Satama
kesäkuu 13, 12:42
99 viestiä | Eija

23.11.2013 08:53 #81 :: Dragan
NaNoWriMo
Loppusuora häämöttää ja 45k täynnä. Näistä tosin valtaosa sellaista "tajunnanvirtaa" ettei sitä kehtaisi koskaan näyttää kenellekään. Fiksunpi osa sitten kirja-arvosteluja, novelleja ja asiatekstejä joissa on joutunut miettimään mitä kirjoittaa ja korjaamaan typeriä kirjoitusvirheitä kröhöm, siis editoimaan.

23.11.2013 21:58 #82 :: Nunia
NaNoWriMo
38k täynnä eli menen aikataulun mukaan. Oon aika tyytyväinen itseeni, kun olen onnistunut kirjoittamaan joka päivä ja vielä suunnilleen saman verran. Olen juonellisesti kässärissä ehkä vähän yli puolenvälin ja mietin jo villiä suunnitelmaa, jos rykäisisin ensviikolla ja kirjoittaisin koko roskan loppuun. Voi olla, että jää haaveeksi :cheesy:

24.11.2013 18:55 #83 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
42k täynnä eli päivän rutistus kannatti. Eilen en ehtinyt kirjoittaa ollekaan, mutta tänään nihkeän alun jälkeen sujui loistavasti. Tavoitteena pysyä aikataulusta edellä loppuun saakka. :wink:

• VMN hahmo
  • VMN

24.11.2013 20:29 #84 :: VMN
NaNoWriMo
Vaikka itse putosin Nanosta koska teksti ottanut lähteäkseen, niin se ei vauhtia hidasta! Tällä viikolla aloitin (tai uudelleen kirjoitin vanhan tarinan) uuden tekstin, jota on saatu viikossa yli 15 000 sanaa kirjoitettua! Mahtava vauhti ja teksti tuntuu järkevältä, se menee eteenpäin niin kuin sen kuuluu. Että on ihana kirjoittaa (:

26.11.2013 13:22 #85 :: Nunia
NaNoWriMo
Onko kukaan muu ottanut loppukiriä? :cheesy:

Rykäisyni on lähtenyt suht hyvin käyntiin, eilen meni rikki 45k. Tosin nyt iskee ihan toisenlaisiakin stressejä päälle, kun poikani ilmoitti tänään aamupalalla, että enää neljä päivää niin saa avata ensimmäisen luukun. Mutta joo! Nano menee nyt vielä hetken joulujuttujen edelle :wink:Sori, lapset, ei tullut teille pullantuoksuista äitiä, mutta veikkaanpa, että satuja olette saaneet keskivertoa enemmän. Joulupukki ja hammaskeijukin menevät vielä täydestä, tosin hammaskeiju sai negatiivista palautetta, koska ylläri oli väärän tyynyn alla.

27.11.2013 17:39 #86 :: Ansa

Nunia kirjoitti: Onko kukaan muu ottanut loppukiriä? :cheesy:

Minä!

Itselläni oli rasittava inspiraatioblocki, joka kesti kokonaisen viikon, joten on hieman pakko kiriä. Hitaasti on kuitenkin taas edennyt, mutta tänään olen saanut jotain kolmisentuhatta sanaa kasaan suht nopeaan tahtiin ja lisää tulee. Olen vihdoinkin päässyt 40k rajan ylitse. Päämäärään on enää 9700 sanaa jäljellä ja tässä on hyvin aikaa. Uskoa on, että saan 50k rajan rikki juuri kuukauden lopussa. :smile:
Muokannut 27.11.2013 17:40 Ansa

• Milu hahmo
  • Milu

28.11.2013 18:23 #87 :: Milu
NaNoWriMo
Loppukiriä yritetään, mutta yritän nukkua funssankin pois. Täällä puuttuu puolet omasta tavoitteesta, eli jotain 12000 sanaa. Noh... yritys on tärkein :D

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

28.11.2013 22:10 #88 :: Tapsa
NaNoWriMo
Omaksi tavoitteekseni vakiintunut puoli Nanoa eli 25 000 sanaa. Kuten sanottua, olen tyytyväinen mihin tahansa saavuttamaani edistykseen ja tuo neljännessatatonni näyttää ihan saavutettavissa olevalta kunhan vielä viimeistään lauantaina otan kunnon kirjoitusrykäisyn.
Olen tosiaan kirjoittanut olemassaolevaa romaania, ja menen sen suhteen nyt suunnitelmieni puolessavälissä. Kyseessä on aikamoinen ikuisuusprojekti, jonka aion nyt vihdoin kirjoittaa valmiiksi saakka että saa sen siirrettyä historiaan. Kirjoittaminen on ollut kivaa ja luistanut mukavasti, ja tarina tuntuu paikoin hyvältä, paikoin tosi hyvältä ja paikoin hiomisen tarpeessa olevalta.

