George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia

23.09.2014 01:33 #301

Knox Gargol kirjoitti: Tämä nyt ei varsinaisesti liity kirjasarjaan, mutta tuli vastaan tänään, kun selailin internettiä. Lähteenä mashable.com.

Maailmankirja on mainittu ketjussa useaan kertaan ja sitä on odotettu jo vuosikausia. Minusta The World of Ice and Fire liittyy vahvasti Tulen ja jään laulu -romaaneihin, mutta varmasti monia lukijoita tällainen opas ei kiinnosta.

Martinin brittikustannustoimittaja Jane Johnson twiittasi jälleen kerran, että The Winds of Winter ei ilmesty ensi vuonna.

'Not a 2015 release.' No change there as far as I'm aware.

Viimeksi muokattu: 23.09.2014 01:34 : Jussi.

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
23.09.2014 09:51 #302

Jussi kirjoitti: Lopetin muuten jokin aika sitten WinterIsComingin, Watchers on the Wallin ja muiden sivustojen tv-sarjan viidennen kauden kuvaamiseen liittyvien uutisten lukemisen. Pelko mahdollisista spoilereista seuraavaan kirjaan kasvoi liian suureksi.

Ne ovat minulle erillisiä kokonaisuuksia, joten en varsinaisesti välitä, vaikka tv-sarja ohittaisi kirjat.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
23.09.2014 12:53 #303

Toivottavasti 2016 voitaisiin sanoa varmaksi TWoW:n julkaisuvuodeksi, ettei samaa spekulaatiota enää käytäisi kuin 2015 kohdalla.

Olen myös lopettanut Winter Is Comingin seuraamisen. Siitä eriytynyt Watchers on the Wall on Twitter-seurannassa, mutta en juuri käy lukemassa enää uutisia kuvauksista. Spoilerit eivät ole ainoat mitkä minua ei innosta, vaan myös ne poikkeamat kirjasarjasta.

30.09.2014 11:15 #304

Kirjava ilmoittaa , että kovakantinen Miekkamyrsky on painossa ja on saatavilla Helsingin kirjamessuviikolla.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Sini

30.09.2014 12:15 #305

Hienoa! Seuraavaksi kustantamolta lähtee painoon varmaankin Patrick Rothfussin Viisaan miehen pelko. En kyllä tiedä, onko sen suomennos vielä valmis. Huomasin muuten kirjakaupassa, että Korppien kesteistä on otettu tänä vuonna uusi kuudes painos. Martinin loppusanojen mainintaa A Dance with Dragonsista ei ollut vieläkään käännetty Lohikäärmetanssiksi...

The World of Ice and Firen ilmestymiseen on kuukausi aikaa. Westeros-sivustolla sanotaan :

We can say that a number of publishers around the world will be bringing out translated editions, including our native Sweden, as well as Brazil, Spain, France, Germany, Italy, Hungary, Russia, and more — but those will be released at various points in time as they complete their translations and print their editions. In total, a dozen countries will be publishing it so far, with negotiations ongoing in a number of others.

Onkohan Kirjava hankkinut oikeudet? Minusta olisi kuitenkin tärkeämpää saada kolmen Dunk & Egg -tarinan kokoelma mahdollisimman nopeasti suomeksi.

Martinin esikoisromaanista Dying of the Light julkaistaan vuoden päästä uusi laitos "SF Masterworks" -sarjassa. Tämä on miehen ensimmäinen kirja, joka saa scifin mestariteoksen statuksen.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
30.09.2014 18:05 #306

Jussi kirjoitti: Seuraavaksi kustantamolta lähtee painoon varmaankin Patrick Rothfussin Viisaan miehen pelko. En kyllä tiedä, onko sen suomennos vielä valmis.

Toivottavasti... :lol: Tahdon lukea tuon uudelleen ja pian!!! Näin "hiukan" ohi aiheen :wink:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

max
max vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
30.09.2014 18:44 #307

Jussi kirjoitti:

Se olis kyllä kiva, olen alkanut kyllästyä jatkuvaan enkuksi lukemiseen ja keskittynyt suomalaiseen/suomennettuun, joten World of Ice and Fire oli jäämässä aika automaattisesti väliin, mutta toivoa näköjään on. Dunk & Egg, no joo.. Kiinnostaahan nekin, mutta varmaan kannattaa odottaa että niitä saa koko setin samantien käännettyä. Ne ei kuitenkan ole niin kriittisiä saada vauhdilla ulos. Jos nyt käännetään ja parin vuoden päästä tulee yksi lisää joka onkin vaikka viimeinen, niin enpä tiedä mikä sen kohtaloksi koituisi, käännettäisiinköhän yksittäin. Huonompi niin..

