08.11.2013 19:10 #61 :: Dragan
NaNoWriMo
Minulla meni 13 000 rikki tässä tovi sitten. Hyvä tahti, siihen nähden että oikeita "kirjoituspäiviä" on ollut vain kaksi.

Vielä toki pitäisi jaksaa jatkaa, koska itselle olisi hyvä saada hieman etumatkaa. Kuitenkin tiedossa on, että melkein kaksi viikkoa marraskuusta on aikaa jolloin en oikein ehdi kirjoittamaan mitään.

08.11.2013 21:26 #62 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
Hitto, hakkaan päätäni seinään. Kakkasurkeahiiskatin muistitikkuni on tehnyt jonkun muotoiluvirheen eikä suostu avaamaan nanoa. Sinne meni.

No ei sentään ihan katastrofi, koska olin onneksi, onneksi, onneksi tarpeeksi vainoharhainen, että lähetin nanon keskiviikkona sähköpostiini. Kaikki ei siis mennyt, "vaan" parituhatta sanaa. (Onneksi olin noin fiksu. :heart:)

Mutta sinne meni etumatka.

Taidan mennä ja kiriä sen kiinni, sillä mehän emme tästä luovuta.

09.11.2013 10:18 #63 :: Nunia
NaNoWriMo
Muuten mennyt hyvin aikataulun suhteen, mutta eilen jäi 800 sanaa kirjoittamatta, kun läppäristä loppui akku! En jaksanut keskellä yötä enää siirrellä johtoja. Harmittaa kyllä, mutta eiköhän elämä jatku.

12500 ja risat kasassa.

• Milu hahmo
  • Milu

11.11.2013 12:01 #64 :: Milu
NaNoWriMo
Olen melkein pysynyt puolikkaan sanamäärän tavoitteessani ja tavoitteessa kirjoitella novelleja. Sain valmiiksi jo kaksi novellia, joiden kanssa on tullut jahkailtua puoli vuotta tai pidempään. Oli vieläpä hauskaa kirjoittaa.

Mutta kolmannen novellin kohdalla on poikkeuksellinen ongelma: teksti ei etene, koska on liikaa asiaa. Hahmot yrittävät kertoa kaiken infodumppeina jo ennen kuin juoni pääsee alkuun. Eeppisyyden määrä on myös maksimaalinen, ja ehkä vähän liiallinenkin. Novelli yrittää muuttua joko kirjaksi tai roolipeliksi. : D

• Ansa hahmo
  • Ansa

11.11.2013 15:11 #65 :: Ansa
NaNoWriMo
Viimeisen kolmen päivän aikana en saanut kirjoitetuksi sanaakaan ja tänään oli pakko kirjoittaa. Aiempaa tarinaa en jostain syystä pystynyt jatkamaan, joten aloitin uuden siihen perään, koska en muuten saanut sanoja alas niin millään. Enköhän minä edelliseen tarinaan pureudu uudestaan jossain vaiheessa, mutta onneksi olen saanut kasaan sen noin 3300 sanaa tämän päivän aikana. Saldo nousi reippaasti lähemmäksi 21k:ta, joten olen taas aikataulussa.

11.11.2013 16:56 #66 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
Onnea Ansalle uuteen tarinaan!

Itselläkin on vähän vaikeampi vaihe. Tekniset pulmat nielaisivat pari tuhatta sanaa, joiden uudelleen kirjoittaminen hävitti etumatkaa. Olen myös jälleen siinä vaiheessa, jossa kirjoittamani tarinat eivät tunnu enää inspiroivilta. Alussa paahdan yleensä lujaa, nopeasti ja valtavassa inspiraatiopuuskassa. Sitten alan kyllästyä koko hommaan.

Aikataulussa ollaan onneksi, tosin niukan puoleisesti. Ei ole oikein varaa jättää päiviä väliin... :huh:

11.11.2013 22:21 #67 :: Nunia
NaNoWriMo
Parisataa sanaa olen jäljessä enää, muuten on edennyt tasaisesti.

Itselläni on mennyt nanon kanssa niin päin, että vasta nyt on olen päässyt siihen kohtaan, jossa tapahtuu jotain :cheesy:Eli kirjoittaminen on ollut kohtalaisen helppoa.