29.11.2013 00:40 #89 :: Dragan
NaNoWriMo
Jaksaa jaksaa, maaliviiva häämöttää. :smile:Ja onnittelut kaikille tavoitteeseensa päässeille.

Oma matkani on jo päättynyt. Sekavia mietintöjäni aiheesta löytyy blogistani .

29.11.2013 07:10 #90 :: Valokaapeli
NaNoWriMo
Ite en missään vaiheessa saanu aikaseks osallistua tohon, sillä ihan jo töidenkin takia kirjoittaminen on usein hyvinkin katkonaista. Esimerkiksi tässäkään kuussa en kuun puoleen väliin mennessä ollut saanut kuin päälle 2000 kirjoitettua. Suurin syy tähän on tosiaan yötyöt, sillä päivisin vastaavaa flowta on jostain syystä vaikea saada päälle kun muitakin asioita on tuhat ja kaksi.
Oon kuitenkin aina tykänny statistiikoista ni oon seurannu mun kirjoittamista viikkotasolla jo muutaman vuoden, en mitenkään sanatarkasti vaan satasen tarkkuuksilla ja omaksi ilokseni ja motivaattoriksi. Tää nyt on sen verran ajankohtanen ja asiaan liittyvä ketju, et kehtaan ne tähän jakaa vaikken itse tapahtumaan osallistunut.

Marraskuun 1. vko: 800 sanaa
Marraskuun 2. vko: 1500 sanaa
Marraskuun 3. vko: 6400 sanaa
Marraskuun 4. vko: 19200 sanaa

Pisteet sille, joka arvaa minkä viikon olin sairaslomalla ja pääsin innostuttuani kirjoittamaan parhaimmillaan kahdeksan tuntia yössä. \o/

29.11.2013 11:13 #91 :: Dragan
NaNoWriMo
Varsin hyvä lukema tuo minusta silti yleiseksi kuukausitulokseksi on. Ei sovi yhtään hävetä. Itselle tärkeää kirjoittamisessa on rutiinin ylläpito. Se että joka päivä yrittää tehdä jotain.

29.11.2013 14:34 #92 :: Ansa
NaNoWriMo
Ajattelin, ettei tästä mitään tule, mutta uuden tarinan juoksu eteenpäin auttoi asiaa huomattavasti. Olen siis päässyt voittoisan rajan ylitse ja nyt tuntuu hyvältä. Perplexity of the Mundane Forest kyllä vaatii jatkoa, siitä tuli sen verran mielenkiintoinen tarina ettei sitä voi kesken jättää. :cheesy:

29.11.2013 18:18 #93 :: Valokaapeli
NaNoWriMo

Dragan kirjoitti: Vaikka sanamäärä on helppo mittari, se ei ole minusta erityisen hyvä mittari. Valmiiden versioiden ja tekstien laatua on vaan vaikea vertailla numeroilla.

Itellä ei oo pointtina niinkään mitata pituutta vaan etenemistä. Mulla on nyt dataa sen verran, että voin vaik kattoa paljon kirjottelin alkuvuonna -11. Tosiaan, tän merkkailuni tarkoituksena on motivoida, mutta useimmiten tulokset jää aika laihoiksi. :cheesy:

29.11.2013 23:35 #94 :: Kirjaneito
NaNoWriMo
It's done! :lol:50 000 sanaa ja 117 sivua kirjoitettu. Tarina ei kylläkään ole valmis, ei lähellekään (kaikki loppurytinät plus häitytykset jäljellä), mutta nanosta selvittiin. Nyt en aio rääkätä aivojani muutamaan päivään, vaan nauttia kiireettömästä ajasta ilman kirjoittamisen pakkoa.

Onnittelut myös kaikille muille urakasta selvinneille ja tsemppiä kaikille viimeiseen päivään! :lol:

30.11.2013 21:51 #95 :: Nunia
NaNoWriMo
Reilu 52k sanaa tuli sitten kaikkinensa, vaikka eilinen ja tänään meni pipariksi. Piti tähdätä siihen 55k asti, mutta jotenkin on takki tyhjä. Loppuun asti en kässäriä saanut, Kirjaneidon tapaan "lopputaistelu" (jos sitä sellaiseksi kehtaa nimittää) vielä uupuu.

Muuten olen hirmutyytyväinen tähän kuukauteen. Kirjoitin älyttömästi (omalla mittapuullani) ja tarina eteni järisyttävää vauhtia. Tuli olo, että oikeasti sain jotain aikaan. Nyt voi sitten hidastaan. :cheesy:

Kiitoksia seurasta ja hatunnostot kaikille yrittäneille, onnistuneille ja itsensä ällistyttäneille. Ollaan me aika hyviä!

