaihtoehto historiaa ja lohikäärmeitä. Trentissä lohikäärmeet eivät puhu vaan ovat mykkiä eläimiä.