NaNoWriMo

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

03.11.2013 17:15 #41 :: Ansa
NaNoWriMo
Noin 9300 sanaa alla, tänään on tähän mennessä tullut rustailtua rapiat 2500 sanaa. Hyvä saldo verrattuna eiliseen. Olen jopa kirjoittanut ensimmäisen luvun kokonaan uusiksi, lisännyt kaksi uutta lukua ja vanhat odottavat, että sopivat oikeaan kohtaan tarinassa. On ollut ihan hyvä kirjoitella vaihtelevassa järjestyksessä näitä lukuja. :)

03.11.2013 19:25 #42 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
Itse olen edennyt luku ja tapahtuma kerallaan, sillä olen näissä asioissa olen toivottoman järjestelmällinen. Ehkäpä sitten jos inspiraatio putoaa täysin, hyppään vähän eteenpäin. :wink:

Kasassa tällä hetkellä 9400 sanaa. Vielä pitäisi kuusisataa rutistaa niin saisin sen kymppitonnin täyteen. Tänään noista on kirjoitettu reilut 2000, jos motia riittää, voisin kokeilla rutistaa vielä kolmeentonniin...

Tarina etenee muuten hyvin, nyt on alkanut myös kuolla viattomia sivullisia ja pari pahiksen kätyriäkin. Hahaa!

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

03.11.2013 19:28 #43 :: Ansa
NaNoWriMo
Minulla saattaa mennä kymppitonnin raja rikki tämän päivän aikana. Ei ole kuin pari sataa sanaa jäljellä siihen rajaan. Ehkä sen jälkeen uskallan luvata itselleni hetken tauon kirjoittamisesta. :smile:

Rendering Error in layout User/Profile: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '0' for key 'user_preference_user_id'. Please enable debug mode for more information.
03.11.2013 21:49 #44 :: Nunia
NaNoWriMo
Hirveellä vauhdilla vedätte! Itsellä tuli tänään täyteen vähän päälle 5000. Teki jo pikkasen tiukkaakin. Oma tarina alkoi yhtäkkiä muuttua pelottavaksi! Onhan siinä tarkoitus olla vähän ahdistavia piirteitä, mutta jännitti kirjoittaa yksin pimeässä :wink:

• Milu hahmo
  • Milu
    Soturi
    Tasolla 22
    15.82

04.11.2013 00:02 #45 :: Milu
NaNoWriMo
Mä olen päässyt vasta n. 1000 sanaan. Tavoitteena on vain puolikas sanamäärä (25000), mutta silti tämä on vähän kehnonlaisesti. En kuitenkaan huolestu vielä, koska viikonloppuisin kirjoitusolosuhteeni ovat huonoimmillaan, ja nyt piti lukea yksi kirjakin maanantain lukupiiriä varten.

Olen myös aloittanut vähän haasteellisemmasta päästä: pitkään jumissa olleista novelleista.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

04.11.2013 11:32 #46 :: Ansa
NaNoWriMo
4. päivä on alkanut. Itse en ole vielä päässyt kirjoittamisen makuun, koska pöytäkone, jolla tarina on, tarkistaa itseään viruksien sun muiden varalta ja siihen saattaa vierähtää monta tuntia. En ole kuitenkaan huolissani, sillä tarinaa on kertynyt sen 10300 sanan edestä toistaiseksi eli olen hyvässä tahdissa edennyt ensimmäisten kolmen päivän aikana. :smile:

04.11.2013 19:27 #47 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
Ei ihan luistanut tänään. Sain kyllä rutistettua sen 1700 sanaa eli tavoitteessa pysyttiin, mutta koko ajan sellainen puristamisen maku oli mukana. Tällä hetkellä sanamäärä keikkuu siellä 11 700, eli aikataulussa onneksi ollaan ja ylikin. :wink:

