Mitä kesken kirjoittamisessa?

Pimeyden peto
Teknikko
Pimeyden peto vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
19.11.2013 19:56 #21

Kesken on huonon alun takia Galdes mäkisen seikkailujen ykkösosa. kunhan saan lun valmiiksi lähtee käyntiin

sipulia

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
19.11.2013 20:20 #22

VMN kirjoitti: Yksinkertaista mahtava kuulla miten sinulla on mennyt! Onnea tuon kanssa! Millaista palautetta onkaan tullut, ota siitä irti ja etsi muualta lisää palautetta ja hio vain. Jos vieläkään ei, niin sitten vain uutta, mutta ymmärrän, aivan varmasti haluaa kirjoittaa tämän ensin loppuun. Ja jos on mahdollista, niin sitten vain hiomaan se täydelliseksi (;

Kiitos kiitos kiitos!!!! :cheesy: Tuohan onkin tavoitteena. Tää on vihdoin ja viimein vika kerta kun tähän projektiin palaan. Pakko saada niin täydelliseksi kuin osaan, mulla on vielä ihan liikaa annettavaa tähän maailmaan ja hahmoihin et voisin tähän luovuttaa. Pääsen kohtauksista eroon vain kirjoittamalla ne, enkä tahdo hahmojeni jäävän kummittelemaan ikuisuuksiksi.

Ja supersupersuperkiitos!!!! Piristi päivän totaalisesti tuo :cheesy: kommentti.

Celestine
Celestine vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
19.11.2013 21:33 #23

Eeeh, kaikki. Fantasiatrilogiani ensimmäinen osa on kuvitusat odottelemassa ja toinen osa on suunnitteilla, muttei vielä aloitettu. Toinen, Skotlantiin sijoittuva fantsujuttu on ollut vähän paitsiossa, mutta palaan siihenkin ehkä joskus. Näiden lisäksi on varmaan kolmisenkymmentä ideaa, joita kehittelen päässäni ja kirjoitan, kun aikaa vaan löytyy.

Tällä hetkellä kaikkin kiireisin on kuitenkin joululahjaksi tarkoitettu, Enyan kappaleisiin pohjautuva joulunovellikokoelm. Siinä uhkaa tulla pieni kiire... Tajusin tekstejä lukiessani, että joka ikinen novelli alkaa lauseella "Satoi lunta." Hrmh, oikoluvun tarpeessa koko homma.

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
15.02.2014 21:19 #24

Kaikki, kuten jo edellisessäkin postauksessa todetaan. :cheesy: Ei sillä, olen tämmöinen kausittaiskirjoittaja, joka saa inspiraation kaksi kertaa vuodessa, aloittaa kerralla kolme "kirjaa" ja kirjoittaa viikon putkeen näkemättä mitään muuta vapaa-ajallaan. Lopputuloksena jokainen aloitus jää kesken (joko pahemmin tai vielä pahemmiin), enkä palatessani muista enää, mitä olin tarinan varalle suunnitellut. :roll:

Tällä hetkellä aloitettuna pidempiä ainakin yksi turhankin perinteistä fantasiaa oleva kehitelmä, jonkinlainen teinien avaruussaaga, uskontoteemaa pyörittelevä dystopia ja kolmannen maailmansodan pelastautumistarina, mutta mikään ei taida olla 10-15 sivua pidemmällä vielä...

Erinäköisiä novellikehitelmiä on niitäkin muutama, mutta niihin ei jotenkin riitä motivaatio ja kiinnostus tällä hetkellä.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
16.02.2014 11:37 #25

Romaani takkuilee. 30 sivua tehtynä. Pääukkoni on Washingtonissa, enkä tiedä, mitä helvettiä se siellä tekee. Lisäksi juoni on alkanut toistamaan itseään. Ehkä teenkin romaanin sijasta pienoisromaanin. Saa nährä.

Olisi neljä novellikokoelmaa, mitkä pitäisi käydä vielä kerran läpi. Mutta kun ei huvita. Aina kun saan jotain "valmiiksi", niin unohdan sen aika nopeasti ja siirryn seuraavaan.

THE GOD CREATED SHIT.

