• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 10 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 84 päivää sitten

Kirja-arvostelu vaihtotyönä

27.05.2016 18:17 #1 : Kalle Kärppä
Makaako sinunkin kovalevylläsi valmis käsikirjoitus, joka ei saanut palautetta kustantamoilta tarjotessasi sitä painettavaksi? Oletko todennut palautteen saamisen teoksellesi haastavaksi tai kalliiksi?

Et ole yksin! Luen ja arvostelen käsikirjoituksesi sitä vastaan, että teet samoin minulle. Tämä markkinatransaktion laji on niin helppo ja halpa, että apinatkin käyttävät sitä - kirjojen sijasta he tosin sormeilevat kirppuja.

Laita minulle yksityisviestiä jos kiinnostuit, ja aletaan ruotia kättemme jälkiä. Alustavat ehdot voisivat olla, että sovitaan kuukauden lukujaksosta, laaditaan 1000 sanan epämuodolliset mutta oivaltavat ja avuliaat arvostelut toisillemme lukujakson päätteeksi ja molempien ollessa valmiita vaihdetaan kirjaimellisesti ajatuksia.

Oma käsikirjoitukseni on nuorten fantasiaa (yllätys!) mutta lukemisieni suhteen olen kaikkiruokainen, luen myös englannin- tai ruotsinkielistä tavaraa mielelläni.

27.05.2016 18:34 #2 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Siirsin ketjun kirjoittajien alueelle, kun et nyt varsinaisesti siis ole myymässä mitään... Löytää myös ehkä paremmin yleisönsä täältä. :)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kalle Kärppä

22.07.2016 18:34 #3 : Kalle Kärppä
Vastaus käyttäjältä Kalle Kärppä aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Eipä ollut ottajia! üllapitäjät: voitte poistaa ketjun ~

Itse sain onneksi muuta kautta arvostelua... nyt se pitäisi vielä jaksaa käyttää hyväkseen.

Käsikirjoituksen ensimmäisen vedoksen valmistumisen jälkeen kirjoitustyö on tuntunut muuttuneen vähemmän houkuttelevaksi... Hieman kuin oksennettuasi lattialle joku käskisi sormimaalaamaan puoliksi sulaneista ruuan kappaleista kuvan lattian pintaan.

• Nunia
  • Nunia hahmo
22.07.2016 22:47 #4 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Jos on tarvetta, voin antaa palautetta lyhyemmistä pätkistä. Jos teksti on hirveän pitkä, muutamasta ensimmäisestä luvusta tai sitten vaikka osissa.

Muutama täältä on omia tekstejäni koelukenut ja olen saanut ihan hyvää palautetta. Haluan pistää hyvän kiertämään :)

Itse olen kirjoitellut pitkään, olen antanut korjausehdotuksia julkaistaviksi menevistä novelleista ja saanut hyvää palautetta kirjoittajilta. Olen myös itse istunut vastaanottajan pallilla, kierrättänyt tekstejä arvostelupalveluissa ja istunut kustannustoimittajan kanssakin. Eli jonkun verran on kokemusta sekä kirjoittamisesta ja palautteen antamisesta.

Omia tekstejä ei ole tällä hetkellä antaa koelukuun, mutta jos piikkiä pidetään auki, niin eiköhän sitä tekstiä pikkuhiljaa tule :) Voin myös käydä tekstiä läpi ihan ilman vastapalautettakin. Koska kyseessä on yleensä todella raskas homma ja se vie paljon työtunteja, en voi luvata nopeaa aikataulua, mutta voin luvata perusteellisen syventymisen.

22.07.2016 22:55 #5 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Joskus Nunian kanssa samassa kirjoituspiirissä olleena voin suositella Nunian palautteenantotaitoja.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Nunia

23.07.2016 08:40 #6 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Tällasiin ilmoitusketjuihin kannattaa välillä kirjoittaa jotain, jotta se taas siirtyisi korkeammalle "uusimmat viestit" -listalla. Jos ilmoituksen vain kirjoittaa ja jättää oman onnensa nojaan, siihen kiinnitetään huomiota vain sen jättöpäivänä.

Muun moderaattorikunnan kanssa voitaisiin varmaan linjata minkälainen bumppaus on ok. Itse sanoisin kerran vuorokaudessa viikon ajan ja sitten ketju lukkoon hedelmättömänä.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

23.07.2016 09:12 #7 : Kalle Kärppä
Vastaus käyttäjältä Kalle Kärppä aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Rasimus: Meinaatko etteivät ihmiset sittenkään etsimällä etsi mahdollisuuksia kirja-arvosteluun? :--D Ei, olet ihan oikeassa, my bad.

Nunia: Kiitokset äärimmäisen houkuttelevasta tarjouksesta. Ajattelin seuraavaksi juuri ensimmäiset (vanhimmat) kirjoittamani luvut räjäyttää kappaleiksi. Jospa minä jälleenrakennustyön jälkeisessä arvostelunjanossani voisin palata ujosti muistuttamaan sinua siitä, mitä menit täällä lupaamaan?

Ketkä vievät kirjoittajat kustannustoimittajien kanssa istumaan elleivät kirjoittajat itse.

• Nunia
  • Nunia hahmo
23.07.2016 13:57 #8 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Muistuta vain, kun on tekstiä :) Olen huomannut, että omissa junnauskohdissa on välillä mukavaa käydä läpi toisten aikaansaannoksia. Niistä kun oppi huomaamaan myös omia virheitään, joille valitettavasti tulee sokeaksi.

Hirveän hiottua tekstin ei tarvitse olla, hienosäätöä joutuu joka tapauksessa tekemään useita kertoja. Jos tarinassa on itua, se näkyy myös raakileesta :)

23.07.2016 16:31 #9 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kirja-arvostelu vaihtotyönä
Mieluiten kaikki arvostelujen ja arvostelijoiden haku yhteen ketjuun. Siksi en ole tätä sulkemassa, jos joku muu kaipaa samanlaista apua.

Valvojat: IivariDyn
LordStenhammar