Esilukijoita ja esiluettavaa

Peto
10.04.2018 13:04 #21 : Iikh
Vastaus käyttäjältä Iikh aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Hei Riku!
Olisin erittäin kiinnostunut esilukemaan romaanisi. Olen itse 26-vuotias eli en kuulu parhaimmalla mahdollisella tavalla kohderyhmään. Luen kuitenkin YA:ta ja oma yyaahtava romaanikäsikirjoitukseni menee esiluettavaksi tämän kuun lopussa. Kun tiedän, millaista on itse saada palautetta kirjoituksestaan, uskon kykeneväni myös antamaan sitä hienotunteisesti mutta paikkansapitävästi. Pakerran samalla gradua, mutta kirjallisuudelle on aina oltava päivässä tuokio, joten en usko että työhön kuluisi kuukautta pidempään :)

11.04.2018 10:51 - 11.04.2018 10:51 #22 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Tässä ketjussa on jo pikku-Celestinen viesti vuosien takaa, mutta jospa uusisin sen...

Ilmoittaudun mahdolliseksi esilukijaksi! Itse luen kaikkein mieluiten fantasiaa ja sen alalajeja, joten tiedän aiheesta jonkin verran. Olen 18-vuotias, joten kuulun YA-kirjojen kohderyhmään. Palautteenannossa en ole välttämättä kovin nopea, mutta luen innokkaasti ja mielelläni, antaen palautetta parhaani mukaan. Jos kaipaat esilukijaa, laita yksityisviestiä, jutellaan siellä tarkemmin :smile:

En vaadi vastavuoroisuutta, mutta jos sinulla on aikaa ja kiinnostusta lukaista myös allekirjoittaneen tekstejä, en pane sitä pahakseni :tongue:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Viimeksi muokattu: 11.04.2018 10:51 Celestine.

• Riku hahmo
  • Riku
    Teknikko
11.04.2018 11:48 #23 : Riku
Vastaus käyttäjältä Riku aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Hei Celestine Kirjoitit "Esilukijoita ja esiluettavaa" ketjuun että olet kiinnostunut esilukemaan tekstejä. Etsin lukijoita romaanikäsikirjoitukselleni, kuten samassa ketjussa ilmoitin (ilmoitus ja kirjan kuvailu ketjun ensimmäisen sivun lopussa). Kyse kuitenkin fantasiasta/urbaanifantasiasta todennäköisesti YA lukijakunnalle. Jos olet kiinnostunut voin lähettää tekstin sähköpostitse.

Yritin laitta ihan yksityisviestiä kahdesti, mutta näyttää kuin ne eivät olisi lähteneet.

• Iikh hahmo
  • Iikh
    Peto
11.04.2018 21:40 #24 : Iikh
Vastaus käyttäjältä Iikh aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Höh, minullakaan ei tunnu yksityisviestittely toimivan. :roll: Sain kyllä viestisi, Riku, mutta vastaus ei taida tulla läpi, kun ei mokomalla tekstikentällä ole edes lähetä-nappulaa.

• Riku hahmo
  • Riku
    Teknikko
11.04.2018 23:24 #25 : Riku
Vastaus käyttäjältä Riku aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Sivuston mukaan lähettämäni viesti on vielä lukematon, ja vastaustasi ei tosiaan ole tullut.

23.07.2018 02:51 #26 : Fiia Salomaa
Vastaus käyttäjältä Fiia Salomaa aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Kokeilen nyt kaikki paikat läpi jos pari esilukijaa sattuis löytymään!

Eli olen nyt tässä viimeiset n. 6-7kk kirjoittanut kirjaa joka on nyt tällä hetkellä noin 83k sanaa pitkä ja valmis ensimmäinen vedos tulee olemaan varmaan n. 95-100k sanaa, eli loppujen lopuksi aika pitkä. Hetki vielä menee, että tämä tosiaan valmistuu - muutama viikko luultavamminkin.

Kirja kertoo nuoresta miehestä, joka herää yksin, pahasti piestynä ja muistinsa menettäneenä keskellä ydinsodan jälkeistä maailmanloppua. Hän lähtee etsimään totuutta itsestään ja matkan varrella sattuukin sitten yhtä ja toista kannibaaleista hulluihin tiedemiehiin, mutta päähenkilömme Drewin menneisyys on yhä vain yksi suuri kysymysmerkki. Loppujen lopuksi Drewin pitää päättää, onko menneisyyden oppiminen tulevaisuuden riskeeraamisen arvoista.

Mutta päättääkö hän hieman liian myöhään? Dun dun duuuuuuuu! :D

Muuten onkin moderni miljöö, niin moderni kuin maailmanloppu voi olla, eli vuosi on noin 2045.

