• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 2 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 108 päivää sitten)
× Keskustelua George R. R. Martinin Tulen ja jään laulu -kirjasarjasta ja siitä tehdystä tv-sarjasta - Game of Thrones.

George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia

12.03.2014 22:06 #141 : Freyja
Lohikäärmetanssi 1 on painossa ja ilmestynee maaliskuun viimeisellä viikolla. Sydän tanssii polkkaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

12.03.2014 22:23 #142 : Kirjaneito
No josko nyt viimein! :lol: Huhhei! Mutta edessä vaikea valinta. Luenko Tulen ja jään laulun uusintakierrokseni loppuun ennen Lohikäärmetanssia vai säntäänkö heti kauppaan ostamaan? (Olen suunnitellut kirjan ostamista koska en jaksa kuitenkaan odottaa kirjastolta ja voisin tukea Kirjavaa.) Ehkäpä ostan kirjan, hipelöin kantta ja hillitsen itseni kunhan edelliset on luettu uudellen. (Juu kyllä tulee onnistumaan... :wink:)

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

• Diara hahmo
  • Diara
12.03.2014 22:42 - 12.03.2014 22:42 #143 : Diara
Kuulostaa kyllä hyvältä, mutta ehkä varovaisena uskon vasta sitten, kun kirja on kaupan hyllyllä. Ostoon tämä ei kyllä minun osaltani vielä mene, koska haluan ne kovakantiset versiot, mutta onneksi hätä ei ole tämän näköinen. Isäni nimittäin kyllästyi (viimeinkin) tähän minun päättäväisyyteeni olla ostamatta pokkareita, ja osti ne sitten itse. Viimeinen niitti hänelle oli se, että tv-sarjan 3. kausi meni ohi kovakantisista kirjoista, ja nyt kun hänkin viimein sen kauden katsoi, niin kuulema ärsytti se, että "spoilaantui" sarjasta ennen kirjojen lukua. Joten nyt isälläni on tähän mennessä suomennetut kirjat, ja uusinkin päätyy hänen hyllyynsä. Vielä kun hän saisi luettua ensimmäisen Miekkamyrskyn loppuun, niin pääsisin itsekin sen pariin. Painostus on kyllä minun puoleltani suuri, että pääsen itsekin lukemaan sarjaa eteenpäin.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien
Viimeksi muokattu: 12.03.2014 22:42 Diara.

• Mab hahmo
  • Mab
12.03.2014 23:07 #144 : Mab
Hyvä homma! :) Toivottavasti kansi saataisiin nähtäville jo lähiaikoina :tongue:

• VMN hahmo
  • VMN
13.03.2014 08:53 #145 : VMN
Itse odotan myöskin innolla miltä kansi näyttää! Suomennosten kannet ovat mielestäni todella hyvän näköisiä, joten tältä(kin) odotetaan paljon!

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

13.03.2014 09:01 #146 : Zun´Te
Tätä on odotettu.
Noin vuosi joka viikko.
Aika mahtavaa, toivottavasti kakkososaa ei tarvitse odottaa puolta vuotta.

• Jussi hahmo
  • Jussi
13.03.2014 12:18 #147 : Jussi
Hieno uutinen! Olen lukenut A Dance with Dragonsin kerran englanniksi, ja aion ottaa uusinnan suomeksi. Mutta vasta sitten, kun molemmat niteet ovat saatavilla.

Zun´Te kirjoitti: Aika mahtavaa, toivottavasti kakkososaa ei tarvitse odottaa puolta vuotta.

Miekkamyrskyjen välillä tauko oli lähes yhdeksän kuukautta.

Martinilta kysyttiin Not A Blogissa, onko The Rogue Prince yhtä pitkä kuin The Princess and the Queen. Vastaus:

No, it's shorter. A novelette rather than a novella.

13.03.2014 12:37 #148 : Freyja

Jussi kirjoitti: Miekkamyrskyjen välillä tauko oli lähes yhdeksän kuukautta.

En enää muista millainen tilanne tuolloin oli... oliko Miekkamyrskyn käännös vielä kesken ykkösen ilmestyessä ja siksi kesti pidempään, ennen kuin kakkosnide valmistui?

Kirjavan uutisen mukaan 2:n kohdalla on menossa oikolukuvaihe. Joulukuussa käännös oli vielä hieman kesken, mutta tulkitsen, että nyt kaikki käännöstyöt olisi tehty. Kartat ja liitteet ovat ilmeisesti myös valmiit, joten uskon, että yhdeksää kuukautta ei sentään tarvitse odotella. Optimismipöpön valtaamana veikkaisin toukokuuta tai viimeistään heinäkuuta (Finnconiin mennessä).

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
13.03.2014 12:41 #149 : Tapsa
Mistähän kohdasta suomennos menee poikki?

• Jussi hahmo
  • Jussi
13.03.2014 12:49 - 16.03.2014 14:00 #150 : Jussi
Kirjava vastasi, että samasta kohdasta kuin brittipokkareissa. Tämän johdosta ensimmäinen nide on selvästi jälkimmäistä pidempi (Miekkamyrskyissä osat ovat suunnilleen samanpituiset). Tarkka jakamiskohta on

SPOILERIVAARA!

