• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 109 päivää sitten)

NaNoWriMo

• Kuunliekki hahmo Kirjoittaja
  • Kuunliekki
01.07.2014 20:00 #121 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa NaNoWriMo
Osallistumassa olen jatkamalla marraskuussa aloittamaani tarinaa. Nyt olisi haaveissa saada se loppumaankin. Syksyllä kun ei kuitenkaan ole aikaa ja olisi hienoa saada edes toinen räjähtäneistä nanoistani kuosiin ennen sitä. Se on vain vielä vähän epävarmaa, otanko perinteisen 50k tavoitteeksi vai kurkottelenko kuuta taivaalta ja yritän tuplata. Tuplaus voisi siivittää mukavasti tuossa valmiiksi saamis haaveessa. Saa vain nähdä, miten aika riittää. Alku ainakin on lupaava, kun yöllä ilmestyi jostain ~2700 sanaa.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

02.07.2014 14:59 #122 : Peuranpuolikas
Vastaus käyttäjältä Peuranpuolikas aiheessa NaNoWriMo
En ole kertaakaan osallistunut NaNoWriMo-haasteeseen, mutta nyt minulla on ihan oma hc-NaNoWriMo menossa. Olen kolme viikkoa lomalla ja tarkoitus olisi kirjoittaa romaanikässäri sinä aikana. Kolmessa päivässä on syntynyt (ei, en valehtele, uskokaa pois) 16500 sanaa, eli 44 liuskaa. Kirjoitin eilen pelkästään 6050 sanaa. Päivätavoitteeni on 4000 sanaa, mutta se tuntuu tulevan niin helposti ja "jos vielä kirjoitan hieman lisää" saan aina luvun kivasti purkiin jne.

Ehkä tässä on jotain kirjoittamattomuuspatouma, jota puran. En valita, siis, kunhan päällistelen; aiemmin päivänkirjoitusennätykseni oli 4500 sanaa.

Muusa, laula älä raivosta, vaan epätoivosta, Jumalan hylkäämän raukan surusta ja murheesta.

• Kuunliekki hahmo Kirjoittaja
  • Kuunliekki
01.08.2014 23:28 #123 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa NaNoWriMo
Siinä se heinäkuu näemmä meni. Sain raavittua kasaan haikailemani 100k vaikka oli toisinaan vähän tuskasta. Vielä iloisemmaksi mut tekee se, että sain kuin sainkin tuon marraskuussa aloittamani tarinan valmiiksi. Siis jos noin radigaalia editointia kaipaavaa tarinaa voi kutsua valmiiksi, mutta ainakin sillä on loppu. :) Vähän tässä on voipunut olo, mutta elämä voittaa kun taas tajuaa että tässä ehtii tehdä muutakin.

Miten muilla heinäkuun puurtajilla meni? Hyydyttikö helle vai pääsittekö tavoitteeseen?

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

02.08.2014 00:42 #124 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
Jotain 1400 sanaa jäi vajaaksi tällä kertaa. Loppukuu meni sen verran nopeasti, välissä kun oli Ropecon ja sen jälkeinen väsymys ei ole vieläkään laantunut. Yritin parina päivänä kirjoittaa vähän lisää, mutta ajatus ei kulkenut.

Jos sitten marraskuun nano menisi vähän paremmin, tosin sen sanamäärän kanssa saan varmaan tapella aika paljon. Kirjoittamiseen vaadittavaa aikaa pitää säätää, koska opiskelu alkaa enskuussa. Nyt voisi yrittää vain rentoutua, ja maalata figuureja kirjoittamisen sijaan.

• Nunia hahmo

• Taso: 0
02.08.2014 10:31 #125 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa NaNoWriMo
Tavoite oli 30k ja 33k tuli täyteen. Tosin lopulta työstin eri tekstiä kuin piti.

11.10.2014 08:17 #126 : Jessie Sundblad
Vastaus käyttäjältä Jessie Sundblad aiheessa NaNoWriMo
Onko täällä tänä vuonna porukkaa mukana? Itse olen osallistunut jo monena vuonna, mutta sitten on jotenkin into hiipunut, mutta joka vuosi suurella innolla mukana! Tänä vuonna on kylläkin tuo lukio taustalla, mutta enköhän selviä. Onneksi saa tehdä kursseja omaan tahtiin, joten en panikoi paljon. Nyt vaan suunnittelemaan sitä juonta, joka kuljettaa koko marraskuun.

