26.03.2014 11:28 #41 :: LordStenhammar
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Hylkäsin nyt romaaniraakileeni ainakin hetkeksi. Hyvä yritys kymmenen. Vähän epäröin, että onko idea edes niin hyvä, että sen pohjalta kannattaisi jatkaa. Kaikki juonenkäänteet on kyllä selvänä mielessä, mutta sehän ei tunnetusti riitä.

Olenkin tuon sepustuksen sijasta kirjoittanut viime aikoina muutaman runon ja lyhyemmän tarinan. Tällä hetkellä olisi viimeistelyä vaille sellainen aika perinteinen kauhutarina. Vielä viimeinen kohtaus kirjoittamatta, että jos saisi vaikka tänään aikaan.

31.03.2014 21:31 #42 :: tiarAnon
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Nyt taas vähän tanssittaa. Sain Nova-tekstin valmiiks ja määräajassa lähetettyä ekaa kertaa elämässäni. Sehän tarkottaa siis sitä, että nyt kaikki keskeneräset kirjotusprojektit on saatu editointivaiheeseen. Pitäis varmaan alottaa sitten jo uutta! Seuraava deadline taitaa olla Finnconin novellikilpailu, ja sen jälkeen sitten Stepanin koodeksi. Ja tietty noita kahta antologioihin menevää pitää vielä editoida. Nyt kuitenkin käytän hetken siihen, että oon tyytyväinen itteeni. Mites muilla, edistyykö, onnistuuko?

31.03.2014 23:01 #43 :: Pimeyden peto
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Saada tarinani alkamaan, jos sen onnistun kaikki onnistuu

• StaCa hahmo
  • StaCa

31.03.2014 23:38 #44 :: StaCa
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Editointia, editointia ja editointia. Kappaleiden yhdistämistä, sanojen poistamista, sanajärjestysten korjaamista. Nyt just tuntuu siltä, että olen kirjoittanut maailman paskimman fantasiaromanssin.
Muokannut 01.04.2014 00:07 StaCa

31.03.2014 23:43 #45 :: Taru Väyrynen
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Tuttu tunne, StaCa! Se voi olla kyllästymistä omaan tekstiin, jonka osaa jo melkein ulkoa. Mutta oman tekstin virheiden näkeminen tarkoittaa myös sitä, että kehityt koko ajan. Jatkuva tyytyväisyys kaikkeen, mitä on kirjoittanut, ei aina ole ihan hyvä asia.

• VMN hahmo
  • VMN

31.03.2014 23:46 #46 :: VMN
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Juuri sain viimeisteltyä oikolukemisen ja lähetettyä novellini Novaa varten. Eikä tehnyt edes tiukkaa.

Okei, kyllä teki. Nyt on taulu tyhjänä, en tiedä yhtään mitä tehdä. Yritän aloittaa jonkin projektin. Näin ainakin toivon. Vähemmän stressiä pakollisista hommista, enemmän aikaan. Varmaan kirjoitan vielä novelleja, kohta pitäisi palata romaanikäsikirjoitusten pariin.

• Rinja

31.03.2014 23:58 #47 :: Rinja
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Jänskää lueskella täällä teidän Nova-tekstienne valmistumisesta. Kohta niitä pääsen lukemaan ja arvailemaan, mikä on kenenkin :wink:

Omia kirjoittamisia ei sen sijaan ole kesken, kun en ole edelleenkään päässyt suunnitteluvaiheita pidemmälle. Ei muka opiskelujen ohella ole aikaa. Tänä iltana sain kyllä huiman inspiraationpuuskan - en niinkään minkään tekstisuunnitelman suhteen, vaan sen suhteen, että jos valmistun viiden vuoden sisään niin sitten ehkä ehdin kirjoittaakin jotain. Täytyy kanavoida kirjoittamishalu opiskelumotivaatioksi.

• StaCa hahmo
  • StaCa

01.04.2014 00:09 #48 :: StaCa
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Ainiin, kirjoitinhan mä Nova-tekeleenkin. Tai oikeastaan korjailin vanhaa. Sen kohdalla on vielä surkeampi fiilis kuin romaanin kanssa :P Tuskin pääsee edes läpi esiraadista. Mutta sillä ei ole niin väliä. Osallistuinpahan kuitenkin.
Tykännyt: Piru Naiseksi

01.04.2014 10:38 #49 :: Piru Naiseksi
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Haeskelen niin mieleni pinnallisista syvyyksistä kuin fyysistä olemustani ympäröivistä tapahtumista ja ihmisistä aiheita tuleviin kisakirjoitelmiini.
Yleensä tuntuu siltä, ettei mitään löydy mutta juuri tämän inhatunteen saavuttaessa kliimaksinsa keksinkin jotain ovelaa. Se Seuraava Aihe piileksii tienvarressa mutkan takaa näkyviin ilmaantuvan rämäkoivun takana, istuksii bussissa tai tanssípaikan penkillä, pilkkii vaarallisen ohuennäköisellä jäällä tai harrastaa hasardihommia muin tavoin.
Juuri nyt elän teemankeruuaikaa ja odottelen kutsuja uusiin verbaaliskaboihin.

09.04.2014 16:26 #50 :: pihlajapuu
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Voi pojat. Nyt on sitten kesken toinenkin nuorisodystopia (vai kolmas? riippuu genremäärittelyistä), kun oli ihan pakko saada paperille pari ideaa. Ja ne "pari ideaa" muuttuivatkin ties kuinka moneksi sivuksi taustatarinaa ja -suunnitelmia.

Mutta tuleepahan kokeiltua tämäkin kirjoitustapa, että ensin tulee suollettua hirveät määrät tausta-aineistoa, ennen kuin kirjoittaa riviäkään.

