• Vanamo hahmo
  • Vanamo

27.10.2013 11:52 #21 :: Vanamo

Emelie kirjoitti:

Dyn kirjoitti: Ehkä pitäisi tähdätä jatkossa arkipäiviin

Muutin suunnitelmia, ja kävin messuilla jo perjantaina, joka oli hyvä päätös. Porukkaa oli silloinkin, varsinkin yläkerran ruokamessut oli han tukossa, mutta kirjamessujen puolella oli väljää. Jos menen vielä joskus tulevaisuudessa uudestaan noille messuille, suosin ehdottomasti arkipäivää.

Oli tosiaan varsin täyttä, kun päädyin lauantaina vilkkaimpaan aikaan kiertelemään. Olisi ollut ihan mielenkiintoista tutkia esimerkiksi se kahden euron pöytä, mutta tungosta oli ihan liikaa minun makuuni. Jälkikäteen kuulin, että sieltä oli löytynyt esimerkiksi kiinnostavia keittokirjoja halvalla. Lippu oli myös perjantaille, mutta en silloin ennättänyt paikalle paljoakaan ennen omaa päivystysvuoroa, jonka jälkeen messut sitten suljettiinkin.

Emelie kirjoitti:

Vanamo kirjoitti: Samalla tulin ilmeisesti tuijotelleeksi liian kauan Cthulhu-pehmoleluja, sillä jouduin sitten ostamaan lopultakin oman sellaisen.

Millanen sulla on? Mun hyllyssä kirjavartijana istuu sellainen kiiltäväkankainen ja ilkeän näköinen. :)

Ostin pienen, pehmeän ja söpön, joka sekin pääsi vartioimaan kirjahyllyä .

27.10.2013 12:36 #22 :: Gespenst
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Dyn: Niin, en minä niin nuorikaan enää ole, mutta vielä vanhempien käskyvallan alla. Kun vanhemmat käskee, ettei yksin mennä, niin sitä ei sitten mennä. Eikä kukaan ole innostunut lähtemään mukaankaan, Helsinkiin on kuitenkin täältä kuuden tunnin matka. Ja luultavasti joutuisin vielä paniikkiin ihmismäärän vuoksi, joten ehkä lykkään messuille lähtöä vielä ainakin parilla vuodella :3
Muokannut 27.10.2013 12:36 Gespenst

27.10.2013 13:57 #23 :: Echramath
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Maksoitteko muuten itsenne sisään? Minulle on jäänyt sellainen kuva, että kaikki hankkivat vain jonkin sortin vapaalipun, mutta toisaalta taidan tuntea aika paljon ihmisiä, jotka tuntevat jonkun jostain kustantamosta. Tosin itsellenikin tuli jokavuotinen "haluatko messuille, meillä on 400 lippua"-viesti eräältä postituslistalta.

27.10.2013 14:35 #24 :: Blackbird
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013

Echramath kirjoitti: Maksoitteko muuten itsenne sisään? Minulle on jäänyt sellainen kuva, että kaikki hankkivat vain jonkin sortin vapaalipun, mutta toisaalta taidan tuntea aika paljon ihmisiä, jotka tuntevat jonkun jostain kustantamosta.

Itselleni jäi vapaalippu vähän matkan varrelle, joten maksoin itseni sisään (mitä en ole tehnyt varmaan pariin vuoteen). Ajattelin, että voin kai vähän maksaa siitä lystistä. 10 euroa maksoi kun sai pienen opiskelija-alennuksen. Rahaa se vain on, ei sitä hautaan saa kuitenkaan mukaan. :cool:

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

27.10.2013 14:48 #25 :: Xariel
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Minun ja Hiistun piti saada vapaaliput, mutta niitä ei ollutkaan toimitettu sinne(/väärällä nimellä/väärässä lokerossa/ei vaan löytynyt) mutta onneksi onnistuin saamaan meille passit sisään, jotka itse asiassa olivat esiintyjäpassit. (Eli Hiistu, olisit päässyt samalla sisään ilmeisesti tänäänkin?)

Tarkoituksena oli kierrellä siellä Colferin esiintymisen jälkeen, mutta asioita sattui ja tapahtui niin, että päädyin ramppaamaan Messukeskuksen ja kotini väliä niin, että loppujen lopuksi olin väsynyt ja nälkäinen ja päätin jäädä kotiin lepäämään sen sijaan että olisin palannut messuille. Huoh. Ensi vuonna sitten!

• VMN hahmo
  • VMN

27.10.2013 17:43 #26 :: VMN
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Itse menin ihan perinteisellä lipulla jonka ostin kassalta. 16 euroa on aika karvas hinta, mutta onneksi Stockmannin jäsenkortilla sai hinnan laskettua 14e :P

27.10.2013 20:53 #27 :: Fantasyfan
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Minäkin pääsin ilmaislipulla sisään jo kolmatta vuotta :wink:Siskolla on ollut "arpatuuria". Viimevuonna sain myös pelimessuille ilmaisliput ja tuli todettua, että se ei ole hintansa arvoinen. Kirjamessut olisivat.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

27.10.2013 21:25 #28 :: Hiistu
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Minäkin suosin arkipäiviä, jos vain suinkin ennätän silloin messuille. Lauantaina halli oli päivällä tosiaan täynnä.. Arkena messuilla kiertelevät koululaisetkin ovat minusta ihan symppiksiä, touhuavat tehdä niitä omia kirjasuunnistustehtäviään eivätkä pahemmin jumita missään tiellä. (Tai ainakin niitten päiden yli ylettyy yleensä näkemään.) Lauantainakin oli viimeiset tunnit ennen paikan sulkemista todella rauhallisia, ihmiset katosivat. Messuille voisi myydä jotain "iltahupilippuja" Lintsin huvipuiston tapaan.. Viimeisinä aukiolotunteina halvalla tuhlaamaan rahansa messuostoksiin.