11.10.2014 11:33 #127 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
Todennäköisesti aion osallistua tänäkin vuonna. Viime vuonna sain kuin sainkin sen tarvittavan sanamäärän täyteen, joten toivoa on, että onnistun nytkin. Tiedä sitten, miten käy, kun on amk ja ainakin tällä hetkellä todella paljon erilaisia tehtäviä. Osa kursseista tosin päättyy piakkoin ja uusia alkaa, joten marraskuun työmäärästä ei ole vielä mitään tietoa.

11.10.2014 12:30 #128 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa NaNoWriMo
Tänä vuonna kyllä. Kokeita on vähemmän kuin yläasteella, joten ei niihinkään tarvitse uhrata paljoa aikaa.

Suunnitelmissa on kirjoittaa jotain hempeää ja jouluista (koska lumet satavat nyt uudestaan, joulu tulee kohta!). Ihan hirveästi en ole vielä suunnitellut, muuten kuin pari kohtausta, jotka tahdon mukaan. Kertojanääni pitää saada selkeäksi ja joku juoni muotoilla.

Olen innoissani.

11.10.2014 17:44 #129 : Jessie Sundblad
Vastaus käyttäjältä Jessie Sundblad aiheessa NaNoWriMo
Olen miettinyt, että mikä olisi se paras tsemppaus, jolla jaksaisi koko kuun? Päivittäinen sanamäärä ei ole edes paljpn. Ongelma on lähinnä, että olen itsekritiikkinen omalle tekstille, siitä kun pääsis eroon. Vert6aistukeakaan ei ole paljon ollut, johten jos sellastakin hankkisi jostain.

Odotan innolla tulevaa.

12.10.2014 12:47 #130 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa NaNoWriMo
Itse olen onnistunut siinä niin, että kirjoitan vain enkä lue aiempaa tekstiä juuri sen takia, etten rupeaisi sitä muokkaamaan saman tien. Sen voi tehdä sitten nanon jälkeen. Kunhan nyt on ajatus ja idea pääpiirteittäin mielessä, niin kyllä siitä jotain syntyy. Saattaa olla hieman sekavaa tekstiä, mutta siitä voi muodostaa lopulta toimivan kokonaisuuden, jos vain jaksaa antaa tekstille muutama kuukausi aikaa hautua ennen kuin palaa sen pariin korjailemaan ja muokkaamaan asioita.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

15.10.2014 21:35 #131 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa NaNoWriMo
Juoni suunniteltu. Liitin mukaan kehyskertomuksen, jotta juttu saisi vähän lisää täytettä, mutta nyt en tiedä kumpi tarinoistani on tarina, kumpi realistinen arkileikkaus. Ihan mahtavaa.

Saa nähdä miten sujuu. Jos tietää, ettei aiempi teksti ole hyvää, on vaikea kirjoittaa enempää. No. Tässä opetellaan.

• Ageha hahmo
  • Ageha
27.10.2014 14:13 - 27.10.2014 14:18 #132 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa NaNoWriMo
NaNoWriMo houkuttaa aina vuodesta toiseen, mutta toisaalta taas kun tiedän että tänä(kään) vuonna ei ole aikaa eikä rahkeita semmoiseen niin minkäs teet. :sad: Kerran tai pari olen siis osallistunut, kertaakaan en tosin ole onnistunut.

Vaikeinta vuosina joina en osallistu on aina lokakuun vika ja marraskuun eka viikko, silloin houkutus kaiken järjen vastaisesta aloittamisesta on suurin. :lol: Nytkin hillitsen intoani niinkin tehokkaasti kuin ehh kommentoimalla tähän, kohta varmaan nousee taas se semmoinen "kyllä minä nyt kuitenkin kaiken järjen vastaisesti varmasti pystyn tähän!" -into. :roll:

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.
Viimeksi muokattu: 27.10.2014 14:18 Ageha.

• Aemilia hahmo
  • Aemilia
    Upseeri
27.10.2014 14:44 #133 : Aemilia
Vastaus käyttäjältä Aemilia aiheessa NaNoWriMo
En määkään ole ollut varma osallistumisesta mutta vähän aikaa sitten luotujen hahmojen tekemiä juttuja on alkanut pyöriä päässä ja puolivahingossa hahmottumaan roolipelityyppinen juoni?? josta en tosiaan sitten tiedä mihin asti saan. Vaikeinta on ollut olla kirjoittamatta näitä kohtauksia, koska niidenhän saa ilmestyä vasta kuun vaihduttua...