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

04.11.2013 19:51 #48 :: Ansa
NaNoWriMo
Itse sain rutistettua sen 2866 sanaa tänään, mikä on ihan hyvä saldo. Ajattelin ensin, jos jaksan työstää tarinaa 15 000 asti, mutta saa nähdä. Se on vain alle pari tonnia vajaa, en uskoisi olevan vaikeaa, mutta inspiraatio katosi jonnekin. :neutral:

Rendering Error in layout User/Profile: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '0' for key 'user_preference_user_id'. Please enable debug mode for more information.
04.11.2013 22:07 #49 :: Nunia
NaNoWriMo
No niin. Tänään meni vähän kepeämmin kuin eilen. Noin 6700 sanaa löytyisi nyt.

Ehkä hankalinta tässä on nyt ollut se, että mieluusti lopettaisin kirjoittamisen johonkin loogiseen kohtaan esim. luvun loppuun tai maisemanvaihtoon, mutta nyt joudun koko ajan menemään yli seuraavaan tapahtumaan, jota en oikein ole suunnitellut mielessä ja siellä lähtee helposti lapasesta. Nytkin "jouduin" kirjoittamaan pari kohtausta, joita en ollut tarkemmin miettinyt, valmiiksi, mutta menköön noin.

• VMN hahmo
  • VMN
    Painajainen
    Tasolla 35
    53.61

04.11.2013 22:44 #50 :: VMN
NaNoWriMo
Jep, Nunia, sehän se osa tätä juttua onkin. Vaikka tuntuisi, ettei ole nyt ihan varma, niin porskutetaan eteenpäin eikä jäädä sitä ihmettelemään seuraavaksi viikoksi. Lopussa kun kokonaisuus on selkeämpi, sitä voi lähteä muokkaamaan.

Itsellä meni tänään ihan plörinäksi. Okei, nyt on ollutkin menoa ja meinikiä, käyty kahdella keikalla ja toinen Tallinnassa :P Itsellä olisi ollut se pari tuntia laivamatkalla aikaa, mutta laiva heilui ja huh-uh. Vatsa veti aika sekaisin ja on tässä muutenkin. Hyvin tulee ainakin testattua tämä, että kun ei pääse kirjoittamaan. Nyt on kyllä heti sellainen olo, että paremmin olisi pitänyt mennä. Tulevina päivinä on tarkoitus repäistä ja ottaa takaisin sen mitä on menetetty. Silti, vielä fiilikset on ihan hyviä. Hyvän päivärytmin saanut, pitäisi vain saada aikaa kirjoittaa enemmän (:

05.11.2013 21:46 #51 :: Nunia
NaNoWriMo
VMN: Tarkoitin lähinnä sitä, että yleensä olen miettinyt valmiiksi, mitä kirjoitan päivän aikana (eli n. 3-4 sivua, mikä on se n. 1700 sanaa), mutta sitten se jää parista sadasta sanasta kiinni. Täytyy väkisin vääntää kappale kappaleelta, että saan sanat täyteen. Ja nanosivu laskee tietysti sanat eri tavalla, joten saan vielä kirjoittaa pari sataa sanaa...

Yritän kirjoittaa vain tuon 1700 päivässä, en missään nimessä vähempää, mutten halua kirjoittaa paljoa enempääkään. Jos aloitan uuden kohtauksen niillä parilla sadalla sanalla, joudun jättämään sen kesken. Voisin toki jatkaa loppuun, mutta varastaisin samalla inspiraatiota seuraavalta päivältä. Kirjoitukseni menee helposti siihen, että kirjoitan yhdessä päivässä kymmeniä sivuja ja sitten en voi kirjoittaa moneen päivään yhtään mitään. Nyt haluaisin harjoitella sitä, että kirjoitan joka päivä vähän. :smile:

8400 nyt. Tästä on hyvä jatkaa, huomenna sitten 10000 rikki, toivottavasti.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