16.02.2014 13:53 #26

Eilen laitoin viimein URS:in Rillumapunk-antologiaa varten tekstin tulille, se lähti ihan mukavasti käyntiin, vaikka oon jo monta kuukautta tuskaillut, ettei tästä tuu mitään. Novaan tuleva novelli pitäs saada ulos päästä, mutta se on onneks jo aika tarkkaan muotoiltu. Kammio ry:n Hirviö-antologiaan pitäis saada laitettua teksti kasaan, siitä on pohjat jo olemassa, mutta haluaisin lihottaa sen pidemmäksi novelliksi. Ja koko ajan tietysti nakuttaa raapaleprojekti taustalla, johon tulee päivittäin kirjotettua. Hommaa siis riittää vaikka kuinka, saa nähdä kuinka tässä käy.

Blackbird
Blackbird vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
16.02.2014 15:23 #27

tiarAnon kirjoitti: Kammio ry:n Hirviö-antologiaan pitäis saada laitettua teksti kasaan, siitä on pohjat jo olemassa, mutta haluaisin lihottaa sen pidemmäksi novelliks.

Saatan olla väärässä, mutta eikö Hirviö-tekstien deadline mennyt 14.2? Ainakin jos puhumme samasta antologiasta ja muistan sähköpostiviestit oikein...

Blackbird fly / Into the light of the dark black night

VMN
VMN vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
16.02.2014 15:48 #28

Itsellä on romaanin kirjoitus väistynyt ja novellit tullut tilalle. Vähän on kyllä viime aikoina saanut etsiä motivaatiota ja keskittymistä, mikä ärsyttää aina. Nyt, tänään, olen saanut jo hyvin kirjoitettua. Toivotaan, että tämä pysyy!

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
16.02.2014 19:49 #29

VMN kirjoitti: Hauska nähdä, että tämä heräsi ja porukat kertoo miten omat tekstit sujuu! Itse pidin sen verran paljon Nano-keskustelusta, jossa päivitettiin vähän väliä omia fiiliksiä (:

Arvelin herättää, jos saisi vaikka vähän vertaispainetta aikaiseksi tarinoiden edistämiseen. :P Plus onhan sekin ihan lohdullista, jos huomaa, ettei ole ainut, jolla vähän tökkii kirjoittaminen...

16.02.2014 22:37 #30

Blackbird, menihän se, mutta kun on toimituskunnassa, on vähän joustovaraa. ;)

Blackbird
Blackbird vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
17.02.2014 00:31 #31

tiarAnon kirjoitti: Blackbird, menihän se, mutta kun on toimituskunnassa, on vähän joustovaraa. ;)

:lol: No minä jo mietin kuinka huonosti sähköpostejani luen. Se selittääkin, kätevää tuollainen.

Blackbird fly / Into the light of the dark black night

Sapfo
Epäkuollut
Sapfo vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
19.02.2014 09:11 #32

Kädessä yksi valmis, mutta kun en uskalla laittaa eteenpäin. Vähän liian kulunut aihe jo.. (jos, odotan pari vuotta lisää..)

Toinen on juuri aloitettu, mutta samalla kuin kirjoitan teen siitä sarjakuvaa ja ilmeiseti se on mielenkinntoisempi projeki, sillä siinä olen pidemmällä, mutta kannekas jos toinenkin siitä tulee, sen verran pitkälle olen nähnyt juonen.

Ideoita on massoittain, mutta.. mutta, tunnit ei riitä vuorokaudessa. Työt, talli ja remontti vie mehut..

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

Luinwen
Luinwen vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
19.02.2014 15:16 #33

Waah, siitä on jo kauan, kun viimeksi olen postannut tähän ketjuun.

Opinnäytetyö on ollut valmiina jo monta kuukautta. Valmistuin siis onnellisten tähtien alla, jee! Tällä hetkellä työstän viidennettä romaanikässäriäni, joka lähenee jo mukavasti loppuaan. Toivon saavani sen valmiiksi tässä kevään aikana. Novaa mietin, että jaksaisinko osallistua, mutta en tiedä keksinkö mitään sopivaa novellia siihen... Lyhyet fantasianovellit ovat vaikeita.

22.02.2014 14:56 #34

Nyt kyllä taputan itteäni selkään. Sain novellin aikaseks, ihan alusta loppuun, ideasta tekstiks käytännössä viikossa. *voitontanssi* Ja hämmentävintä on, että deadlineen on vielä viikko. Kyllä nyt kelpaa. Sitten voisi siirtyä kahen muun kesken olevan kimppuun...