Ageha, osallistu vaan, testaa omia rajoja että miten monta sanaa tällä kertaa tulee! On kuitenkin jotakin mikä potkii kirjoittamaan edes jotakinkaan. Itellä kanssa tulee yleensä lähinnä joitakin päiviä mukavia sanamääriä...

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

• Aemilia hahmo
  • Aemilia
    Upseeri
31.10.2014 16:58 #134 : Aemilia
Vastaus käyttäjältä Aemilia aiheessa NaNoWriMo
7 tuntia, niin saa aloittaa!

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Ageha hahmo
  • Ageha
31.10.2014 18:06 #135 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa NaNoWriMo

Aemilia kirjoitti: 7 tuntia, niin saa aloittaa!

!!!! ;_;

Ehkä sittenkin teen sellaisen soman pienen neljäsosananon, pitäisi vain ideoida se. ;_; Hui. Ehkä. En ole varma pitäisikö pysyä vahvana päätöksessä että ei vai suunnitella riemulla ja hypätä kalliolta pää edellä ja katsoa osaanko lentää!

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

• Skie hahmo
  • Skie
31.10.2014 18:28 #136 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa NaNoWriMo
Voieivoieivoiei, mulla ei ole ollu tarkotustakaan osallistua Nanoon tänä vuonna, mutta nyt tuli semmonen fiilis että miksikäs ei. :D

Keskiviikkoon mennessä pitäis palauttaa gradun tutkimussuunnitelma, mutta sen jälkeen olis vaikka kuinka aikaa. Työt tosin alkaa taas jossain välissä, mutta mitä siitä, oispahan jotaki tekemistä vapaa-ajalle. Mulla on vuoden verran hautunut ajatus aiheesta, jota voisin viedä Nanon avulla eteenpäin.

Äääk, mitä mie tehen. :D

Always follow your doubts.

31.10.2014 20:58 #137 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa NaNoWriMo
Eilen harjoittelin vähäsen, mutta sain vain 700 sanaa paperille. Hiukan pelottaa, entä jos editoinnissa pitääkin kirjoittaa koko roska uusiksi alusta loppuun? Mutta lähinnä olen innoissani. :wink:

Onnistuminen ei tällä hetkellä tunnu kovin todennäköiseltä, mutta harjoituksen vuoksi en vetäydy pois.

01.11.2014 10:55 #138 : The Big Bad Wolf
No nih. :cheesy:

300 sanaa tähän mennessä. Ihan kivaahan tämä on. (Nyt lauantaina kun ei juuri nyt ole ohjelmaa... )

Tulee sanamäärä tänään täyteen, toivottavasti vähän ylikin.

Huomasin suunnitelmissani aukkoja. Pääparilla ei ole oikein mitään asiaa toisilleen. Mitenköhän ne saisi tapaamaan toisensa? Improvisointi ei ole ihan omin juttu.

Mites muilla lähtenyt?

01.11.2014 15:15 #139 : SurrealPartisan
Vastaus käyttäjältä SurrealPartisan aiheessa NaNoWriMo
Pitkään olen osallistumista miettinyt ja aamuyöllä nyt sitten hoksasin, että herranjösses, tänäänhän se alkaa. Muotoilin mielessäni jotain pohjaa miljöölle ja juonelle siinä aika spontaanisti ja kai se tänään pitää lähteä koettamaan. Tuloksista en voi kyllä mennä yhtään takuuseen, kun on opiskeluissa niin kiireistä, mutta jos tällä minkäänlaista kirjoitusrutiinia saa luotua, niin hyvä niin.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka, Ageha

03.11.2014 12:28 #140 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa NaNoWriMo
Eilen oli hirveä päivä. Ei kirjoituttanut yhtään ja tarina lakkasi kiinnostamasta. Loin sitten uuden tiedoston ja aloin kirjoittaa edelliseen Pääprojektiini jatkoa. Tuli sittenkin tuhat sanaa kahdessa tunnissa, kun lauantaina meni kahteentuhanteen kahdeksan tuntia.

Nyt tulin hypäriksi kotiin kirjoittamaan (syömään!!1!) ja uskalsin avata tuon alkuperäisen nanon. En poistanut mitään, mutta väritin punaiseksi kaiken sen tekstin, mitä en aio säästää. Tuli parempi mieli.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

Valvojat: IivariDyn