05.11.2013 22:03 #52 :: Ansa
NaNoWriMo
Tökkii taas tämä päivä. Tuli mentyä sen verran myöhään nukkumaan, että armasta kirjoitusaikaa jäi vähän, koska piti lähteä sitomaan kirjoja muutamaksi tunniksi. Kurssin jälkeen sain kuitenkin sen 1800 sanaa kirjoitettua ja tarkistettuani sanamäärän nanon sivuilla huomaan teokseni olevan vain parin sanan päässä rikkoakseen 15 000 rajan. Mutta nyt ei ajatus kulje, tuo saa riittää tältä päivältä. Olen muutenkin edennyt nopeasti, joten puolestani saa tahti hidastua loppupäiviksi. :tongue:

• VMN hahmo
  • VMN
    Painajainen
    Tasolla 35
    53.61

05.11.2013 22:17 #53 :: VMN
NaNoWriMo
Itsellä alkaa kohta 10 000 raja lähestyä. Ihan hyvä rajapyykki ja kiva saada taas aikaan muutaman hitaamman päivän jälkeen. Vähän kyllä kalvaa, sillä kirjoittamani teksti alkaa tuntua, jos ei nyt huonolta, niin yhä väärältä. Ei minun näin pitänyt aloittaa, ei tekstin pitänyt lähteä tähän suuntaan. Aloituksen tunnelma on väärä, esitän asiat väärässä järjestyksessä ja niin edelleen. Olen sitä mieltä, että tässä on hyvä juoni käsillä, esitystapani vain tökkii ja pahasti. Ehkä minun pitäisi esiluetuttaa tekstiä jossain kohti, saisin vähän ideaa missä mennään, olenko vain liian ankara itselleni vai osaanko jotain. Kaiken voi korjata myöhemmin, se kun Nanossa on idea, mutta jotenkin tuntuu, että jos nyt lähden korjaamaan, pitää korjata PALJON muutakin. No joo.

Nunia: Hienoa kuulla, että sinullakin on projektina saada kirjoittaminen päivittäiseksi aktiviteetiksi, itsellä on ihan sama homma. Tai no, on se ollut niin jo pidemmän aikaa, mutta tehostaa sitä. Kyllä me tästä selvitään ja tullaan ulos entistä voimakkaampina (tai jotain!) :tongue:

• Wanda hahmo
  • Wanda
    Ratsumestari
    Tasolla 26
    45.57

06.11.2013 14:16 #54 :: Wanda
NaNoWriMo
Onnea yritykseen kaikille! Itse olen kaksi kertaa yrittänyt ja kaksi kertaa epäonnistunut pahasti. Ongelmaksi ilmenee se, että jos joku pätkä ei oo ihan täysin mun mieleen niin mun on vaikeeta ainakin kauheesti edetä..

VMN: voin esilukea. Laita privana viestiä jos kiinnostaa, tässä kuussa 90% varmuudella jopa aikaa käydä tekstejä läpi.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

06.11.2013 18:16 #55 :: Ansa
NaNoWriMo
Ihan hyvä, että kirjoitustahtini on hieman hidastunut, vaikka on se vieläkin hieman edellä aikataulusta. Tänään olen kirjoittanut vain sen parisen tuntia ja sain kasaan pari tuhatta sanaa rikkoen samalla 17 tuhannen rajan siinä sivussa. Nyt on taas hyvä hetki tehdä jotain ihan muuta. :smile:

06.11.2013 19:27 #56 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
Itsellä sanmäärä raksuttaa nyt 13400:ssa sanassa. Kaksi edellistä päivää kirjoittaminen on sujunut mukavasti, mutta sanamäärät siellä 1700:n paikkeilla. Tänään en ole vielä edes ehtinyt aloittaa... Onneksi olen aikataulusta edellä, sillä koeviikko on rajoittanut kirjoitusaikaa. Voisinkin mennä rykäisemään tämän päivän sanamäärän täyteen. :wink:

edit: Ansa, wou, sullahan on hurja tahti päällä!
Muokannut 06.11.2013 19:28 Kirjaneito

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

07.11.2013 21:43 #57 :: Ansa
NaNoWriMo
On! Mutta tänään se on hyytynyt ja pahasti. En ole saanut kirjoitettua sanaakaan! Inspiraatio ei juokse. Se on ihan selvästi kadonnut jonnekin... toisaalta ei haittaa, kun sanamäärä nyt on mitä on eli olen hyvin etuajassa muutenkin. Jos sitä huomenna saisi muutaman sanan kirjoitettua tämän päivän nollasaldon sijaan.