Kirjoittamisesta on myös tullut kohtuu helposti tapa. Käytän iltaisin sen 1 - 1,5 h nanoon, hyvin tuntuu mahtuvan päivärytmiin. Olen myös innoissani, sillä tarina on hyvä. Henkilöhahmot ovat vähän rimpuilleet, mutta pidän nanostani todella, todella paljon. Toivottavasti tunne jatkuu :wink:

• VMN hahmo
  • VMN

12.11.2013 21:15 #68 :: VMN
NaNoWriMo
Varoitus: Seuravaa teksti on tunnepitoinen purkaus:

Itsellä taas kirjoittaminen on mennyt ihan päin seiniä.

Alamäkeä on jo jonkun aikaa jatkunut, mutta kun nyt kirjoitin kuudennen uuden alun tarinalleni ja totesin, ettei se hitto vie tämäkään ole, alkaa hermot revetä. Revin täällä kohta jo hiuksiani irti, kun en vain saa mitään aikaan ja oma teksti alkaa vaikuttaa aivan hirveältä kuralta.

Koskaan ennen en ole ollut tällaisessa kuopassa. Tarinat on aina lähtenyt sujuvasti eteenpäin, eikä ainakaan alkujen kanssa ole ollut ongelmia. Ne vain tupsahtavat siihen ja siitä sitten edetään. Joskus saattaa jokin kohta tarinassa vaatia enemmän ajatusta ja hidastaa, mutta nekin tulevat yleensä varsin nopeasti mieleen. Nyt taas. Luoja sentään. Ja tämä on tarina jonka olen jo melkein kokonaan kirjoittanut. Okei, laajennan sitä todella paljon mutta tiedän melkein kaiken. Miksen sitten osaa kirjoittaa sitä ja aloittaa oikeasta kohtaa?

Nano meni siis aivan metsään. Saattaisin muuten olla lähellä aikataulua, mutta en ole jaksanut laittaa näitä keskeneräisiä sanoja sinne, minä kun olen kirjoittanut kolme-neljä kertaa uudestaan luvut 1-3. Arghh.

Tekee jo mieli siirtyä jonkin toisen tehtävän pariin, mutten siitäkään osaa sanoa minne. Tarinoita olisi, muttei kiinnostusta. Nyt on kyllä kirjoitusmasennus.

Kaikkemme tehdään, jotta tästä päästäisiin yli. Pakko silti kirjoittaa.

12.11.2013 22:01 #69 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
Itsellä helpotti tänään hiukan. Eilen jäätiin alle päivän sanamäärän ja tarina tyssäsi kuin seinään, mutta tänään jatkettiin uusin ideoin. Ja pian pääparini tapaa toisensa viimein, hihiii, olen odotellut tuota kohtaa :wink:

Aikataulusta olen edelleen niukasti yhden päivän sanamäärät edellä ja siinä koitan sinnitellä. Sanamäärä siellä 21600:ssa sanassa. Puoliväli häämöttäää! Huijui...

Ainiin ja VMN:lle tsemppiä epätoivon kuiluun! Eiköhän se ylöspääsytie vielä löydy!
Muokannut 12.11.2013 22:02 Kirjaneito

12.11.2013 22:07 #70 :: Dragan
NaNoWriMo
Minä jätin oman aiheeni suosiolla hautumaan ja kirjoittelin muuta. Tuo kirjoitustahti on minulle yksinkertaisesti liian nopea. Tarinat helposti muuttuvat pakotetuiksi. Paljon parenpaa jälkeä saan aikaiseksi kirjoittamalla useaa asiaa samaan aikaan.

13.11.2013 00:16 #71 :: Nunia
20 000 rikki.

VMN: Ymmärrän tuskasi, sillä itsekin olen yleensä kirjoittajana perfektionisti ja saatan hioa loputtomasti sitä ensimmäistä sanaa. Tässä nanossa kuitenkin otin sen asenteen, että jos korjattavaa on, korjaan sen joulukuussa. Nyt vain vedän eteenpäin, enkä katsele taakseni.

Paljon on tullut nyt asiavirheitä ja tyhmiä nimiä, en ollut esim. paikannimiä miettinyt valmiiksi, joten nyt ne ovat aikalailla arsesta. Maailma on niin erilainen, mihin olen tottunut, joten kaikki alkaen tekniikasta ja aseiden nimistä on aikalailla kuraa. Vaikuttavin ase esim. kuulostaa naapurin mamman sylikoiralta. Mutta hei! Korjaan ne joulukuussa :cheesy:

Vastustan myös äärimmäistä tarvetta kajota tekstini alkuun. Siellä on muutama juttu, jotka haluaisin muuttaa ja korjata ja antaa koelukijoille luettavaksi, mutta en voi, koska se vaikuttaisi sanamääriin. Annan nyt olla. Oletan olevani fiksumpi joulukuussa.