Tarina on varmaan aikalailla young adult mutta oikeasti niinkuin 18+ nuorille aikuisille, sillä päähenkilöt ovat 22-25 vuotiaita, mutta kuten aikaisemmin ketjussa ollaan mainittu, tarina ei ole mitenkään lapsellinen - käytin tuossa esittelytekstissä ehkä hieman huumoria :D tarinasta ei löydy seksiä mutta kuolleita lapsia löytyy, sekä kidutusta, kiroilua, painajaisia joissa kuolleet lapset syyllistävät, ja muuta mukavaa. Ei se silti hirveän vakavaa ole; ei mitään raakaa tai liian ällöttävää.

Näihin 95 tuhanteen sanaan mahtuu paljon toimintaa ja ristiriitoja, niin sisäisiä kuin ulkoisia. En harrasta ns ”hitaiden” tarinoiden kirjoittamista, eli melkolailla kokoajan tapahtuu jotakin ja juoni etenee.

Plus, jos jotakuta kiinnostaa - olen lääkinnälliset faktat varmistanut lääkäri-ystävältäni, joten vammat, joita päähenkilöt matkan aikana saattavat saada, ovat realistisia. :)

Olen siis todellakin kirjoittanut kirjan vasta kertaalleen (en sitäkään siis vielä) joten siitä tulee löytymään paljon virheitä, hukattuja lankoja ja yleistä muutettavaa ja paranneltavaa, mutta arvostaisin todella tässä teidän apuanne! Aikaa saa lukemiseen käyttää, mikään kiire ei ole, kuukausi tai pari on ihan okei :)

• Salmikki hahmo
  • Salmikki
    Kaartilainen
08.10.2018 20:00 #27 : Salmikki
Vastaus käyttäjältä Salmikki aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Lyhkäiset fantasianovellit etsivät esilukijaa tositarkoituksella.

Kirjoitan lyhyitä pikku fantasianovelleja, jotka sijoittuvat rakennusvaiheessa olevaan kuvitteelliseen maailmaan. Novelleista on tarkoitus muodostua suurempi kokonaisuus loppujen lopuksi. Lukemista ei ainakaan tällä hetkellä tule kovin usein tai paljoa, mutta juuripas yksi novelli odottaisi lukijaa, joten täällä sitä ollaan. Hakusessa siis joku, jolle lähettää tekstiä, silloin harvoin, kun sitä on. ^_^

Toivon yksinkertaisesti lukukokemuspalautetta. Mikä oli hyvää tai huonoa? Mitä ajatuksia heräsi? Oliko alku pitkäveteinen, juoni hämmentävä ja hahmot kaikki samanlaisia? Haluaisitko lukemisen jälkeen täyttää ammeen fantasianovelleilla ja kylpeä niissä? Tekstiä kun on vähänpuoleisesti, ei palautettakaan tarvitse olla hirvittäviä määriä, mutta fiiliksiä lukijan näkökulmasta kuulisin mielelläni.

Terkkusin Salmikki

Pouring spirits while I follow the Northern star

• Norah hahmo
  • Norah
    Otus
03.03.2020 11:13 #28 : Norah
Vastaus käyttäjältä Norah aiheessa Esilukijoita ja esiluettavaa
Hei! Olen kolmekymmentä vuotias, pienperheen äiti, joka aloitti kirjoittamisen sairastuttuaan ja jouduttua luopumaan työstään. Olen kuitenkin päässyt uudelleen koulutukseen mutta kirjoittaminen on lähellä sydäntäni ja toivon, että joku päivä olen niin hyvä ja menestyvä kirjailija että voin keskittyä pelkästään kirjoittamiseen. (Suuria haaveita) :grin:

Olen aloittanut oman kirja-sarjani (trilogia) kirjoittamisen, josta ensimmäinen osa valmistuu piakkoin. Kyseessä on nuorille ja aikuisille (ei kuitenkaan liian nuorille) suunnattu fantasiakirja, joka keskittyy oman maailmamme rinnakkaistodellisuuteen. Kirjoissa ei ole vampyyrejä, ihmissusia tai noitia, mutta "uutta" yliluonnollista olisi tarjolla.
Kirja keskittyy pieneen kylään pohjoisessa ja sieltä löytyvään taianomaiseen paikkaan. Luvassa on seikkailua karuilla tuntureilla sekä pohjoisen metsissä, höystettynä pohjoisen mytologialla ja uskomuksilla. Luvassa on myös uusia hauskoja sanoja, joista kaikki eivät ole välttämättä kuulleet.

Mikäli joku kiinnostuu lukemaan romaanini (n. 300 sivua, Word:in kirjataitolla), voisin vastavuoroisesti lukea tarvittaessa hänen tekstejään. Palautetta kaipaisin äidinkielellisistä asioista, kirjan luettavuudesta sekä juonesta.

Kiitos mikäli kiinnostuit, yhteydenottoa odottaen;
Norah

Valvojat: IivariDyn