George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia

Mab
Mab vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
18.03.2014 09:12 #161

Ihan kiva kansi minustakin, mutta ei ainakaan näin ensisilmäyksen perusteella pääse suosikkieni joukkoon. Hillitympi värien käyttö miellyttää periaatteessa minunkin silmääni, joskin valkoista tuntuisi olevan hiven liikaa. Ehkä luminen maisema olisi toiminut paremmin metsänä? Kokonaisuus on nyt hiukan liian rauhallinen/levollinen... muuuutta kenties L2:n kansi antaa sille sitten lisää potkua. Eli innokkaasti minäkin sitä odottelen :smile:

VMN kirjoitti: Vasta nyt aloin miettiä, että mitä eroa on kovakantisissa ja pehmeäkantisissa versioissa? Luin tuolta Tulen ja Jään laulu -sivustolta, että kuvittaja sanoi aloittaneensa työn kovakantisessa versiossa. Onko siinä siis enemmän kuvitusta? Mitä muuta eroa siinä on, kuin kovakansi?

Et sitten ole ikinä hipelöinyt kirjoja kaupassa? :wink: Kovakantisissa on tosiaan enemmän kuvitusta kuin pelkkä kansi. En itse (ainakaan vielä) omista niitä, mutta sanoisin muistikuvien pohjalta, että yhdestä kirjasta löytyy kymmenisen piirrosta (mustavalkoista).

Edit. Löysin Kirjavan vanhoilta sivuilta esimerkiksi yhden kuvan Valtaistuinpelistä (aika pieni koko, mutta eiköhän siitä selvän saa) :smile:

Viimeksi muokattu: 18.03.2014 13:37 : Mab.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
18.03.2014 19:05 #162

Kansi on kyllä kertakaikkisen hieno. *Aplodit* Luen parhaillaan Miekkamyrsky ykköstä uudelleen ja jotenkin kirja tuntuu melkein jännittävämmältä toisella kerralla vaikka tietääkin mitä tulee tapahtumaan. (Eli ketkä kuolevat :wink:.) Nyt odottelenkin kansikuvan myötä yhä suuremmalla innolla että pääsen käsiksi myös Lohikäärmetanssiin.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

KiLLPaTRiCK
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
19.03.2014 13:58 #163

Jotenkin oletin kovakantisen ilmestyvän samaan aikaan. Englanniksi olen kirjan jo lukenut, joten näe mitään syytä tätä ostaa. Kolme vuotta varmaan taas menee, kun ei Miekka Myrskykään ole vielä ilmestynyt :cheesy:

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
19.03.2014 20:18 #164

Vähän liikaa värejä makuuni. Mutta onhan se kiva, että jokin eläin on kuvassa. En ole lukenut kirjaa englanniksi, joten en tiedä kuinka hyvin peura kuvastaa tapahtumia. Revontulet oli kiva lisä.

20.03.2014 00:19 #165

Lohikäärmetanssi 1:n juonikuvauksen voi tarkistaa tietokannassa . Kopioin sen Adlibriksesta pienin muutoksin. Varmaan Miekkamyrskyjen tapaan näemme täsmälleen saman tekstin myös jälkimmäisen niteen takakannessa.

Viimeksi muokattu: 20.03.2014 00:19 : Jussi.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
20.03.2014 01:01 #166

Ilmeisesti kirja on sitten jo saapunut painosta tai saapuu lähipäivinä, kun Adlibris ilmoittaa toimittavansa sitä, samoin kuin Booky.fi . Kirja on myynnissä jo Kirjapuodissakin , jossa sivumääräksi ilmoitetaan 608. Tilaus lähti. Toivottavasti Lohikäärmetanssi 1 on ensi viikolla hyppysissä.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

Viimeksi muokattu: 20.03.2014 01:18 : Freyja.

Jewel
Jewel vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
20.03.2014 11:50 #167

Lohikäärmetanssi on saapunut Suomalaisiin kirjakauppoihin ainakin Helsingissä. Saapuivat jo eilen iltapäivällä. Kannattaa kuulemma olla nopea, koska tulevat menemään nopeasti.

Olen tämän viikon sairaslomalla, mutta mieheni lupasi poiketa Malmin Suomalaisen kautta ja tuoda toipilaalle kivan tuliaisen.