Viimeksi muokattu: 30.09.2014 18:46 : max.

08.10.2014 19:48 #308

Lohikäärmetanssi 2 oli syyskuussa Suomen kolmanneksi myydyin aikuisten käännöskirja.

Minua muuten harmittaa se, että The Winds of Winteristä ei ole vieläkään julkaistu juoniselostusta. Edellisestä osasta kustantamo paljasti ensimmäisen virallisen juonikuvauksen tammikuussa 2008, kolme ja puoli vuotta ennen kirjan ilmestymistä. Nyt on tarjolla vain Martinin vihjailut viime kesältä.

Välttelen kovasti spoilereita kirjoista, enkä ole edes tarkistanut fanien raportteja Martinin eri tilaisuuksissa ääneen lukemista TWoW-näytteistä. Joku voikin ihmetellä, miksi haluaisin nähdä juonitiivistelmän, joka saattaa spoilata reilusti. Minulla on vain aina ollut tapana lukea takakansi- tai lieveteksti ennen kirjan aloittamista, sillä koen sen olevan osa kirjaa. Jordanin The Wheel of Timen uutta osaa odotellessa oli joka kerta tärkeä hetki, kun juoniselostus paljastettiin. Talven tuulten esittelytekstin julkistuksen jälkeen pystyy aloittamaan spekulaation kirjan tapahtumista...

Viimeksi muokattu: 08.10.2014 19:51 : Jussi.

20.10.2014 02:34 #309

Adlibris väittää toimittavansa The World of Ice & Firen 2-5 arkipäivässä. Kirjan virallinen ilmestymispäivä on 28. lokakuuta. Martin puhuu teoksesta:

Jussi kirjoitti: brittikustantaja Gollancz julkaisee helmikuussa uuden nidotun laitoksen Windhavenista.

Tämä on lykkääntynyt lokakuulle 2015.

Edelweiss- katalogissa muuten vahvistetaan se, että Tulen ja jään laulun sarjakuvasovitus jatkuu Kuninkaiden koitokseen:

MORE TO COME: We have graphic rights to the second volume in the series, A Clash of Kings, under contract, with options on the subsequent novels.

Emelie vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
22.10.2014 07:46 #310

Jussi kirjoitti: Adlibris väittää toimittavansa The World of Ice & Firen 2-5 arkipäivässä.

Hmm, pitäisiköhän minun perua Amazon tilaukseni ja vaihtaa se Adlibrikseen... Laitoin ennakkotilauksen kirjasta Amazonille joskus kesällä ja nyt se päivämäärä, jolloin he lupaavat toimittaa kirjan minulle, vaihtuu koko ajan, jopa useita kertoja viikossa. Aluksi he lupailivat kirjaa heti marraskuun alussa, sitten se vaihtui joulukuun alkuun, sitten taas takaisin marraskuun alkuun jne. Nyt se on tainnut pysähtyä ennustelemaan toimitusta marraskuun lopulle.

• OS hahmo
OS
OS vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
22.10.2014 19:17 #311

Maanantaina laitoin tilauksen sisään Adlibrikseen, tänään tuli viesti että kirja postitettu. Eli jenkkipainosta on jo saatavilla näillä main. Kivasti hinta noussut. Nyt 31,80, toissapäivänä 27,80.

Viimeksi muokattu: 22.10.2014 19:18 : OS.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
22.10.2014 22:18 #312

Sanon tämän silläkin uhalla, että olen ilkeä ja ikävä ihminen. Voisiko olla joku kirjojen odotusketju erikseen? Tätä ketjua on tosi tylsää seurata, kun suuri osa viesteistä on spekulaatiota milloin se ja se kirja ilmestyy ja mistä kirjasta on julkaistu kansikuva. :neutral:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Mab
Mab vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
23.10.2014 10:22 #313

Täytyy kyllä todeta, että minustakin tämän keskustelun otsikko ja pääasiallinen viestisisältö ovat hienoisessa ristiriidassa keskenään. Jos välillä tuleekin kommentteja/analysointia kirjojen sisällöstä, niin ne hukkuvat helposti muiden erilaisten GRRM-aiheisten päivitysten ja kommentointien sekaan. Kannattaisin siis minäkin toisen ketjun perustamista - ehkä peräti siitä voisi tehdä keskusteluketjun ja tämän otsikkoa muokata nykytilannetta paremmin vastaavaksi :wink:

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
27.10.2014 14:18 #314

Oliko kirjamessuilla myynnissä kovakantinen Miekkamyrsky?
Pystyykö sen tilaamaan mistään?
Itse en ole sitä löytänyt.

