Millä kirjoitat?

• VMN hahmo
  • VMN
17.10.2013 13:06 #21 : VMN
Vastaus käyttäjältä VMN aiheessa Millä kirjoitat?
Itse en kirjoita puhelimella mitään muuta kuin viestejä. Muistiinpanoihinkaan ei sitä tykkää käyttää, ehkä siksi koska en ole löytänyt sopivaa ja yksinkertaista appia siihen. Itsellä siis Galaxy S2, joten jos jotain mielessä saa kertoa. Evernote on pikkasen liian raskas ja hankalan tuntuinen jos haluaa äkkiä yhden sanan ylös.

Muuten kannan lähes kaikkialla vihkoa mukana jonne kirjaan mieleen tulevat ideat ylös. Edellinen vihko kesti niin kauan, että selkämys alkoi hajota ja piti ostaa uusi. Peuranpuolikas kirjoitti, että hänen mielestä unohdettavat ideat eivät ole vain tarpeeksi hyviä. Itsellä ainakaan ei mene näin. Ne mahtavimmat ideat saattaa hyökätä päälle ihan koska tahansa, ja silloin ei kysytä ollaanko valmiita vai ei. Ja vaikka sitä kuinka ajattelee, että totta kai minä tämän muistan, muistan loppuelämäni, niin silti ne tuppaavat unohtua, ja ihan vahingossa. Itse ainakin kuulutan muistiinpanovihkojen puolesta!

Koneella tulee muuten kirjoitettua. Tällä hetkellä eniten läppärillä, mutta kohta saan oman pöytäkoneeni takaisin niin sillä jatkan. Siinä on kivempaa lähinnä iso ruutu, kokoajan näkyy kaksi sivua yhden sijaan. Mukava lisä.

Itse yllätyin miten paljon ihmiset käyttävät Open Officea, mutta toisaalta ymmärrän. Ilmainen on aina tehokas vaihtoehto. Itse menin sillä myös hyvin pitkään mutta päätin sitten panostaa ja ostaa sen Oikean Wordin. Suurin syy tälle on ihan se, että siitä löytyy kunnon tekstintarkistus, koska kirjoitusvirheitä tuppaa tulemaan vähän liian usein. Saa ainakin ne hirveimmät karsittua, vaikka eihän se karsi kuin tietyn määrän pois.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

17.10.2013 13:24 #22 : EndlessMoment
Vastaus käyttäjältä EndlessMoment aiheessa Millä kirjoitat?
Kynää ja paperia käytän usein kotioloissa, kun ei ole kiire, eikä tarkoitus kirjoittaa mitään hienosäädettyä. Jos tuo harkanvarpain raapustettu teksti alkaa venyä pidemmäksi, tai vaikuttaa edes jossain määrin lupaavalta, siirrän sen koneelle. Ohjelmana käytän vuoden 2003 Wordia. Open officesta en ole ikinä tykännyt -tai jaksanut opetella käyttämään- ja Wordin uudempia versioita en ole raaskinut ostaa :roll:

Tällaisen nettisurffailun ja -kommentoinnin hoidan puhelimella, sillä koneella netin käyttö aiheuttaa vain harmaita hiuksia. Ennen niin nopea läppärini kun on nykyään etanan vauhtia mateleva ja ylikuumeneva -nyyh-. Puhelinta käytän yleensä myös silloin kun pitää saada jokin idea nopeasti ylös ja myöhemmin saataville. Vaikka omalla puhelimellani voin kirjoittaa pitkältikin, on minkä tahansa muun kosketusnäyttöisen laitteen käyttö yhtä tuskaa. Koulullamme on opetuskäytössä iPadit ja saan aina sääliviä katseita osakseni, kun koitan epätoivoisesti saada sen kosketusnäytön huomaamaan kirjoitusaikeeni.

Valvojat: IivariDyn
Uusin jäsen: Maria Tiktok