Virheiden raportointi

Darkki loi aiheen: Virheiden raportointi
30.09.2013 18:54 #1

Löysitkö virheen sivustoltamme? Voit kertoa virheestä joko tässä viestiketjussa tai ottamalla yhteyttä suoraan minuun yksityisviestillä. Pyri kuvaamaan virhe mahdollisimman tarkasti, jotta vian selvitys helpottuu.

Emelie vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
03.10.2013 11:18 #2

En tiedä onko nämä varsinaisesti virheitä, mutta...

Aikaisemmassa Risingissa viestiä kirjoittaessa ja sitä lähettäessä järjestelmä huomautti hyvin selvästi, jos joku oli jo lähettänyt samaan aiheeseen viestin, kun itse vielä kirjoitti omaa viestiään. Tätä ei tapahtunut, kun kirjoitin viestiä ja lähetin sen, ja huomasin vasta jälkikäteen, että joku oli jo ehtinyt ensin. Voi tietysti olla, etten vaan huomannut varoitusta tai sitten lähetimme viestimme niin samoihin aikoihin, että varoitusta ei sen takia tullut.

Viimeksi muokattu: 03.10.2013 11:18 : Emelie.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Darkki

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
03.10.2013 11:38 #3

"Vastaamisesi aikana kirjoitettiin viesti, haluat varmaan lukea sen" -toiminnallisuus ei valitettavasti toistaiseksi sisälly Kunenan foorumisoftaan, eikä sitä tällä (ehkä ei millään) aikataululla Darkki ole voinut lisätä. Joten toistaiseksi joudumme pärjäämään ilman, ylläpidossakin harmittelimme asiaa.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

03.10.2013 11:43 #4

Emelie kirjoitti: Kun katselen omaa tai jonkun muun profiilia, niin kohdassa "Paikallinen aika" lukee tunnit oikein, mutta minuutit ei. Esim. nyt omassa profiilissani tuossa kohdassa lukee "11:loka".

Korjattu. Nyt pitäisi näkyä aika oikein.

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
05.10.2013 11:21 #5

Viimeksi muokattu: 05.10.2013 11:21 : Louhikäärme.

05.10.2013 12:01 #6

Louhikäärme kirjoitti: Aina kun yritän muokata profiiliani ja napsautan Tallenna-painiketta, saan virheilmoituksen: "Käyttäjätunnus on jo käytössä".

Kokeile nyt toimiiko.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
05.10.2013 12:25 #7

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

05.10.2013 13:06 #8

Pisania kirjoitti: Nyt on käynyt jo useasti niin, että kun Risingiin tullessani klikkaan ensin esillä olevaa uutuuskirjaa ja vasta sen jälkeen kirjaudun sivustolle, niin päädyn takaisin etusivulle.

Tämä ei ole virhe vaan uusi sivusto toimii siten, että kirjautuessa käyttäjälle avataan aina oletuksena etusivu. Jos käyttäjä myös kirjautuu sivustolta ulos, niin sivu aukee automaattisesti etusivulle.

Tämä muutos tehtiin teknisten asioiden johdosta, jotka koskivat sivuston parempaa tietoturvaa.

Louhikäärme

Toimii! Kiitän ja kumarran :smile:

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
08.10.2013 18:08 #10

No nyt meni sormi suuhun. Kun etsin Kirjastosta Batman-sarjakuvaa Pöllöjen hovi, saan kyllä tuloksen. Teos löytyy myös tekijällä Scott Snyder etsittynä. Mutta kun klikkaan teosta, tai samalla tarjolle tulevaa jatko-osaa, joudun takaisin Kirjaston etusivulle kera kehotuksen koittaa etsiä teosta sen nimellä.

Jossain siis vikaa. Kävi mielessä että nuo molemmat Batmanit ovat vasta ehdotettuja teoksia ilman ylläpidon hyväksyntää, mutta ei kait niiden silloin minulle kuuluisi näkyä? Tiedä sitten mistä on kyse todella.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

08.10.2013 18:25 #11

Juuri tuosta on kyse, eli kirjat ovat vasta ehdotettu kirjatietokantaan ja odottavat ylläpidon hyväksyntää. En ole vielä ehtinyt rakentaa kirjahakuun muutosta, että se ei näyttäisi ehdotettuja kirjoja haussa. Tämä kuitenkin on melko matalan prioriteetin "ongelma" ja korjautuu jossain vaiheessa kun ehdin tehdä muita asiota ensin kuntoon.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: haplotus

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
08.10.2013 18:30 #12

Juu, ei tämä mikään maata kaatava probleema ole. :tongue: Pääasia lie se, että koko juttu oli jo tiedossa.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

09.10.2013 13:21 #13

Nyt ei pitäisi näkyä enää kirjahakujen kautta kirjoja, jotka odottavat ylläpidolla vasta hyväksyntää kirjatietokantaan.