Viimeksi muokattu: 20.03.2014 11:51 : Jewel.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jussi, Kuurankukka, Taru Väyrynen

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
20.03.2014 12:22 #168

Tilasin Suomalaisesta. Nettikaupassa ilmoittavat edelleen, että arvioitu ilmestymispäivä 1.4.. Olis kyl mukava yllätys, jos tulis noudettavaksi TÄNÄÄN :lol:

MUOKS: sain juuri tekstarin! Bailabaila

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 20.03.2014 12:31 : Scartti.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Taru Väyrynen

20.03.2014 12:26 #169

Jewel: kiitos tiedosta, merkitsin kirjan ilmestyneeksi. Itse oletin, että Kirjava tiedottaa sivuillaan, kun Tanssi Ykkönen on saatavilla.

Martin on paljastanut sarjan loppuratkaisun Game of Thronesin tuottajille. David Benioff ja Dan Weiss kertoivat Entertainment Weeklylle, että lopetus on sataprosenttisen tyydyttävä.

Eilen GRRM puhui siitä, että Tulen ja jään laulun lopetus saatetaan nähdä elokuvana tv-sarjan sijasta:

It might need a feature to tie things up, something with a feature budget, like $100 million for two hours. Those dragons get real big, you know.

Toinen mahdollisuus on, että Dunk & Egg -tarinoista tehtäisiin elokuva.

Viimeksi muokattu: 20.03.2014 12:26 : Jussi.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

Jewel
Jewel vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
20.03.2014 15:26 #170

Istun nyt nojatuolissa Lohikäärmetanssiani hipelöiden. :heart:

Laitoin myös puskaradion liikkeelle, ja muutama kaverikin on joko saanut omansa tai tehnyt puhelinvarauksen.

20.03.2014 16:21 #171

Lohikäärmetanssi 1 on ehtinyt tänne pohjoisenkin kauppaan iltapäivän kuluessa. Piti noukkia yksi kappale talteen.

VMN
VMN vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
20.03.2014 16:45 #172

Samalla linjalla jatketaan: seurattuani foorumia oli ihan pakko käydä katsomassa löytyykö omasta Suomalaisesta. No siellähän se oli ja nyt seisoo tuossa vieressä. Se, koska ehdin tätä lukea on eri asia, mutta pakko se oli hankkia.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

20.03.2014 17:09 #173

io9 ilmoitti, että aiemmin mainittu AWOIAF-appsi päivitetään tänään (Amerikan aikaa) ja sitä myöten myös uusi näyteluku The Winds of Winteristä on luettavissa. Sivulla on mm. kuvausta luvun näkökumasta ja sisällöstä. Innoissani tästäkin.

Sushukka
Riiviö
Sushukka vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
20.03.2014 20:38 #174

Oih ja voih, loggasin forkalle vasta 19.03, kun tuo naapurin suomalainen menee kiinni jo seiskalta! Olisi ollut vielä ilta luppoaikaa lukemiseen, mutta onneksi saan haettua sen huomenna kolmen tunnin junamatkan huviksi. Kirjastoonkin soittelin, mutta siellä oltiin haavi auki koko teoksen olemassaolon suhteen, joten varmaan vähemmällä pääsee, jos ostaa omaan hyllyyn.

Kannesta. Aika kiva, vähän turhan näyttävä värimaailma omaan makuun. Lisäksi pohdin, että olisin ennemmin nähnyt sieluni silmin noissa pohjoisen maisemissa kotimaisen hirviuroksen, mutta onhan tuollainen saksanhirvityyppinen kruunupää Baratheonin vaakunnassakin, joten liittyisikö siihen.

Noora
Noora vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
20.03.2014 20:48 #175

Vihdoinkin tämäkin on ilmestynyt. Oli todella mukavaa,kun töiden jälkeen meni pukkariin ja vilkaisi puhelinta jonne oli tullut viesti,että Lihikäärmetanssi 1:stä varaamani kappale oli saapunut noudettavaksi Suomalaisesta,varsinkin kun oletin sen ilmestyvän vasta ensi viikolla. Joten nyt oma kappaleeni on tuossa vieressä ja muutama eka luku on myös nyt luettu.