14.11.2013 21:43 #72 :: Dragan
NaNoWriMo
Tänään varmaankin menee rikki puolivälin virstapyykki. Tyytyväinen olo yleisesti, vaikka mielialat ovatkin heittelehtineet pitkin päivää. Välillä tuntuu ettei rustailussa ole mieltä, toisaalta taas tuntuu saavutukselta. Kumpikin tuntemus varmaaan oikea.
Tykännyt: Rinja

• Milu hahmo
  • Milu

15.11.2013 20:09 #73 :: Milu
NaNoWriMo
Olen saanut kasaan varmaan n. 1/3 koko 25000 sanasta. Ensimmäiset 2 novellia valmistuivat helposti ja hauskasti, mutta seuraavat 2 ovat olleet odotettua vaikeampia, vaikka olivat olevinaan paljon hauskempia aiheita. Olisi kiva, jos olisi olemassa sellainen "palauta suhteellisuudentaju" -nappi. Itsekritiikin tasoa pitäisi jotenkin saada säädettyä.

- Milu
Muokannut 15.11.2013 20:10 Milu

15.11.2013 23:18 #74 :: Kuunliekki
NaNoWriMo
Puolivälissä ollaan ajallisesti ja minäkin ehdin nenäni laittaa tänne. Myönnetään, en ole ehtinyt tänne koska olen hullu. Päätin yrittää repästä nanon tuplana eli 100k sanaa. Hellurei, mutta aikataulussa ollaan, peräti vähän edellä. Tosin mm tämän foorumin kustannuksella. :blush:Älkää yrittäkö tätä kotona. Ainakaan jos ette ole kirjoittaneet muutamaa nanoa onnistuneesti niin että se tavallinen tuntuu liian helpolta. Oishan sitä haastetta toki voinut lisätä panostamalla laatuun määrän sijaan. Ei ehkä olisi yksikin jumala nyt tuolla kahdella nimellä. :D Mut no, Nanon ajatushan on kirjottaa sanoja, paljon sanoja, laadusta viis.

Iso kiitos tästä sanojen pulppuamisesta menee kyllä tarinalleni, josta olen yhäkin varsin innoissani. Tää vaan on kaikessa huonoudessaankin aika hieno. Ainakin uskottelen itselleni niin marraskuun ajan.

Miten muilla menee?

16.11.2013 02:07 #75 :: Muukalainen
NaNoWriMo
Hm. Nyt kävi niin, että unohdin Nanon aivan täysin.

Ei sillä, että olisin mitään suunnitellut, tai edes kirjoittanut pitkään aikaan, mutta onhan se vähän harmi. Pisimmälle edennyt nanoni taisi olla 2009 ja sanoja 30k+

16.11.2013 21:59 #76 :: Nunia
NaNoWriMo
Aikataulussa mennään. Olen aika hyvillä mielin ja ainakin vielä näyttää siltä, että ihan ajoissa valmistuu.

17.11.2013 18:28 #77 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
Itsellä on ollut ihan hyvä viikonloppu. Kasassa on sellaiset 31 000 ja rapiat, eli olen taas onnistunut kirimään aikataulusta reilummin ohi, vaikka kirjoittamista onkin syönyt Zafónin Tuulen varjon ja nyt Enkelipelin lukeminen. (Tuulen varjo on muuten loistava kirja ja Enkelipelikin vaikutaa mahtavalta! :smile:Suosittelen!)
Juuri nyt kirjoittaminen on hauskaa, koska olen saanut pääparini tapaamaan toisensa ja sisäinen romantikkoni nauttii.

Nunia kirjoitti: Vaikka 50k sanaa ei taida omalle nanolleni ihan riittää, en kuitenkaan uskalla kirjoittaa vaadittua enempää päivässä, koska kokemuksen mukaan, kun asia loppuu alan kirjoittaa "kauniita ja rohkeita". Eli hahmot pölisevät keskenään hyvin syvällisesti asioista, joilla ei ole mitään tekemistä juonen kanssa. Vaikka kirjoittaessa se onkin hauskaa, lukiessa ei todellakaan :blush:

Noin käy muuten todella helposti! Itselläni on onneksi juoni sen verran selkeänä päässä, etteivät henkiöt ala tehdä sitä mitä heidän ei pitäisi tehdä, mutta silti huomaan välillä kirjoittaneeni...mielenkiintoisia keskusteluja. :lol:

Näin muuten unta, että täällä joku olisi saanut kasaan 36000 sanaa. :wink:Huoh, nyt nano tunkee jo uniini...