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
01.03.2014 19:37 #35

Vähän pelkäsinkin että tässä käy näin. Aiemmin minulla oli siis kesken ikuisuusprojektiksi venyvä tarinani, jonka aloitin marraskuussa 2012. Nyt sen lisäksi on kesken viimeisimmässä nanossa aloittamani tarina. Sillä sentään on jotenkin näköpiirissä (tosin osittain hämäränpeitossa) loppu. Siinä ongelmana on korkeintaan se, että en ihan tiedä kuinka paljon tässä vielä tapahtuu ja rönsyillään ennen happy endiä, kun taas ensimmäisessä ei ole mitään hajua muusta kuin parista seuraavasta juonenkäänteestä, jotka eivät näytä johtavan kuin korkeintaan syvemmälle venyvän tarinan suohon.

Nyt en sitten tiedä kumpaa kirjoittaisin huhtikuun campissa (nanot tuntuu olevan ainoita aikoja jolloin saan niitä ihan oikeasti eteenpäin.) Ehkä vedän kapinalipun salkoon ja kirjoitan kumpaakin fiiliksen mukaan.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

10.03.2014 01:33 #36

Tsädäm, taas on itseonnittelujen paikka. Puoliskon kanssa saman pöydän ääressä kirjoittamisella on kyllä selkeästi aikaansaamista edistävä vaikutus, nyt on jo toinen novelli saatettu toimituskuntoon kokonaista viikkoa ennen deadlinea. Tätä menoa kun jatketaan, saatan oikeasti saada Novaankin jotain valmiiksi.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
10.03.2014 12:01 #37

Juuri nyt etsiskelen sopivia kirjoituskisoja saadakseni ehoja aiheita uusiin suolteisiin. Pöytälaatikoksi muuntuneelle modernille tallennusvälineelle en viitsi tuotoksia naputella, ainakaan vielä. (Ehkä joskus sekin kipinä iskee minuun.) Jokin tarkoitus, määräpäivä on minulla oltava kirjoittaakseni. Muutoin sanainsekoittelu tuntuu siltä, kuin noukkisi langanpätkiä kasasta saadakseen tarvikkeet tyylikkääseen neulepuseroon.
Toki kisailmoituksia löytyy jatkuvasti mutta joko ei mitään inspiroivaa tai kannaltani väärälle kohderyhmälle suunnattua tietoa. Vastikkeisena ovat nämä keskustelupalstat, onneksi.

10.03.2014 14:04 #38

Jos on aiheet ja inspikset hakusessa, Kuoriaiskirjoilta tuli juuri Stepanin koodeksi 2:n kirjoituskutsu. Kannattaa myös pitää silmällä esimerkiks URSin blogia, niiltä kuitenkin tulee tasasin väliajoin kirjotuskutsuja antologioihin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

Luinwen
Luinwen vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
19.03.2014 15:09 #39

Noh, sain Hukkatytön valmiiksi. Luin viimeisen kappaleen läpi ja se on sellainen "en nyt ihan tiedä, onko tämä hyvä, mutta olkoon; muokataan sitä sitten oikoluvussa jos se näyttää tarpeelliselta". Joten sen voi nyt sitten julistaa virallisesti valmiiksi. Oikoluen sen joskus 2-3 kuukauden päästä. Ja nyt, hmmmh, voisi pelata vähän Final Fantasya ennen kuin siirryn seuraavan projektin pariin. Joka on siis jatko-osa Hukkatytölle.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

• Nunia hahmo
 vastasi aiheeseen: Mitä kesken kirjoittamisessa?
26.03.2014 09:54 #40

Aloitin uuden tarinan. Jotenkin on liian levoton olo, ei voi olla kirjoittamatta :cheesy: Vähän alkua olen tapaillut ja juonen kirjoittanut auki, kasassa sellainen 35 sivua tekstiä (sanafriikeille 14 186 sanaa, tosin tässä mukana juonikuvausta).

Voisi kirjoittaa jotain lyhyempääkin välillä. Tai tehdä jotain muuta. Mutta ensin tämä :wink:

Valvojat: IivariDyn
Shadow, LordStenhammar