NaNoWriMo

27.03.2014 19:44 #101 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa NaNoWriMo
Mietiskelen täällä vielä, pitäisikö. Nyt kuitenkin on meneillään kova kirjoituskuume ja tekstiä syntyy yhtä paljon kuin nanoaikana.

27.03.2014 20:07 #102 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa NaNoWriMo
Vaikka marraskuinen nano pitäisi kirjoittaa valmiiksi ja editoida, taidan skipata ainakin huhtikuun. Heinäkuussa voisin ottaa nanotavoitteekseni kirjoittaa tarinan loppuun. :smile: Onnea vaan kaikille jotka kyseiseen hulluuteen lähtevät! :wink:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

28.03.2014 06:30 #103 : Valokaapeli
Vastaus käyttäjältä Valokaapeli aiheessa NaNoWriMo
Tää tulee olee eka johon itte osallistun! Harjotellaan vähän kesälomakuukautta varten.

28.03.2014 08:22 #104 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa NaNoWriMo
Olisi huhtikuulle jo muutenkin tavoitteita... Mutta ei sanamäärää tai edes sivuja. :huh: Jäänee osallistuminen heinäkuulle jos osallistun ollenkaan... Mutta marraskuu on must. (Lue: Pysyn tahdissa ekan viikon, putoan, luovutan ja häviän. :cheesy: )

• Dragan hahmo
  • Dragan
29.03.2014 01:59 #105 : Dragan
Vastaus käyttäjältä Dragan aiheessa NaNoWriMo
Minä varmaankin osallistun periaatteella: kunhan teen jotain. Minulla on paljon kirjoittamiseen liittyviä tavoitteita ja yleensä olen huhtikuussa osallistunut script frenzyyn. Se, jo virallisen lopetuksen saanut kirjoitustempaus on oikeastaan itsestä mukavanpi tapahtuma. Siinä siis tähdätään sataan sivuun ja ihan virallisestikin saa kirjoittaa useita tekstejä.

01.04.2014 09:37 #106 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa NaNoWriMo
No niin! Päätin osallistua, tosin aion vähän huijata. Olen parisen viikkoa nyt työstänyt nykyistä tekstiä ja sitä on kasassa sellaiset 26k sanaa. Se saa nyt olla ekan päivän saldo :cheesy: Nostin päätavoitteen 75k:een, joten jos saisi sen 50k kirjoitettua, tulisi vähän parempi mieli. Tosin todellinen tavoite on kirjoittaa tarina loppuun.

Tässä on sellainenkin mutka matkassa, että olen menossa kirjoituskurssille viikonloppuna (elämäni eka kirjoituskurssi!) ja siellä ajattelin väsätä lastenkirjaa, joka on muhinut pitempään (kyseessä kurssi, jossa kirjoitetaan lapsille). En tykkää väsätä kahta tekstiä samaan aikaan, mutta voi olla, että otan siitäkin sanoja mukaan, jos muuten tekee tiukkaa.

01.04.2014 10:27 #107 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
En taida ihan tänään kirjoitella yhtään mitään, kun on paljon muutakin mielessä. Katsoo sitten joku toinen päivä. Onneksi laitoin tavoitteeksi vain 25k sanaa.

• Kuunliekki hahmo Kirjoittaja
  • Kuunliekki
01.04.2014 16:04 #108 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa NaNoWriMo
Dragan, jos olen oikein käsittänyt, tämä camp on huhtikuussa juurikin korvaamassa tuota script frenzyä. Eihän se tietenkään varmastikaan sama ole. Tavoitekin on sana- eikä sivumäärä. Mutta saa campissakin ihan virallisesti kirjoittaa useita tekstejä. Ainakin tuolta pystyy valitsemaan gatekoriaksi "Short Stories" ja näköjään myös "Script".