EDIT: Vanity Fairin nettisivuilta löytyvä pitkä Martinin haastattelu kannattaa lukea. Otsikkona on George R.R. Martin Has a Detailed Plan For Keeping the Game of Thrones TV Show From Catching Up To Him .
Viimeksi muokattu: 16.03.2014 14:00 Jussi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa, Taru Väyrynen

• donroitteri hahmo Kirjoittaja
  • donroitteri
    Mekaanikko
17.03.2014 17:52 #151 : donroitteri
Tuo L-tanssi ykkösen kansikuva on julkaistu.

www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&s...vm=bv.62922401,d.bGE

Kuvaa en saannut linkattua mutta kattokaapa tuossa ylemmästä linkistä ja Kirja on tilattavissa Suomalaisessa kirjakaupassa
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

17.03.2014 17:57 - 17.03.2014 18:00 #152 : Freyja
Suora linkki kuvaan. Löytyy Tulen ja jään laulu -sivuston etusivulta, että myös Lohikäärmetanssin nimikkosivulta. Kansikuva saatu Kirjavalta ja julkaistu luvalla, samoin kuin hieman aikataulutietoa 2. niteestä.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita
Viimeksi muokattu: 17.03.2014 18:00 Freyja.

• VMN hahmo
  • VMN
17.03.2014 18:47 #153 : VMN
Itse olen ehkä hienoisesti pettynyt kanteen. Siinä ei ole sellaista voimaa, jota hurjasudet ja lohikäärmet tuovat. Muutenkin valkoista on liikaa mustaan nähden. Liian rauhallista. Ei mikään pahin mahdollinen, ihan kiva.

Vasta nyt aloin miettiä, että mitä eroa on kovakantisissa ja pehmeäkantisissa versioissa? Luin tuolta Tulen ja Jään laulu -sivustolta, että kuvittaja sanoi aloittaneensa työn kovakantisessa versiossa. Onko siinä siis enemmän kuvitusta? Mitä muuta eroa siinä on, kuin kovakansi?

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

17.03.2014 20:07 - 17.03.2014 20:12 #154 : Taru Väyrynen
Olen samaa mieltä kuin VMN, kansi on tosiaan "ihan kiva", ja kun minun lapsenlapseni sanovat niin, he tarkoittavat, että eivät erityisemmin pidä. Ei siinä mitään vikaa olisi, jos kirja olisi vaikkapa kuvaus rauhallisesta retkeilystä lumisessa metsässä. Noh, toivottavasti hurjasudet ja lohikäärmeet kuitenkin pelastavat sisällön! Odotan innolla, että pääsen lukemaan.

"Ja miten ansainneesi edes luulet sen että aina saat suotuisat tuulet."
Viimeksi muokattu: 17.03.2014 20:12 Taru Väyrynen.

• Thialfi hahmo
  • Thialfi
17.03.2014 22:39 #155 : Thialfi
Hyvä kansikuva. Ei susihauvoja tai kliseisiä ja aiemmin käytettyjä lohikäärmeitä. Revontulet viittaavat tanssiin, kivet, sarvet, lumi, yö, musta ja valkoinen voimaan.

• haplotus hahmo
  • haplotus
17.03.2014 22:48 #156 : haplotus
Todella hieno värimaailma nostaa kannen yhdessä komean peuran kanssa sarjan hienoimmaksi kanneksi. Etualan syöksyhammas (?) tuo puolestaan mysteerin tuntua. Hiltunen on taitava kansikuvittajanakin. Minä kyllä pidän.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

17.03.2014 22:55 #157 : Taru Väyrynen
Juu, näyttää se paremmalta nyt, kun näin isomman kuvan. Minulla on tapana laukoa mielipiteitäni liian äkkiä. :blush: Mutta kun omissa mielikuvissa tuo pohjoinen on niin paljon synkempi. Revontulet on kyllä hieno juttu.

"Ja miten ansainneesi edes luulet sen että aina saat suotuisat tuulet."

• kyty
17.03.2014 23:04 #158 : kyty
Minäkin pidän kannesta, ja juuri hillitymmästä värien käytöstä. Tykkäsin nimittäin eniten kahden ensimmäisen kirjan kansikuvista, mutta kolmesta seuraavasta en niinkään. Kyse ei ole siitä että ne olisivat kuvina varsinaisesti huonoja, mutta kirjoihin tuntuu sopivan tyylitellympi värien käyttö.

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
17.03.2014 23:44 #159 : Tapsa
Aivan upea kansikuva! Sanoisin jopa toiseksi paras Valtaistuinpelin kansikuvan jälkeen! Tunnelmallinen ja hieno. En malttaisi odottaa että pääsee näkemään Lohikäärmetanssi kakkosen täydentämään kuvan.

• Jewel hahmo
  • Jewel
18.03.2014 07:36 - 18.03.2014 07:38 #160 : Jewel
Ei yhtään hassumpi kansi. Valitsen tauluihinkin mieluiten eläinhahmoja, joten voisin hyvin laittaa tuon kuvan vaikka seinällenikin. Katseenvangitsija eli peura olisi tosin voinut olla aavistuksen intensiivisempi.

Minun suosikkikanteni on tietenkin se, jossa on hevonen. Kun GRRM oli Finnconissa, pyysin signeerauksenkin siihen ja Valtaistuinpeliin.
Viimeksi muokattu: 18.03.2014 07:38 Jewel.

Pisania
Uusin jäsen: Virpi Larmila