• VMN hahmo
  • VMN
    Painajainen
    Tasolla 35
    53.61

07.11.2013 22:05 #58 :: VMN
NaNoWriMo
Itsellä taas itse uuden tekstin tuottaminen on tyrehtynyt pahemman kerran. Alkuun otettu pieni etumatka on kadonnut kokonaan ja Nano väittää jo, että tähän tahtiin tulen häviämään. Gulp! No huono juttu tässä Nanossa on se, että kaikki paitsi sanojen tuottaminen on häviämistä, ja joo, jossain mielessä se on totta, lopullinen tekstihän se merkkaa.

Siltikin. Itse olen tehnyt nyt paljon tutkiskelua jossa olen miettinyt ja suunnitellut sitä, mihin suuntaan juonta vien. Uusia sanoja ei siis ole tullut, mutta runkoa jonka pohjalta kirjoitan on paisunut huomattavasti ja olen taas hitusen paremmassa asemassa tekstin suhteen.

Olen tiedustellut ulkopuolisilta mielipidettä siitä mihin olen mennyt, joten katsotaan mihin se johtaa ja yritetään jatkaa eteenpäin. Kyllä, minulla on vielä vankka usko itseeni!

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
    Vampyyri
    Tasolla 32
    21.35

08.11.2013 15:23 #59 :: Tapsa
NaNoWriMo
Itsellä on tuhatkahdeksansataa sanaa kasassa ja Nanon laskurin mukaan 50 000 menee rikki tällä tahdilla ensi vuoden kesäkuussa.
Olen Nano-kapinallinen, koska kirjoitan kesken ollutta romaania. Siinä oli suunnilleen 14 000 sanaa ennen marraskuuta, ja olen tyytyväinen mistä tahansa edistyksestä mitä saan aikaiseksi, vaikka en Nanoa voittaisikaan. Odotukset eivät ole kauhean korkealla, koska en ole koskaan voittanut (vaikkakin jonain vuonna pääsin 30 000 sanaan aikataulussa). Tarinan ehdoilla tässä mennään eikä minulla ole mikään kiire sen suhteen, se ottaa sen ajan minkä ottaa. Ainakaan en laske graduun kirjoittamiani sanoja tekstiin mukaan... :tongue:

Laskeskelin, että Harry Potterien sanamäärät englanninkielisen alkuperäisteoksen ja suomennoksen välillä ovat keskimäärin suhteessa 1000 englanninkielistä sanaa = 790 suomenkielistä sanaa (artikkeleiden ja pikkusanojen hävitessä), joten tähän dataan nojaten oikeastaan 50 000 sanan englanninkielinen Nano-voitto on suunnilleen yhtä pitkä teksti kuin 39 500 suomen sanaa ja mielestäni tämän voi kukin ottaa sydämessään huomioon jos jää muutaman tuhannen jälkeen Nanon voittamisesta.

08.11.2013 15:28 #60 :: Gespenst
NaNoWriMo
Huh, vielä neljä vuotta sitten kirjoittelin paljon, ja haaveena olikin saada joskus Nanowrimon haaste tehtyä. Voi että nyt olisi tehnyt mieli aloittaa, mutta en ole viimeiseen kahteen vuoteen kirjoittanut oikeastaan mitään. Ehkä vielä joskus, tai sitten ei.

Valvojat: IivariDyn