Mitenkä muilla on lähtenyt käyntiin vai onko vielä ehtinyt lähteä ollenkaan? Itse kirjoitin yöllä 1k, mutta sen jälkeen ei mitään. Mut toisaalta ei tässä kiire ole, kun pitäisi saada tälle päivälle enää ~700 sanaa. Minkä tosin luulen tässä olevan se ongelman lähde, kun en saa kirjoitettua. :D

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

• Dragan hahmo
  • Dragan
01.04.2014 17:07 #109 : Dragan
Vastaus käyttäjältä Dragan aiheessa NaNoWriMo
En ole vielä oikein ehtinyt aloittaa. Muutamat arkielämän asiat pitävät otteessaan ja kirjoitusurakkaa kaukana. Kunhan niiltä vapaudun käynnistän projektin. Pitäisi vielä lyödä lukkoon tavoitteet ja aiheet mistä kirjoittaa.

01.04.2014 20:17 #110 : Valokaapeli
Vastaus käyttäjältä Valokaapeli aiheessa NaNoWriMo
Ekan päivän saldona 83! Huomenna jos ei nukkuis puol kuuteen asti ni kerkeis saada jotain aikasekski. :cheesy:

04.04.2014 13:35 #111 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa NaNoWriMo
Mites muilla on nanoilut sujuneet? Itsellä kirjoitettuna noin 5300 sanaa, tänään ei ole vielä ehtinyt. Ei oikein etene... tosin tällaista se oli viimekin kerralla alussa.

09.04.2014 18:49 #112 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
Päätin sitten, että tuo Perplexity of the Mundane Forest onkin nimi kokoelmalle lyhyitä kauhu/yliluonnollisia tarinoita. Jo yhden olen tähän mennessä kirjoittanut, mutta vielä pitäisi mennä se ensimmäinen tekstinrääpäle läpi ihan loppuun asti.

25.04.2014 21:00 #113 : Valokaapeli
Vastaus käyttäjältä Valokaapeli aiheessa NaNoWriMo
98 sanaa tähän mennessä \o/, ESOn julkasu kuun eka päivä sekä pääsiäisest ja vapust tulleet ylityöt vieneet kaiken ajan.

26.04.2014 10:45 #114 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa NaNoWriMo
Tämä nano ei selvästi ottanut niin hyvin tuulta alleen kuin edellinen, ainakaan keskustelun osalta.

Tällä hetkellä itselläni on kasassa n. 67 000 sanaa (229 sivua), mutta sain tarinan loppuun ja vielä olisi tavoitteeseen sellainen reilu 7000 sanaa matkaa.

Oon aika yllättynyt siitä, että puoleen vuoteen olen saanut kirjoitettua kaksi yli 200-sivuista tekstiä. Tämä nykyinen nano tietysti on raakile ja pitää editoida runsaalla kädellä, silti.

Ja sitten vissiin, ööh, seuraavan kimppuun?

26.04.2014 11:43 #115 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
Omani on vielä vaiheessa, toisaalta ihan hyvässä sellaisessa. Välissä on kyllä ollut pitkiäkin jaksoja etten ole saanut kirjoitettua yhtään mitään. Toisaalta tänään on muutenkin viimeinen päivä, jolloin pystyn kirjoittamaan yhtään mitään, koska viimeiset päivät ovat hyvin epävarmoja nanon suhteen.

Maaliin ei ole kovinkaan pitkä matka enää, noin 2700 sanaa jäljellä. Tänään olen jo ehtinyt kirjoittaa sen 1300 sanaa tunnin sisään, joten eiköhän tuon lopun saa aikaiseksi ihan hyvään tahtiin. Se vain vaatii hieman ideointia ja muuta säätöä.. Todennäköisesti jatkan tarinointia vielä tämänkin jälkeen, koska ei tuossa kokoelmassa montaa pätkää vielä ole.