Kirjavainen
Kisälli
Kirjavainen vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
27.10.2014 14:50 #315

Ainakin Kirjapuoti.fi -sivustolta se löytyy.

Viimeksi muokattu: 27.10.2014 15:38 : Kirjavainen. Syy: kirjoitusvirhe

Kirjavainen
Kisälli
27.10.2014 15:31 #316

Voisivatko Risingilaiset ystävällisesti muistaa, että suomentajakin on ihminen? Ja ettei yksityisviestejä sovi lainata ja levitellä nettisaiteilla! :huh:

Vastineeksi lupaan yrittää infota tekemisistämme ja etenkin tulevista kirjoistamme paremmin ja useammin. Myönnän, että tiedotuspuolessamme olisi paljonkin parantamisen varaa, mutta tämä ei ole mielestäni sopiva paikka puida ja spekuloida sen mahdollisia syitä.

Kovakantinen Miekkamyrsky ilmestyi kuin ilmestyikin (kaikkien epäilijöiden kiusaksi) viime torstaina - nauttikaa Petrin hienoista kuvituksista!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: lilybee

28.10.2014 18:24 #317

The World of Ice and Fire on hyppysissä ja onhan se iso. Ja painava ja kuvitus on upeaa. Näyttää olevan tuhdisti uutta asiaa, nimet vaan vilisee silmissä. Olen enemmän kuin innoissani. Adlibris toimitti 7 arkipäivässä, kun tilasin viime maanantaina. Tarkoitus on ostaa myös ekirjana, mutta tähän paperiseen on hyvä ottaa nimmarit ensi kesän Archipelaconissa.

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
04.11.2014 02:33 #318

Sain vihdoinkin luettua Lohikäärmetanssi 2:sen läpi. Tämä Tanssin jälkipuolisko oli huomattavasti parempi kuin ensimmäinen osa - ja mikä lopetus! Aivan mahtavaa. Tämä kirja sai innostukseni tähän kirjasarjaan taas syttymään, vaikka se oli jo päästä hiipumaan hidas tempoisen Lohikäärme 1:sen myötä. Seuraavaa osaa odotellessa!

Tietääkö kukaan muuten, tullaanko tuo The World of Ice and Fire suomentamaan?

ps. minusta on hyvä että samasta ketjusta löytyy kaikki Martin-aiheinen kirjojen odotuksineen päivineen. Pääasiallisesti käyn tällä sivustolla vain lukemassa tätä ketjua, jonka avulla pysyn selvillä Martinin ja kirjasarjan viimeisimmistä kuulumisista.

Viimeksi muokattu: 04.11.2014 02:40 : Niksu.

04.11.2014 11:50 #319

Uudessa pitkässä haastattelussa Martin sanoo, että hänen seuraava Westeros-kirjansa The World of Ice and Firen jälkeen on A Knight of the Seven Kingdoms, kolmen Dunk & Egg -tarinan kuvitettu kokoelma. Tämä ei ole lupaavaa The Winds of Winterin kannalta, sillä AKotSK ilmestyy alustavasti ensi vuoden elokuussa (virallista julkaisupäivää ei ole ilmoitettu). Tulen ja jään laulun kuudetta osaa voi siis odotella kauppoihin aikaisintaan syksyllä 2015.

Niksu kirjoitti: Tietääkö kukaan muuten, tullaanko tuo The World of Ice and Fire suomentamaan?

Minulla ei ole tietoa asiasta. Ruotsinkielinen käännös julkaistaan huhtikuussa.

Viimeksi muokattu: 04.11.2014 11:55 : Jussi.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
06.11.2014 15:18 #320

Kirjavainen kirjoitti: Ainakin Kirjapuoti.fi -sivustolta se löytyy.

Vieläkään en ole yhdessäkään kirjakaupassa nähnyt. Enkä muissa nettikaupoissa.

Fievre, sterle
Uusin jäsen: readerX