George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia

Onraj
Paimen
Onraj vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
08.09.2017 20:21 #421

Suosittelen Gerrmun uusinta odotellessa kyseisen herran itsensä hehkuttamaa Maurice Druonin historiallista The Accursed Kings -sarjaa, jos ei ole jo luettu. Parasta viihdettä ikinä, ja vaikka vain fiktiivistä historiaa, ei siis spefiä, on minusta jopa parempi kuin Tulen ja jään laulu, jos pitää nyt vertailla.

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
12.09.2017 00:43 #422

En ole itse lukenut, mutta Maurice Druonin sarjan kaksi ensimmäistä osaa suomennettiin 70-luvulla:

- Kirotut kuninkaat: 1: Rautakuningas, 1978
- Kirotut kuninkaat: 2: Kuristettu kuningatar, 1979

Druon oli siis ranskalainen kirjailija, ja The Accursed Kings on luonnollisesti käännös englannin kielelle. Sarjan alkuperäinen nimi on Les Rois maudits.

The Book of Swordsin brittikansi paljastettiin. Siinä Martinin tarinaa kutsutaan pienoisromaaniksi (novella). Martinin nimi on kirjoitettu etukanteen yhtä isolla kuin antologian toimittajan Dozoisin.

Havaitsin kirjakaupassa, että nidotusta Korppien kesteistä on otettu uusi painos – vuosiluku painoksessa oli 2017. Booky.fi myös toimittaa kirjan. Näköjään Kirjava toimii nopeasti, kun jokin Tulen ja jään laulun osista muuttuu loppuunmyydyksi. Varmaan pehmytkantisesta Valtaistuinpelistäkin tulee kohta uusi painos.

Booky.fin mukaan loppuunmyydyn Tuulen nimen uusi painos ilmestyy 16. lokakuuta. Mutta tästä pitäisi puhua Rothfuss-ketjussa...

Viimeksi muokattu: 12.09.2017 01:40 : Jussi.

KiLLPaTRiCK
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
12.09.2017 13:20 #423

Uusi painos on varmaankin helppo tilata ja kassakone taas laulaa.
Hauskaa olisi tietää kuin paljon näitä alkaa olla liikenteessä? Kohta jokaisessa kodissa on omat kappaleet. Nythän Martin on muotia ja kirjat jäävät hyllyyn, joten kaupasta on haettava, jos haluaa kokeilla niiden lukemista. Monella jää kesken. Kuinka kauan ennustatte menevän, kun kaikki rupeaa kantamaan näitä antikoihin?

Sini
Sini vastasi aiheeseen: George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
16.09.2017 11:21 #424

Jussi kirjoitti: Selailin kaupassa Kestien tuoretta kovakantista laitosta. Huomasin, että Petri Hiltusen kaikkiin kuviin oli merkitty piirrosvuodeksi 2014. Onko kuvitus ollut valmiina jo kolme vuotta, mutta vasta nyt julkaistaan?

GRRM tarkistaa ja hyväksyy itse ihan kaikki kirjojensa kuvitukset, joten hänen kiireisestä aikataulustaan voi olla vähän vaikea löytää aikaa kaikkeen ihan heti...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Jussi

Paikalla 2 jäsentä ja 65 vierailijaa: