• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 15 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 90 päivää sitten

Virheiden raportointi

30.12.2015 17:59 #101 : KJK
Vastaus käyttäjältä KJK aiheessa Virheiden raportointi

Darkki kirjoitti:

Strato kirjoitti: Synkronoidessa englannin kielisen sivun kirjahyllyä tämän sivun kanssa, kirja War Masters Gate (Adrian Tchaikovsky) synkronoituu vääräksi kirjaksi ( Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1) - Darren Shan, Takahiro Arai) suomenkielisellä sivulla. Myöskin tähtien lukumäärä on väärä, englanninkielisellä sivulla annoin 5 tähteä, täällä puolestaan näyttää 4 tähteä, vaikka onkin väärälle kirjalle.

Korjattu tuo linkitys suomi/enkkupuolen kanssa. Jatkossa arvosanat pitäisi päivittyä oikein noiden kirjojen osalta.

Sama ongelma mutta Ajan Pyörä-sarjan kanssa; tosin enkku/suomi puolten kirjasarjojen osat sekoittuvat. En ole varma missä kaikissa kirjoissa linkit ovat väärin mutta ainakin suomi-puolen 7-12 osissa, ne linkkautuvat englannin puolen aikaisempiin osiin.

• Elthadora
  • Elthadora hahmo
  • Poissa
  • Miten se nyt menikään... "Hiljainen, usein yksinäinen, pieni olento. Ei ikinä opi tietämään, mitä todella tahtoo, koska pitää melkein kaikesta, eikä halua menettää mitään." -Elthadora '06
08.02.2016 20:52 #102 : Elthadora
Vastaus käyttäjältä Elthadora aiheessa Virheiden raportointi

Ja välillä tällä sivulla ainakin minulla se linkki, jonka pitäisi viedä ko. viestiin, vie selaimen sen sijaan joko oikeaan keskusteluun, mutta väärälle sivulle tai oikealle sivulle, mutta väärään viestiin. Se on hämmentävää.

09.02.2016 08:31 #103 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

Elthadora kirjoitti: Käyttäjäprofiilin Viimeiset viestit -kohta on vähän kummallinen. Ensimmäisessä sarakkeessa kirjoittajana näkyy ketjun aloittaja ja ketjun aloituspäivä, viimeisessä ketjun viimeisen viestin kirjoittaja ja sen päivämäärä. Siinä ei siis missään lue ko. profiilin omistajan nimeä tai hänen viestinsä päivämäärää/kellonaikaa. Tämä saa sivun myös näyttämään siltä, ettei viestit ole missään aikajärjestyksessä.

Tuo on kummallisuus Kunenan (foorumi) tekijöiden tapa näyttää tietoja. Tuo mahdollisesti muuttuu tulevissa päivityksissä. En pysty tuohon itse vaikuttamaan.

• Elthadora
  • Elthadora hahmo
09.02.2016 12:48 #104 : Elthadora
Vastaus käyttäjältä Elthadora aiheessa Virheiden raportointi

Darkki kirjoitti: Onko tähän antaa tarkempaa esimerkkiä, että missä on sellainen linkki joka toimii huonosti? Esimerkiksi alueilla kun listataan viestejä, niin viestin otsikkotieto vie viestin alkuun, mutta oikealla puolella oleva linkki "uusin viesti" vie sitten kyseisen viestiketjun uusimpaan viestiin. Voi toki olla aluksi hieman hämäävää.

Oikeastaan tämä oli varmaan väärä hälytys. Epäilen, että ongelma johtuukin varmaan omasta selaimestani (Safari) tai jostain, mitä teen sivun latautumisen aikana (ilmeisesti väsyneenä useammin), koska en nyt pystynyt toistamaan tilannetta kuin kerran.

Tarkoitin siis tätä kohtaa. Jos klikkaa kuvaketta, se ilmeisesti menee ketjun ensimmäiseen viestiin, otsikosta suoraan ko. käyttäjän viestiin ja siitä uusin kohdasta tosiaan ketjun uusimpaan viestiin.
Jostain syystä eilen otsikosta klikkaaminen vei minut säännönmukaisesti väärään viestiin (yleensä pari viestiä ylemmäs tai alemmas). Yritin etsiä nyt tällaista linkkiä, mutta onnistuin löytämään vain yhden ja sekin toimi toisella yrittämällä oikein. Niin vika ei varmaan ole sitten itse foorumissa.

09.02.2016 17:06 #105 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Virheiden raportointi

Esimerkki:

Nyt viestin toimiva linkki on
www.risingshadow.fi/forum/lukupiiri/2617...-2016?start=40#42451

Mutta aiemmin saman viestin linkki oli
Ja sitä ennen
www.risingshadow.fi/forum/lukupiiri/2617...goodreads-2016#42451

Vanhat, nyt siis epätoimivat, linkit johtaa samaan keskusteluun eri sivujen alkuun.

