Etsin kirjoittamisesta kiinnostuneita ystäviä

Wuntvor
Kaartilainen
Wuntvor loi aiheen: Etsin kirjoittamisesta kiinnostuneita ystäviä
30.09.2017 21:13 #1

En löytänyt palstalta sopivaa ketjua, aloituksen voi tarvittaessa yhdistää johonkin sopivampaan ketjuun.

Foorumilla on Kirjoituspiiri ja Esilukija ketjut mutta ne eivät ole ihan sitä mitä ajattelin. Eli kaipaisin keskusteluseuraa kirjoittamisesta kasvotusten. Yritin jutella kavereiden kanssa kirjoittamisesta mutta se ei oikein toiminut koska he eivät kirjoita.

Miksi en kokeile edellä mainittuja ketjuja? Koska oman tekstin luovuttaminen tuntemattoman arvosteltavaksi ei tunnu luontevalta ja en kaipaa arvostelua vaan enemmän kokemusten vaihtoa. En tiedä pitääkö se paikkansa mutta olen kuullut kirjailijalla ja kustannustoimittajalla olevan hyvin läheinen suhde mikä on lähempänä sitä mitä olen hakemassa.

Kirjoitan aikuisten fantasiaa, olen kirjoittanut aikaisemmin novelleja keksimääni maailmaan ja tällä hetkellä on suunnitelmissa samaan maailmaan sijoittuvan esikoisromaanin kirjoittaminen.

Tarkemmin ajatellen tämä kirjoitus taisi mennä enemmän ”Haetaan ystävää” tyyppiseksi mutta jos Tampereella tai lähialueella on joku edellä mainituista aiheista kiinnostunut niin ota yhteyttä esim. yksityisviestillä!

• Nunia hahmo
 vastasi aiheeseen: Etsin kirjoittamisesta kiinnostuneita ystäviä
30.09.2017 21:48 #2

Samanlaisia tuntemuksia täällä, valitettavasti vaikutan liian kaukana :)

Muutama vuosi sitten olisin kaivannut todella paljon jotakuta, tai mielellään vaikka porukkaa, jonka kanssa vaihtaa kokemuksia ja yleensä vain puhua kirjoittamisesta ja ideoista ja rakenteista, kieliopista, perusasioista. Kirjoituspiiri ei oikein nykytilanteeseeni sovi, sillä kirjoitan pidempiä tekstejä. Kokeilin, mutta ei oikein osuneet intressit samoille viivoille, enkä kokenut saavani sitä, mitä olisin toivonut.

Nyt olen siinä mielessä eri tilanteessa, että minulla on kustannustoimittaja, jonka kanssa käymme tekstiä läpi. Ne hetket ovat euforisia ja hedelmällisiä, mutta valitettavasti aika on aina rajallinen. Lisäksi puhumme vain käsikirjoituksesta, emme kirjallisuudesta tai kirjoittamisesta.

Tämä kaikki on johtanut siihen, että musta on tullut vielä vaativampi kirjoittamiseen liittyvissä asioissa ;) Yksinäiset vuodet ovat tehneet musta kyynisen ja hyvin kriittisen, revin yleensä lukemani kirjat palasiksi (kuvainnollisesti) ja etsin ongelmat niiden rakenteesta ja kerronnasta. En siis todennäköisesti enää olisi mukavaa keskusteluseuraa näissä aiheissa.

Joissain kirjallisuustapahtumissa olen yrittänyt käydä (yhdestä löysin ikään kuin vahingossa hyvän ystävän!), mutta tosiaan kaipaisin jotakuta, joka olisi samassa tilanteessa tai mielellään kokeneempi, jotta voisi saada hyviä vinkkejä, oppia jotain tai edes vain puhua. Sitten kun on sattunut sellainen hetki, että on ollut muiden kirjailijoiden kanssa samassa paikassa, ei vain juttu luista. Tai sitten he ovat kirjoittaneet liian erilaista tekstiä. Oma kirjani on YA, mutta olisin kiinnostunut kirjoittamaan myös aikuisille. Kirjailijatapahtumissa on ollut suurin osa kirjailijoista lastenkirjailijoita, joiden lähestymistapa on tietysti hyvin erilainen.

Wuntvor
Kaartilainen
Wuntvor vastasi aiheeseen: Etsin kirjoittamisesta kiinnostuneita ystäviä
06.10.2017 17:48 #3

Olen ihmetellyt miksi tälläista "löydä kirjailijaystäväsi" tyyppistä ilmoitusta ei ole aikaisemmin näkynyt missään, luin joskus kirjoitusoppaasta että suuri osa suomalaisista haaveilee romaanin kirjoittamisesta. Siksi luulisin että kirjoittamisesta ja siitä keskustelemisesta kiinnostunutta porukkaa löytyisi tarpeeksi ainakin suurimmista kaupungeista?

Valvojat: IivariDyn
FreakyMike