Xariel kirjoitti: (Eli Hiistu, olisit päässyt samalla sisään ilmeisesti tänäänkin?)

Hyvin mahdollista, että samalla lätkällä olisi edelleen päässyt jos olisi vaan mennyt, tuskin niissä mitään päiväkohtaista tunnistetta. Tai minä en ehkä olisi päässyt, kun kävin pois lähtiessäni palauttamassa sen klipsumuovitaskun siihen esiintyjälipputiskille. Ajattelin sen olevan vielä ihan käyttökelpoista tavaraa. Tiskillä ollut henkilö hyvin mahdollisesti ajatteli minun olevan jokin omalaatuinen ekohörhö, jolle täytyi olla mieliksi ottamalla läpyskä vastaan. :tongue:

Passien puhuminen oli kyllä hyvin hoidettu! Ja ensi vuonna sinä olet toivottavasti vain haastattelemassa, ilman ramppaamaan joutumista. :wink:

Kävikö joku muuten kuuntelemassa Hugh Howeyn esitystä, jotain niistä? Lauantain esitys olisi ilmeisesti sittenkin ollut aamupäivällä.. tai sitten en iltapäivällä vain löytänyt sitä sieltä hulinan keskeltä.
Muokannut 27.10.2013 21:31 Hiistu

• Jewel hahmo
  • Jewel

27.10.2013 22:38 #29 :: Jewel

Hiistu kirjoitti:

Minä kävin, mutta suoraan sanoen hiukan harmittaa. Haastattelija nimittäin möläytti aivan käsittämättömät spoilerit, joita en tässä tietenkään viitsi toistaa.

Muuten nautin messuista kuten aina. Olin paikalla kaikkina muina päivinä paitsi lauantaina, ostin kirjoja hiukan enemmän kuin suunnittelin, tein pari ilahduttavaa löytöä, söin mukavasti ystävien kanssa Terra Novassa ja hankin muutaman joululahjan. Tänä vuonna mukaan tarttui enimmäkseen uutuuskirjoja, koska on niin paljon kiinnostavia.

Sitä ihmettelen, miksei kustantaja markkinoinut Rowlingin uutta suomennosta yhtään Rowlingin nimellä. Onkohan se vasiten kielletty? Isolla painolla ne olivat varautuneet, mutta en usko kaikkien tunnistaneen salanimeä.
Muokannut 27.10.2013 22:39 Jewel

• Freyja hahmo
  • Freyja
    Pilotti

27.10.2013 23:12 #30 :: Freyja
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013

Hiistu kirjoitti: Kävikö joku muuten kuuntelemassa Hugh Howeyn esitystä, jotain niistä?

Kävin, kuuntelin sunnuntaina puolen päivän haastattelun sekä klo kahden haastattelun. Kuten Jewel sanoikin, ekassa tuli harmittavasti ainakin kolme spoileria, jotka olisi voinut jäädä mainitsematta. Jälkimmäinen haastattelu oli erinomainen. Pistiin blogiini hieman selostusta ja kuvia haastiksista, jos kiinnostaa.

• Jouni hahmo
  • Jouni
    Upseeri

28.10.2013 16:48 #31 :: Jouni
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Itse olin myös kuuntelemassa sunnuntain puolenpäivän Howeyn haastattelua ja panin merkille pienet spoilaukset. Pitäisiköhän tässäkohtaa käyttää klassikkolausetta "pessimisti ei pety", eli luin Siilon männäviikolla pois kuleksimasta osittain juuri siltä varalta että haastattelussa tulisi ilmi asioita joista en ilman kirjan lukua välttäisi tietää. Onneksi sentään suomentamattomien jatko-osien sisällöstä ei kerrottu mitään. :smile:

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

28.10.2013 21:50 #32 :: Hiistu
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013
Harmi, jos Siilo spoilaantui.. :huh:Se kyllä on rakenteensa puolesta sellainen paketti, että voi olla hankala välttää paljastuksia, jos ylipäänsä tahtoo puhua muustakin kuin ihan alusta eli ensimmäisestä tarinasta.. Takakansikin oli mielestäni jo yllättävän uskalias nostaessaan keskiöön vasta myöhemmin kirjassa kohdattavan henkilön.

• Jouni hahmo
  • Jouni
    Upseeri

29.10.2013 00:17 #33 :: Jouni
Helsingin kirjamessut 24.–27.10.2013

Hiistu kirjoitti: Nyt jäi tietenkin kiinnostamaan, mitä kirjasta spoilattiin.. Tahtoisiko joku laittaa spoiler-tageihin jonkin esimerkin? Olen itse lukenut kirjan.

Varoitus: Spoiler.
Tykännyt: Hiistu