• Iivari hahmo Kirjoittaja
  • Iivari

23.10.2013 13:51 #1 :: Iivari

Banneri

Yöstoori – kirjoita painajainen eloon!

Lumon kirjasto järjestää kirjailijoiden Nina Hurman ja Mike Pohjolan kanssa nuorille suunnatun, yön yli kestävän Yöstoori-tapahtuman 8.–9.11.2013.

Yöstoori on yhdistelmä live-roolipeliä ja perinteistä kirjoittamisleiriä, jossa vietetään yksi yö yhteisöllisen kirjoittamisen äärellä ammattikirjoittajien ohjauksessa. Tarinaa luodaan ja eletään samanaikaisesti ja tapahtuman vetävät kirjailijat luotsaavat kirjoittamisprosessia. Tavoitteena on tuottaa esim. novellimainen teksti, joka on osa Ninan ja Miken raamittamaa tarinaa. Kirjoittaminen ja sen ohjaus kestävät läpi yön. Yöstoori on myös eräänlainen live-roolipeli, jossa kirjoitusprosessia ”pelataan” tapahtuman vetäjien ohjauksessa.

Tule kirjoittamaan oma tarinasi yhdessä muiden asiaan vihkiytyneiden kanssa! Lumon kirjasto ja lukio sijaitsevat Vantaan Korsossa, ja Lumon monitoimitalon moninaiset tilat toimivat kirjoittamisen kulissina. Myös talo osallistuu tarinan syntyyn.

Lue lisää...

• VMN hahmo
  • VMN

07.11.2013 12:40 #2 :: VMN
Yöstoori-kirjoitustapahtuma Vantaalla
Mitens, onko kukaan osallistumassa tähän? Itse menin osallistumistietoni laittamaan, mutta rehellisesti sanottuna, vähän karmaisee mistä tässä oikein on kyse :D

Kai sitä silti pitää osallistua ja nähdä mikä on homman nimi, ehkä tavata toisia kirjoittamisesta innostuneita, kokea jotain erilaista ! :tongue:
Tykännyt: Rinja

• Iivari hahmo Kirjoittaja
  • Iivari

18.11.2013 14:53 #3 :: Iivari
Yöstoori-kirjoitustapahtuma Vantaalla
Yöstoori oli ilmeisesti menestys, voi päätellä sivun blogimaisesta päivittymisestä . VMN oli tosiaan paikalla, ja ehkä myös toinen risinglainen? Millaista oli?

• VMN hahmo
  • VMN

18.11.2013 20:28 #4 :: VMN
Yöstoori-kirjoitustapahtuma Vantaalla
Ihan varmaa tietoa siitä, mikä oli tavoite ei ole, mutta ainakin onnistunut tapahtuma vaikutti kävijän näkökulmasta olevan! Meitä oli tuollainen parisenkymmentä paikalla. Itse pidin siitä, oli kiva vihdoin tavata muitakin jotka kirjoittavat (toisinaan kun tämä on niin yksinäinen harrastus). Roolipelaamisestakin vaikutti todella moni pitävän, eli yksi tehtävistä oli näytellä hahmoa, josta kirjoitti novellin. Itselle se oli hieman plusmiinus. Hauska kokemus, mutten itse ole niin roolipelaaja. Ei se pahemmin kuitenkaan "häirinnyt".

Toivottavasti jotain tämän tyylistä tulisi toistekin. Oli kiva kirjoittaa yhdessä pienimuotoisten ohjeiden raameissa. Vielä kun vetäjinä oli kaksi "oikeaa" kirjailijaa (Nina Hurma ja Mike Pohjola), niin wauh! Harmillista vain että heidän roolinsa olivat hieman etäisiä, mutta hauskaa oli.

Tekstit ovat tosiaan päätyneet nyt verkkosivuille arvioitavaksi. Sieltä löytää allekirjoittaneenkin novelli, Odotus .