Kansi on loppujen lopuksi ihan kiva varsinkin,kun tajusin vasta että se on jonkinlainen hirvi,kun ekaksi luulin,että se on poro:p Värimaailma on ihan onnistunut tässä ja tuskin maltan odottaa,että millainen se kakkospuolikkaan kansi on.

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

Kirjaneito
20.03.2014 21:14 #176

Mämmämmummumäää! Tahtoo Lohikäärmetanssin, tahtoo sen nyt! Vaikka uusintaluku on vasta vaiheessa Miekkamyrsky yksi, taidan huomenna sännätä Suomalaiseen tai Akateemiseen ja hamstrata itselleni yhden kappaleen. (Etteivät vaan kaikki katoa ennen kun minulla on yksi!) Mutten koske siihen ennen kuin uusintakierros on loppu. Piste. :lol:

edit. Ja kyllähän minä sen sitten ostin. Akateeminen jonne minulla oli lahkakorttikin ei tiennyt mitään koko kirjasta, mutta Suomalaisessa olivat näkyvästi esillä. Pisteet siis sinne. Nyt edessä on tuskaisa aika kun kieltäydyn avaamasta kirjaa... Luultavasti saan edelliset osat loppuun juuri kätevästi koeviikon alkuun mennessä. :wink:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Viimeksi muokattu: 21.03.2014 18:21 : Kirjaneito.

20.03.2014 23:23 #177

Lohikäärmetanssi 1:n alun Huomautus aikajärjestyksestä -tekstissä on mainittu kuudennen kirjan suomenkielinen (työ)nimikin, joka on odotetusti Talven tuulet.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

21.03.2014 16:50 #178

Hyvä. Jostain syystä Korppien kestien jälkisanoissa ei suomennettu ollenkaan A Dance with Dragonsia. Pitelin tänään Lohikäärmetanssin ensimmäistä nidettä käsissäni kirjakaupassa. Täytyi heti tarkistaa, miten erään näkökulmahenkilön riimittelyt oli käännetty... Westerosin kartoista löytyi lisää paikannimiä edellisiin suomennoksiin verrattuna.

Freyja kirjoitti: sivumääräksi ilmoitetaan 608.

Miekkamyrskyjen pituudet ovat 569 ja 545 sivua. Lohharitanssi 2 jää varmaankin alle 500 sivun.

Luin tänään uuden TWoW-maistiaisen. Hieno näyte, mutta tuntui vähän siltä, että siirtymä viimeisestä kyseisen hahmon ADwD-luvusta ei ollut aivan saumaton. Suosikkinäytteenäni pysyy yhä ensimmäinen Martinin julkaisema, joka nähdään Dancen brittipokkarin lopussa.

21.03.2014 17:37 #179

Jussi kirjoitti: Luin tänään uuden TWoW-maistiaisen. Hieno näyte, mutta tuntui vähän siltä, että siirtymä viimeisestä kyseisen hahmon ADwD-luvusta ei ollut aivan saumaton.

Johtunee varmaan siitä, että välissä on yksi luku ja tämä on kyseisen hahmon toinen luku TWoW:ssa. Kyllä oli näyteluvussa taas teorioiden aihetta. Toivottavasti kirja ilmestyy mahdollisimman pian luettavaksi.

22.03.2014 11:29 #180

Kiitos tiedosta.

Martinin uusi haastattelu . Lainaus:

How far along are you in writing the next book, The Winds of Winter?
Ideally, I should have finished it two years ago, but I haven’t. One page at a time. I’ve given up making predictions about these things. I’ll be done when it’s done.

But David and Dan know what’s coming, in case they catch up to you, right?
They do, they do. They know what’s coming. They’ve even seen part of it, certain chapters that are finished.

EDIT: Toinen tuore haastis . Martin vastaa taas kysymykseen TWoW:n edistymisestä:

As for his progress on “Winds,” Martin says he is writing it “page by page, sentence by sentence.”

“I’m working on it,” he said. “So I hope to finish it as soon as I can.”

sekä vihjaa tulevia tapahtumia:

And the books keep getting bigger and bigger. There are more characters in every book. There are more battles and there’s more magic and the dragons are bigger. And there are sea battles and land battles and magic and a series of intertwining complicated plots. There are cities in flames and armies on the move, and huge stuff coming up.

Viimeksi muokattu: 22.03.2014 18:40 : Jussi.

Nokka10, Pisania
Uusin jäsen: ArunaK