• Milu hahmo
  • Milu

01.12.2013 00:51 #96 :: Milu
NaNoWriMo
Lopullinen sanamäärä jäi 16826:een, eli periaatteessa kauas siitä 25000 sanan tavoitteestani. Sain jonkun syysviruksen ja viimeiset 9 päivää (ja yöt) ovat menneet yskimiseen, ja se näkyy sanamäärissä loppua kohden. Olen kirjoittanut päivittäin n. 4-8 tuntia, eli kirjoitusnopeus ei ollut (keskimäärin) päätähuimaava. Keskittyminen oli hukassa ehkä loppua kohti vähän liian usein, mutta univelka selittää tätä ainakin osittain. :)

Olen kaikenkaikkiaan melko tyytyväinen, koska pääsin yli 15000 sanan. Tämä ei ollut paras Nano-vuoteni, mutta keskimääräistä parempi kuitenkin. Jee! Kiitos ja onnittelut kaikille muillekin!

01.12.2013 22:57 #97 :: Kuunliekki
NaNoWriMo
Onnittelut kaikille nanon ja/tai itsensä voittaneille. Tai oikeastaan ihan kaikille, se on jo hienoa kun yrittää!

Ällistytin itsenikin sanamäärälläni, joka on oman mittapuuni(kin) mukaan ihan mieletön. Kaiken kaikkiaan jäi hyvä maku suuhun. Tarina tosin ei valmistunut (miten nää on ruvennu venymään ja vanumaan) ja saan näköjään ottaa sanani takaisin sen suhteen ettei olisi saippuaa. Pah, on tässä tullut ruodittua varmaan jo tuhansia sanoja kahden hahmon tunteita yhdessä ja erikseen. Ei sen niin pitänyt mennä, mutta meni nyt kuitenkin ja nyt sitten päätyivät yhteen juuri ennen kuun loppua. No, raahaan sitten tarinan loppuun heidän söpöillessä. Toivottavasti eivät sotke asioita enää enempää.

Ensi vuonna uudestaan ja tuon tarinan aion vielä kirjoittaa loppuun. Saa nähdä saanko tehtyä sen omia aikojani vai tarvitaanko siihen nano...

31.01.2014 15:51 #98 :: Nunia
NaNoWriMo
Koska joulukuu yksin ei riittänyt, meni näin tammikuun loppuun, että sain nanoni valmiiksi. Kokonaisuutena sanoja tuli yhteensä 67 172, tosin editoinnissa varmaan tulee vielä parikymmentä sivua lisää, kun oijoin mutkia matkalla vähän liikaa. Mukava pituus kuitenkin, tekstiä on, muttei järjettömän paljon. Tärkeintä oli saada tämä valmiiksi ! :cheesy:

Sitten editoimaan!

27.03.2014 19:06 #99 :: Kuunliekki
NaNoWriMo
Sattuuko olemaan muita hulluja täällä liikenteessä kuin minä? Eli selkokielellä aikooko joku muu osallistua Campnanoon? (Niille jotka eivät ole asiaan tutustuneet: Campnano on marraskuun ulkopuolella pidettävä rennompi nanokuukausi. Campissa saa mm valita itse sanamääränsä ja kaikenlainen kapinointi on "sääntöjenkin" puitteissa sallitumpaa. Tänä vuonna nämä kuukaudet on huhti- ja heinäkuu.) Minä täällä jo verryttelen sormiani tavoitteena naputella 50k. Mutta ei ainakaan paljoa sen enempää, aikomus on ottaa rennommin. (Nähtäväksi jää, maltanko vai huomaanko taas sanoja syntyneen enemmän kuin uskalsin kuvitellakaan...)

27.03.2014 19:43 #100 :: Ansa
NaNoWriMo
Ajattelin jatkaa yhtä nanossa aloittamaani tarinanpätkää nyt huhtikuussa (Perplexity of the Mundane Forest on tämä tekele nimeltään), ellen sitten aloita jotain ihan uutta. Kuitenkin tuo tarina vaikutti sen verran hyvältä, että siitä voisi jatkaa. Se kun on kesken ja hyvin lyhyt sekä vaatii runsaasti editoimista, mutta sen aika voi olla sitten, kun huhtikuu on ohi.

Saa nähdä miten onnistuu, kun muutenkin kirjoitan peliblogiani neljästi viikossa (kaksi kertaa suomeksi ja kaksi kertaa englanniksi). Enköhän ainakin jonkin verran tarinaa saa aikaiseksi... toivottavasti.
Muokannut 27.03.2014 19:44 Ansa

Valvojat: IivariDyn