• Kuunliekki hahmo Kirjoittaja
  • Kuunliekki
01.05.2014 19:10 #116 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa NaNoWriMo
Huhtikuu näköjään tuli ja meni. Sanoja syntyi 66 666. Oli pakko jättää eilen illalla tuohon, kun on niin komea luku vaikka olisi voinut hetken kirjoittaakin. Ylisuorittamatta jättäminen sujui siis ihan mukavasti. Tosin vaikka alunperin oli tarkotus kirjottaa korkeintaan 2k päivässä, jotenkin pääni käänsi sen niin että pitää kirjoittaa vähintään sen verran. Yritän tässä myös saada itseni vakuuttumaan että tuo on oikeasti hyvä luku, eikä mun tarvi harmitella sitä ettei tullut edes 70 000 sanaa. Tavoitekin kun oli vaan se perus nanollinen. :D Ei siis oikeastaan mitään valitettavaa, korkeintaan se, että tarinat eivät tuntuneet menevän oikein siitä siihen ja ne olisi tarkoitus saada joskus valmiiksikin... Mitenkä muilla meni?

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

02.05.2014 10:48 #117 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
Sain kun sainkin sen oman rajani rikki viimeisenä päivänä. Maltillinen 25000 sanan päämäärä oli ihan hyvä ottaen huomioon sen, että oli niin monta päivää jolloin en ehtinyt kirjoittaa yhtään. Nyt voi hyvillä mielin jättää tekstit hautumaan joksikin aikaa ennen kuin niihin palaa uudestaan. :smile:

01.07.2014 12:48 #118 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
Camp NaNoWriMo on täällä taas! Kuka kirjoittaa heinäkuussa ja paljonko sanoja ajattelitte ylös laittaa? Jatkatteko vanhaa vai kirjoitatteko jotain uutta? :)

Aiemmasta poiketen en koske Perplexity of the Mundane Forest -kokoelmaani, mutta kirjoitan tarinan Irina-nimisestä noidasta, jota viisi eriskummallista henkilöä etsivät saadakseen hänet vastuuseen katalista teoista. Toinen tarina, jota myös työstän, on kauhukertomus, joka perustuu erääseen uneeni.

Tähän mennessä olen saanut kirjoitettua jo 3000 sanaa. Irinaa aloitin yöllä, jolloin 1500 sanaa tuli laitettua alas, ja nyt kirjoitin toisen 1500 sanaa tuohon kauhutarinaani. Eiköhän tuo ole ihan hyvä saldo tälle päivää. :D

01.07.2014 15:20 #119 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa NaNoWriMo
Ajattelin myös kokeilla, tosin tällä kertaa ihan kevyesti vaan.

Yksi kässäri ajautui jonkinlaiseen solmuun ja ajattelin kirjoittaa sen alusta uudestaan. Tällä hetkellä siinä on sellainen 20k sanoja, joten jos kirjoittaisin ne nanossa uusiksi. Kaikki lisä olisi plussaa, tietysti, mutta kunhan saisi vähän sitä eteenpäin.

01.07.2014 17:08 #120 : Kuurosokea Pianisti
Vastaus käyttäjältä Kuurosokea Pianisti aiheessa NaNoWriMo
50 000 sanaa 30 päivässä?! Ei sovi minun kirjoitustyyliini. Edellistä romaaniprojektiani kirjoitin 10 kuukautta ja 20000 sanaa, kunnes siirsin sen hyllylle. Olen sen verran perfektionisti, että täysosumaa pitää odottaa välillä pitkäänkin.

Siksi aionkin osallistua ensi marraskuun nanoon, ja tavoittelen tosissani 50k:n rajaa. Onhan se mielipuoliset 1666 sanaa päivässä, mutta haaste tekee hyvää. Tavallisesti tosiaan kirjoitan hitaasti ja harkiten.

Heinäkuussa aion myös työskennellä paljon toukokuussa aloittamani novellin parissa, mistä ei kyllä tule edes 20000 sanaa, Portin kilpailussa kun on 50 sivun enimmäismäärä (mikä todennäköisesti tulee täyttymään). Hyvää harjoitusta tämä on kuitenkin.

Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina ja kerrotaan joskus toiste.

Valvojat: IivariDyn
rudi92, Pisania, karivaan