10.02.2016 17:24 #106 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Virheiden raportointi

Eija kirjoitti: Viestien osoitteet ainakin muuttuvat kokoajan. Olen tallentanut lukuhaasteen viestin mihin merkitsen etenemisen ettei aina tarvitse viestiä etsiä.

Esimerkki:

Nyt viestin toimiva linkki on
www.risingshadow.fi/forum/lukupiiri/2617...-2016?start=40#42451

Mutta aiemmin saman viestin linkki oli
Ja sitä ennen
www.risingshadow.fi/forum/lukupiiri/2617...goodreads-2016#42451

Selvisikin, että linkkien toimivuus riippuu siitä miten profiilissa on määritelty viestien näyttöjärjestys. Kun muutin näyttöjärjestyksen oletukseksi toimiva linkki onkin tällä hetkellä
www.risingshadow.fi/forum/lukupiiri/2617...-2016?start=20#42451
joka ei siis toimi silloin kun viestien näyttöjärjestys profiilissani on uudemmasta vanhimpaan... joku bugi tässä varmaankin nyt on.

22.02.2016 20:26 #107 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Virheiden raportointi
Kirjoittaessani viestiä ja lisätessäni viestiin linkin, niin entteriä painaessa tulee viestiin tämä:
[ map type=Hybridi zoom=2 ][ /map ] (ilman välilyöntejä)
Mutta jos ihan klikkaa sitä "Lisää" nappia, niin
Kummitusjuna

Aika usein tottunut entteriä painamaan, kun jossain ikkunassa olen jotain viestiin lisäämässä. :)

Toinen on pikavastauksen kirjoittaminen ja siitä siirtyminen editoriin. Olettamuksena tietenkin on, että kirjoittamani teksti pikavastauksen laatikkoon siirtyy samalla myös editoriin, missä on nimenomaan tarkoitus nähdä nuo vaihtoehdot editoinnille. Näin ei kuitenkaan käy vaan "Siirry editoriin"-linkki avaa editorin, mutta tyhjänä, jolloin kirjoitettu teksti häviää ja viesti on kirjoitettava siksi uudestaan (jos muistaa enää, mitä oli kirjoittamassa, kun ei hoksaa kopioida sitä ennen editoriin siirtymistä).

10.03.2016 12:47 #108 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Virheiden raportointi

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

10.03.2016 14:11 - 10.03.2016 14:18 #109 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

Freyja kirjoitti: Dyyni vainoaa minua. Silloin tällöin (harvoin) kun synkronoin englanninkielisen ja suomenkielisen kirjahyllyni, saan Dyynin osat 2 ja 3 luetuksi suomenkieliseen hyllyyni ja arvosanalla 4. Joka kerta ne sieltä poistan, mutta niillä on taipumusta palata. En ole ole niitä englanninkieliseenkään hyllyyni laittanut, sillä en ole lukenut koko mokomaa Dyyniä sivun vertaa. Onko tämä jokin vihjaus? Ei sillä, että asia minua kovinkaan vaivaisi, hieman huvittavaa.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni englanninkielinen kirja Dune on aikoinaan käännetty kolmeksi kirjaksi. Tämän johdosta kun synkronoit kirjahyllyjä, niin suomipuolella nämä kaikki kolme kirjaa merkkautuvat luetuiksi ja saavat saman arvosanan, jonka olet enkkupuolella antanut aikoinaan tuolle kirjalle. Synkronointi tuon osalta siis toimii aivan oikein ja kirjojen kuuluu suomipuolella saada arvosanansa luettuasi kirjan englanniksi.

Sama asia tapahtuu kaikille muillekin kirjoille, jotka ovat suomeksi pilkottu useampiin niteisiin.

Muoks: Thialfi olikin tuonne Dyynisarjan tietoihin lisännyt aikoinaan tiedon "Herbertin Dune jaettiin suomennettaessa kolmeen osaan. Dyynin Messias on alkuperäisen sarjan toinen osa."

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 10.03.2016 14:18 Darkki.

10.03.2016 14:34 - 10.03.2016 14:36 #110 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Virheiden raportointi
En ole siis lukenut ja arvioinut Dyyni-kirjoja lainkaan edes englanniksi. Olen ilmeisesti joskus virheellisesti painanut jotain arvosananappulaa, kun en pääse niistä eroon. Muistan poistelleeni näitä osia hyllystäni jo vuosia sitten. Omistan kyllä kaikki kirjat. Varmistin tänään, ettei yhdessäkään Dyynissä osasta ja kielestä riippumatta ole mitään merkintöjä minun osalta ja tein synkronoinnin uudelleen. Näytän olevan nyt dyynivapaa.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita
Viimeksi muokattu: 10.03.2016 14:36 Freyja.