17.10.2013 22:45 #14

En tiedä onko virhe, mutta kun klikkaa tuolta ylhäältä Uusimmat viestit osiosta keskustelua, se ei siirrä sinua siihen uusimpaan kommenttiin. Ei tarvitsisi nyt suoraan sitä kommenttia näyttää, mutta toisinaan vaikuttaa olevan täysin sattumanvarainen mihin kohtaa sivu hyppää. Esimerkiksi nyt kävi niin, että uusin kommentti oli toisella sivulla, ja minut heitettiin ensimmäiselle sivulle. Saako tähän tehtyä jotain?

Emelie vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
18.10.2013 17:02 #15

Vastaavanlainen ongelma on, kun päätyy katselemaan käyttäjälistaa (keskustelualueen oikean alareunan linkistä). Liittymispäivä ja viimeksi paikalla -kohdassa tunnit ovat oikein, mutta minuuttien kohdalla lukee "loka".

08.11.2013 17:00 #16

Onkohan vain minun ongelmani, mutta koneeni ei pysy sisään kirjautuneena? Ongelma on uusi, tullut vasta vähän aikaa sitten. Jos suljen sivun, en edes koko Internettiä, niin kun palaan takaisin, niin pitää taas kirjautua sisään. Ennen kirjauduin kerran ja seuraavaksi joskus muutaman kuukauden päästä syystä että olin kirjautunut ulos tai vastaavaa.

08.11.2013 18:30 #17

^ Tein joitakin muutoksia. Katsotaan auttaisivatko nämä tuohon ongelmaan.

Sitten toinen asia, eli uusien käyttäjien rekisteröinti ei ole toiminut kahteen päivään. Ongelma johtui Googlesta, joka meni muuttamaan Captcha osoitteensa, jolla tarkistetaan että kyseessä on käyttäjän yritys rekisteröityä eikä mainosbottien. Googlen tekemän muutoksen johdosta rekisteröintilomakkeella ei näytetty captchan kuvaa oikein, jonka johdosta uudet käyttäjät eivät pystyneet rekisteröitymään sivustollemme. Tämä ongelma on nyt korjattu.

08.11.2013 19:43 #18

Menin sivustolle ja se väitti, etten ole kirjautunut sisään. Siirryin suoraan foorumeille, ja sinne päästyäni olin. En ole varma kokeilinko tätä aiemmin, mutta näin toimi.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Virheiden raportointi
18.11.2013 08:50 #19

Olen tykännyt seurata minua kiinnostavia aiheita, vaikkei itsellä olisikaan aina asiaa sinne jokaisen kommentin väliin tai pitkiinkään aikoihin. Uusien viestin tullessa sähköpostiin ne on ollut näppärä lukea vaikkapa junassa, jossa sisäänkirjautuminen forumille-> oikean sivun etsiminen yms on vähän tuskaisampaa.

18.11.2013 08:58 #20

Huoleton kirjoitti: En saa seuraamistani aiheista sähköposteja. Tai saan noin kolme, mutta sitten sähköpostit loppuvat, jos en itse kirjoita väliin mitään.

Asetus oli alunperin ajateltu, että käyttäjälle lähetetään tietysti viestiketjusta vain ensimmäinen viesti kun ketjuun on tullut päivitys ja käyttäjä ei välissä ole kirjautunut sivustolle. Muutin tämän nyt niin, että jokaisesta päivityksestä kyseiseen ketjuun tulee käyttäjälle sähköposti. Ongelma voi kuitenkin olla, että näitä sähköposteja alkaa lähteä palvelimelta todella paljon, jolloin muut sähköpostipalvelimet kuvittelevat Risingshadow'n olevan spämmiserveri.

Jos saan muilta käyttäjiltä ilmoituksia, että viestejä tulee taas tämän jälkeen aivan liikaa, niin palautan asetuksen entiselleen.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 18.11.2013 08:59 : Darkki.

Uusin jäsen: Anton Niinikoski