Oppia kirjoittamiseen?

Mika
Teknikko
Mika vastasi aiheeseen: Oppia kirjoittamiseen?
18.10.2017 14:49 #21

Marraskuussa lisää ekoscifiä , tällä kertaa viikonloppukurssin merkeissä Kalliossa.

Tulevaisuuden metsä – Kirjoita scifiä! VKL

Tutustumme ekoscifiin eli ekologisia teemoja käsittelevään tieteisfiktioon. Kokeilemme scifin kirjoittamista irrottelevin harjoituksin. Ekokatastrofia käsittelevä dystopiakirjallisuus elää nousukauttaan. Samalla tarinankertojat etsivät uudenlaisia ihmisyyden ja toivon perustuksia.

Kurssilla tutustumme ekoscifiin eli ekologisia teemoja käsittelevään tieteisfiktioon. Minkälaisia tulevaisuusvisioita ihmisen, luonnon ja koneiden suhteesta on kerrottu?

Kokeilemme scifin kirjoittamista irrottelevin harjoituksin. Minkälainen on sinun tulevaisuuden metsäsi?

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Riku
Teknikko
Riku vastasi aiheeseen: Oppia kirjoittamiseen?
09.04.2018 23:43 #22

Varsinaisista kursseita en osaa sanoa mitään, mitä ei ole jo sanottu, mutta suosittelen esimerkiksi hakemaan aiheenmukaisia videoita youtubesta, itse seuraan useampaakin kirjoittamiseen keskittyvää kanavaa, mutta parhaita on kyllä Brandon Sandersonin pitämät yliopistoluennot hänen kirjoituskurssillaan. Ne on kuvattu ja löytyy kokonaisuudessaan youtubesta. Omia kysymyksiä ei voi esittää, mutta muuten saa samat opit kuin jos istuisi luokassa. Hän on myös mukana writingexcuses podcastissa, josta voi kuulla hyviä vinkkejä vaikka oma vaikutelmani on, että hyödyllisyys vaihtelee jakson, kauden ja oman keskittymisen mukaan.

Kerran testailin vesiä myös jonkin Yhdysvaltalaises yliopiston MOOC (massive open online course, jos en ihan erehdy), josta joku vinkkasi, joten sellaisia varten voi pitää myös silmät auki.

Nämä tietysti olettaen, että englannin kieli ei hidasta menoa merkittävästi.

Riku
Teknikko
Riku vastasi aiheeseen: Oppia kirjoittamiseen?
10.04.2018 00:04 #23

Ja kun täällä puhuttiin myös arvostelupalveluista, niin itse löysin aiemmin tämän pääkaupunkiseudun kirjastojen suunnalta. Ilmainen, ja muistaakseni ihan kohtuullista palautetta hintaan suhtautettuna. Riippuu tietenkin kuka tekstin nappaa luettavakseen.

www.kirjasto.ws/kirjoitan/betalukija-palvelu/

Peuranpuolikas
Peuranpuolikas vastasi aiheeseen: Oppia kirjoittamiseen?
25.08.2018 16:00 #24

Mainostetaan täälläkin: olen aloittanut oman kirjoitusoppipalveluni. Ideana ei ole toimia arvostelupalveluna, vaan pikemminkin laulunopettajamaisena apuna, joka osaisi ohjata vaikealla polulla paremmaksi kirjoittajaksi. Lisätietoja nettisivuiltani

Muusa, laula älä raivosta, vaan epätoivosta, Jumalan hylkäämän raukan surusta ja murheesta.

Viimeksi muokattu: 25.08.2018 16:01 : Peuranpuolikas.

Valvojat: IivariDyn
LordStenhammar