10.03.2016 14:37 #111 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
^ Ok hieno juttu jos nyt synkronointi toimii tuon osalta oikein :) Ilmoittele mulle suoraan privana jos jostain kumman syystä Dyynit vielä joskus hyppivät silmille virheellisesti.

01.04.2016 13:59 #112 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Virheiden raportointi
Tämä ei ole varsinaisesti virhe, vaan jotain kysymyksen ja kehitysehdotuksen väliltä.
Minua hämää, kun foorumillakin ollessa tuo oikean sivupalkin hakualue hakee kirjatietokannasta.
Voisiko siihen laittaa vaikka otsikon? Ohjeen foorumilta hakuun jonnekin? Meni tovi, ennen kuin tajusin etsiä hakua tuolta yläpalkin alasvetovalikoista.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

02.05.2016 11:53 #113 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Virheiden raportointi

Race like first!
Train like second!

04.05.2016 09:00 #114 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

Nylkky kirjoitti: Yritin lukea kirja-arvosteluita Puoliksi Kuninkaasta niin ilmenee Fatal Error. En kokeillut muita vielä..

En saa toistettua/löydettyä missä tämä virhe tapahtuisi. Tuleeko virhettä vielä ja jos tulee niin millä sivulla tarkasti?

13.06.2016 10:58 #115 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Virheiden raportointi
Hei taas.

Yritin lukea Draganin arvostelua Clen Cookin Varjot Pitenevät kirjasta ja sain taas Fatal Errorin. Käytän Chromea en tiedä johtuuke virhe siitä.

Fatal error: Call to a member function getData() on string in /biz/r/risingshadow.net/html/finnish/joomla/components/com_kunena/template/risingshadow/layouts/widget/pagination/list/default.php on line 15

Siinä on virhe tiedote jos siittä on hyötyä.

Race like first!
Train like second!

14.06.2016 09:37 #116 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi
Kiitos tiedosta! Tuo virhe näyttäisi esiintyvän joskus ja aika harvoin. Liittyy meidän Kunena-keskustelualueen yhteen bugiin, joka korjautuu seuraavassa päivityksessä.

• Kuunliekki
  • Kuunliekki hahmo
  • Poissa
  • Puolet minusta liekkeihin tuijottaa,ne värini toistavat tanssissaan.Puolet rakastaa mustaa veden pintaaja mitä se syvyyteen piilottaa.
25.08.2016 15:20 #117 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Virheiden raportointi

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

26.08.2016 09:58 #118 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Virheiden raportointi

Kuunliekki kirjoitti: Sivusto näyttäisi olevan valikoiva sen suhteen mitä kirjahyllytapahtumia se julkaisee. Kun merkkasin aiemmin tänään kirjan luetuksi se ei ilmestynyt uusimmaksi kirjahyllytapahtumaksi eikä sitä näy tuolla listalla mikä tulee näkyviin kun menee katselemaan uusimpia kirjahyllytapahtumia. Sen se taas näyttää että merkitsin äskettäin lukevani uutta kirjaa.

Pitääpä tutkia tätä ongelmaa. Testasin lisätä kirjan lukulistalle, päivittää lukuprosessia sekä antaa lopuksi kirjalle arvosanan. Nuo kaikki päivittyivät ihan ok ja näkyivät kirjahyllytapahtumissa. Osaatko yhtään tarkemmin kertoa kuinka merkkasit kirjan luetuksi, kun kirja ei näkynyt sinun kirjahyllytapahtumissasi?

• Kuunliekki
  • Kuunliekki hahmo
26.08.2016 22:16 #119 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Virheiden raportointi
Taisin mennä luettavana oleviin kirjoihin ja siellä antaa arvosanan kirjalle viemällä hiiren kirjan päälle. Tapahtuma näkyi/näkyy kyllä omassa kirjahyllyssäni omissa kirjahyllytapahtumissani, mutta ei tuolla minne pääsee suoraan - näemmä mistä vaan (Uusin kirjahyllytapahtuma). Ei vaikka siellä listalla näkyi sekä uudempia että vanhempia tapahtumia.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

09.11.2016 15:12 #120 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Virheiden raportointi
Kun haluan mennä katsomaan omaa kirjahyllyäni tuosta "omat tietoni" -> "kirjahyllyni", linkki heittää minut katsomaan kirjahyllyjä yleisesti sen sijaan, että pääsisin suoraan omaan kirjahyllyyni. En tiedä onko muilla ollut tätä ongelmaa tänään.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Uusin jäsen: Taina Rytkönen