19.11.2013 21:58 #78 :: Nunia
NaNoWriMo
Jotenkin nyt on pari päivää takunnut. Aikataulussa olen, piirun verran edelläkin ja tänään vielä yritän vähän kirjoittaa, mutta silti tuntuu hankalalta. Toisaalta hienoa, että olen päässyt juonellisesti niin pitkälle, etten tätä pidemmälle ollut tarkkoja suunnitelmia tehnyt, sitten taas nyt tahti hidastuu, sillä en halua vapauttaa sisäistä saippuaoopperaani. Olen jo muutenkin onnistunut luomaan yhden romanssinalun, jota ei pitänyt olla lainkaan.

Nanoni hahmoja en ole suunnitellut kovin tarkkaan ja yleensä kirjoitan erittäin hahmokeskeisesti. Kaksi tärkeintä hahmoa on viilattu kuosiin, mutta jotenkin on kummallista huomata, miten sivuhahmot heräävät henkiin ja ovatkin aivan erilaisia kuin ajattelin. Ihan kuin niillä olisi oma tahto. Ne käyttäytyvät aivan erilailla kuin juoneen kuului, tosin yleensä muutos on positiivisempi ja virkistävämpi, vaikkakin yksi ukko olikin suunnitellun rennon ja coolin sijaan todella kiukkuinen ja rasittava. Mikäköhän sitäkin vaivasi?

21.11.2013 00:52 #79 :: Kuunliekki
NaNoWriMo

Nunia kirjoitti: Kuunliekki: Melkoinen tavoite. Miten muuten, kun kirjoitat noin paljon ja pitkään, pysyykö tarina juonessa vai muuttuuko se saippuaoopperaksi, kuten omat pitkät ja epäilyttävän inspiraation vallassa kirjoitetut jutut? :cheesy:

Tällä kertaa olen ihme ja kumma pysynyt aika hyvin poissa saippuaisesta oopperasta. Mun ikuisuusprojektihan vilisee ties mitä yhden hahmon kuvittelemasta kolmiodraamasta ja toisen hahmon kuvittelemasta hyväksikäytöstä lähtien. :D Mut joo, tähän onnistuin keksimään peräti jotain juonen tapasta ennen marraskuuta ja sitä oon onnistunut seuraamaan. Totta kai joka välissä on mukasyvällisiä keskusteluja ja kasvutarinoita ja muuta vähemmän fantasiaseikkailun omaista, mutta tää on pysynyt yllättävän hyvin kasassa. Suurin lipsahdus taitaa olla toisen päähenkilöni ihastuminen yhteen toiseen hahmoon, mut ihastukseksi se jää eikä siitä tule mitään syvempää jos onnistun pitämään tässä jonkinlaisen järjen. Ihan jo siksi että päähenkilö on 11-v ja ihastus 20.

• Ansa hahmo
  • Ansa

21.11.2013 13:57 #80 :: Ansa
NaNoWriMo
Ei vaan ota sujuakseen tämä nyt. Meni ainakin yksi viikko täysin hukkaan, kun en saanut kirjoitetuksi yhtään mitään ja tämän päivän aikana pitäisi saada kasaan ainakin 7500 sanaa, että pääseen takaisin aikatauluun.

No, jos tästä jotain oppii niin ainakin sen, että seuraavalla kerralla suunnittelee koko tarinan kunnolla. Tietää ainakin mitä ja mistä kirjoittaa ja missä järjestyksessä. Nyt tuo tarina on niin sellainen sekasorto, ettei siinä ole oikein päätä eikä häntää vaikka ideaa onkin.

Ensimmäinen kun omalla tavallaan jatkaa sitä projektitekstiä, jonka tänne jo kirjoitin, tai ainakin laajentaa sitä niin, että tulee selville monia eri asioita ja puolia kyseisestä kylästä, johon se sijoittuu.

Toinen taas on jonkinlainen fantasiatarina, jossa erään naisen ovi avautuu ihan muuhun maailmaan kuin sille kadulle, jossa hän asuu. Sisään tulee mies, joka yrittää moneen kertaan saada naisen tulemaan tuohon maailmaan, epäonnistuen yrityksissään. Vielä pohdin kerronko tarinan molempien näkökulmasta vai pelkästään naisen? Nyt ainakin tunsin saavani lisää mielenkiintoa jatkamaan tätä tarinaa, joten enköhän minä siihen nyt paneudu (ruuan jälkeen).

Toivottavasti saan sen 7500 sanaa kasaan tai edes puolet tuosta tämän päivän aikana...

Valvojat: IivariDyn