09.04.2014 16:50 #51 :: punnort
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Hahmottelen parhaillaan raapaletta sen idean ympärille, että suoraviivaisia, konkreettisia ja usein myös totuudenmukaisia ajatuksia pidetään lapsellisina, kun taas ristiriitojen värittämää, usein elämästä irrallaan olevaa ajattelua pidetään syvällisenä. Olen jo päättänyt, että raapaleessa todennäköisesti vanhempi opettaa lastaan ajattelemaan "oikein", mutten ole vielä ihan ole keksinyt, mistä aiheesta ajatellaan. Pitäisi löytää joku uskontoa luovempi ratkaisu.

• Nunia hahmo

• käyttäjä
13.05.2014 14:00 #52 :: Nunia
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Nyt tuli toinenkin tarina samaan maailmaan valmiiksi. Ajatukset lähtivät heti kelaamaan kolmatta, vaikka olisi pari muutakin ideanpoikasta... Jos on keksinyt hykerryttävän hyvän perusajatuksen ja kirjoittanut jo sen pohjalle kaksi käsikirjoitusta, onko kolmas vaan typerää? En oikein perusta trilogioista. Vaikka yritin miettiä jotain muuta, jostain syystä alitajunta kehittää kolmosta ja alan nähdä juonikuvion usvan takaa. Ihan kuin olisin vapauttanut jonkinlaisen demonin! :wink:

13.05.2014 16:41 #53 :: Peuranpuolikas
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Tällä hetkellä työstän scifinovellia, joka toivottavasti sopii Osuuskumman antologiaan, mutta jos ei, niin osaksi omaa novellikokoelmaani. Sain eilen suuren idean: minulla on heinäkuussa kahden viikon loma siviilipalveluksessa, jona aikana aion elää vain ja ainoastaan kirjoittamiselle. Tarinaidea tähän on odottamassa takaraivossa. Aion kirjoittaa 4000 sanaa päivittäin - kahdessa viikossa (ja vähän päälle, luultavasti) syntyy romaanin verran tekstiä. Mitään vastaavaa en ole koskaan tässä mitassa kokeillut, joten tulee olemaan kiinnostavaa nähdä kuinka hyvin pystyn uppoamaan kirjoittamiseeni.

14.05.2014 12:16 #54 :: Piru Naiseksi
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Portista pitäisi saada tekel...kirjoitelma sisään eli valmistaa tuotos tuohon skabaan. Mieleni syövereistä nousee kulahtaneen virttyneitä, tunkkaisiakin ideantynkiä, joista ei keity ahmittavaa edes arvosteluraadin vanhanmallisimmalle lukijarobotille. Mietin, odottaako Inspehtooria Parempaa vai tyytyä räpsimään sanoja virtuaaliarkille nykyisin aineksin. Onneksi on aikaa, jonka tuomista kokemuksista saan kenties ammennettuksi ainekset mitä kutkuttavimpaan tieteistarinaan!

14.05.2014 13:14 #55 :: Knox Gargol
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Aloitin pari päivää sitten työstämään novellia, mutta valintakoepreppaus löi vähän taukoa prosessiin. Pitää katsoa, jos tämän viikon nimiin saisi priorisoitua aikaa työn jatkamiseen. Pitkästä aikaa yritän jotain Tuokiolle saada työstettyä ja sitten sellainen pikkujuttu kuin alintakoevalmistautuminen tulee tielle...

• adira hahmo
  • adira
14.05.2014 18:50 #56 :: adira
Mitä kesken kirjoittamisessa?
pitkään haudottu juttu elävästä museosta, jossa pitäisi esitellä elämää kivikaudesta kirjapainoon Välimeren rannalla, mutta kun eletään vuotta 3980,ja seudulla elää mutantteja ja useimmat tuumaavat, että historiasta viis, kunhan kassa kilisee ja turisti tykkää,j a toimitusjohtaja vetää rahat omaan pussiinsa, mistä MKS, eli museon rahoittajyhtiö ei pidä ollenkaan, joten...

• winkula hahmo
  • winkula
15.05.2014 20:41 #57 :: winkula
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Ei mitään kesken, siis jos ikuista suunnittelua ei lasketa. Miten tämän ajatuksen saa oksennettua järkeväksi tekstiksi? :angry:
Tykännyt: Celestine

23.06.2014 10:45 #58 :: Pianisti
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Tällä hetkellä kirjoitan Portin novellikisaa varten tarinaa, jonka valmistumisesta määräaikaan mennessä en ole aivan varma. Jos en ehdi saada sitä valmiiksi, aloitan uuden ja jätän vanhan odottamaan ensi vuotta.

Viime vuoden päätyö, esikoisromaanini, on ollut hyllyllä jo kuukausia enkä ole varma, mitä sille pitäisi tehdä. En haluaisi luopua tarinan perusideasta mutten ole vielä keksinyt, miten toteuttaisin sen oikealla tavalla.

• Nunia hahmo

• käyttäjä
23.09.2014 13:54 #59 :: Nunia
Mitä kesken kirjoittamisessa?
Nyt se on valmis. Jotenkin aina on takki tyhjä viimeisen lauseen jälkeen :neutral:Toisaalta täytyy tuulettaa sen verran, että kolme loppuun asti tehtyä (muttei kuitenkaan kokonaan viimeisteltyä) käsikirjoitusta alle vuodessa :cheesy:

Onneksi neljäs ei vielä ole ottanut muotoaan, joten kaipa sitä pitää elää välillä. Mitäs te muut puuhaatte silloin, kun ei mitään ole kesken?

• winkula hahmo
  • winkula